[PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Postprzez vandr w 28 Lut 2012, 07:58

Na początek- wszystko co napisałem, to nie jest problem, tylko chęć upewnienia się, że wszystko jest w porządku :) Jedynie punkt 2 i 3 mogę uznać za "drobny kłopocik".

1. Mam pytanie odnośnie plików .ogg w env_ambient.ltx(zarządanie dźwiękami otoczenia w stosunku do panującej aury).
Dodałem mnóstwo nowych .ogg dla każdej aury. Ich ilość jest znacznie większa niż w podstawce, ale starałem się nie przedobrzyć(po zaimplementowaniu zbyt wielkiej ilości plików silnik jakoby nie wyrabiał i wywala log, że nie może odtworzyć plików .ogg). Tak więc- wypośrodkowałem ilość, i tutaj się pojawia moje pytanie.

Czy owe dźwięki są odtwarzane losowo, czy wedle kolejności od lewej do prawej? Czy nie aby jest tak, że poszczególne dźwięki są odtwarzane dla danej lokacji? Czy jest jakiś ogranicznik odtwarzanych ogg'ów? Chodzi mi np o to, że wczoraj wszedłem do gry(Magazyny Wojskowe) i zacząłem nasłuchiwać. Przewinąłem czas na godziny wieczorne, i słyszę- są nowe sowy, wycia psów itp...Przechodzę na radar, i wydawało mi się, że tych dźwięków jest mniej/są odtwarzane inne- nie słyszałem np sów, wycia psów a inne(wszystkie .ogg mam poprawnie skomentowane- brak czerwonych wpisów w konsoli, zresztą- słychać je wyraźnie w grze). Inny przykład- mam przypisane dla wieczoru kilka plików z rodzaju rnd_moan(takie ooooaaaaooooaa...hehe. Jakby coś wołało niskim tonem z topieli...). Jak macie wypakowaną gamedatę to możecie sprawdzić ten plik- nie usłyszałem go jeszcze ani razu- czy to dlatego, że na Radarze lub w Magazynie nie ma takich bagien jak w Dolinie Mroku, gdzie(wydaje mi się), że ten odgłos był najczęściej? Czy to tylko mi się wydaje, czy wszystko jest w porządku tylko ja już sfiksowałem, i za bardzo zwracam uwagę na takie pierdoły? Pomyślmy logicznie- mój wpis od env_day wygląda tak:

Kod: Zaznacz wszystko
[ambient_env_day]
sound_period      = 5, 10 ;                  ; <from,to>            (sec)
sound_dist         = 30, 60
sounds            = ambient\rnd_outdoor\rnd_bird_4,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird_3,ambient\rnd_outdoor\house_wind1,ambient\rnd_outdoor\heavy_wind_4,ambient\rnd_outdoor\heavy_wind_2,ambient\rnd_outdoor\ambient_wind_3,ambient\rnd_outdoor\ambient_bird_1,ambient\rnd_outdoor\ambient_bird_2,ambient\rnd_outdoor\ambient_dog_1,ambient\rnd_outdoor\ambient_dog_4,ambient\rnd_outdoor\ambient_dog_5,ambient\rnd_outdoor\ambient_dog_6,ambient\rnd_outdoor\ambient_drone_3,ambient\rnd_outdoor\ambient_drone_6,ambient\rnd_outdoor\ambient_gunfire_2,ambient\rnd_outdoor\ambient_gunfire_3,ambient\rnd_outdoor\ambient_gunfire_5,ambient\rnd_outdoor\ambient_gunfire_6,ambient\rnd_outdoor\ambient_gunfire_7,ambient\rnd_outdoor\ambient_mutant_1,ambient\rnd_outdoor\ambient_mutant_2,ambient\rnd_outdoor\ambient_wind_1,ambient\rnd_outdoor\ambient_wind_2,ambient\rnd_outdoor\ambient_wind_4,ambient\rnd_outdoor\b2,ambient\rnd_outdoor\b3,ambient\rnd_outdoor\b4,ambient\rnd_outdoor\b5,ambient\rnd_outdoor\battle_1,ambient\rnd_outdoor\crickets_1,ambient\rnd_outdoor\crow1,ambient\rnd_outdoor\crow2,ambient\rnd_outdoor\crow3,ambient\rnd_outdoor\heavy_wind_3,ambient\rnd_outdoor\new_drone1,ambient\rnd_outdoor\owl_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_ambient_mutant_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird_5,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird_7,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird_10,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird3,ambient\rnd_outdoor\rnd_bird4,ambient\rnd_outdoor\rnd_boar,ambient\rnd_outdoor\rnd_boar_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_boar_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_chimes,ambient\rnd_outdoor\rnd_cricket,ambient\rnd_outdoor\rnd_cricket_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_crow_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_crow_4,ambient\rnd_outdoor\rnd_crow_5,ambient\rnd_outdoor\rnd_dog,ambient\rnd_outdoor\rnd_dog1,ambient\rnd_outdoor\rnd_dog3,ambient\rnd_outdoor\rnd_dog5,ambient\rnd_outdoor\rnd_dog4,ambient\rnd_outdoor\rnd_dog8,ambient\rnd_outdoor\rnd_drone1,ambient\rnd_outdoor\rnd_fallscream,ambient\rnd_outdoor\rnd_fly,ambient\rnd_outdoor\rnd_growl_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_growl_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_helicopter,ambient\rnd_outdoor\rnd_insect_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_insect_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_krik2,ambient\rnd_outdoor\rnd_krik3,ambient\rnd_outdoor\rnd_krik4,ambient\rnd_outdoor\rnd_krik8,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_4,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_7,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_9,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_10,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_12,ambient\rnd_outdoor\rnd_mutant_14,ambient\rnd_outdoor\rnd_noise,ambient\rnd_outdoor\rnd_noise_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_noise_3,ambient\rnd_outdoor\rnd_raven_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_shooting_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_shooting_6,ambient\rnd_outdoor\rnd_shooting_7,ambient\rnd_outdoor\rnd_shooting_10,ambient\rnd_outdoor\rnd_shooting_11,ambient\rnd_outdoor\rnd_snake,ambient\rnd_outdoor\rnd_wind_1,ambient\rnd_outdoor\rnd_wind_2,ambient\rnd_outdoor\rnd_wind_3,ambient\rnd_outdoor\rnd_wind_4,ambient\rnd_outdoor\rnd_wind_tree,ambient\rnd_outdoor\rt_coo1-m,
effect_period      = 40, 90               ; <from,to>            (sec)
effects            = ae0_effect_1,ae0_effect_2, ae0_effect_3,ae0_effect_5,ae0_effect_6,ae0_effect_7,ae0_effect_8   ; <eff0,eff1..effN>   


I rozumiem, że z czasem wszystkie te dźwięki muszą zostać odtworzone? W plikach pogodowych mam poprawnie ustalone odpowiednie sekcje dla poszczególnych godzin dnia/pogody.

2.Wiem, że w plikach .ltx broni można ustawiać głośność poszczególnych działań(strzał, przeładowanie itp...). Jaka jest najmniejsza wartość? 0.8?(chodzi o przyciszenie wystrzału- gdy pociszam plik ręcznie i go komentuję- pomimo to jest słabiej słyszalny z większej odległości).

3.Podobne pytanie pojawia się z odgłosami kroków postaci- można je pociszyć w którymś pliku za pomocą wartości, a nie za pomocą ręcznego ściszania/komentowania? Wczoraj kombinowałem chyba 5 razy i prawie osiwiałem, gdy stwierdziłem, że nadal jest za głośno.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Reklamy Google

Re: [PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Postprzez Cromm Cruac w 28 Lut 2012, 14:31

Dźwięki zdefiniowane w sounds są odtwarzane w losowej kolejności co pewien czas zdefiniowany w sound_period w odległości sound_dist od aktora w losowym kierunku.
Sekcja [ambient_env_day] musi być przyporządkowana do danej godziny w konfigach pogody (parametr env_ambient) Sekcja jest używana przez pół godziny przed danym wpisem w konfigu i pół godz. po niej.

np w przypadku:
10:00 - env_ambient = ambient_env_morning
11:00 - env_ambient = ambient_env_day
12:00 - env_ambient = ambient_env_morning
sekcja [ambient_env_day] będzie użyta od 10:30 do 11:30

Tak więc jeśli dźwięków jest dużo to może się zdarzyć, że niektórych nie usłyszysz w ogóle bo silnik ich nie wylosuje.

Lepiej już stworzyć kilka sekcji z różnymi dźwiękami ale mniejszą ich ilością i przyporządkować je do różnych godzin.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive vandr.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 23 Wrz 2024, 20:31
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Postprzez vandr w 28 Lut 2012, 16:50

Dzięki Cromm, nieco zmniejszę tą ilość i dokładnie wyselekcjonuję te dźwięki tak aby było większe prawdopodobieństwo na ich natrafienie. No to pierwszą rzecz mam z głowy, teraz tylko czekam aż ktoś mnie nakieruje na kwestię odgłosu wystrzałów, bo z odgłosami chodzenia już sobie załatwiłem w sam raz :)
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Postprzez Lechu Kat w 05 Mar 2012, 14:15

Witam. Chyba dobrze trafiłem. Chodzi mi o odgłos kroków. Otóż gram w soljankę w której to znalazłem fantastyczny kombinezon. I wszystko cacy tyle że gieroj przestał tupać co jest lekko denerwujące. Dźwięki są ogólnie bardzo fajne a tu takie coś... No jakby bohater dostał skrzydeł :facepalm: Pytanie brzmi jak to zmienić? Gdzie mieszkają parametry za to odpowiedzialne? Pozdrawiam.
Lechu Kat
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 02 Cze 2009, 22:56
Ostatnio był: 02 Lut 2016, 23:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Postprzez r_populik w 06 Mar 2012, 13:12

Trochę to dziwne co ci się przydarzyło, bo odgłosy kroków (są w folderze gamedata\sounds\material\actor\step) na ogół nie mają nic do kombinezonu. Możliwe, że winny jest temu dynamiczny hud po założeniu kombinezonu, może on uruchamia jakieś dźwięki (np. oddech czy coś - nie gram w Soliankę więc nie wiem, czy w ogóle coś takiego tam jest), które wyciszają/zagłuszają odgłosy kroków.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Postprzez Lechu Kat w 07 Mar 2012, 01:16

No właśnie w tym rzecz. Dynamic hud jak najbardziej działa, słychać jak postać sapie za to nie słychać kroków. W wielu innych kombinezonach wszystko jest ok a tu taki klops. Kiepska sprawa. A jak pisałem wyżej za cholerę nie wiem w których plikach grzebać.
Lechu Kat
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 02 Cze 2009, 22:56
Ostatnio był: 02 Lut 2016, 23:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]Pliki w env_ambient i inne .ogg

Postprzez r_populik w 07 Mar 2012, 16:55

Grzebać trzeba najprawdopodobniej w pliku odpowiedzialnym za dynamiczny hud. Na ogół jest to jakiś skrypt w gamedata\scripts, nazywać się może różnie. A że jest to skrypt, to o pomoc w tej sprawie może być trudno.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości