[M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na nowo

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Ashenmoor666 w 19 Paź 2011, 06:33

ok chłopaki działa jak należy wielkie dzięki kozaki już poszły :D
"I didn't come to play. I came to win."
Awatar użytkownika
Ashenmoor666
Stalker

Posty: 124
Dołączenie: 17 Lut 2010, 10:06
Ostatnio był: 21 Gru 2016, 17:44
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 9

Reklamy Google

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 24 Paź 2011, 00:31

M.S.O. v0.9.8 - dostępne!

------------------------------------------
CHANGELOG:
------------------------------------------

v0.9.8
- naprawiono crash z wpisem nt. 'job_link' w logu (thx to arc_Angel)
- naprawiono problem z nautralnymi ikonami dla dowodców wrogich oddziałów na minimapie
- naprawiono problem z ciągle respawnującymi się psami w Fabryce Jupiter które były na ogól natychmiast zabijane przez stacjonujący tam Monolit
- usunięto mod 'Loot Revamped' - system łupów został całkowicie przywrócony do vanillowego
- wprowadzono dwie dodatkowe opcje:

* 'Low Looted Weapons Condition' - ponieważ wyposażenie NPC-ów jest losowe, wcześnie w grze mamy dostęp do zaawansowanych broni. WW. patch powoduje że wszystkie znajdowane bronie są słabej kondycji
* 'AXR Eat Medkit' - pozwala kontrolować skuteczność umiejętność leczenia się apteczkami przez NPC-ów (co niestety jeśli włączone w trakcie walki może powodować nieprawidłowe animacje)

- zmniejszono nieco zasięg widzenia NPC-ów - Zona jest teraz spokojniejsza
- osłabiono umiejętności NPC-ów w posługiwaniu się apteczkami w trakcie walki
- wprowadzono dalsze poprawki i usprawnienia do systemu a-life (np. Powinność i Wolność nie będą sie już zapuszczać na wzajemne terytoria)
- wreszcie ostatecznie naprawiono problem z używaniem laterek przez NPC-ów - większośc NPC-ów nie będzie już używać latarek w nocy (co jest raczej logiczne)

------------------------------------------
LINKI:
------------------------------------------

***Download link:***

http://www.mediafire.com/?s5872frd0rl0jl2

v0.9.8 QUICK FIX
http://www.mediafire.com/?nniicz4dq6g537d

------------------------------------------
Ostatnio edytowany przez trojanuch, 30 Paź 2011, 00:43, edytowano w sumie 1 raz
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez KOSHI w 27 Paź 2011, 19:00

Witam.

Jak wrócić do wcześniejszego systemu znajdowanych broni, żeby nie były tak mocno popsute? Czy wystarczy wyciąć jakieś pliki lub zmodyfikować, czy to jakieś trudniejsze zadanie. System ekonomi w grze i tak jest skopany w całym COP i dopóki ktoś go nie przewróci do góry nogami to takie zabiegi są i tak bez znaczenia. Na pierwszych 2 mapach można za damski, h.. dostać sporo dobrej broni - Wintar w Spalonym Gospodarstwie, Groza koło fabryki, snajperka pod mostem w Janowie itd.. Także trochę dziwne jest znajdywanie ciągle popsutych broni, których nie można sprzedać. Lepiej jest jak skupują handlarze tylko giwery w dobrym stanie - na taki etap jaka jest ekonomia w grze styknie. Ja gram tak, że wgrałem plik co kasuje wszystkie schowki, a broni i pancerzy nie naprawiam, tylko kupuje lub używam to co znajdę. Jest bardziej realistycznie. I tu moje 2 pytanie. Co zrobić aby wyłączyć mechanikom naprawę, ale nie modyfikowanie.

Pzdr.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 27 Paź 2011, 22:41

(...)
- wprowadzono dwie dodatkowe opcje:

* 'Low Looted Weapons Condition' - ponieważ wyposażenie NPC-ów jest losowe, wcześnie w grze mamy dostęp do zaawansowanych broni. WW. patch powoduje że wszystkie znajdowane bronie są słabej kondycji
(...)


Także jw. - w folderze #extras masz folder pozwalający modyfikować stan znajdywanych broni.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez kubekpop w 28 Paź 2011, 17:26

Czy z tym modem można zabijać po cichu wroga tak, żeby jego kompan nie był do nas wrogo nastawiony - bo nas nie widział. Czy tego aspektu nie poruszaliście?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 30 Paź 2011, 04:17

Tzn. w tej kwestii zostało zrobionych kilka rzeczy:

(...)
- całkowicie przerobione i zróżnicowane ustawienia percepcji NPC-ów - nooby są znacznie mniej spostrzegawczy i wolniej nas namierzają niż mistrzowie (szczególnie odczuwalne w nocy)
(...)
- AI Tweaks: bardzo znacznie poprawione wszystkie zachowania mutantów i ludzi w on-line:

* walka na długi dystans
* poprawna detekcja przeciwników
* tryb poszukiwania i pościgu schowanego / uciekającego przeciwnika (zależny od rangi i frakcji)
(...)


Generalnie 'stealth' który udało się uzyskać ww. metodami różni się nieco od klasycznego np. ze Splinter Cella. Stosunkowo łatwo jest 'pobudzić' cały oddział NPC-ów zabijając jednego z członków (trzeba to zrobić jednym strzałem i w izolacji od innych NPC-ów żeby pozostali 'pokojowi'). Ale z drugiej strony - szczególnie w nocy - możliwe jest flankowanie oddziałów, skuteczne przemykanie między patrolami i ucieczka od starcia.

Jeśli zostaniesz zauważony, NPCe będą zawsze zmierzać w kierunku miejsca gdzie ostatnio wykryli wroga (biegiem lub chodem w zal. od rangi) i pozostaną tam dopóki nie wyczerpie się odpowiedni timer (zależny od rangi i frakcji i znacznie wydłużony w nocy), można więc wykorzystać to do wywabiania ich z określonych miejsc które chcemy 'po cichu' zbadać (pozwalamy się wykryć, następnie chowamy się i obchodzimy wrogi oddział szerokim łukiem - polecam stestować na Oczyszczalni w Zatonie i wykraść laptopa bez jednego wystrzału).

--------------------------------

WAŻNE:

Wypuszczony został QUICK FIX do wersji 0.9.8 - link kilka postów wyżej lub w pierwszym poście w tym wątku.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez burntsnow w 02 Lis 2011, 19:32

witam, trafiła mi się taka dziwna sytuacja, że po przejściu z pilotem do Janowa, gdy leci cutscenka i pilot do mnie nawija, rozlega się komunikat, ze stacja jest atakowana i w środku zaczyna się strzelanina. zazwyczaj kończy się to tak, ze ledwo odzyskam kontrole nad postacią, to dostaje serie z bliska i kaputt. dwa razy udało mi sie przeżyć, ale wtedy okazuje się, ze nie dość, ze w stacji siedzą Monolitowcy, to jeszcze Wolność pokazuje mi się jak wrogowie - a nie miałem okazji im wcześniej podpaść.

gram na MSO połączonym z Atmosfear 3 (fix dla kompatybilności użyty) i texture packami od od Cromma. dotąd wszystko było w porządku, poza jednorazowa akcja, gdy coś podobnego zdarzyło sie na Skadowsku w Zatonie - wtedy pomógł load wcześniejszego sejwa, ale z na ten Janów nic nie pomaga - przekimalem parę godzin, a nawet całą noc, po czym udawałem się do pilota i z nim do Janowa - i nic, zawsze to samo.

ma ktoś może pomysł co na to poradzić?
Awatar użytkownika
burntsnow
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 29 Paź 2011, 17:28
Ostatnio był: 10 Mar 2022, 13:09
Miejscowość: Jaworzno
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 03 Lis 2011, 20:20

Jeśli możesz to podeślij save z przed podróży do Janova.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez kubekpop w 03 Lis 2011, 20:34

Mam pytanie. Dlaczego jest plik st_dialogs w folderze "eng", a w pol go nie ma? Przez to gra czyta mi wszystkie dialogi po angielsku. Czy to jest potrzebne? Wiem, że jest tam więcej tekstu, niż w oryginalnym, ale czemu go nie ma w pol?
[EDIT]
OK, gra czyta dialogi po polsku, ale czy nie wywali w pewnym momencie, że nie może znaleźć tych dialogów w folderze z polskimi tekstami?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Igi07 w 03 Lis 2011, 21:13

Z tego co pamiętam to te pliki są do dynamicznych wiadomości, których nie ma w tym modzie. Są one chyba do M.A.I.O. trojanucha, a te pliki możesz zostawić w spokoju, gdyż nie są używane tutaj. Mam nadzieję, że dobrze napisałem ,a jak nie to proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam!

Za ten post Igi07 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
Igi07
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 26 Lip 2011, 10:21
Ostatnio był: 09 Sty 2017, 22:58
Miejscowość: Poznań - miasto hau - hau
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 8

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez elldan w 24 Lis 2011, 01:36

Witam zainstalowałem dziś Zew Prypeci wgrałem patch na wersje 1.6.0.2 do tego M.S.O i dodatkowo AtmosFear 2.1 załączyłem grę i oto co otrzymałem . :-/
Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression    : xml_doc.NavigateToNode(path,index)
[error]Function      : CUIXmlInit::InitStatic
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\ui\UIXmlInit.cpp
[error]Line          : 156
[error]Description   : XML node not found
[error]Argument 0    : cop_debug
[error]Argument 1    : ui\ui_custom_msgs.xml


Jeśli ktoś mógłby zerknąć i pomóc byłbym wdzięczny.
To nie my w Zonie - to nam odebrana Zona.....
Awatar użytkownika
elldan
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 25 Gru 2010, 17:33
Ostatnio był: 06 Gru 2011, 22:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Cromm Cruac w 24 Lis 2011, 03:06

Nic dziwnego, AtmosFear 2.1 i M.S.O nie są kompatybilne a pewnie nie połączyłeś ich prawidłowo. Nie wystarczy po prostu zainstalować jeden mod na drugi.
Poza tym AF 2.1 jest już przestarzały. Proponuję pobrać wersję 3 i zaistalować w tej kolejności:
1. M.S.O.
2. AtmosFear 3
3. Patch łączący (powinien być w paczce MSO)
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive elldan.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2544
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 12 Lis 2024, 01:09
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości