S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Soviet w 07 Gru 2011, 01:01

djcycu napisał(a):Mnie się wydaje tak samo jak Kowkowi tyle tylko że odnoszę takie wrażenie że chcieli wydać swoje dzieła potem w nowej grze i wszystko na spokojnie.

Więc dlaczego Czyste Niebo jest takim straszliwym ścierwem, skoro dali tam wszystkie te "wspaniałe" rzeczy wycięte z SoCa?

djcycu napisał(a):Dlatego badziewie dali w SoC odstawiając na bok to co już mieli gotowe.

Bez sensu. Po pięciu latach tworzenia gry olewają to co mieli zrobione i wydają najgorsze rzeczy, żeby te dobre dać do następnej gry? Bez sensu.

djcycu napisał(a):Zapał mógł się już potem wypalić a wyciekłe alphy troszkę by ich mogły kompromitować w sensie "odgrzewania kotleta". Ja natomiast klaskał bym na stojąco gdyby nam zaserwowali np jakąś inną odsłonę zawierającą to co mieli wrzucić do SoC na samym początku no ale cóż... Całość to tylko moja wizja i moje przypuszczenia.

Nie rozumiem o co chodzi z tym "odgrzewanym kotletem". Ludzie nie kupiliby nowej gry, bo nowe elementy widzieli już w nieoficjalnych wersjach alpha? Bez sensu.

djcycu napisał(a):To że X-Ray buguje to wina długotrwałej pracy przy nim. Gdyby pozwolono im go skończyć to był by niezawodny a tak to dopiero w CoP go oczyścili pewnie z tego co krzaczyło i co pozostało po nagłym zakończeniu prac. Tak bym wszystko tłumaczył bo widząc rzeczy w alphach człowiek dostrzega coś czego bez oględzin by nie zobaczył... Gra naprawdę miała być bombowa...

Bez sensu :D. Im dłużej się pracuje tym lepiej to wychodzi. Problemem było to, że nie mieli doświadczenia i nie znali się na robieniu FPSów. Ich wina, że nie zdecydowali się na gotowy silnik, tylko stworzyli swój, awaryjny i gówniany do dzisiaj.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 23:15
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez djcycu w 07 Gru 2011, 02:24

A ja się tak rozpisałem... Bez sensu :D Ok już tłumaczę bo mnie chyba nie zrozumiałeś :D

Odgrzewanie kotleta czyli wydawanie mapek które zrobili na początku. No widzisz... Sam się dziwię czemu je olali... Tak świetne produkcje że się tak wyrażę którymi byłą elektrownia, kordon, wysypisko... Darkscape wycięto bo samochody... Owszem i to rozumiem że na piechtę przyszło by się nudzić no ale kordon i wysypisko wypizgolić i wstawić to co jest? To ja rozumiem jak Radar przerobili że te hałdy śmieci zastąpili lasem bo pewnie czerwony las też wycięto jeśli był ale to były jakieś małe zmiany w porównaniu do zmiany całości :P Myślałem że wstawią je w nowszą produkcję gdy nikt nad nimi stał nie będzie i wiedziałem że Czyste Niebo się nie nadawało bo mapki z prequela nie mogły by być inne aż w takim stopniu :P Rozumiem generatory bo chyba tam przyszło by nam zakończyć grę jeśli się nie mylę. Słuchałem z gamedaty te teksty by iść tam gdzie wskażą drogę i jakoś pomyślałem że to chyba tam gra się miała skończyć.

Powracając do odgrzewania kotleta to pamiętasz jak się ludzie oburzali że X8 w CoP to po prostu Warlab? :D To miałem na myśli. X-Ray jest gówniany wiem... Dlatego myślę że gdyby tak posiedzieli z nim na spokojnie i go skończyli należycie to by był dobry no ale że się im przeciągnęło i trza było ciąć grę to niestety poszedł w stadium beta? Tak chyba możemy go określić.

To by było na tyle :P Myślę żeśmy się jako tako dogadali :D To oczywiście tylko moje domysły jako lekko zawiedziony fan no ale dobrze było chociaż pooglądać to wszystko w alphach.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Gizbarus w 07 Gru 2011, 09:30

Cóż, na pewno wybaczyłbym im takowe odgrzewanie kotleta, jeśli tylko dali by z powrotem te cholerne mapy z alphy!! Przecież to aż amoralne, żeby wyciąć tak zarąbiste lokacje, tym bardziej, że na artach niejeden raz się przewijały i kusiły... :|
Co do X-ray - w sumie Sov ma rację, powinien być coraz lepszy skoro tyle przy nim siedzieli... Jednak teoretyzując, skoro nie mieli doświadczenia w tworzeniu engine'u, to czy poprawiając to, co było dobre, mogli to spieprzyć najzwyczajniej? Może na to należałoby zgonić :P

xKoweKx napisał(a):Gizbarus, oni mogli wydać wg mnie kompletną grę już w 2006 roku, ale komuś ich wizja zbytnio się nie spodobała.


Co do tego Kowek, to niestety najpewniej racja - wydawca zazwyczaj jest deklem genetycznym, który uważa, że wie najlepiej i każe wywalić pół gry, "bo to się nie sprzeda i już". Podobnie było najwidoczniej ze Stalkerem... Drugi powód cięć, to możliwa bezużyteczność części ficzerów i fakt, że przerosło ich to, co chcieli stworzyć.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Michu w 10 Gru 2011, 06:29

Tak to już w życiu bywa, wiele miałem oczekiwań względem tejże gry ale nigdy głowy sobie nie zawracałem co i jak, bo później, gdy coś się stanie - człowiek bardzo intensywnie reaguje. Ja zareagowałem... przykra sprawa.. i tyle. Zostaną mi wspomnienia po ShoC, CS i CoP :P

Uwagi moderatora:

Ale o co chodzi?
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 10 Gru 2011, 17:48

Ciśnienie związane z zamknięciem GSC opada (patrz: TUTAJ), więc możemy zająć się concept-artami. Ogólnie mamy tu dwa rodzaje: krajobrazy i postaci.

Zacznijmy od pierwszej grupy, a szczególnie od TEGO. CoP wydawał mi się pusty, Zaton i Jupiter to, jakby nie patrzeć, w większości monotonny, pusty obszar. Tu zaś mamy sporo drzew i rozmaitych gratów (podobnie jak na innych grafikach). W tle widzimy Oko Moskwy - to w sumie się zgadza, bo, o ile pamiętam z wywiadu, który tłumaczyłem dla konkurencji, akcja ma rozgrywać się między wyżej wymienioną anteną, Elektrownią i miastem Czarnobyl.

TU mamy tereny zabudowane. Nie wiem, czemu, ale mi przypomina trochę Dead City. W każdym razie nie wygląda to na Prypeć - tam były wysokie bloki, tu mamy znacznie niższe budynki.

Tutaj moją uwagę zwróciła ciężarówka. Czy w grze będą pojazdy?

I teraz postaci: tu mamy zupełnie zmieniony styl graficzny. Poprzednio kombinezony wyglądały, jakby dopiero wyszły z fabryki. Tymczasem niektóre z zaprezentowanych na grafikach wyglądają jak jakieś stalkerskie samoróbki choćby tutaj.

A teraz bonus: zauważyłem dwie nowe giwery: M4 (lub coś z rodziny - TUTAJ) oraz karabin snajperski L96 (TUTAJ). Na tym arcie widać też strój maskujący (Ghillie suit). Prezent dla snajperów?

To tyle, ekspertem od analiz nie jestem.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Zari w 10 Gru 2011, 19:03

Szpagin napisał(a):... oraz karabin snajperski L96 (TUTAJ). Na tym arcie widać też strój maskujący (Ghillie suit). Prezent dla snajperów?

To tyle, ekspertem od analiz nie jestem.


Ten karabin to raczej, a nawet na 100% M40A3.
Image
Ogólnie trochę bidnie to wygląda. Zbyt zajeżdża "zachodem".
QA Analyst w Fool's Theory | W Gamedevie od 2019 roku
The Farm 51 | Intermarum | Fool's Theory
Image
Awatar użytkownika
Zari
Weteran

Posty: 604
Dołączenie: 28 Sie 2008, 10:48
Ostatnio był: Dzisiaj, 02:28
Miejscowość: Chorzów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 69

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kondiash w 13 Gru 2011, 20:33

Im dłużej patrzę się na te concept-arty tym bardziej mnie zżera od środka. Rozpacz oczywiście, tak mi się to podoba. Faktycznie, krajobrazy są jakby bogatsze, ale co do samochodów to nie byłbym taki pewien czy będzie można nimi jeździć... ale co ja gadam. Przecież STALKER 2 zapadł w śpiączkę :(
Zręczne ręczne kwające plusem
Awatar użytkownika
Kondiash
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 13 Gru 2011, 20:01
Ostatnio był: 05 Mar 2015, 16:13
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 8

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Gizbarus w 13 Gru 2011, 21:04

Kondiash napisał(a):Przecież STALKER 2 zapadł w śpiączkę


Ludzie, przestańcie w końcu siać panikę...

Co do artów - niestety,to tylko arty. Gdyby gry choć w połowie były tak świetne jak arty i założenia, to mielibyśmy w 90% same cudowne produkcje...

Ale fakt, że arty od S2 wyglądają świetnie, lubię taką kreskę. Do tego pokazują sporo lokacji, które zawiały by świeżością do skostniałego świata Zony :P
Ad uzbrojenia - jestem za wszelakimi oznakami położenia nacisku na snajperstwo, ale jakoś niespecjalnie leży mi Amerykanizacja Zony. Dlaczego? Cóż... Zona oferuje ciężkie warunki dla broni i sprzętu, tak? A hamerykanckie karabiny, jak wiemy nie grzeszą niezawodnością, w przeciwieństwie do rosyjskich (radzieckich jeszcze...?) - więc na niewiele przydałyby się w Zonie. Wiem, to logika, a to gra - dwie inne rzeczy, tym bardziej że w każdym Stalkerze broń europejska i amerykańska się przewija i sprawuje nieźle... :P
No nic, w każdym razie - jak dla mnie może być więcej snajperek, byle nie same europejskie... Skoro to gra w realiach wschodnich :wink:
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 20 Gru 2011, 14:22

Image

Image

Ciekawe, czy to naprawdę jest mapa z S2. :)
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Dzisiaj, 03:27
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kuba w 20 Gru 2011, 14:48

Bardziej mnie zastanawia czy jest to CAŁA mapa czy tylko 1/3 podobnie jak w CoP. To drzewo pośrodku południowo - wschodniego kwadratu wygląda intrygująco.
"Gdzie leśna droga wije się przez uroczysko, nieubłagana czeka mnie i znana przyszłość.
Daremnie wszczynać by z nią spór, mamić pieszczotą, otwarta jest jak mroczny bór - na wskroś, szeroko."
Awatar użytkownika
Kuba
Stalker

Posty: 119
Dołączenie: 20 Wrz 2008, 13:19
Ostatnio był: 26 Sie 2014, 15:24
Miejscowość: Częstochowa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 11

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 20 Gru 2011, 14:55

Zidentyfikowano już parę obrazków widniejących na rzekomej mapie S2. Zapewne źródła inspiracji/wzory dla twórców:
:

Image
Image (nazwa obrazka "Monster's Eye")


To drugie należy do ilustratora Santiago Caruso: http://www.santiagocaruso.com.ar/
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Pilot w 20 Gru 2011, 15:43

A może ktoś zidentyfikować napisy na tej mapie???
Wydaje mi się że może tam być coś ciekawego.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt08 oraz 0 gości