Chcesz moda? Wal!

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez scigacz1975 w 17 Gru 2011, 10:47

Pobierasz program extractor z pierwszego linka. Masz tam od razu opis jak go używać. W dolnej ścieżce piszesz weapons - dajesz update - w oknie środkowym pokaże się katalog weapons i plik weapons.ltx - zaznaczasz katalog i dajesz extract
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Reklamy Google

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez Ghost w 18 Gru 2011, 12:51

Nie jest powiedziane dobrze jak z tego korzystać poza tym tam jest opis do SoC

Co trzeba wpisać w pierwszej linijce ?
Ostatnio edytowany przez Ghost, 18 Gru 2011, 13:15, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Ghost
Stalker

Posty: 53
Dołączenie: 08 Paź 2010, 08:23
Ostatnio był: 29 Kwi 2014, 20:55
Miejscowość: Głogów
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 6

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez scigacz1975 w 18 Gru 2011, 13:11

Chodzi Ci o extractor -
w dwóch górnych ścieżkach wpisujesz lub wklejasz (jak Ci wygodnie) ścieżkę dostępu do katalogu z grą - obojętne czy SoC, CS, czy CoP - to co chcesz wypakować to podajesz (w drugiej na końcu możesz dodać \nowy folder). Potem z rozwijanego menu z prawej wybierasz grę którą podałeś w ścieżce dostępu (domyślnie jest CoP, dla SoC należy zaznaczyć English SoC)
Na dole wpisujesz pliki czy katalogi które chcesz wypakować - dajesz update, pokazują się w środkowym oknie to zaznaczasz i dajesz extract. Ten program obsługuje każdego stalkera.

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Ghost.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez Ghost w 18 Gru 2011, 13:22

Ok wypakowało. Gdy już zmoduje linijki kodu na własne upodobania to po prostu tworze folder Gamedata i tam wklejam cofings z plikami ?
Awatar użytkownika
Ghost
Stalker

Posty: 53
Dołączenie: 08 Paź 2010, 08:23
Ostatnio był: 29 Kwi 2014, 20:55
Miejscowość: Głogów
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 6

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez scigacz1975 w 18 Gru 2011, 13:41

Krok po kroku:

1.Tworzysz "nowy folder" w katalogu z grą
2. Odpalasz extractor
3. pierwsza górna ścieżka (database folder)- (ja mam na D: więc - ) - D:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci PL
4. druga górna ścieżka (output folder)- D:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci PL\nowy folder
5. po prawej zostaje Call of Pripyat
6. na dole w (filter) - wpisujesz - configs\weapons (możesz samo weapons ale wtedy wyświetli też dźwięki, tekstury itp.)
7. klikasz update
8. W środkowym oknie pokazały się ścieżki z plikami - zaznaczasz od configs\weapons\w_abakan.ltx do configs\weapons\w_wincheaster1300.ltx (klikasz lewym myszki na w_abakan na liście - wciskasz i trzymasz shift - scrolujesz w dół żeby pokazał się w_wincheaster1300 - klikasz na niego i jeżeli trzymałeś shift to powinny Ci się zaznaczyć pliki od w_abakan do w_wincheaster1300)
9. klikasz extract selected
10. w katalogu gry w utworzonym katalogu "nowy folder" masz wypakowane pliki


Ghost napisał(a):Ok wypakowało. Gdy już zmoduje linijki kodu na własne upodobania to po prostu tworze folder Gamedata i tam wklejam cofings z plikami ?


Tak - jak chcesz się zorientować jakie są ścieżki katalogów w gamedata to odpal extractor
pierwsza górna ścieżka (database folder)- (ja mam na D: więc - ) - D:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci PL
i klikasz update - pokażą Ci się wszystkie pliki w gamedata z zachowaniem katalogów
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez Ghost w 18 Gru 2011, 14:52

Ok dzięki bardzo za pomoc wszystko działa.

Następne pytanie, czy ktoś umie/czy się w ogóle da dodać nową broń do gry tak jak dodają bron mody typu Smarter ?
Awatar użytkownika
Ghost
Stalker

Posty: 53
Dołączenie: 08 Paź 2010, 08:23
Ostatnio był: 29 Kwi 2014, 20:55
Miejscowość: Głogów
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 6

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez Stalker Rambo w 29 Gru 2011, 18:38

Czy jest możliwość zmiany zasięgów granatów (wybuchu). Zasięg różni się w granatach zaczepnych i obronnych, natomiast w stalkerze między granatami jest niewielka różnica. Chciałbym coś bardziej realistycznego.
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 27 Lis 2023, 17:36
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 142

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez scigacz1975 w 29 Gru 2011, 18:54

scigacz1975 napisał(a):Akurat jeżeli chodzi o granaty to jeżeli masz jakiegoś moda - dorzuć sobie tą przeróbkę - jest do SoC ale łatwo te pliki dostosować do CS albo CoP-a. F1 ma zasięg rażenia ok. 16 metrów, RGD-5 ok. 8m. Są dość silne więc uważaj jak rzucasz



Właśnie Ci to zapodałem w temacie viewtopic.php?f=97&t=6840&start=216

Edit: - podobne zmiany można wprowadzić do granatów VOG i M209

Edit2: Gwoli ścisłości z rozmowy w innym temacie
Już napisałem prośbę o moda w innym temacie. Granaty powinny mieć zasięg około 25 metrów (RGD-5) i około 200 metrów (F-1). I o takie parametry by mi chodziło.


W realiach stalkera nie do zrobienia ponieważ:

1. Nie rzucisz F-ki na taką odległość żeby się ukryć
2. Każdy rzut granatu wywołałby przycięcie gry - RGD dzieli się realnie na około 4-5 tyś. odłamków (każdy do obliczenia przez silnik gry)
3. Standardowy spawn NPC i mutantów to 150 metrów :?: :!:

Tak więc po wielu próbach doszedłem do wniosku że 15-16 metrów dla F-ki i 7-8 dla RGD-5 jest najlepszym rozwiązaniem.

Jak chcesz spróbować to otwórz sobie oba pliki które podesłałem i poszukaj w nich 3-ech sekcji:

Kod: Zaznacz wszystko
blast_r               = 15

:arrowu: zasięg oddziaływania fali uderzeniowej

Kod: Zaznacz wszystko
frags_r            = 14

:arrowu: zasięg odłamków

Kod: Zaznacz wszystko
explode_duration      = 16
explode_hide_duration       = 16

:arrowu: zasięg eksplozji i oddziaływania eksplozji

To są parametry :arrowu: z F1. Możesz pozmieniać - sam zobaczysz

Zryte jest to, że jak jakiś stalker oberwie tak, że się pochyla ni dostaje obrażeń, jeszcze ta animacja trwa z 1s a to decyduje o życiu w walce z ponad 2 wrogami.


po dodaniu powyższej modyfikacji wybuch granatu w pomieszczeniu powoduje (dosłownie i w przenośni) wprasowanie NPC w ściany. Gorzej jak sami dostaniemy granacik - raz przeleciałem w powietrzu (już martwy) chyba z 30 metrów.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez grent w 20 Sty 2012, 20:18

Mam pytanko da się skombinować moda który umożliwia zabieranie pieniędzy trupom?? Lub wynajmowanie stalkerów nie chodzi mi o WinterDeath bo chciałbym zagrać w normalnego. Thx z góry za odpowiedź. :)
Pamiętaj zona jest miejscem które zmienia ludzi, nawet jeśli jednego dnia zdobędziesz przyjaciela następnego może być już twoim wrogiem.
Awatar użytkownika
grent
Kot

Posty: 36
Dołączenie: 22 Maj 2010, 16:52
Ostatnio był: 04 Kwi 2012, 08:45
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez r_populik w 20 Sty 2012, 20:57

Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez Volkodav w 23 Sty 2012, 16:02

Może było takie pytanie, ale mimo tego zapytam:
- czy jest mod rozszerzający gameplay o walkę frakcji, zaawansowane skrypty AI, coś bardziej pod freeplay (tylko i wyłącznie te opcje, nic innego mnie nie interesuje w tym temacie),
- system dodatków do broni (celowniki/granatniki do wszystkich), mam wrażenie, że coś takie widziałem, ale pewności nie mam,

Żeby nie było, sporo przejrzałem w tematach modyfikacji i jak znalazłem coś z tymi modami, to inna rzecz mnie odstręczała.
Awatar użytkownika
Volkodav
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 23 Sty 2012, 15:38
Ostatnio był: 01 Lut 2012, 19:26
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 0

Re: Chcesz moda? Wal!

Postprzez r_populik w 23 Sty 2012, 16:51

W kwsetii nr 1 - sprawdzałeś M.S.O. Trojanucha ?
W kwestii nr 2 - przeczytaj cały ten temat: http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=77&t=6836
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości