Wybaczcie, ale wstawianie nowej grywalnej frakcji jak Wojsko wymagałoby zrobienia od nowa kampanii dla wszystkich frakcji. Niestety tego typu zmiany znajdują odzwierciedlenie w zachowaniu alife w całej Zonie, a jak ktoś wspomniał, czekali byście wtedy latami. A tak jest szansa, że trochę krócej.
Pchli targ też niestety zostanie opustoszały ze względu, że byłby za blisko Składu, i zrobiło się najzwyczajniej za ciasno. Nie dało by się rzucić kamieniem (śrubką) bez trafienia jakiegoś stalkera. Więc przepraszam, ale nowych frakcji, baz czy innych tego typu rzeczy nie wrzucimy. Możecie proponować zmiany co do samej rozgrywki ale świata już raczej zmieniać nie będziemy. Może dodamy podziemia Agropromu z SoC i laboratorium z Doliny Mroku, ale szczerze to na razie byłoby to raczej na siłę, gdyż nie mamy jakiejś większej koncepcji co z tym zrobić a dodawać dwa nowe poziomy bez
większej idei nie ma sensu. To samo z barem czy rostokiem. Też były rozmowy na temat dodania, ale nie wiemy po co ani jak to ładnie dograć. TFW jest jednak o frakcjach, i sztucznie rozszerzać "planszy" nie jest chyba potrzebne. Raczej zostanie tak jak jest a dodatkowe kombinezony wojskowe i naukowców to tylko taki smaczek dla grających samotnikami, którzy i tak w TFW dostali wiele. Mod ma być tym, czym miał być CS i tak pozostanie. Powiem jeszcze, że to ja byłem za dodaniem nowych map ale zespół to zespół, i sam nie dam rady wszystkiego zrobić.
A co do frakcji Monolit, to będzie ona mocno związana z fabułą moda, lecz wiadomo, stawiamy przede wszystkim na swobodę (co chyba widać), i gracz nie będzie zobligowany aby wstępować.