S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez szm w 02 Paź 2011, 11:47

Jak czytam o tych co-opach to mnie normalnie krew zalewa. Po pierwsze do takiej gry co-op ani, ani nie pasuje. Po drugie co-op na pewno nie zwiększy liczby potencjalnych nabywców. A po trzecie, obawiam się, że ten cały co-op byłby dość przypadkowy. Zero klimatu, i banda indywidualistów na serwerze, jak w Red Orchestrze 2. Jeśli już ma być jakieś multi, niech będzie takie jakie jest, a najlepiej niech oleją je fpisdu. Chcemy porządnego singla! :E
NA KOWNO!
Awatar użytkownika
szm
Ekspert

Posty: 896
Dołączenie: 16 Wrz 2008, 18:39
Ostatnio był: 22 Wrz 2024, 15:29
Miejscowość: Ciemnogród k. Moherowa Wielkiego.
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 163

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez jaras76 w 02 Paź 2011, 12:23

Na obecną chwile to zamierzenia gsc. Mam nadzieje że ulegną zmianą i dostaniemy to co znamy z pierwszego stalkera. Jeżeli nie to są mody.
Image

Za ten post jaras76 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gabriel.
jaras76
Tropiciel

Posty: 383
Dołączenie: 21 Lip 2007, 21:14
Ostatnio był: 25 Kwi 2012, 21:35
Miejscowość: warszawa
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez exid w 03 Paź 2011, 02:18

Nie musi tracić klimatu, skoro każda postać w Zonie ma jakiś tam swój charakter, a już na pewno te, które są do wyboru- tak jak w Mass Effect, każda osoba ma swoją historię, i z każda można było stworzyć zespoł.

Jakby ktoś nie chciał to by grał w pojedynke, lub wynajmował NPC, ale z ludżmi można by robić interakcje, chlać- to by otwierało postacie, dowiadywalibyśmy się z aktwywowanych kwestii róznych ciekawych historii z życia itd. To niczym pokazanie grupy Strieloka i poznanie jej. Gdyby można było grać w 4 to byłby to mega wypas.
Awatar użytkownika
exid
Stalker

Posty: 124
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 18 Mar 2023, 00:39
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: -5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez bax20 w 03 Paź 2011, 09:56

Powiem tyle, do Stalkera nie pasuje co-op. Ta seria od początku jest nastawiona na single player, bawienie się przez GSC w multiplayer lub co-op to tylko strata czasu dla zespołu...
Intel Core i5 6300HQ 2300MHz | 12GB DDR4 2400Mhz | Nvidia GeForce GTX 960M 4GB | Kubuntu 19.04

Za ten post bax20 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Realkriss.
Awatar użytkownika
bax20
Stalker

Posty: 132
Dołączenie: 30 Lis 2009, 21:07
Ostatnio był: 15 Lip 2024, 21:56
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 24

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Realkriss w 03 Paź 2011, 11:17

Zgadzam się z Tobą, uczucie osamotnienia, które jest we wszystkich trzech dotychczas wydanych grach, jest genialne.
Wspaniale jest być samemu sobie panem, tak samo fajnie jest w Deus Ex, nie wyobrażam sobie, że w Stalkerze miałoby być tak, jak w Mass Effect, chociaż kocham ME. Jednak zdecydowanie bardziej odpowiadam mi bycie samotnym i zdanym na siebie wojownikiem, tak, jak w Bioshock-ach, Fear-ach. To buduje nastrój, jest nostalgiczne.

Za ten post Realkriss otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive bax20.
Awatar użytkownika
Realkriss
Moderator

Posty: 1664
Dołączenie: 08 Lut 2011, 14:58
Ostatnio była: 26 Wrz 2024, 11:46
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 881

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Michu w 03 Paź 2011, 14:44

Jeny, są gry które na coopie zyskują ale są też i takie którym on niepotrzebny. Dzisiejsze czasy obfitują w coraz to większą ilość gier cooperative i ja jestem z tego jak najbardziej ucieszony. Nudzi mnie wszystko co singleplayerowe, po jakimś czasie musi się to stać. Wiadomo, są takie perełki jak właśnie stalker 2 którego z miłą chęcią przejdę i to zapewne nie raz. Natomiast są też gry coop których nie wyobrażam sobie grać samemu bo stałyby się 1000x nudniejsze. Przykłady to RE5, Borderlands czy choćby Dead Island.

Jedyną rzeczą którą chciałbym zobaczyć w dwójeczce zapożyczoną z dzisiejszych trendów to system rozwoju postaci, to coś co pozwala grze nadać wspaniałej żywotności.
Jak już w temacie to polecam filmik na temat tychże rozwiązań w grach:

Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez MiedzianeJaja w 03 Paź 2011, 21:28

W stalkerze występuje system rozwoju postaci i jak sądzę jest wyjątkowo realistyczny. Zamiast kilkunastu zabawnych drzewek których liczne rozgałęzienia służą nie do końca wiadomo czemu, mamy (zdobyty lub zakupiony za uciułaną flotę) coraz lepszy kaftan, mocniejszą czy celniejszą giwerę lub potężniejszą amunicje. Do tego sami coraz lepiej w miarę grania opanowujemy posiadane bronie, sposoby celowania czy podchodzenia przeciwników. Czy potrzeba dodatkowych systemów ? Moim zdaniem nie. Jedynie dopracowania pewnych szczegółów. Choćby tłumika który powinien być olbrzymim krokiem rozwoju naszej postaci pozwalającym prowadzić ogień z ukrycia a jest tylko fajnym gadżetem który w praktyce oprócz stłumienia strzału w naszych słuchawkach w rozgrywce nie daje nic :E

Za ten post MiedzianeJaja otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szpagin.
MiedzianeJaja
Tropiciel

Posty: 279
Dołączenie: 11 Paź 2009, 22:27
Ostatnio był: 16 Gru 2016, 09:54
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 22

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 03 Paź 2011, 23:11

MiedzianeJaja napisał(a): Czy potrzeba dodatkowych systemów ? Moim zdaniem nie.

Nic wielkiego od GSC nie oczekuję, jedynie bym prosił o system awansu postaci. Nawet nie musi być jakoś super rozbudowany. W PDA jest ranking stalkerów w którym w miarę postępów w grze awansujemy do góry, z Zewie są emblematy otrzymywane za niektóre rozwiązane misje... gra aż się prosi oto aby coś z tym zrobić, aby coś z tych rankingów i emblematów wynikało.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez adin w 04 Paź 2011, 13:55

MiedzianeJaja, dobrze powiedziane! Nie mam nic przeciwko takiemu obrotowi sprawy. Troszeczke RPG nie zaszkodzi.
Image
Awatar użytkownika
adin
Ekspert

Posty: 711
Dołączenie: 14 Sty 2007, 01:58
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 22:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 28

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 04 Paź 2011, 16:47

E... tylko, że to, o czym on pisze, to żaden rozwój postaci, czym są właśnie drzewka, poziomy, etc. Po prostu opisał ekwipunek i tyle.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 15 Lis 2024, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kazynek w 04 Paź 2011, 18:21

A ja widział bym to jeszcze inaczej, perspektywa robienia ze Stalkera 2 Diablo czy Fallout-a z jakimiś drzewkami czy poziomami nie za bardzo mnie kręci. Ja zrobił bym to plus, minus tak, przykładowo początek gry, dostajemy od kogoś np. AKM-74/2 i teraz chcemy sobie dajmy na to wypróbować karabin i strzelamy na przykład do starego znaku i tu niespodzianka, pudło, pudło, rykoszet, pudło, zmieniamy magazynek i klops wyskakuje i wylatuje nam z ręki :E A więc staramy się przycelować dokładnie, strzał i trafiliśmy. Magazynek zmieniamy raz, dwa, trzy itd, aż w końcu zmieniamy go tak że nie ląduje nam na ziemi a z biegiem czasu zmieniamy go coraz szybciej. Kurcze nie chce mi się rozpisywać każdy bardziej ogarnięty zakuma o co mi chodzi, po prostu na początku obsługujemy się bronią jak jaskiniowiec komputerem ale im dłużej z nią obcujemy tym bardziej rośnie nam poziom doświadczenia w jej obsłudze i po jakimś czasie ze wskaźnikiem który doszedł nam już np. do poziomu obsługi AKM-74/2 47% wyszkolony, ekspert, zawodowiec, czy jakoś tak to stajemy się coraz lepsi w obsłudze tego karabinu a gdy chcemy w późniejszym etapie zabawy zmienić broń na inną to od początku, oczywiście nie całkowicie bo karabiny aż tak bardzo się nie różnią. Ujmę to tak, po zmianie karabinu z takiego w którym nasz poziom wyszkolenia i doświadczenia jest wysoki na inny z którym nie mieliśmy jeszcze nigdy do czynienia zauważyli byś my znaczącą różnicę w jego obsłudze, mianowicie wolne przeładowywanie, słaba celność, itp. Dodam że doświadczenie w obsłudze danej broni rosło by wolno i raczej skończyło by się żonglowanie broniami, inna na każdy etap gry. Do tego ZERO trzydziestu tysięcy magicznych magazynków pod ręką, jeden, dwa lub trzy które możemy kupić u handlarza i które musimy uzupełniać w wolnej chwili ręcznie a jeśli pełne magazynki by się skończyły podczas walki to pozostała by nam ewakuacja w bezpieczne miejsce, uzupełnienie magazynków co trochę też by trwało, no w zależności od stopnia naszego doświadczenia w tej dziedzinie. Proste, im więcej magazynków przeładowujemy, uzupełniamy, strzelamy, itd tym większa nasza wprawa. Do tego gra podniesiona do poziomu realistycznego czyli kulka w głowę równa się śmierć, w tors z większego kalibru równa się śmierć, z małego (pistolet) a z kamizelką równa się ogłuszenie, zamazany obraz i zawroty głowy, strzał w nogę zmniejszona mobilność czyli ruszamy się jak żółw i krwawimy, strzał w rękę, zapomnijmy o strzelaniu z karabinu, jedynie pistolet i to z pożal się boże celnością bo z jednej ręki, itd.....Leczenie i owszem ale nie w czasie ekspres sekundy, tylko schowanie się w bezpiecznym miejscu, pierwsza pomoc i wezwanie pomocy przez radio, wtedy włącza się intro (take przerywniki krótkie z naszych oczu tak przez mgłę, z zawieszonej kamery widzimy jak nas zbierają towarzysze i potem coś na wzór Far Cry 2 gdy spaliśmy widok na jakiś polowy szpitalik w jakiejś wiosce stalkerów, mija parę dni wybudzamy się i gramy dalej (kto grał w Far Cry 2 wie o co chodzi.

Sorry, starałem się nie rozpisywać no ale wyszło jak wyszło, kto bardziej cierpliwy zdoła przeczytać moje opowiadanie w całości to z góry dzięki. A i jakiś komentarz na temat moich przemyśleń był by miłą kontrą dla mnie :E

Pozdrawiam :wódka:
Rozpad Związku Radzieckiego to największa katastrofa geopolityczna XX wieku - Władimir Władimirowicz Putin
Awatar użytkownika
Kazynek
Kot

Posty: 18
Dołączenie: 28 Wrz 2011, 14:26
Ostatnio był: 15 Kwi 2012, 14:38
Miejscowość: Chorzów
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: -11

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez SkullDagger w 04 Paź 2011, 18:53

Up - ja całego nie przeczytałem, nie dajesz kropek,przecinków itp.


Moja wizja to taka:
Rozwój postaci jak ktoś tam wyżej napisał - rangi, czyli im wyzsza ranga tym więcej ludzi nas 'szanuje'.
Gdy jestesmy dajmy na to (nazwy mogą dać inne) starszym szeregowym to dostajemy lepsze zadania/nagrody.
Gdy jesteśmy kimś wazniejszym ranga dostajemy jakby możliwość zwerbowania pomocnika( co jak w TFW).

To tyle na początek:)
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 22:06
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości