Anomalie - opis

"Ogólnie rzecz biorąc, jest to niemożliwe." Odparł Profesor Wołodia, zapytany o możliwość obrony doktoratu w przypadku posiadania tytułu profesora.

Anomalie - opis

Postprzez PMG w 02 Kwi 2011, 19:32

Postanowiłem zrobić mały spis anomalii występujących w S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci. Nie ma jeszcze takiego na stronie, a warto opisać te nowe ciekawe twory. Króciutki opis i lista artefaktów do zdobycia. Jeśli będzie coś źle, proszę pisać.


http://stalker.pl/anomalie-zew-prypeci




Projekt, opis i lista artefaktów: PMG
Screeny: Marcinezo (Artykuł na forum)
Umieszczenie na stronie głównej: xKoweKx

- - -


Anomalie - Zew Prypeci
Image

Zaton

Kocioł
Image
Anomalia termiczna znajdująca się w północno-wschodniej części Zatonu. Według stalkerów, powstała, gdy pod wodą pojawiły się anomalie cieplne. Nie wiadomo ile w tym prawdy, ale dla stalkera liczą się tylko jej twory. Artefakty często znajduje się wewnątrz, pływające w kipiącej wodzie. Można poczekać, aż któryś wyskoczy na zewnątrz, ale można też wejść do środka, lecz wiąże się to z dużym ryzykiem.
Artefakty: Korale Mamy, Kula Ognista, Oko, Kryształ


Cyrk
Image
To także anomalia termiczna. Jej nazwa wzięła się z powodu niezwykłego wyglądu, który na pierwszy rzut oka przypomina ogromny dół, wewnątrz którego latają dwie anomalie typu Kometa. Gdy podejdziemy bliżej możemy trafić na artefakty, których najwięcej jest na samym środku. Najtrudniej jest się tam zbliżyć, gdyż panuje w tym miejscu wysoka temperatura. Niekiedy można tam też zobaczyć Ognistego Poltergeista, który będzie atakował, gdy znajdziemy się odpowiednio blisko centrum.
Artefakty: Kula Ognista, Oko, Korale Mamy


Pazur
Image
Dziwna anomalia o nieznanym pochodzeniu, która wygląda jak rozkopana ziemia. Prawdopodobnie w wyniku katastrofy osunął się kawałek terenu i otworzyła się sieć jaskiń, do których można się dostać, albo przez jeden z otworów w ziemi, albo przez szczelinę na terenie dawnej stacji benzynowej. W obrębie anomalii jest dużo Trampolin, które gęsto rozmieszczone, uniemożliwiają szybką ucieczkę. Najlepiej posługiwać się w takim przypadku śrubami, jednak należy uważać na pole promieniowania.
Artefakty: Skrętak, Meduza, Kamienna Krew


Sosnodąb
Image
Anomalia chemiczna, wyglądająca jak przerośnięte drzewo rozpinające się nad siecią rowów. Pewnego razu jakiś amatorski badacz, wziąwszy kawałek kory, zlokalizował ją jako zarówno korę sosny, jak i dębu. U zbiegu wszystkich rowów znajduje się skupisko gazowych anomalii, przez które trzeba skupić się na równowadze, gdy będziemy się wspinać na górę. Oprócz dobrego widoku i punktu snajperskiego, można tam znaleźć artefakty, które oddaliły się od macierzystych terenów.
Artefakty: Kotlet, Kulebiak, Kamienna Krew, Świetlik



Żelazny Las
Image
Stara podstacja, na terenie której jest dużo anomalii Elektro i pól promieniowania. Anomalii łatwo unikać, po prostu należy rzucać śrubkami przed siebie i wypatrywać charakterystycznych rozbłysków i piorunów. Z promieniowaniem jest już gorzej, bo nie da się określić dokładnie jego zasięgu. Artefakty łatwo zdobyć, najczęściej leżą na samym krańcu anomalii. Pomiędzy antenami lewituje Elektryczny Poltergeist, który zasypie nas wszystkim, czym można, jeżeli podejdziemy za blisko.
Artefakty: Blask Księżyca, Bateria, Błysk, Świecidełko


Szrama
Image
Ciekawa anomalia, której widok przeraża ze względu na wielkość. Wygląda, jakby ktoś przeciął kawałek ziemi siekierą. Wąski i głęboki rów, którego pochodzenie jest owiane tajemnicą. Jeszcze dziwniejsze jest wydobywające się stamtąd pole psioniczne, które w kilka chwil może pozbawić człowieczeństwa każdego nieuważnego stalkera. Gdy tam wejdziesz, dosłownie zapominasz, jak się oddycha i giniesz okrutną śmiercią, bądź zamieniasz się w Zombi, co jest jeszcze gorsze. Emisje psioniczne szybko czyszczą pasek życia, dlatego przed wycieczką w to miejsce należy zaopatrzyć się w dobry kombinezon lub artefakty chroniące przed oddziaływaniem psionicznym.
Artefakty: Błysk, Muszla, Śnieżynka


Okolice Fabryki Jupiter

Bitumin
Image
Anomalia termiczna, która swym kształtem przypomina niewielką kotlinę. Co kolwiek ją stworzyło, było silne, ponieważ rozerwało kawałek drogi tworząc dół wypełniony gęsto rozmieszczonymi Spalaczami oraz rzadszymi, dalej położonymi Trampolinami. Gdy wejdziemy wgłąb anomalii obraz zmieni kolor na czerwony, a zabójczo gorąca temperatura będzie wykańczać nas powoli, o ile nie mamy odpowiedniego do takich wycieczek kombinezonu.
Artefakty: Grawi, Kula Ognista, Kamienny Kwiat


Popielisko
Image
Niedaleko wioski Kopaczi, na małym cmentarzyku czeka coś co może w kilka chwil pozbawić nas życia. Popielisko, bo tak nazywana jest przez stalkerów ta anomalia, to zbiór Spalaczy i pole termiczne. Gęsto rozmieszczone anomalie tworzą istny las, do którego nie sposób się przedostać, a jeszcze trudniej wyjść. Podczas szukania artefaktów, radzę używać śrubek oraz uważnie obserwować co ma się przed oczami. Pole termiczne stanowi dodatkowe zagrożenie, więc jest to anomalia bardzo niebezpieczna.
Artefakty: Kula Ognista, Płomień, Korale Mamy, Oko


Szuwary
Image
Opustoszały i niegościnny teren. Nie bez powodu jest omijany przez stalkerów. Ta jedna z najgroźniejszych anomalii w Zonie potrafi w kilka sekund przepalić kombinezon i zabić. Woda w tym z pozoru zwykłym bagnie jest silnie skażona chemicznie, a na jej powierzchni jest dużo gazowych anomalii. Śrubki mało tutaj zdziałają. Aby wyjść cało ze spaceru po Szuwarach należy zaopatrzyć się w chroniący przed skażeniami chemicznymi sprzęt i dużo leków.
Artefakty: Kamienna Krew, Świetlik, Dusza


Betonowa Wanna
Image
Dawno zapomniane i nie odwiedzane miejsce. Znajduje się po zachodniej stronie fabryki Jupiter, której tajemnica odstrasza stalkerów, przez co konkurencja podczas zbierania artefaktów jest niewielka. W małym baseniku jest skażona woda, która może szybko zniszczyć nasz kombinezon i ciężko poparzyć. Czasem opłaca się zaryzykować, ponieważ można w niej znaleźć bardzo drogi artefakt. Moją ulubioną taktyką jest skakanie po betonowych bloczkach i łapanie artefaktów, gdy tylko zbliżą się na odpowiednią odległość.
Artefakty: Dusza


Prypeć

Wulkan
Image
Niewielka anomalia termiczna położona nieopodal przedszkola, w Prypeci. Przypomina spękaną ziemię, spod której wyłaniają się Spalacze. Swą nazwę zyskała zapewne z powodu buchających od czasu do czasu płomieni. Gdy wpadniemy w jednego ze Spalaczy możemy mieć pewność, że zaraz dotknie nas drugi, bowiem są one porozmieszczane gęsto. Dodatkowym zagrożeniem jest też wysoka, charakterystyczna dla takich miejsc, temperatura.
Artefakty: Płomień, Kula Ognista.


Winorośl/Leszczyna
Image
Pomiędzy dwoma blokami, w północnej części miasta, można dostrzec olbrzymi obiekt. Jest to wielkie drzewo, zwane przez stalkerów Winoroślą lub Leszczyną. Jeżeli na dole nie ma artefaktów, warto poszperać na górze. Należy jednak uważać na ruchomą anomalię gazową bez nazwy, z którą zetknięcie jest niebezpieczne i może odebrać sporo życia. Na szczęście można jej unikać, chodząc po plątaninie gałęzi i szybkim przemieszczaniu się. Czasem warto wejść na górę, bo czeka tam coś naprawdę wartościowego.
Artefakty: Świetlik, Bąbel, Kotlet


Pozostałe tereny z anomaliami lub pojedyncze anomalie


Bagno
Image
Małe bagna umiejscowione na Zatonie. Promieniowanie zrobiło swoje i woda została silnie skażona. Oprócz toksycznej mgły unoszącej się nad bagnami jest tam dużo anomalii typu Trampolina, a zaburzenia grawitacji spowodowały wykrzywienie terenu i nienaturalne ukształtowanie tafli wody. Czasami znaczek skażenia chemicznego pojawia się jeszcze kilka metrów poza bagnem, co tłumaczy, dlaczego są niebezpieczne.
Artefakty: Kulebiak, Świetlik, Kotlet, Bąbel
Lokalizacja: Zaton


Pogłębiarka
Image
Niegdyś pogłębiarka ta miała poszerzyć dno rzeki Prypeć. Teraz stoi samotnie, otoczona radioaktywnym jeziorem. Wrak statku jest napromieniowany, w wielu jego częściach są anomalie grawitacyjne. Artefakty można znaleźć głównie poza statkiem, ale w kabinie sternika ukrywa się coś, co jeszcze do niedawna było tajemnicą. W poszukiwaniu artefaktów należy pomóc sobie śrubami, gdyż anomalii tu nie brakuje, szczególnie w jeziorze.
Artefakty: Przemienione Koło, Złota Rybka, Gwiazda Wieczorna
Lokalizacja: Zaton


Spalone Gospodarstwo
Image
Stare, zdewastowane gospodarstwo położone na zachodnim brzegu rzeki, na Zatonie. Trudno to w zasadzie nazwać gospodarstwem, anomalie zniszczyły to miejsce doszczętnie zostawiając jedynie kilka spalonych budowli. W ruinach można znaleźć artefakty, jednak szybka pogoń za nimi nie jest najlepszym pomysłem. Żeby dostać się do nich i ominąć chmarę Spalaczy często trzeba wybrać dłuższą drogę.
Artefakty: Płomień, Kryształ
Lokalizacja: Zaton


Parking
Image
Niewielki parking, znajdujący się w Okolicach Fabryki Jupiter. O starości tego miejsca świadczą porzucone dawno wraki przedwojennych samochodów. Na jego terenie jest pełno pojedynczych anomalii Elektro, między którymi można przejść używając śrubek. Balansując pomiędzy anomaliami należy mieć na uwadze silne pole radioaktywne, które może skutecznie utrudnić zbieranie artefaktów.
Artefakty: Blask Księżyca, Bateria, Świecidełko, Muszla
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter


Kamieniołomy
Image
Dawniej, przed katastrofą w 1986 roku, prowadzono tu duże prace. Jedyne co po nich pozostało to wielka koparka i kotlina przekształcona w płytkie bagno. Cały ten teren wypełniony jest anomaliami gazowymi, które w jednej chwili niszczą płuca i drogi oddechowe, nie mówiąc o skórze. Śrubki są w tym przypadku nieocenione, jednak na toksyczny gaz działają jedynie leki. Warto czasem wdrapać się po drzewie na maszynę. Jest tam dobry punk obserwacyjny i miejsce, w którym można po prostu odpocząć.
Artefakty: Dusza, Kotlet,
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter

Zagajnik Anomalii
Image
Silnie skażony chemicznie teren, na którym znajduje się pełno anomalii Galareta. Pod jednym ze zwęglonych drzewek, jest dziwna Anomalna Roślina. Spacerując po zagajniku, należy uważać na Galarety, które połączone z chemicznymi oparami, stanową zabójczą pułapkę. Często, gdy wejdziemy w głąb, nie mamy już jak wyjść. Jedynym sposobem na wydostanie się jest rzucanie śrubami, albo szybkie wybiegnięcie na zewnątrz.
Artefakty: Anomalna Roślina (zadanie dla naukowców), Dusza
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter


Magazyn na tyłach fabryki Jupiter
Image
Tajemnicze miejsce, do którego nikt się nie zapuszcza. Z pozoru zwykły magazyn, to prawdziwa żyła złota dla każdego odważnego, kto zapuści się na piętro. Można natknąć się tam na cenne artefakty, a konkurencja jest nieduża, ze względu na położenie w pobliżu fabryki i mutanty, które lubią tu polować.
Artefakty: Bateria
Lokalizacja: Okolice Fabryki Jupiter



- - -
Ostatnio edytowany przez PMG 08 Maj 2011, 15:59, edytowano w sumie 24 razy

Za ten post PMG otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac, 1920razor, Afrose, SVDstriker, matekfpol, lukasz638, Hssiss, Kamrat, Śliski, Vidic, The Witcher.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 01 Sie 2024, 15:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Reklamy Google

Re: Anomalie - opis

Postprzez kolokolo98 w 03 Kwi 2011, 10:36

Ciekawy temat, ale w dziale "Pozostałe tereny z anomaliami lub pojedyncze anomalie" nie napisałeś na jakiej mapie są.
Jakbyś miał czas to przydałyby się screeny.
Ostatnio edytowany przez kolokolo98, 04 Kwi 2011, 18:04, edytowano w sumie 1 raz
Image
"Today I didn't even have to use my AK
I gotta say it was a good day"
Awatar użytkownika
kolokolo98
Tropiciel

Posty: 267
Dołączenie: 08 Mar 2011, 18:34
Ostatnio był: 22 Kwi 2018, 18:14
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 22

Re: Anomalie - opis

Postprzez PMG w 03 Kwi 2011, 11:18

Screeny dodam może później. Musiałem przeinstalować system i usunąć wszystkie gry. Muszę przechodzić od nowa Zew Prypeci...
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 01 Sie 2024, 15:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Anomalie - opis

Postprzez SVDstriker w 03 Kwi 2011, 11:50

Ale na jaką cholere ty robisz tematy z opisami i tak dalej? Mógłbyś napisać do Kowka żeby dać coś takiego na stronę główną i przy okazji mógłbyś się załapać na range "Redaktor" ;)
Image
Awatar użytkownika
SVDstriker
Tropiciel

Posty: 255
Dołączenie: 15 Lis 2010, 11:37
Ostatnio był: 15 Cze 2012, 20:18
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 52

Re: Anomalie - opis

Postprzez PMG w 03 Kwi 2011, 11:52

Tak, ale ja najpierw chciałem pokazać to innym użytkownikom, żeby ocenili. Nie chcę zrobić czegoś takiego na "odwal się" :wink: .

I chyba będę musiał dodać te przeklęte obrazki.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 01 Sie 2024, 15:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Anomalie - opis

Postprzez SVDstriker w 03 Kwi 2011, 11:59

No jeśli chciałbyś dać na stronę główną, to bez obrazków się nie obejdzie...
Image
Awatar użytkownika
SVDstriker
Tropiciel

Posty: 255
Dołączenie: 15 Lis 2010, 11:37
Ostatnio był: 15 Cze 2012, 20:18
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 52

Re: Anomalie - opis

Postprzez PMG w 03 Kwi 2011, 12:53

To sobie poczekam. Jakiś głupi błąd mi wyskakuje podczas instalacji... Napisałem maila do Cenegi, mam nadzieję, że wiedzą, co robić.

Edit: Super. Artykuł będzie gotowy za tydzień :facepalm: .
Ostatnio edytowany przez PMG, 03 Kwi 2011, 13:01, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 01 Sie 2024, 15:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Anomalie - opis

Postprzez Marcinez w 03 Kwi 2011, 13:00

Ja spróbuje zrobić screeny.

EDIT:
Zdjęcia wstawić na imageshack czy dać prosto na stronę?
Ostatnio edytowany przez Marcinez, 03 Kwi 2011, 14:08, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Marcinez
Redaktor

Posty: 103
Dołączenie: 08 Sty 2011, 22:03
Ostatnio był: 18 Lip 2023, 13:15
Miejscowość: Czarnobyl
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: Anomalie - opis

Postprzez Pijawol w 03 Kwi 2011, 14:00

Spis ogólnie jest okej, chociaż mogłeś napisać, że w anomalii danego typu, respią się artefakty tego samego rodzaju. Np. w Sosnodębie można zdobyć dowolny artefakt chemiczny. Ale i tak jest super! :wink:
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1278
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: Dzisiaj, 12:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Re: Anomalie - opis

Postprzez Marcinez w 03 Kwi 2011, 14:23

Mam screeny. Gdzie je wstawić?

Za ten post Marcinez otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PMG.
Awatar użytkownika
Marcinez
Redaktor

Posty: 103
Dołączenie: 08 Sty 2011, 22:03
Ostatnio był: 18 Lip 2023, 13:15
Miejscowość: Czarnobyl
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: Anomalie - opis

Postprzez Pijawol w 03 Kwi 2011, 14:46

marcinezo napisał(a):Mam screeny. Gdzie je wstawić?

Najlepiej wyślij PMG mailem. A on sobie wstawi do spisu. :wink:
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1278
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: Dzisiaj, 12:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Re: Anomalie - opis

Postprzez Cromm Cruac w 03 Kwi 2011, 16:32

Właśnie takiego spisu szukałem bo nigdy nie pamiętam gdzie jaki artefakt znaleźć :).

Brakuje ci jednak spalonego gospodarstwa na Zatonie. Dużo tam spalaczy. Można tam znaleźć m.in. Kryształ i Płomień
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2543
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 00:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości