Postanowiłem zrobić mały spis anomalii występujących w S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci. Nie ma jeszcze takiego na stronie, a warto opisać te nowe ciekawe twory. Króciutki opis i lista artefaktów do zdobycia. Jeśli będzie coś źle, proszę pisać.
http://stalker.pl/anomalie-zew-prypeciProjekt, opis i lista artefaktów: PMG
Screeny: Marcinezo (Artykuł na forum)
Umieszczenie na stronie głównej: xKoweKx
- - -Anomalie - Zew PrypeciZatonKociołAnomalia termiczna znajdująca się w północno-wschodniej części Zatonu. Według stalkerów, powstała, gdy pod wodą pojawiły się anomalie cieplne. Nie wiadomo ile w tym prawdy, ale dla stalkera liczą się tylko jej twory. Artefakty często znajduje się wewnątrz, pływające w kipiącej wodzie. Można poczekać, aż któryś wyskoczy na zewnątrz, ale można też wejść do środka, lecz wiąże się to z dużym ryzykiem.
Artefakty: Korale Mamy, Kula Ognista, Oko, Kryształ
CyrkTo także anomalia termiczna. Jej nazwa wzięła się z powodu niezwykłego wyglądu, który na pierwszy rzut oka przypomina ogromny dół, wewnątrz którego latają dwie anomalie typu
Kometa. Gdy podejdziemy bliżej możemy trafić na artefakty, których najwięcej jest na samym środku. Najtrudniej jest się tam zbliżyć, gdyż panuje w tym miejscu wysoka temperatura. Niekiedy można tam też zobaczyć Ognistego Poltergeista, który będzie atakował, gdy znajdziemy się odpowiednio blisko centrum.
Artefakty: Kula Ognista, Oko, Korale Mamy
PazurDziwna anomalia o nieznanym pochodzeniu, która wygląda jak rozkopana ziemia. Prawdopodobnie w wyniku katastrofy osunął się kawałek terenu i otworzyła się sieć jaskiń, do których można się dostać, albo przez jeden z otworów w ziemi, albo przez szczelinę na terenie dawnej stacji benzynowej. W obrębie anomalii jest dużo
Trampolin, które gęsto rozmieszczone, uniemożliwiają szybką ucieczkę. Najlepiej posługiwać się w takim przypadku śrubami, jednak należy uważać na pole promieniowania.
Artefakty: Skrętak, Meduza, Kamienna Krew
SosnodąbAnomalia chemiczna, wyglądająca jak przerośnięte drzewo rozpinające się nad siecią rowów. Pewnego razu jakiś amatorski badacz, wziąwszy kawałek kory, zlokalizował ją jako zarówno korę sosny, jak i dębu. U zbiegu wszystkich rowów znajduje się skupisko gazowych anomalii, przez które trzeba skupić się na równowadze, gdy będziemy się wspinać na górę. Oprócz dobrego widoku i punktu snajperskiego, można tam znaleźć artefakty, które oddaliły się od macierzystych terenów.
Artefakty: Kotlet, Kulebiak, Kamienna Krew, Świetlik
Żelazny LasStara podstacja, na terenie której jest dużo anomalii
Elektro i pól promieniowania. Anomalii łatwo unikać, po prostu należy rzucać śrubkami przed siebie i wypatrywać charakterystycznych rozbłysków i piorunów. Z promieniowaniem jest już gorzej, bo nie da się określić dokładnie jego zasięgu. Artefakty łatwo zdobyć, najczęściej leżą na samym krańcu anomalii. Pomiędzy antenami lewituje Elektryczny Poltergeist, który zasypie nas wszystkim, czym można, jeżeli podejdziemy za blisko.
Artefakty: Blask Księżyca, Bateria, Błysk, Świecidełko
SzramaCiekawa anomalia, której widok przeraża ze względu na wielkość. Wygląda, jakby ktoś przeciął kawałek ziemi siekierą. Wąski i głęboki rów, którego pochodzenie jest owiane tajemnicą. Jeszcze dziwniejsze jest wydobywające się stamtąd pole psioniczne, które w kilka chwil może pozbawić człowieczeństwa każdego nieuważnego stalkera. Gdy tam wejdziesz, dosłownie zapominasz, jak się oddycha i giniesz okrutną śmiercią, bądź zamieniasz się w Zombi, co jest jeszcze gorsze. Emisje psioniczne szybko czyszczą pasek życia, dlatego przed wycieczką w to miejsce należy zaopatrzyć się w dobry kombinezon lub artefakty chroniące przed oddziaływaniem psionicznym.
Artefakty: Błysk, Muszla, Śnieżynka
Okolice Fabryki JupiterBituminAnomalia termiczna, która swym kształtem przypomina niewielką kotlinę. Co kolwiek ją stworzyło, było silne, ponieważ rozerwało kawałek drogi tworząc dół wypełniony gęsto rozmieszczonymi
Spalaczami oraz rzadszymi, dalej położonymi
Trampolinami. Gdy wejdziemy wgłąb anomalii obraz zmieni kolor na czerwony, a zabójczo gorąca temperatura będzie wykańczać nas powoli, o ile nie mamy odpowiedniego do takich wycieczek kombinezonu.
Artefakty: Grawi, Kula Ognista, Kamienny Kwiat
PopieliskoNiedaleko wioski Kopaczi, na małym cmentarzyku czeka coś co może w kilka chwil pozbawić nas życia.
Popielisko, bo tak nazywana jest przez stalkerów ta anomalia, to zbiór
Spalaczy i pole termiczne. Gęsto rozmieszczone anomalie tworzą istny las, do którego nie sposób się przedostać, a jeszcze trudniej wyjść. Podczas szukania artefaktów, radzę używać śrubek oraz uważnie obserwować co ma się przed oczami. Pole termiczne stanowi dodatkowe zagrożenie, więc jest to anomalia bardzo niebezpieczna.
Artefakty: Kula Ognista, Płomień, Korale Mamy, Oko
SzuwaryOpustoszały i niegościnny teren. Nie bez powodu jest omijany przez stalkerów. Ta jedna z najgroźniejszych anomalii w Zonie potrafi w kilka sekund przepalić kombinezon i zabić. Woda w tym z pozoru zwykłym bagnie jest silnie skażona chemicznie, a na jej powierzchni jest dużo gazowych anomalii. Śrubki mało tutaj zdziałają. Aby wyjść cało ze spaceru po
Szuwarach należy zaopatrzyć się w chroniący przed skażeniami chemicznymi sprzęt i dużo leków.
Artefakty: Kamienna Krew, Świetlik, Dusza
Betonowa WannaDawno zapomniane i nie odwiedzane miejsce. Znajduje się po zachodniej stronie fabryki Jupiter, której tajemnica odstrasza stalkerów, przez co konkurencja podczas zbierania artefaktów jest niewielka. W małym
baseniku jest skażona woda, która może szybko zniszczyć nasz kombinezon i ciężko poparzyć. Czasem opłaca się zaryzykować, ponieważ można w niej znaleźć bardzo drogi artefakt. Moją ulubioną taktyką jest skakanie po betonowych bloczkach i łapanie artefaktów, gdy tylko zbliżą się na odpowiednią odległość.
Artefakty: Dusza
PrypećWulkanNiewielka anomalia termiczna położona nieopodal przedszkola, w Prypeci. Przypomina spękaną ziemię, spod której wyłaniają się
Spalacze. Swą nazwę zyskała zapewne z powodu buchających od czasu do czasu płomieni. Gdy wpadniemy w jednego ze
Spalaczy możemy mieć pewność, że zaraz dotknie nas drugi, bowiem są one porozmieszczane gęsto. Dodatkowym zagrożeniem jest też wysoka, charakterystyczna dla takich miejsc, temperatura.
Artefakty: Płomień, Kula Ognista.
Winorośl/LeszczynaPomiędzy dwoma blokami, w północnej części miasta, można dostrzec olbrzymi obiekt. Jest to wielkie drzewo, zwane przez stalkerów
Winoroślą lub
Leszczyną. Jeżeli na dole nie ma artefaktów, warto poszperać na górze. Należy jednak uważać na ruchomą anomalię gazową bez nazwy, z którą zetknięcie jest niebezpieczne i może odebrać sporo życia. Na szczęście można jej unikać, chodząc po plątaninie gałęzi i szybkim przemieszczaniu się. Czasem warto wejść na górę, bo czeka tam coś naprawdę wartościowego.
Artefakty: Świetlik, Bąbel, Kotlet
Pozostałe tereny z anomaliami lub pojedyncze anomalieBagnoMałe bagna umiejscowione na Zatonie. Promieniowanie zrobiło swoje i woda została silnie skażona. Oprócz toksycznej mgły unoszącej się nad bagnami jest tam dużo anomalii typu
Trampolina, a zaburzenia grawitacji spowodowały wykrzywienie terenu i nienaturalne ukształtowanie tafli wody. Czasami znaczek skażenia chemicznego pojawia się jeszcze kilka metrów poza bagnem, co tłumaczy, dlaczego są niebezpieczne.
Artefakty: Kulebiak, Świetlik, Kotlet, Bąbel
Lokalizacja: Zaton
PogłębiarkaNiegdyś pogłębiarka ta miała poszerzyć dno rzeki Prypeć. Teraz stoi samotnie, otoczona radioaktywnym jeziorem. Wrak statku jest napromieniowany, w wielu jego częściach są anomalie grawitacyjne. Artefakty można znaleźć głównie poza statkiem, ale w kabinie sternika ukrywa się coś, co jeszcze do niedawna było tajemnicą. W poszukiwaniu artefaktów należy pomóc sobie śrubami, gdyż anomalii tu nie brakuje, szczególnie w jeziorze.
Artefakty: Przemienione Koło, Złota Rybka, Gwiazda Wieczorna
Lokalizacja: Zaton
Spalone GospodarstwoStare, zdewastowane gospodarstwo położone na zachodnim brzegu rzeki, na Zatonie. Trudno to w zasadzie nazwać gospodarstwem, anomalie zniszczyły to miejsce doszczętnie zostawiając jedynie kilka spalonych budowli. W ruinach można znaleźć artefakty, jednak szybka pogoń za nimi nie jest najlepszym pomysłem. Żeby dostać się do nich i ominąć chmarę
Spalaczy często trzeba wybrać dłuższą drogę.
Artefakty: Płomień, Kryształ
Lokalizacja: Zaton
ParkingNiewielki parking, znajdujący się w Okolicach Fabryki Jupiter. O starości tego miejsca świadczą porzucone dawno wraki przedwojennych samochodów. Na jego terenie jest pełno pojedynczych anomalii
Elektro, między którymi można przejść używając śrubek. Balansując pomiędzy anomaliami należy mieć na uwadze silne pole radioaktywne, które może skutecznie utrudnić zbieranie artefaktów.
Artefakty: Blask Księżyca, Bateria, Świecidełko, Muszla
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter
KamieniołomyDawniej, przed katastrofą w 1986 roku, prowadzono tu duże prace. Jedyne co po nich pozostało to wielka koparka i kotlina przekształcona w płytkie bagno. Cały ten teren wypełniony jest anomaliami gazowymi, które w jednej chwili niszczą płuca i drogi oddechowe, nie mówiąc o skórze. Śrubki są w tym przypadku nieocenione, jednak na toksyczny gaz działają jedynie leki. Warto czasem wdrapać się po drzewie na maszynę. Jest tam dobry punk obserwacyjny i miejsce, w którym można po prostu odpocząć.
Artefakty: Dusza, Kotlet,
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter
Zagajnik AnomaliiSilnie skażony chemicznie teren, na którym znajduje się pełno anomalii
Galareta. Pod jednym ze zwęglonych drzewek, jest dziwna
Anomalna Roślina. Spacerując po zagajniku, należy uważać na
Galarety, które połączone z chemicznymi oparami, stanową zabójczą pułapkę. Często, gdy wejdziemy w głąb, nie mamy już jak wyjść. Jedynym sposobem na wydostanie się jest rzucanie śrubami, albo szybkie wybiegnięcie na zewnątrz.
Artefakty: Anomalna Roślina (zadanie dla naukowców), Dusza
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter
Magazyn na tyłach fabryki JupiterTajemnicze miejsce, do którego nikt się nie zapuszcza. Z pozoru zwykły magazyn, to prawdziwa żyła złota dla każdego odważnego, kto zapuści się na piętro. Można natknąć się tam na cenne artefakty, a konkurencja jest nieduża, ze względu na położenie w pobliżu fabryki i mutanty, które lubią tu polować.
Artefakty: Bateria
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter
- - -