[M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na nowo

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Junx w 01 Kwi 2012, 20:47

Ok ja już po testach wersji 0.9.9.1 (chyba tak :P) i mogę powiedzieć, że gra się bardzo fajnie no, ale...

- Są losowe wypady przy rozmowach z kowalskim (pierwszy przy przyjściu do Prypeci) z rotacją, z brakiem dialogu, (drugi podczas "cichej rozmowy") też z rotacją. Po ponownym lub 3 wczytaniu (w pierwszym przypadku) pomogło

- Był też wypad podczas zebrania roślinki dla naukowców (coś z xr_efekt), ale ponowne wczytanie gry pomogło

- Jest też błąd z bronią mianowicie z Abakanem, nie można go dać do slotu (pojedynczy może przypadek), ale mając drugi taki sam można już założyć, mając dwa nawet jednego nie dało się założyć

PS. Jaka jest różnica pomiędzy "starą" a "nową" wersją bo nie wiem czy jest sens dawać wersję 1.0 do mego moda.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super

Za ten post Junx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trojanuch.
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 02 Kwi 2012, 12:51

Wersja 1.0 podnosi stabilność właśnie w Prypeci (zablokowałem ponownie pewne miejscówki zanim nie zakończymy tam questów) - także myślę, że te crashe są już nie byłe.

Problem z abakanem - rozumiem, że znalazłeś go w Prypeci? Jeśli tak to wiem w czym problem - dzięki.

Wypad z roślinką - hmm ten jedyny nie wiem z czego się mógł wziąć - questa robiłem chyba z 10 razy. Szkoda że loga nie zachowałeś.

Ogólnie dzięki wielkie za info - jeśli to wszystkie problemy na które natrafiłeś podczas całej gry to jest nie źle ;)

Pzdr!
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez scigacz1975 w 02 Kwi 2012, 15:47

Z tą bronią to ja też zauważyłem że nie można niektórych ani użyć, ani naprawić czy ulepszyć. Jedynie sprzedać się chyba dało :/
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 03 Kwi 2012, 11:27

OK - rozumiem - dzięki.

Postaram się to naprawić.

Gwoli wyjaśnienia - najprawdopodobniej podnieśliście wersje 'AP' tych broni, które służą temu żeby niektórzy specjalni / questowi NPCe - w szczególności ci w Prypeci (nie objęci skryptem losowo dającym bronie) mogli strzelać amunicją AP a nie zwykłą.
Te bronie jednak w rękach gracza powinny działać identycznie jak 'zwykłe' (a gracz nie powinien nigdy wiedzieć którą wersję podniósł) - nie wiem czemu jest kłopot z ich użyciem.

Nie mniej popatrzę - thx.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Crew w 07 Kwi 2012, 17:02

Takie nowe AI przydałoby się w Czystym Niebie, by Frakcje myślały, przejmowały większość możliwych miejsc bez naszej pomocy itp....
A nie jak jest w grze, że przejmą dwa, trzy miejsca na 50 i już dalej nie chcą nic robić....
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 07 Kwi 2012, 21:09

Ale przecież do CS jest już TFW który ogarnia te rzeczy i wiele innych w b. dobry sposób - także nie rozumiem za bardzo o co ci chodzi.

Właściwie to powiedziałbym nawet, że to w CoP przydałoby się trochę możliwości z CS (np. takie systematyczne przejmowanie terenów przez frakcje) - nie musieli wycinać wszystkiego na poziomie silnika...
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Crew w 07 Kwi 2012, 23:57

No ok, ale ja bym chciał taki mod bez zmieniania fabuły gry.
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 15 Kwi 2012, 18:13

M.S.O. v1.0.1 w sieci!

----------------------------------
CHANGELOG:
----------------------------------

v1.0.1
- oddziały NPC-ów są teraz znacznie bardzie zróżnicowane pod względem liczebności (elitarne generalnie są mniejsze)
- poprawiono zachowanie mutantów w ciągu nocy
- poprawiono detekcje wrogów i bycia zaatakowanym przez mutanty
- znacznie zwiększono respawn mutantów w Jupiterze
- dodano nowy typ squadów: 'Odziały Naukowe Monolitu'. W związku z tym Monolith jest teraz podzielony na 2 grupy:

* Odziały Bojowe (bardziej popularne) - w dzień siedzą w bazach (Oczyszczalnia, Fabryka Jupiter) w nocy wychodzą i patrolują obszar wokół nich - okazjonalnie zapuszczając się nieco dalej (ale nigdy w bezpośrednie poblirze nutralnych baz)
* Odziały Naukowe (odpowiednio odziane i wyposażone) - w dzień również siedzą w bazach. Nocą wychodzą i kierują się do najbliższych ich pól Anomalii i skanują je do rana

- dodano optional pozwalający na ustawienie głównego tempa respawnu (pozwala to kontrolować ogólny nastrój w bardzo dużym stopniu)
- naprawiono problem z frezowaniem się NPC-ów w trybie zagrożenia (g8 thx to _xXxTWiST3DxXx_)
- naprawiono problem z Tremorem, który strzelał do siebie z innej broni niż jego pisotlet (g8 thx to Jketiynu and gannebamm)
- w końcu naprawiono losowy błąd z xr_corpse_detection.script (g8 thx to askfor)
- dropowana broń jest ponownie 'srednio-dobrej' jakości (w paczce jest opcja czyniąca kondycję słabą - co nieco balansuje ekonomię)(g8 thx to askfor)
- naprawiono problem z nożem(g8 thx to askfor)
- zmieniono skrypt w quescie w kręgu BIS dla switch_distance równego 150m lub 200m - łowca podczas zejścia do leże Pijawek będzie się zachowywał poprawnie przy tym ustawieniu(g8 thx to askfor)

----------------------------------
DOWNLOAD LINK:
----------------------------------

ModDB

MediaFire

----------------------------------

Ponadto garść niusów:

Szykują się dość znaczące usprawnienia jeśli chodzi o kolejne wersje MSO. Najważniejsze są 2 rzeczy:

1. Smrtphoneusr był tak miły, że zgodził się na skorzystanie ze wszystkich dodatkowych smart_terrainów które staworzył na potrzeby moda SMRTR. W praktyce oznacza to jeszcze bardziej rozbudowany a-life i wypełnienie wszystkich luk które były na mapach w vanilla.

2. Mam już gotowy skrypt zarządzający stosunkiem frakcji do gracza (autorem jest gannebam) - jeśli zastrzelimy odpowiednią ilość członków danej frakcji to stanie się ona częsciowo wroga. Także wreszcie będzie to dynamiczne tak jak w SoC.
Ostatnio edytowany przez trojanuch 16 Kwi 2012, 09:21, edytowano w sumie 2 razy
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fender, Junx, kubekpop.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez r_populik w 15 Kwi 2012, 20:48

dodano edycję Variation która dodaje kilkadziesiąt nowych modeli i tekstur dla NPC-ów czyniąc a-life jeszcze bardziej zróżnicowanym (praktycznie nie ma identycznych oddziałów). Są to właściwie połączone mody Armory (by Simbamaster) i Variation (by Darkenneko) których zasoby zostały od zera przydzielone do Frakcji i profesji obecnych w MSO


Czy to jest na pewno dodane, bo jakoś nie mogę się doszukać ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 16 Kwi 2012, 01:29

Heh - edycję tę wypuszczę wkrótce :)

--------------------------------

Paczka z wersją 1.0.1 została ponownie uploadowana (poprzednia zawierała krytyczny błąd)
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Stalker Problem

Postprzez Falen w 30 Maj 2012, 18:14

Uruchamiam stalker zew prypeci z modami na widok z 3 osoby i MSO i zaczynam nową gre lub wczytuje a tu //wczytuje

A tu
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !m_error_code
[error]Function      : raii_guard::~raii_guard
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line          : 748
[error]Description   : ...l.k.e.r. - zew\gamedata\scripts\xr_conditions.script:1104: attempt to index global 'psi_storm_manager' (a nil value)
 

stack trace:


Falen
Wygnany z Zony

Posty: 7
Dołączenie: 20 Lut 2012, 15:45
Ostatnio był: 02 Cze 2012, 16:09
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Cromm Cruac w 30 Maj 2012, 18:42

A AtmosFear 3 z fixem dla MSO poprawnie zainstalował?
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 23 Wrz 2024, 20:31
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości