Ja również używam PaintNETa i też go sobie bardzo chwalę, ale nie ma w nim funkcji edycji wielu plików na raz (np. otwieram 50 plików z teksturami krzaczków, gałązek, listków itp., ustawiam kilka efektów i jednym kliknięciem stosuje te efekty do wszystkich otwartych plików). W PaintNETcie wszystko trzeba robić na piechotę po jednym pliku.
EDIT
Pytanie odnośnie Photoshopa - czy jest jakiś inny plugin dds do tego programu niż plugin nvidia ? I ewentualnie wie ktoś jak zautomatyzować proces zapisu przy przetwarzaniu wielu plików dds ? Pytam, bo automatycznie nakładanie efektów działa bez zarzutów, problem w tym, że przy zamykaniu każdego edytowanego pliku pojawia się okno zapisu pluginu dds nvidia i trzeba za każdym razem kliknąć save. A nie widać nigdzie możliwości zaznaczenia ptaszka w stylu "hide this dialog" czy coś.
EDIT2
Już sobie poradziłem. Okazało się, że sam proces zapisu automatyzuje się w nagraniu operacji tak samo jak efekty
EDIT 3: Mam kłopot z edycją tekstur najnowszego AN 3. Chciałem tekstury zawarte w folderach detail, grnd i trees poddać lekkiej desaturyzacji. Po zrealizowaniu tego pomysłu uruchomiłem grę i stało się coś dziwnego. Otóż wszystkie tekstury, które poddałem edycji jak gdyby śnieżą, tj. mienią się maleńkimi kropeczkami, czy jak to inaczej nazwać. Tekstury przerabiałem w photoshopie, opcje zapisu jak na screenie.