Kilka pytań o ekwipunek po X16

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez pagulhan w 12 Kwi 2011, 12:10

No dobra, kilka faktów i kilka pytań. Aktualnie posiadam kombinezon... mhm... SS90? Zielony, kosztuje 96 000. Dostałem go od profesora w Jantarze w zamian za oddanie pancerza Ducha. Jestem teraz w Barze i zastanawiam się, czy nie wziąć za 160 000 wzmocnionego pancerza wojskowego. Co byście powiedzieli? Sprawdza się toto? Jak tak na statystyki w Sieci spojrzałem, ten mój zielony SS90 - wykorzystywany jako ubiór dla pracowników ochrony w czasie ekspedycji naukowych - to najlepszy pancerz w grze oO Z drugiej strony, ponoć ten wojskowy lepiej chroni przed kulami.

Drugie pytanie. Aktualnie używam unikatowego, szybkostrzelnego karabinu AK 74 (o ile mnie pamięć nie myli), z doczepioną lunetą. I znowu: w barze mam możliwość zakupu GP 37 za 72 000. Warto? Posiadam też na stanie znaleziony kilkanaście minut wcześniej karabin Tunder, ale ponoć niespecjalnie się toto sprawdza, a szczerze powiedziawszy, zwyczajnie szkoda mi czasu i środków na testowanie go przez dłuższą chwilę.
pagulhan
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 12 Kwi 2011, 12:07
Ostatnio był: 22 Lut 2016, 16:46
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez ziomo02 w 12 Kwi 2011, 13:52

szczerze ci powiem ze wojskowa kamizelka jest lepsza od naukowców pod wzglendem kuloodporności ale przed promieniowaniem chroni lepiej naukowców,najlepiej jest mieć wojskową kamizelkę,jest najleprza na ukonczenie gry i tez niezle chroni przed promieniowaniem i anomaliami

leprzy jest GP-37 od AK,tunder też dobry jako bron szturmowa ale ma mniejszy magazyne 20naboi i ma wyrzutnie granatów,ale GP-37 ma najleprzą celnosc od tych dwóch broni

Uwagi moderatora:

Twoje posty mają taką fatalną ortografię, że aż mój laptop się zawiesił od niego :F
To my pilnujemy ładu i porządku w skażonej strefie zwaną "ZONA"
Awatar użytkownika
ziomo02
Kot

Posty: 31
Dołączenie: 24 Mar 2011, 18:20
Ostatnio był: 28 Lut 2018, 19:32
Miejscowość: Grudziądz
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez pagulhan w 12 Kwi 2011, 14:27

No dobra, czyli mam brać i to, i to? To jedna sprawa. Druga: czy warto? Jestem na etapie, gdzie każą mi iść wyłączyć mózgozwęglacz, zdobyć buldog 6 i wyskoczyć do przewodnika. Nie znajdę zaraz tego sprzętu gdzieś koło krzaka i nie będę sobie w brodę pluł?
pagulhan
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 12 Kwi 2011, 12:07
Ostatnio był: 22 Lut 2016, 16:46
Kozaki: 0

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez echelon w 12 Kwi 2011, 15:35

Wojskowy kombinezon pancerny tak za friko to znalazłem dopiero w Prypeci w pomieszczeniu z dekoderem. Nie pamiętam co się dostaje za znalezienie bulldoga, bo tego zadania nie robiłem, ale raczej na pewno kombinezonu wojskowego za to nie dostaniesz. Ja od X16 do Prypeci włącznie śmigałem w Berylu i byłem z niego w miarę zadowolony.
Co do GP37 to można znaleźć w dobrym stanie w Magazynach o ile dobrze pamiętam, a potem w Czerwonym Lesie tak samo (przeszukiwać trupy i skrytki). Broń wyborna, bez porównania z AK. Co prawda Tunder daje większe obrażenia i ma granatnik, ale GP37 ma świetny celownik i przy strzelaniu serią i z użyciem celownika ma zdecydowanie najmniejszy odrzut.
Dlatego - mimo druty, wieże i strażnice
Tam chcemy dotrzeć, gdzie nam dotrzeć zabroniono;
Bezużyteczne, śmieszne posiąść tajemnice
Byleby jeszcze raz gorączką tęsknot płonąć
Nim podmuch jakiś strzepnie chwiejne potylice
Awatar użytkownika
echelon
Tropiciel

Posty: 305
Dołączenie: 28 Mar 2010, 21:28
Ostatnio był: 12 Lis 2024, 20:24
Miejscowość: Stalowa Wola
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 41

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez Universal w 12 Kwi 2011, 15:48

Czego oczekujesz od kombinezonu? Chcesz biegać po anomaliach (sado-maso oO), czy wytrzymywać większy "wpie-dziel" od ostrzału? Dużo zależy też od noszonych artefaktów, jeśli masz takie, które zwiększają poziom nakładki kuloodpornej, to zostaw sobie zielonego Ekologa. Jeśli jednak masz artefakty niwelujące działania anomalii, to sprzedaj go w cholerę i weź wojskowy pancerny.

Jakiego masz patcha? Podobno (nie sprawdzałem) na wcześniejszych kombinezony się nie psują. Na 1.0006 i bodajże 1.0005 niestety, ale wymagają wymiany co jakiś czas, bo nie da się ich naprawiać (chyba, że wspomożesz się trainerem).

[lekki spoiler]
To, że każą Ci wyłączyć Mózgozwęglacz, nie znaczy, że musisz tam biec w podskokach. Buldoga, jeśli chcesz wykonać to zadanie, opchnij i go zostaw. Jest zbyt ciężki, by bez moda na udźwig go taszczyć. Buldog jest w Wiosce w Magazynach Wojskowych, w piwniczce jednej z domów. Tylko uwaga, kręci się tam mnóstwo pijawek.

Jeśli zaś chodzi o karabin, pierwszą rzeczą jaką się zainteresuj, jest typ amunicji. Po co nosić karabin, do którego nie możesz znaleźć amunicji - Wintary, Dragunowy (nie pamiętam już dokładnie, ostatnio w Cień bez modów grałem dość dawno) są na dość specyficzną amunicję, której nie znajdziesz przed Radarem (nie w satysfakcjonujących ilościach). Jeśli nie nosisz zbyt dużo bandaży, apteczek, miej karabin na amunicję radziecką i natowską. Te dwa typy pestek najszybciej znajdziesz i nie musisz martwić się o to, że zabraknie Ci ich.

http://stalker.pl/bron-cien-czarnobyla/ :arrowl: weź kartkę, pospisuj sobie do tabelki dane i wybierz karabin, który "trafi" w Twoje wymagania. Lepszy jest GP37 od IL86, ale to Twój indywidualny wybór.

----
@Dżuz
O właściwościach baterii i tych innych wiedziałem, ale w czystym Cieniu nigdy nie znalazłem odpowiedniej ilości... Widać za mało się starałem:E
Ostatnio edytowany przez Universal, 12 Kwi 2011, 17:57, edytowano w sumie 1 raz
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez Dżuz w 12 Kwi 2011, 16:39

Universal napisał(a):Na 1.0006 i bodajże 1.0005 niestety, ale wymagają wymiany co jakiś czas, bo nie da się ich naprawiać (chyba, że wspomożesz się trainerem)


To prawda, ale też nie do końca: kombinezonów nikt Ci niestety nie naprawi, ale możesz to zrobić sam, choć to pracochłonne zajęcie :D Wystarczy, że uzbierasz cztery artefakty o nazwie Bateria (daje +30% ochrony przed porażeniami). Jak już masz wszystkie cztery, to przypinasz je do pasa i wchodzisz w anomalię Elektro; nie bój się, nie zginiesz - nawet lepiej, zdrowie Ci się zregeneruje i jednocześnie kombinezon się naprawi (tyle, że taka naprawa trochę trwa). Baterie nie jest łatwo znaleźć, ale da się to zrobić. Chyba ze dwie sztuki są w schowkach w Jantarze, jedna często się spawnuje na Wysypisku, w okolicach przejścia do Doliny Mroku. Baterię dostajesz też od Łowcy w Barze za zabicie pijawki (można to zadanie nawet brać po parę razy :) ). Analogicznie, możesz zamiast Baterii użyć Błon i wejść w Galaretę, ale zbieranie ich jest jeszcze bardziej czasochłonne, a poza tym Galarety nie występują na trasie Magazyny Wojskowe - Elektrownia.
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 13:45
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez pagulhan w 12 Kwi 2011, 16:40

Tak szczerze, te anomalie naprawdę niewiele mnie interesują. Właściwie w żadną nie wpadam, a jak już się trafi, muszę wczytać grę - anomalia, która wciąga mnie do środka i co chwilę rani - albo wziąć apteczkę i po krzyku - słup ognia, który spotykam w tunelach. Psiaki i inne zwierzęta mnie nie ranią, bo albo nie żyją, albo na bezczelnego przed nimi przebiegam. Wychodzi na to, że z moim stylem gry najlepiej spisałby się pancerz z największą ochroną przed kulami.

Jeszcze dwa pytania. "Zadrapanie" to ciosy od zwierzaków" jak mniemam, czym natomiast jest "uderzenie"? Jakiś artefakt ma na to wpływ, ale nie do końca wiem, co to właściwie robi (nie wmówicie mi, że chodzi o nóż oO) To raz. Dwa: warto współpracować z Czachą i zdjąć snajpera na wieży w bazie Wolności? Będą z tego jakieś konkretne profity oprócz walającego się wszędzie uzbrojenia?

edit
Przypomniałeś mi o tych nieszczęsnych schowkach. Ostatnimi czasy często, głównie w Dziczy, przy otwieraniu skrytek oznaczonych na mapie okazuje się, że są puste oO Mimo to, dalej są zaznaczone na mapie. Czy to znaczy, że ktoś zwyczajnie zabrał znajdujące się w niej przedmioty?

A, i jeszcze jedno. Poczytałem nieco o egzoszkielecie Kła i tak się zastanawiam: jak mogę zabić jakiegoś stalkera w Jantarze, jeżeli... mhm... ich tam nie ma? Czy można jakoś wyłączyć nieustanny spawn zombiaków? Maszyna od dawna wyłączona, przyleciały helikoptery i zrobiły porządek, a tu niespodzianka, dalej całe ich tam mrowie, ba, nawet pod bunkier podchodzą. No i naprawdę niefajnie się spawnują: idę do kompleksu, gdzie wchodzi się do X16. Zatrzymuję się, obracam i na moich oczach pojawia się jakieś 6 zombie >.>
pagulhan
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 12 Kwi 2011, 12:07
Ostatnio był: 22 Lut 2016, 16:46
Kozaki: 0

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez ziomo02 w 12 Kwi 2011, 16:53

"Uderzenie"jest to albo od ataku kontrolera albo od kulo odporności,jest jeden artefakt który temu zaradzi ale nie pamiętam nazwy wiem ze jest on chyba podobny do "Baterii" :)
jeżeli postanowisz iść do Czachy to będziesz miał dostęp do ich składu z amunicją oraz będzie tam kilka kamizelek i buldok,oraz dostaniesz dość sporą nagrodę,jeżeli ci się uda :E
ale nie musisz tego robić ponieważ przed kutwo(tak mi się zdaje)jest kilka krzeseł,spróbuj je przeciągnąć w stronę strażnika i przystaw je po jego prawej stronie tak abyś mógł wejść nad nim(kucając)i wtedy cały ich sprzęt będzie twój bez mniejszego trudu :E (przed tymi zleceniami lepiej zapisz sobie grę aby nie popełnić błędu)
Ostatnio edytowany przez ziomo02, 12 Kwi 2011, 17:11, edytowano w sumie 1 raz
To my pilnujemy ładu i porządku w skażonej strefie zwaną "ZONA"
Awatar użytkownika
ziomo02
Kot

Posty: 31
Dołączenie: 24 Mar 2011, 18:20
Ostatnio był: 28 Lut 2018, 19:32
Miejscowość: Grudziądz
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez Kudłaty w 12 Kwi 2011, 16:56

Najlepiej to zeedytuj jakiś kombinezon z pliku, jest to bardzo łatwe, i po sprawie. Jak tak zrobiłem z SEVą, że dałem jej parametry Zielonego Ekologa. Aktualnie biegam w kombinezonie z maską powinności, tak, że lepiej chroni przed atakami, a Zielonego Ekologa pogorszyłem (40% ochrony przed kulami to przesada).
Anomalie można łatwo ominąć, a jak pisałeś, że jak cię wciągnie to i tak trudno wyjść, więc giniesz.
"Uderzenie" to na moje jest ochrona przed anomaliami tego typu co są w Kordonie. Jak w nie wszedłem to jakby tak dwa razy "wybuchało" powietrza z jej środka. To bodajże Trampolina.
Też jestem amatorem, nawet nie przeszedłem tej gry, ale wydaje mi się, że nie ma sensu przystępowania do żadnej z frakcji. Nie robiłem żadnej misji dla Czachy i Łukasza, i mam przyjacielskie stosunki z nimi. Dla Woronina przyniosłem Bulldoga, a dla Wolności wystarczyło bronić Granicę.

Edit: też mam problem ze schowkami. Nie raz działa jak coś w nich schowam i potem to zabiorę, to punkt na mapie znika. Po X16 mam totalny burdel w tej fabryce. Jeszcze jest tam jakiś kontroler którego nie mogłem znaleźć. U mnie zaraz po tym, ustawili się z Powinności pod bunkrem więc mam spokój, jeszcze przyjacielskie stosunki, więc świetnie. A koło fabryki są samotnicy. Oczywiście snorków i zombiaków pełno.
Awatar użytkownika
Kudłaty
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 01 Kwi 2011, 21:26
Ostatnio był: 23 Gru 2017, 07:11
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez Dżuz w 12 Kwi 2011, 17:00

Eee tam od razu chłopakowi proponujecie pójście na łatwiznę :E

pagulhan napisał(a):Wychodzi na to, że z moim stylem gry najlepiej spisałby się pancerz z największą ochroną przed kulami.


W takim razie, najlepszy byłby Egzoszkielet. Tyle, że w nim nie da się biegać sprintem, tak więc przed sierściuchami nie uciekniesz. Co więcej, Egzoszkielet daje taką sobie ochronę przed anomaliami, ale tych można zawsze uniknąć; gorsze jest to, że zapewnia on mizerną ochronę przed promieniowaniem, a w Elektrowni może się to okazać zabójcze (chyba, że weźmiesz ze sobą jakieś artefakty niwelujące promieniowanie, najlepiej ze dwa Kryształy). Wychodzi jednak na to, że Wojskowy Pancerny jest całkiem rozsądnym wyborem.
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 13:45
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez Kudłaty w 12 Kwi 2011, 17:06

Kryształy albo jeżowce. Dużo dają, aż 30%.
http://digidownload.libero.it/requena/s ... ne-big.jpg
Na tej mapce radzą mieć Zielonego ekologa albo SEVę. Nie byłem, nie wiem, ale jak elektrownia to chyba wysokie promieniowanie.
Jak chcesz sobie nieuczciwie pomóc to zawsze może przerobić egzoszkielet tak byś mógł biegać, albo sobie Skórzaną Kurtkę "odpicować" :)

Edit: GP37 znajdziesz nowiutkie w Magazynie Wojskowym, w taki baraku, gdzie zaraz jest malutki obozik. Na mapie znajdziesz. Na środku obszaru na przeciwko bazy Wolności.
Ostatnio edytowany przez Kudłaty, 12 Kwi 2011, 17:15, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Kudłaty
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 01 Kwi 2011, 21:26
Ostatnio był: 23 Gru 2017, 07:11
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: Kilka pytań o ekwipunek po X16

Postprzez kapucha w 12 Kwi 2011, 17:11

Jeżeli lubisz grać w opisany przez ciebie sposób to bierz ten pancerny kombinezon.

Idąc na mózgozwęglacz po drodze znajdziesz GP37 a kałacha wywal, za słabe ma obrażenia. Moim zdaniem w Czerwonym Lesie przydaje się karabin snajperski i dużo granatów.
Ja bym zrobił tak: w bazie powinności (nie w piwnicy tylko w budynku obok) jest handlarz. Kup od niego 100-150 pestek do wintara (jak najwięcej snajperskich) później w Magazynach Wojskowych w bazie Wolności poszukaj wintara. Weź dużo :+: bo naprawdę szybko tak schodzą.

Zadrapania to rany zadawane przez zwierzaki a ''uderzenie'' to rany spowodowane wybuchami, upadkami z wysokości i niektórymi anomaliami. Artefaktem chroniącym przed ''uderzeniem'' jest sprężyna (taki gibający się grzyb :E ).

Moim zdaniem nie warto współpracować z Czachą Wolność będzie na ciebie zła (ich handlarz po wykonaniu im kilku misji ma fajne fanty na sprzedaż) a nagrody od Czachy to tylko pieniążki, żadnych ciekawych artefaktów ani broni za to nie dostaniesz. Jeśli chcesz być przyjacielem Powinności ta misja nie jest obowiązkowa i uważam że nie warto jej wykonywać.
kapucha
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 09 Kwi 2011, 13:53
Ostatnio był: 01 Lut 2015, 22:11
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 94

Następna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości