[Pytanie] Edycja tekstur

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez r_populik w 07 Lut 2012, 13:18

Krótkie pytanie - czy jest możliwość w jakimś programie do obróbki tekstur nałożyć dany efekt na grupę plików ? Chodzi mi o to, że otwieram załóżmy 50 plików dds i w każdym z nich chcę zmniejszyć natężenie kolorów. Da się to zrobić w jakimś programie, czy też trzeba ręcznie dodawać efekt do każdego pliku z osobna ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez Junx w 07 Lut 2012, 13:45

Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez r_populik w 07 Lut 2012, 14:35

@Junx
1. Chyba dałeś zły link, a jeżeli dobry wg ciebie to:
2. Często zdarza ci się powstrzymać przed napisaniem posta jak nie potrafisz udzielić dobrej porady ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez Junx w 07 Lut 2012, 15:12

1. Dałem dobry link
2. Tutek jest o nakładaniu na siebie tekstur i z tego co wyczytałem to chcesz zrobić to samo tylko, że z większą ilością tekstur

PS. Widzisz, żebym się udzielał w dosłownie w każdym temacie? Raczej nie, więc się powtrzymuje. Co wiem i co gdzie szukać to pomagam, jeżeli masz jakiś lepszy tutek niż BJ-a to proszę bardzo, szukaj dalej.

Dziękuje, dobranoc.

:arrowd: Każdemu może się zdarzyć, ale na drugo raz napiszę "Niestety, nie o to mi chodziło" a nie mówi, że ja mam coś nie tak z sobą.
Ostatnio edytowany przez Junx, 07 Lut 2012, 20:43, edytowano w sumie 1 raz
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez Cromm Cruac w 07 Lut 2012, 18:53

@Junx, źle wyczytałeś :P
Jemu chodzi o zastosowanie jednego efektu dla wielu plików a nie stworzenie animowanej tekstury.

Photoshop ma taką opcję: Batch. Można zastosować każdą Akcję do wybranych (lub wszystkich) tekstur z danego katalogu.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2544
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 12 Lis 2024, 01:09
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez utak3r w 08 Lut 2012, 00:16

XnView również posiada taką opcję, AFAIR IrfanView też.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez r_populik w 08 Lut 2012, 09:10

Z tego co wyczytałem IrfanView nie posiada możliwości zapisu dds, tylko je otwiera (info ze strony programu), przetestowałem natomiast xNView i rzeczywiście się sprawdza, poza tym ma wielką zaletę - jest darmowy. Martwi mnie tylko jedna rzecz, nie znalazłem w nim szczegółowych opcji zapisu dds (np. generowania mipmap) i pliki po konwersji mają mniejszy rozmiar niż przed nią.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez scigacz1975 w 08 Lut 2012, 09:45

paintNet też jest darmowy, ma spolszczenie, łatwo się stosuje nowe ust. np. graficzne i dds zapisuje jak chcesz. Wrzucę Ci po południu paczkę ze spolszczeniem to sam sprawdzisz. Ja tylko jego używam.

Edit:
paczka zawiera instalkę PaintNet i spolszczenie
http://62298.file4u.pl/download/2956678 ... Install.7z
Ostatnio edytowany przez scigacz1975, 08 Lut 2012, 18:38, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 01:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez r_populik w 17 Cze 2012, 18:45

Ja również używam PaintNETa i też go sobie bardzo chwalę, ale nie ma w nim funkcji edycji wielu plików na raz (np. otwieram 50 plików z teksturami krzaczków, gałązek, listków itp., ustawiam kilka efektów i jednym kliknięciem stosuje te efekty do wszystkich otwartych plików). W PaintNETcie wszystko trzeba robić na piechotę po jednym pliku.

EDIT
Pytanie odnośnie Photoshopa - czy jest jakiś inny plugin dds do tego programu niż plugin nvidia ? I ewentualnie wie ktoś jak zautomatyzować proces zapisu przy przetwarzaniu wielu plików dds ? Pytam, bo automatycznie nakładanie efektów działa bez zarzutów, problem w tym, że przy zamykaniu każdego edytowanego pliku pojawia się okno zapisu pluginu dds nvidia i trzeba za każdym razem kliknąć save. A nie widać nigdzie możliwości zaznaczenia ptaszka w stylu "hide this dialog" czy coś.
EDIT2
Już sobie poradziłem. Okazało się, że sam proces zapisu automatyzuje się w nagraniu operacji tak samo jak efekty :facepalm:

EDIT 3: Mam kłopot z edycją tekstur najnowszego AN 3. Chciałem tekstury zawarte w folderach detail, grnd i trees poddać lekkiej desaturyzacji. Po zrealizowaniu tego pomysłu uruchomiłem grę i stało się coś dziwnego. Otóż wszystkie tekstury, które poddałem edycji jak gdyby śnieżą, tj. mienią się maleńkimi kropeczkami, czy jak to inaczej nazwać. Tekstury przerabiałem w photoshopie, opcje zapisu jak na screenie.
Image
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez kubekpop w 17 Cze 2012, 18:59

Spróbuj ustawić inne DTX5. Jak ja tak miałem, to nie miałem tekstur - były przeźroczyste...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez r_populik w 17 Cze 2012, 19:12

Wychodzi na to, że tekstury z AN3 są jakoś inaczej zapisane. Przerobiłem teksturę build_details.dds dla zatonu w paint.NET i jest to samo. A robiłem tak już z innymi teksturami tego typu wielokrotnie i nic takiego się nie działo.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie] Edycja tekstur

Postprzez vandr w 17 Cze 2012, 19:31

Sprawa wygląda inaczej. Miałem podobny problem, do czasu aż Cromisławiusz wyjaśnił mi w czym rzecz (nie wiem, czy napiszę w stu procentach dobrze, bo było to kilka miesięcy temu, ale powinno być ok).

Edytując tekstury trawy/koron drzew, należy zrobić następujący myk. Otwieramy interesującą nas teksturę. Dokonujemy edycji(np, lekka zmiana kolorystyki). Zapisujemy teksturę w DXT3(albo DXT5, nie pamiętam dokładnie która cyferka- musicie spróbować tę i tę) z generowaniem MIPMAP. Zamykamy teksturę, po czym otwieramy ją ponownie. Przechodzimy na kanał alfa, wybieramy narzędzie PRÓG(Threshold), ustawiamy wartość od 50-60 po czym zatwierdzamy i zapisujemy ją ponownie, tym razem w DXT 1 i z zaznaczeniem opcji Use Existing Mip-Maps.

EDIT: Cała operacja na nic, jeśli chcecie zwiększać "objętość" roślinności(wklejanie dodatkowych gałęzi itp), warto o tym pamiętać.

PS: Cromm, gdybym coś przeoczył tudzież palnął gafę- naprostuj proszę :)
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość