Edycja Naznaczonego

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Edycja Naznaczonego

Postprzez Oliver w 17 Lut 2012, 23:13

Siema patrzyłem czy jest taki temat ale nie znalazłem więc nawijam

Chcę z edytować imię nazwisko fotkę itp. Bohatera gry
Szukałem po plikach ale nie mogłem znaleźć
Awatar użytkownika
Oliver
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 13 Lut 2012, 12:57
Ostatnio był: 08 Lut 2013, 16:25
Miejscowość: Sosnowiec
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: Edycja Naznaczonego

Postprzez vandr w 17 Lut 2012, 23:19

Fotkę edytujesz w pliku:

gamedata/textures/ui/ui_iconstotal

(oczywiście musisz sobie najpierw wypakować gamedatę). Nanosisz wtedy na zdjęcie Striełoka jakiś swój obrazek, i zapisujesz w odpowiednim formacie uwzględniając kanał alfa.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Edycja Naznaczonego

Postprzez Oliver w 17 Lut 2012, 23:48

A imię nazwisko i frakcję?
Awatar użytkownika
Oliver
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 13 Lut 2012, 12:57
Ostatnio był: 08 Lut 2013, 16:25
Miejscowość: Sosnowiec
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 1

Re: Edycja Naznaczonego

Postprzez r_populik w 18 Lut 2012, 00:08

Co do nazwiska to - gamedata\config\text\pol\stable_bio_name.xml:
Kod: Zaznacz wszystko
<string id="actor_name">
      <text>Naznaczony</text>
   </string>

przy czym to imię jest używane również w dialogach, w sumie pada 117 razy.

Zmiana samej nazwy frakcji to tu - gamedata\config\text\pol\string_table_general.xml:
Kod: Zaznacz wszystko
<string id="actor">
      <text>Samotnik</text>
   </string>

ale zmiana samej nazwy jak zapewne wiesz nie niesie za sobą żadnych zmian w kwestii gameplaya.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive vandr.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Edycja Naznaczonego

Postprzez nelson82 w 18 Lut 2012, 11:09

Uprzedzając kolejne pytania (tak naprawdę to nudzi mi się już na tym urlopie :) ):
zmiana udźwigu:
- w pliku actor.ltx (config/creatures), odszukujesz linijki max_item_mass = 50.0 i zmieniasz wartość (po jej przekroczeniu postać zaczyna się szybciej męczyć), np. na 70.0,
- ponadto w tym samym pliku odszukujesz linijki max_walk_weight = 60 (wartość, po przekroczeniu której, wogóle stracimy zdolność do poruszania się) i wartość zmieniasz, np. na 80,
- na koniec w pliku system.ltx (config), odszukujesz linijki max_weight = 50 i zmieniasz jej wartość na 70 (trzymasz się tu tego co określiłeś w pierwszym etapie),
- gotowe, nie jestem pewien, ale chyba nie trzeba zaczynać nowej gry.

zmiana rzeczy, które dostajemy od wilka:
- plik escape_dialog.script (scripts), a dokładnie ta sekcja:
Kod: Zaznacz wszystko
function give_weapon_to_actor (trader, actor)
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_pm", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
   dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_knife", "in")

określa, co dostajemy na początku gry. Jeżeli chcemy zacząć np. z karabinem AK-74, szukamy jego pliku konfiguracyjnego (config/weapons/w_ak74.ltx), otwieramy i mamy u samej góry jego nazwę (wpn_ak74), wpisujemy ją w miejsce pistoletu PM, oczywiście zmienaimy również amunicję na tą dla kałacha. Całość powinna wyglądać tak:
Kod: Zaznacz wszystko
function give_weapon_to_actor (trader, actor)
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_ak74", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_5.45x39_fmj", "in")
   dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_5.45x39_fmj", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_knife", "in")


bonus:
- zdarza się czasem, że jakiś stalker bądź przedmiot zablokuje nam przejście. Odległość w jakiej omijamy przeszkody oreślamy w pliku actor.ltx (config/creatures), a konretnie w linijkach:
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_restrictor_radius         = .55;0.55;0.75;0.9
stalker_small_restrictor_radius      = .55;

w obu linijkach te wartści to jak widać "0.55", wystarczy je zmienić na ".05" tak że całość będzie teraz wyglądała tak:
Kod: Zaznacz wszystko
stalker_restrictor_radius         = .05;0.55;0.75;0.9
stalker_small_restrictor_radius      = .05;

dzięki tej zmianie zminimalizujemy ryzyko utknięcia w jakimś pomieszczeniu, a czasami to było naprawdę wku...ce.
To na razie byłoby na tyle. Myślę, że temat warto zostawić i w miarę potrzeb dalej edytować.
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wheeljack, scigacz1975.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości