DZIENNIK ZMIAN:
Główne cechy(0.8.8)
- Nowa fabułą (jeszcze nie w pełni wdrożona)
- Nowy bohater
- Nowa grywalna frakcja (Najemnicy)
- Nowe bazy frakcji
- Całkiem nowy "Mózg Frakcji" - Skrypt który kontroluje alife frakcji, mutantów i zombie, napisany na potrzeby
wojen frakcji.
- Nowe skrypty ulepszające rozrost frakcji, zawsze utrzymujące wroge frakcje na poziomie wyzwania.
- Nowe opcje dialogu z dowódcami oddziałów pozwalające wysłać oddział do wybranego miejsca.
- Nowe przedmioty:
* Radio do kontrolowania oddziałów frakcji gracza.
* Śpiwór
* Kombinezony
- Nowi neutralni handlarze którzy sprzedają rzadkie przedmioty i dają losowe zadania
- Nowy system zadań losowych
- NPC przeszukują ciała
- AMK dynamic huds
- Ulepszone mapy PDA
- Srażnicy w bazach są ulepszani wraz z wzrostem zasobów frakcj
- Na mapie widoczne są tylko oddziały własnej frakcji
- Wiele innych drobnych ulepszeń
(0.8.9)
- Nowy skrypt tworzący artefakty. Teraz każda anomalia może "zrodzić" artefakt, więć jak jakąś zobaczysz to chwić za detektor.
- Usunięto anomalie z bazy Wolności w Magazynach Wojskowych.
- Usunięto wszystkie bronie i detektory które leżały luzem w Zonie.
- Troszkę poprawiono zadania wydawane przez dowódców oddziałów.
- Nie podam wszystkich zmian, żeby nie psuć zabawy. ;)
(0.9.0)
- Dodano "margines bezpieczeństwa" do "mózgu" zarządzającego mutantami. Teraz mutanty/zombie wolą omijać ludzi za dnia.
- Dodano ochronę do Składu.
- Dodano kilka dodatkowych zadań i poprawiono stare.
- Zwięszkono wytrzymałość oddziałów na.
- Dodano informacje o pozycji oddziału kiedy ten składa raport.
- Dodano informacje na temat poziomu zasobów kiedy gracz prosi o raport frakcji.
(0.9.3)
- Zmieniono nazwę orginalnej frakcji Samotników na "Opór". Nowe modele odpowiadające tej frakcji zostały też dodane.
- Samotnicy zachowują się teraz w ten sam sposób co w Cieniu Czarnobyla, z tą różnicą, że jeżeli zauważą dwie walczące frakcje to uciekają.
- Samotnicy są teraz neutralni dla wszystkich frakcji, z wyjątkiem mutantów, zombie, wojska i renegatów.
- Zmieniono parametry dotyczące szansy na atak mutantów.
- Dodano skrypt, który losowo dystrybuuje broń członkom oddziałów.
- Dodano zróżnicowanie w pancerzach członków oddziałów.
- Oddziały frakcyjne, z wyjątkiem Samotników, nie przeszukują ciał kiedy mają wyznaczony cel.
- Dodano rozbieżność do miejsc "rodzenia" artefaktów, ponieważ często pojawiały się w samym centrum anomalii, co czasem uniemożliwiało ich zebranie. Teraz pojawiają się nieopodal anomalii. (Jeśli anomalia znajduje się na nierównym terenie, artefakt może się stoczyć.
- "Mózg Frakcyjny" będzie teraz zezwalał na utrzymywanie ważnych dla frakcji punktów kontrolnych za pomocą dwóch oddziałów, chyba, że nie będzie więcej ludzi w bazie. Zostawianie dwóch oddziałów na punkt nie jest wymagane, więc "Mózg" nie będzie starał się na siłe utrzymywać punkt za pomocą większej ilości oddziałów niż jeden.
- Nowe modele dla różnych rodzajów NPC.
- Usunięto Poletgeistów z kopalni w Czerwonym Lesie.
- Dodano debug_switch dla testerów, żeby mogli monitorować alife.
(0.9.4)
- Dodano skrypt ustawień żeby gracze mogli modyfikować swoją rozgrywkę.
- Przedmioty znalezione w schowkach otrzymanych od poległych stalkerów są teraz losowe.
- Wiele skryptów zostało zoptymalizowanych i mamy nadzieję, że zwiększy to liczbę klatek na większości konfig. sprzętowych.
(0.9.7)
- Zmieniono orginalną preferencję broni dla NPC, ponieważ wybór karabinu myśliwskiego zamiast AK wydał
się trochę nielogiczny.
- Zmieniono stan mentalny NPC podczas przeszukiwania ciał z "danger" na "free". Nie podobało nam się, że stalkerzy
skradają się do ciał, więc teraz tego typu zachowanie przejawi się tylko jak w pobliżu jest jakieś zagrożenie.
- Dodano nowe opcje do TFWsettings.script
- Dodano możliwość zastraszenia i wyłudzenia przez gracza-bandytę przedmiotów lub pieniędzy od Samotników poprzez opcję w dialogu. Im więcej bandytów jest w pobliżu, tym większa szansa na to, że Samotnik odda wszytsko dobrowolnie.
- Teraz Samotnicy mają czasami specjalne przedmioty na sprzedaż. Wysyłają wtedy wiadomość przez radio z miejscem ich pobytu i celu podróży. Kupowanie przedmiotów od Samotników polepsza z nimi relację i pozwala na otrzymywanie bardziej korzystnych cen przy transakcjach w przyszłości. Trzeba pamiętać, że świat nie kręci się w okół gracza i sprzed może trafić w ręce kogoś innego jeśli gracz się nie pospieszy. Np. Jeżeli do sprzedania jest Dragunov, to odstępując od kupna, możliwe jest znalezienie go w rękach innego stalkera.
- Dodano system XP który zwiększa rangę gracza. Aktualną liczbę punktów XP można zobaczyć w PDA w zakładcę "Postęp". XP przyznawane jest za większość poczynań w grze, t.j. Zabicie stalkera/mutanta, wykonanie zadania, itd.
- Ulepszono system zadań losowych. Teraz są caraz trudniejsze/opłacalne wraz z postępem gracza.
- Dodano sankcje za zabijanie Samotników. Jeżeli gracz jest we frakcji przyjaznej Samotnikom to zabicie jednego
z nich skończy się nałożeniem sankcji. Sankcja kosztuje minimum 10.000Ru i przez czas jej trwania, gracz nie ma
kontroli nad własną frakcją więc radzę uważać do kogo się strzela. Zostało to dodane aby wymusić na graczu pewne
reguły którymi dana frakcja się kieruje. Prawo w Zonie nie ma zastosowania, więc wierze, że frakcje musiałyby
narzucić jakąś formę kontroli aby trzymać członków w ryzach.
- Trochę zmieniono ekwipunek Samotników, tak żeby początkujący gracz nie miał dostępu do np. Abakana od początku.
- Gracz sam może zostać Samotnikiem jeżeli będzie dostatecznie długo w Zonie bez przyłączania się do żadnej frakcji. To nie zabiera możliwości przyłączenia się później.
- Można spotkać oddział Wojska albo Monolitu patrolującego Zonę.
- Ulepszone A-Life. Jeżeli w odległej części Zony była strzelanina, gracz znajdzie w tym miejscu ciała. Wcześniej
poległe NPC były zwyczajnie usuwane.
- Dalsza optymalizacja wielu skryptów celem polepszenia wydajności.
(1.1)
- Dodano rozmówki Samotników przez radio.
- Dodano nowe zadania dla neutralnych handlarzy. Zadania "odświeżają" się raz dziennie.
- Powrócono do oryginalnych artefaktow z Cienia Czarnobyla, razem z efektami, ikonami i modelami.
- Zmieniono ikonę radia.
- Nowa baza w Składzie.
- Dalej ulepszono system rozrastania się frakcji. Teraz wrogie frakcje same wybierają cele, nie trzymając się
żadnego sztywnego schematu. To czyni z frakcji bardziej dynamicznego i nieprzewidywalnego wroga.
- Zoptymalizowano mod dalej.
(1.8)
- Kompani!!! Prawdopodobnie flagowa cecha TFW. Stwórz własny oddział i przemierzaj Zonę.
- Nowe mutanty: Szczur, Kot, Burer i Chimera. Z każdego można zabrać trofeum.
- Nowe warianty NPC Czystego Nieba: "Wschód Słońca" Czystego Nieba, "SEVA" Czystego Nieba i Egzoszkielet Czystego Nieba
- Można użyć radia naciskając F1 w Menu Głównym.
- Dodano skróty klawiszowe do komend w radiu.
- Usunięto większość emisji psionicznych z fabryki w Jantarze.
- Handlarz powinności kupuje trofea z mutantów po lepszej cenie.
- Kompletnie nowe drzewko ekwipunku frakcji.
- Nowy system autosave'ów.
- Neutralni handlarze sprzedają radia.
- Możliwość "przemalowania" kombinezonów u frakcyjnych mechaników. (Sprawdź sekcję INSTRUKCJE)
(2.0)
- Nowy wygląd menu radia.
- Nowe system losowych dialogów. Inofrmacja jest kluczem do sukcesu w Zonie. I'm więcej wiesz, tym bogatszym możesz się stać. Najlepiej poinformowani są zawsze Samotnicy, ale relacje z nimi wpływają na chęć dzielenia się informacjami. Zawsze też stalker może po prostu czegoś nie wiedzieć.
- Mrówa może używać inncyh pancerzy jako samotnik.
- Nowe mapy PDA.
- Na nowo włączono emisje ze specjalnymi skryptami, podobnymi do tych z Zewu Prypeci. Występują bardzo rzadko.
- Nowe, "uszkadzalne", ramy masek gazowych. Kondycja pancerza wpływa na wygląd.
- Nowy zmiennik online/offline. Wspomaga wydajność poprzez "wylączanie" z pamięci przedmiotów poza zasięgiem widzenia.
- Poprawiono ceny u handlarzy.
- Kompani z Czystego Nieba mogą teraz używać pancerzy alternatywnych dla Czystego Nieba.
- Bolo, mechanik ze Składu, może teraz przerabiać karabiny szturmowe na snajperskie.
- Nowa ikona dla Durada.
- Nowy model NPC dla najemników.
- Gracze Samotnicy/bezfrakcyjni mogą przerabiać kombinezony u mechaników frakcyjnych.
- Nowe opcje w TFWsettings.script.
- Dodano rzadkie trofea z mutantów do zadań losowych.
(2.5)
- Nowa sposób wzywania posiłków.
- Nowe menu opcji aby dostosować własną rozgrywkę.
- Po tym jak frakcja gracza się trochę rozrośnie, gracz sam może wybrać następne miejsce do ataku.
- Nowe schematy ulepszeń. (Rodem z Zewu Prypeci)
- Możliwość rozkazania frakcji ciągły, automatyczny atak na wybrany obszar Zony.
- Zmieniono wytrzymałość stalkerów i gracza na kule.
- Kompani zużywają amunicję.
- Kompani kożystają ze wszystkich parametrów swojego pancerza.
- Kompani używają artefaktów. Mogą ich nieść tylko tyle, ile pojemników ma ich pancerz.
- Nowe AI walki stalkerów z mutantami. Sytuacje, że dwa psy załatwiają cały oddział stalkerów to już przeszłość.
- Handlarze frakcyjni mają teraz specjalne zadania dla graczy Samotników/bezfrakcyjnych.
- W całości nowy system zadań otrzymywanych od dowódców oddziałów frakcyjnych.
- Barman w Składzie może(odpłatnie) udzielić informacji Samotnikom na temat aktualnych ruchów frakcji.
- Przerwa między emisjami została mocno wydłużona.
- Element Role-Play został dodany w postaci "Raportów z podróży" podczas przemieszczania się pomiędzy regionami Zony.
- Nowe AI dla Samotników przesiadujących w miejscach gdzie znajduje się handlarz.
- Dodano plecak który można użyć jako schowek. Nawet po zrzuceniu, plecak można zabrać ponownie ze sobą.
- NPC przeszukują schowki.
- Dodano przedmiot "Kłódka" pozwalający zamknąc schowek przed złodziejami.
- Wolność szybciej przysyła posiłki na obszarach gdzie nie mają bazy.
(2.8)
- Dodano AtmosFear i Absolute Nature od Cromm Cruac aby stworzyć bardziej jesienny klimat.
- Nowe bronie.
- Nowe wyposażenie handlarzy.
- Nowe wyposażenie frakcji.
- Poprawki w AI u NPC, szczególnie kompanów.
- Nowe zdolności kontrolerów.
- Nowy handlarz oferujący sprzęt z górnej półki. (Coś na styl Żwawego z CoP.)
- Opisy modyfikacji u techników pokazują faktyczne zmiany zachodzące w parametrach broni i pancerzy.
- Nowe modele dla zombie.
- Nowy system zapisywania danych. (tworzy plik *.tfw obok pliku *.sav)
- Ustawienia TFW dostępne z menu głównego.
- Dwa nowe style walki dla kompanów: Ofensywny i Defensywny
- Nowa ikona i nowe UI radia.
- Artefakty mają ograniczoną żywotność. Jeżeli nikt ich nie podniesie w ciągu 24 godzin to się rozpadają.
- Zamieniono parametr "Obsługa" na "Odrzut" w opisie statystyk broni.
- Dodano modyfikatory amunicji do opisów amunicji.
(2.9)
- Naprawia błąd przy wydawaniu rozkazów oddziałom za pomocą dialogu.
- Naprawia błąd skryptu loner_awareness.
- Naprawia błąd przy próbie uruchomienia TFW na nowo zainstalowanej grze.
- Naprawia koty umierające bez powodu podczas biegu.
- Naprawia duże ilości ciał składowane w bazach.
- Trochę podrasowałem algorytm odpowiadający za obliczanie ścieżki dla NPC. Mam nadzieję, że naprawi/ograniczy to błędy typu: "any vertex in patrol path [*] is inaccessible for object [*]"
- Naprawia przesypianie więcej niż 12 godzin.
- Naprawia ciągle odświeżające się zadania.
- Naprawia specjalnego handlarza samotników (ogólne poprawki).
- Wyłącza możliwość wystartowania TFW na innej wersji stalkera niż 1.5.10.
- Naprawia brak odświeżania inwentarza kompanów gdy gracz ma więcej niż jednego.
- Naprawia brak ciał używanych do zadania "Odzyskaj PDA".
- Naprawia desynchronizację plików *.tfw i *.sav jeśli gra wywali do pulpitu podczas zapisywania.
- Naprawia drugi błąd loner_awareness.
- Naprawia powtarzające się negatywne odpowiedzi na wezwanie posiłków.
- Naprawia błąd powodowany przez zadanie "Dostarcz skrzynię".
- Naprawia błąd w wpn_deset_eagle w plikach handlarzy.
- Naprawia handlarzy Najemników i Oporu nie sprzedających pancerzy frakcyjnych.
- Naprawia zegar emisji odliczający czas nawet jeśli gracz wyłączył emisje.
- Stalkerzy teraz proszą o zwrot przedmiotów przez gracza zamiast strzelać.
- Mechanik w Składzie modyfikuje wszystkie bronie, ale jest to 150% - 250% droższe.
- Naprawia NPC zawsze wymuszających na graczu oddanie przedmiotów.
- Naprawia błąd na starcie powodowany przez level_weathers.script.
- Naprawia ilość dostępnych oddiałów = 0
- Naprawia błąd przypisywania ekwipunku oddziałom frakcji jeżeli frakcja posiada równo 10 punktów zasobów.
- Zczytuje informacje o pliku zapisu z pliku *.tfw zamiast *.sav. Jeżeli w pliku *.tfw nie ma zapisanych informacji o pliku zapisu gry (starsze save'y) to wtedy używa *.sav. Powinno naprawić wysypywanie się gry w oknie wczytywania gier w menu.
- Dodano możliwość wydania rozkazu ataku kompanom przez radio.
(2.9.5)
- Wprowadzono nowy system zdolności aby ulepszyć aspekt RPG gry.
- Bandyci mogą obrabować gracza.
- Helikoptery wojskowe patrolują Zonę. Patrol może się pojawić raz dziennie przy dobrej pogodzie.
- Aby pomóc w walcę z helikopterami wyrzutnie rakiet są dostępne do nabycia u specjalnego handlarza.
- Kompani mogą używać wyrzutni rakiet, ale tylko przeciwko helikopterom.
- Nowy schemat AI dla stalkerów aby pomóc im chować się przed helikopterami.
- Pogoda jest teraz planowana każdego dnia na cały dzień a nie losowo co godzinę.
- Dodano delkiatny efekt krwawienia. Podobny do tego z nowoczosnych gier.
- Posterunek wojskowy w Kordonie ma teraz wsparcie z powietrza. Zaatakowanie go to duże ryzyko.
- Spadek reputacji za zabicie stalkera został zwiększony do 30%.
- Dodano Transpondery IFF, które ukrywają gracza przed helikopterami.
Naprawy (2.9.6):
- Naprawia: CTD spowodowany zmianą poziomu jeżeli w pobliżu jest helikopter.
- Naprawia: CTD spowodowany schematem AI do walki z mutantami dla stalkerów.
- Naprawia: Efekt krwawienia pojawiający się na biało przy rozdzielczościach 4x3.
- Naprawia: Resetowanie ustawień patroli powietrznych przez helikopter osłaniający posterunek w Kordonie.
Zmiany (2.9.6):
- Straże w bazach są teraz nieśmiertelne chyba, że gracz dostał rozkaz przejęcia ich bazy.
Naprawy (2.9.7):
- Naprawia: Helikopter nie chce odlecieć po wczytaniu zapisanej gry. -fixed
- Naprawia: Decyzja bandyty o obrabowaniu gracza resetuje się po wczytaniu zapisanej gry.
- Naprawia: Stosunki z samotnikami nie spadają po zabijaniu straży w Składzie.
- Naprawia: Stalkerzy w bazie Czystego Nieba wliczają sie do siły ich frakcji.
Fixes (2.9.8)
- Naprawia: Strzał z SIG 550 (SGi 5k) lub L85 (IL 86) z założonym tłumikiem powoduje CTD.
Fixes (2.9.9)
- Naprawia: Kolidujące ustawienia tłumika dla L85 (IL 86) powodujące CTD.
- Naprawia: Samotnicy próbujący rozbić obóz na Posterunku pod mostem w Kordonie powodują CTD.
Fixes (3.0)
- Naprawia: Handlarz najemników (Gypsy) nie wraca na swoją pozycję po patrolu helikopterów.
- Naprawia: Skrypt, który spawnuje martwe ciała w trybie "offline" spawnuje żywe Pijawki, które umierają po staniu się widzialnymi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości