S2 na X-Ray'u to rzeczywiście byłaby porażka, bo choć silnik robił wrażenie w 2007, to dziś wyraźnie się zestarzał. Ok, są mody poprawiające grafikę, ale to trochę za mało. Nie nazywajcie mnie dzieckiem Neostrady (bo mam kablówke
), ale jeśli produkcja miałaby być sukcesem, to nowoczesny silnik graficzny jest wręcz obowiązkowy.
Jeśli chodzi o konsole... Nie wierzę w teorie o konieczności upraszczania gry specjalnie pod X-Boxa lub PS3. Przykład? Fallout 3 albo New Vegas. Nikt nie powie, że to proste strzelanki, a jednak zostały wydane na konsole i zbytnio nie odbiegały od wersji pecetowej. Inna sprawa to silnik. X-Ray tworzył sporą mapę, na której znajdowały się zarówno rozległe tereny otwarte, jak i zamknięte: budynki, piwnice, jaskinie itd. Nie spotkałem się jeszcze z grą multiplatformową (lub konsolową), która potrafiłaby połączyć wspomniane elementy w jeden poziom. W nowym Falloucie gra ładowała oddzielną mapę, gdy weszło się do małej chatki.
Tak czy inaczej, czekajmy na oficjalne i konkretne wieści z Ukrainy, bez wymijających odpowiedzi.