Koniec ery poligonów?

...a raczej wszystko o wszystkim. Debaty na dowolne tematy.

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Gabriel w 18 Sie 2011, 12:08

A więc to ma być gra to coś na górze, te kamyczki itd.? :o :o :o To nie pójdzie nikomu, no chyba że ktoś ma turbo komputer z tytanu.
Pamiętaj, by śmiać się z innych wpierw naucz śmiać się z własnych niedoróbek i nieczystości. Jeśli ktoś postrzega Cię jako idiotę, nie liczy się zdanie innych, bo dla innych będziesz zawsze zajebistszą osobą niż osoba wyzywająca Cię - ona z kolei będzie owym idiotą. Liczy się to za kogo ty się uważasz. Ciesz się wolnością i nie żyj pod mocą innych - poczuj smak zerwania kajdan.
Awatar użytkownika
Gabriel
Tropiciel

Posty: 234
Dołączenie: 02 Sie 2011, 10:00
Ostatnio był: 14 Gru 2011, 17:11
Miejscowość: dlzkcmsfj afgva rwet 9a/7
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 23

Reklamy Google

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez impulse_101 w 18 Sie 2011, 12:31

gabriel14619 napisał(a):A więc to ma być gra to coś na górze, te kamyczki itd.? :o :o :o To nie pójdzie nikomu, no chyba że ktoś ma turbo komputer z tytanu.


Wydaje Ci się bo cały czas rozpatrujesz to w kontekście poligonów. Do uruchomienia tej scenki z jeżdżącym pojazdem wystarcza gamingowy pecet z 2005-2006 roku. Przy obecnej technologi CUDA itp będzie śmigać bez problemu.

Uwagi moderatora:

Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi. - Wheeljack
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez djcycu w 18 Sie 2011, 12:34

Tak się część ludzi tu kłóci że niby sposób dobry... Gówno nie dobry... Raz że modelowanie będzie cholernie ciężkie bo jeśli rzeczywiście każdy atom ma swój kolor to ja dziękuję... Takie załamania jak np skóra na desce rozdzielczej samochodu dziś jest robiona na podstawie bump mapy ale gdyby tak zrobić to polygonami to jak myślicie o ile wzrośnie czas na wykonanie no i sam rozmiar modelu? Niektórzy zachowują się jak dzieci pitoląc że niby twórcy chcą kasy i się nie przykładają do grafiki... Boziu... Aż taka ta grafika ważna? Pograsz 8 godzin i gra już jest skończona a jeśli chcesz spacerować po grze to ja zapraszam na dwór... Wyjedź na wieś, do lasu tam masz grafikę że Crysis się kryje... Niestety przy dzisiejszej technologii z której za 50 lat 10 latkowie będą się w głos śmiać nie dostaniemy gry z Unlimited Details jak pieprzy ten cały koleś... Poza tym nie problem jest zrobić z polygonów świetnie wyglądający modelik by potem go wstawić w durny film i powiedzieć że to niby z voxeli... Każdy próbuje dziś cudów nie myśląc o wymaganiach sprzętowych oraz o sile silników graficznych które przecież wymagają też swoje... Ja nie widzę przyszłości takich modeli... Może pozostać polygon bo i tak za kilkanaście lat sprzęt może być niewyobrażalnie lepszy aby każdy model mógł być robiony z tak małych trójkącików że oko nasze ich nawet nie dostrzeże...

PS: Ten Uazik smyrający po tej malutkiej mapce robi wrażenie jakby te ślady były tworzone deformacją podłoża znanego z Expand Rally czy też Polnyj Privod gdzie grafika opiera się dalej na polygonach...

PS2: Wracając do developerów i kasy... To chyba normalne że robią grafikę optymalnie do kompów by produkcja się zwróciła bo jak zrobią na kompy rzędu NASA to jak myślicie ile maniaków będzie posiadać takie komputery? :facepalm:
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Soviet w 18 Sie 2011, 12:51

impulse_101 napisał(a):Wydaje Ci się bo cały czas rozpatrujesz to w kontekście poligonów. Do uruchomienia tej scenki z jeżdżącym pojazdem wystarcza gamingowy pecet z 2005-2006 roku. Przy obecnej technologi CUDA itp będzie śmigać bez problemu.

Marzysz, albo jesteś po prostu naiwny.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 22:59
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez impulse_101 w 18 Sie 2011, 13:11

djcycu napisał(a):PS: Ten Uazik smyrający po tej malutkiej mapce robi wrażenie jakby te ślady były tworzone deformacją podłoża znanego z Expand Rally czy też Polnyj Privod gdzie grafika opiera się dalej na polygonach...


Rozumiem ze te slady w Expand Rally byly generowane fizycznie a nie tylko magicznie texturowane spod opon? :E Jakbys dachowal to tez bys je zostawil, nie mowiac juz o tym ze po wyjsciu z samochodu twoje stopy tez by zostawialy odciski.

Soviet napisał(a):
impulse_101 napisał(a):Wydaje Ci się bo cały czas rozpatrujesz to w kontekście poligonów. Do uruchomienia tej scenki z jeżdżącym pojazdem wystarcza gamingowy pecet z 2005-2006 roku. Przy obecnej technologi CUDA itp będzie śmigać bez problemu.

Marzysz, albo jesteś po prostu naiwny.


To info jest od twórcy, jeśli nawet to bzdura i wymagania są kilkakrotnie większe tak ze potrzebne byłoby posiadanie GTX580w SLI to za 3-4lata taka moc obliczeniowa będzie już standardem w kazdym PC.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Gabriel w 18 Sie 2011, 13:59

Czyli to może być coś fajnego, jak zwiedzanie wyspy w Crysisie czy Just Causie itd bez żadnych baboli, powiadasz impulse? No nie wiem, coś wierzyć mi się nie chcę ale niech ci będzie - skoro z 2006 roku to na nowszym powinien hulać jak ta lala. A masz jeszcze jakieś screeny czy filmiki?
Pamiętaj, by śmiać się z innych wpierw naucz śmiać się z własnych niedoróbek i nieczystości. Jeśli ktoś postrzega Cię jako idiotę, nie liczy się zdanie innych, bo dla innych będziesz zawsze zajebistszą osobą niż osoba wyzywająca Cię - ona z kolei będzie owym idiotą. Liczy się to za kogo ty się uważasz. Ciesz się wolnością i nie żyj pod mocą innych - poczuj smak zerwania kajdan.
Awatar użytkownika
Gabriel
Tropiciel

Posty: 234
Dołączenie: 02 Sie 2011, 10:00
Ostatnio był: 14 Gru 2011, 17:11
Miejscowość: dlzkcmsfj afgva rwet 9a/7
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 23

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez djcycu w 18 Sie 2011, 14:28

impulse_101 napisał(a):Rozumiem ze te slady w Expand Rally byly generowane fizycznie a nie tylko magicznie texturowane spod opon? :E Jakbys dachowal to tez bys je zostawil, nie mowiac juz o tym ze po wyjsciu z samochodu twoje stopy tez by zostawialy odciski.

Nie bądź taki wyśmiewny tylko łap za Polnyj Privod oraz jego trzecią część a się dowiesz... Expand rally może nie generował tych kolein bo grałem dawno i wydawało mi się że w Expand Rally Extreme tak było tym bardziej że po wykupieniu tego silnika przez rosjan powstał Polnyj Privod Uaz 4x4 gdzie właśnie takowa generacja kolein (chociaż słaba) to jednak była a do perfekcji doszli w PP3 gdzie użyto lepszego silnika do generacji kolein gliny, błota, piasku itd (piszę różne zjawiska bo każde były inne).

Moc obliczeniowa? Nie ma co wierzyć zapowiedziom i schematom... Mój śp nauczyciel informatyki pokazywał nam diagram mocy przeliczeniowej która zakładała że rok po roku zwiększać się ona będzie o tyle i tyle co jednak na prawdę nie wyszło. W świecie jest jak jest a przemysł rozrywki multimedialnej się kręci jak kręci. Każdy szuka sensacji by być postrzeganym a co za tym idzie? Aby miał robotę bo niby jest ambitny... Ja wątpię w przyszłość tych całych atomów... Trójkąty pozostaną tylko zmieni się metoda ich modelowania oraz możliwe będzie używanie ich w większych ilościach by nawet na kole AA nie potrafiło pokazać kantów (moim zdaniem testowanie przez graczy na HD i wysokich rozdzielczościach takich rzeczy jest już tylko szukaniem wiatru w polu a jednym słowem debilne). Gra mająca świetną grywalność, funkcje, fabułę i fizykę może się dobrze sprzedawać nawet ze słabą grafiką (przykłady: 18 WoS Across America a German Truck Simulator). Niby nowa gra ładniejsza ale ludziom przypadła do gustu ta z brzydkimi autkami które jednak prowadzi się realniej...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Darth ReX w 18 Sie 2011, 17:19

Ta technologia nie ma szans przebicia. W zamierzchłej przeszłości bywały karty graficzne operujące na płytkach (tile), ale potrzebowały dodatkowego algorytmu zamieniania ich na wielokąty, bo nie obsługiwałyby inaczej żadnego programu. Oczywiście spowodowało to spadek wydajności, do tego stopnia, że zdychały przy Geforce'ach i Radeonach. Mowa tu o Kyro II firmy PowerVR (zna ktoś w ogóle?... No właśnie...). Co to ma do voxeli? A to, że problem będzie identyczny.
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 29 Wrz 2024, 10:00
Kozaki: 224

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez wobes w 18 Sie 2011, 18:54

A jaki problem jest, żeby zaprojektować dziś kartę operującą na innym typie danych? Dawniej było inaczej, projektowanie zajmowało mnóstwo czasu, były ograniczone możliwości upychania dużych ilości tranzystorów, pamięć miała małą pojemność itd, więc jeśli nawet powstawały tego typu rozwiązania, to były to tylko protezy. Teraz zaprojektowanie nowego procesora graficznego zajmuje niewiele czasu, tranzystory liczy się w miliardach, pamięć graficzną w gigabajtach, ma się wsparcie wydajnego CPU i niemal nieograniczoną przestrzeń dyskową, poza tym producenci zaprzestali zwiększać zegary, tylko zainwestowali w zrównoleglanie operacji i jednostki programowalne, mogące robić różne rzeczy w zależności od potrzeb.

Nie sądzę też, że gdyby ta technologia ujrzała światło dzienne, producenci kart i gier by się nią nie zainteresowali, tylko z tego powodu, że stanowiłaby konkurencję dla ich obecnych kart i wymagałaby zmian w sposobie myślenia o grafice. Najprędzej od razu by się rzucili na nią i zaczęli rywalizować kto pierwszy wyda kartę obsługująca nową supertechnologię i czyja karta da lepsze efekty. Podobnie postąpiliby twórcy silników gier i Microsoft z directemX.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Kpuc w 19 Sie 2011, 13:30

djcycu napisał(a):Tak się część ludzi tu kłóci że niby sposób dobry... Gówno nie dobry... Raz że modelowanie będzie cholernie ciężkie bo jeśli rzeczywiście każdy atom ma swój kolor to ja dziękuję... Takie załamania jak np skóra na desce rozdzielczej samochodu dziś jest robiona na podstawie bump mapy ale gdyby tak zrobić to polygonami to jak myślicie o ile wzrośnie czas na wykonanie no i sam rozmiar modelu?



Tia, kiedyś robiono animacje od podstaw a teraz zakładają na człowieka jaskrawe punkty które łatwo śledzić kamerom i w ten sposób tworzone są animacje.
Podobnie będzie z tym w końcu ktoś wymyśli dobry sposób na szybkie tworzenie modeli na podstawie zdjęć...

Co do kolorowania większej powierzchni atomów, wyobrażam sobie to tak ze nakładana będzie textura na powierzchnie tych atomów, po czym atomy przyjmą taki kolor, oczywiście dla modeli statycznych bo gdy np. taki murek się rozsypie to co z atomami w środku?

Można tu gdybać i zadawać pytania, czas pokarze. W dobie gdy gry maja fotorealistyczna grafike marzy mi sie jeszcze bardziej realistyczna fizyka a w zasadzie oddziaływania na siebie elementów w wirtualnym świecie, i jak dodanie silnika euforia w gta4, tak dodanie tego silnika do takiego crysis dałby zupełnie nowe perspektywy demolowaniu świata. ;)
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez MatrixSTR w 19 Sie 2011, 15:04

Ja bym powiedział że problem leży gdzie indziej. Przyjmijmy że to wszystko prawda i zaczęły by powstawać gry o grafice Crysisa które by płynnie chodziły na kartach o wydajności np. Radeona 9600. Co by to oznaczało? Ano poważny spadek kupna nowych kart, bo po co kupować coraz nowsze, jak człowiek kupi jedną i będzie ją miał na jakieś 5 lat, albo i więcej. Tak więc raczej producenci kart będą przeciwni, a razem z nimi producenci gier, którzy mają umowy z AMD i Nvidią i napędzają cały ten rynek ;) Zresztą, obecnie mamy DX11, a dzisiejsze gry nawet DX10 w pełni nie wykorzystują, a przerzucają się na DX11 żeby gracze kupowali nowsze karty :) W tym biznesie pieniądze są najważniejsze i prędko to się nie zmieni :)
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 05:14
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez impulse_101 w 20 Sie 2011, 14:30

Dobra znalazłem info dotyczące sprzętu. Film z tym autkiem (wszystkie 3 filmy) był nagrany na laptopie Intel C2D P7550, nVidia GF GT 130M w rozdzielczości 1280x720 :P

Galeria
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

PoprzedniaNastępna

Powróć do Prawie o wszystkim

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 24 gości