[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 17 Lut 2011, 02:12

@ Wesker - Na razie jedynym sposobem na uzyskanie SVD lub SVU oraz odpowiednią amunicję jest zapisanie się do frakcji, i to dopiero pod koniec frakcyjnej kampanii. Lub tak jak napisał Grave, liczyć na szczęście przy przeszukiwaniu schowków. Jednak pocieszę cię, że dodajemy kilka nowych broni, w tym z 4 karabiny snajperskie oraz kilka nowych rodzajów amunicji, a to oznacza, że zmienimy całe ułożenie zasobów handlarzy, frakcji jak i pojedynczych NPC, więc w przyszłości snajperki będą znacznie bardziej popularne i szybciej osiągalne. Tylko musisz poczekać, gdyż nie chcemy odwalić chały, i w wielu modelach trzeba poprawić tekstury, poprawić dźwięki, do niektórych napisać odpowiednie skrypty bo mają np. ręczne przeładowanie zamka, no i dopasować schematy ulepszeń.

Tu od razu chciałbym też uciąć spekulację albo zapobiec potencjalnemu "koncertowi życzeń": Prawdopodobnie nie dodamy ani jednego karabinu szturmowego, a tym bardziej żadnych kolimatorów, pukawek typu G36C, nic co choćby trochę przypomina kolory "camo", ani żadnego syfu ze stylu "tactiC00l". Uważamy, że do Zony to najzwyczajniej nie pasuje. Poza tym, w stalkerze jest już dostatecznie dużo broni szturmowej (aż 10 modeli). Zamiast tego skupimy się na karabinach snajperskich gdyż obecnie mamy tylko trzy, i pistoletów maszynowych (tylko 2). Dodam też, że będziemy im wymyślać nowe nazwy aby utrzymać konwencję stalkera, gdzie bronie nieznacznie się różnią nazwą i wyglądem od ich prawdziwych odpowiedników.

I jeszcze do tych co chcieliby nowe questy typu te z CoP - Nic takiego nie będzie. Questów "reżyserowanych", czy jak kto woli - "oskryptowanych", będzie jak najmniej. Pamiętajcie, że my skupiamy się na tworzeniu świata, nie nowej historii.

@ Grave - Nie wiem. Elementy fabularne wymagają dodatkowej pracy artystycznej i nie potrafię ocenić ile jeszcze nam zajmie tworzenie tego typu materiału. Do wakacji będzie.

@ wajs94 - Walczymy z tym bugiem od dawna. Zauważyliśmy, że im więcej rdzeni, tym częściej się pojawia. Na szczęście jest losowy. Wcześniejsze błędy które zgłaszałeś wyglądały na błędną instalację. Na pewno tym razem ci się udało?

@ Przemek77 - Zacięcia są spowodowane rozbudowanym alife. Najdłuższe są te zaraz po dołączeniu do frakcji. Mogą trwać nawet do 30 sekund. Te o których ty pisałeś, to pewnie te spowodowane "odświeżaniem" się skryptu odpowiadającego za rozkazy poszczególnych frakcji. Albo faktycznie wczytywanie NPC które pojawiły się niedaleko ciebie. Powiem tak, mod jest wymagający, prosta sprawa. Nie można dodawać nowych rzeczy do obliczania i łudzić się, że wymagania nie podskoczą. Im lepszy komputer, tym płynniej wszystko hula.

A co do dyskusji na temat czy grać Samotnikiem czy we frakcji to jest to zupełnie zależne od tego co woli gracz. Dodaliśmy możliwość bycia samotnikiem gdyż tak chcieli ludzie i wyszedł z czasem z tego odrębny typ rozgrywki. Jednak nie będziemy więcej ulepszać tego aspektu. Jedyne co wpłynie na Samotników to to, że zamierzamy pozmieniać ekwipunek handlarzy ze względu na nowe bronie, a co za tym idzie, bronie które są przez Samotników używane. Samotnicy nie będą też mieli elementu fabularnego. Wg. nas jest to gra typu freeplay i tak pozostanie.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Przemek77 w 17 Lut 2011, 07:49

smoq2 napisał(a):@ Przemek77 - Zacięcia są spowodowane rozbudowanym alife. Najdłuższe są te zaraz po dołączeniu do frakcji. Mogą trwać nawet do 30 sekund. Te o których ty pisałeś, to pewnie te spowodowane "odświeżaniem" się skryptu odpowiadającego za rozkazy poszczególnych frakcji. Albo faktycznie wczytywanie NPC które pojawiły się niedaleko ciebie. Powiem tak, mod jest wymagający, prosta sprawa. Nie można dodawać nowych rzeczy do obliczania i łudzić się, że wymagania nie podskoczą. Im lepszy komputer, tym płynniej wszystko hula.

Tak też myślałem. Trochę modowałem STALKERa to wiem o co chodzi :) Do tego dorzucić należy mój ponad 4-letni komputer oraz kiepską optymalizację Clear Sky... OK, nie mam więcej pytań w sprawie doładowywań. Trzeba się będzie jakoś przemóc, bo faktycznie, mod jest świetny, lubię takie freeplayowe rzeczy.
Pijany listonosz ze świata modliszek
Przywozi mi listy, i niszczy mi ciszę,
Której nie ma i tak;
Bo jest dziecko moje i sny atomowe,
I myśli myśliwce co są odrzutowe -
Ich huk - to dla mnie - znak.
Awatar użytkownika
Przemek77
Przewodnik

Posty: 904
Dołączenie: 26 Maj 2008, 13:17
Ostatnio był: 29 Gru 2022, 21:38
Miejscowość: LUBLIN
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 118

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 17 Lut 2011, 13:45

Ktoś jeszcze pytał o system XP. Na chwilę obecną z wyższą rangą gracza zwiększa się wynagrodzenie i poziom przeciwników przy losowych misjach, oraz nieznacznie zwiększa się wytrzymałość gracza na anomalie. Szczerze to nie mieliśmy żadnej konkretnej koncepcji jak go pisałem. Jest to taki mój mały kaprys. Pomysły jak go bardziej wykorzystać mile widziane.
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wesker.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez wajs94 w 17 Lut 2011, 15:53

te pierwsze bugi typu

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR

[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : E:\priquel\sources\gold\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 443
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'zero_immunities'


to było przez błędną wersje, ściągnołem patcha 1.5.10 i śmiga. Tylko zostały te dalsze bugi typu

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR

[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\tools.script:486: C stack overflow


od czasu do czasu wyskakują i jest jeszcze jeden fatal error tylko że gdy on jest w logu to po wyłączeniu się gry nie ma informacji o bug trapie tylko fatal w logu taki:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: not enough memory


czy ten ostatni fatal error to jest spowodowany słabszym kompem?

wajs94
Wygnany z Zony

Posty: 134
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Ostatnio był: 17 Cze 2012, 13:35
Miejscowość: Radom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 32

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez KPBMacho w 17 Lut 2011, 22:07

Smoq2 za lvl mogła by się zwiększać największa masa jaka możesz przenieść. Nie wiem czy by się dało np. szybsze przeładowanie, czy celność (wiadomo full nie będzie bo karabin po pewnym czasie użytkowania nie jest dokładny), ale większa szybkostrzelność w karabinach półautomatycznych i strzelbach.
"You're in the snipers sight, the first kill tonight, time to die.
You're in the bullets way, the White Death's prey, say goodbye"

http://www.panandrzej.pl/i,40,40/Niewidzialne%20s%C4%85Pijawki%20jeb*ne.jpg
KPBMacho
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 12 Lut 2011, 17:47
Ostatnio był: 31 Mar 2013, 12:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez wajs94 w 18 Lut 2011, 12:45

Coś nowego takiego fatal errora jeszcze nie miałem, a ktoś miał?

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : data
[error]Function      : CVirtualFileReader::CVirtualFileReader
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrCore\FS.cpp
[error]Line          : 541
[error]Description   : e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\spawns\all.spawn
[error]Arguments     : Not enough storage is available to process this command.

wajs94
Wygnany z Zony

Posty: 134
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Ostatnio był: 17 Cze 2012, 13:35
Miejscowość: Radom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 32

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wesker w 18 Lut 2011, 12:53

smoq2 napisał(a):@ Wesker - Na razie jedynym sposobem na uzyskanie SVD lub SVU oraz odpowiednią amunicję jest zapisanie się do frakcji, i to dopiero pod koniec frakcyjnej kampanii. Lub tak jak napisał Grave, liczyć na szczęście przy przeszukiwaniu schowków. Jednak pocieszę cię, że dodajemy kilka nowych broni, w tym z 4 karabiny snajperskie oraz kilka nowych rodzajów amunicji, a to oznacza, że zmienimy całe ułożenie zasobów handlarzy, frakcji jak i pojedynczych NPC, więc w przyszłości snajperki będą znacznie bardziej popularne i szybciej osiągalne. Tylko musisz poczekać, gdyż nie chcemy odwalić chały, i w wielu modelach trzeba poprawić tekstury, poprawić dźwięki, do niektórych napisać odpowiednie skrypty bo mają np. ręczne przeładowanie zamka, no i dopasować schematy ulepszeń.


Dzięki wielkie za odpowiedź. Zwłaszcza te snajperki mnie ucieszyły. Mam pytanie,- ale nie nalegam, jeżeli wolisz zostawić to jako niespodziankę- czy mógłbyś podać, jakie modele broni zamierzacie dodać? Byłbym wdzięczny, bo broń wyborowa to ogólnie przedmiot moich westchnień.

Co zaś się bugów tyczy- ja ogólnie praktycznie się z nimi nie spotkałem, choć było kilka niedoróbek, jak błędy językowe przy pierwszej rozmowie z Łopatą (ą/ę zamiast a/e) czy nieprzetłumaczony tekst strażnika w składzie na wysypisku, gdy nie chce nas puścić do wagonu bossa, motywując się tym, że jest późno.

Chciałbym też ponowić pytanie- czy z można liczyć na to, iż z oddziałami unikatowymi będą związane jakieś questy? Zamierzacie nadać im coś w stylu bio czy zostaną oni zwykłymi samotnikami?

smoq2 napisał(a):Ktoś jeszcze pytał o system XP. Na chwilę obecną z wyższą rangą gracza zwiększa się wynagrodzenie i poziom przeciwników przy losowych misjach, oraz nieznacznie zwiększa się wytrzymałość gracza na anomalie. Szczerze to nie mieliśmy żadnej konkretnej koncepcji jak go pisałem. Jest to taki mój mały kaprys. Pomysły jak go bardziej wykorzystać mile widziane.


To chyba nawet ja byłem tym ktosiem. Może moglibyście wprowadzić do gry drganie celownika przez ruszanie się broni w rękach, a co większy poziom XP odrobinę by go niwelował... albo odrobinkę szybszy bieg... szybsze składanie się do strzału, czyli przykładanie broni do oka... szybsze przeładowanie broni (choć tu nie wiem, czy nie trzeba by robić oddzielnych animacji)... ogółem- drobnostki, które w zasadzie będą kosmetyczne, ale też widoczne.

No i jeszcze nieodłączne modom ,,wysokokalibrowym" pytanie: Kiedy mniej więcej możemy spodziewać się nowej wersji?

Gratuluję wam tego, co już zrobiliście i życzę powodzenia w dalszym tworzeniu!

@wajs94: też to miałem, może ze dwa razy. To chyba losowy bug związany ze spawnem, gdy gra chce załadować więcej, niż może (jakoś tak to widzę).
Awatar użytkownika
Wesker
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 16 Sty 2009, 14:17
Ostatnio był: 06 Lis 2022, 20:15
Miejscowość: Tam, gdzie wrony zawracają
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 7

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez wajs94 w 18 Lut 2011, 13:09

no to może wytłumacz ten fatal wyskoczył jak zajmowałem baze wolności w dolinie

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : vertex || show_restrictions(m_object)
[error]Function      : CPatrolPathManager::select_point
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrGame\patrol_path_manager.cpp
[error]Line          : 155
[error]Description   : any vertex in patrol path [val_smart_terrain_7_5_to_val_smart_terrain_9_4_patrol_1_walk] is inaccessible for object [sim_default_loner_140890]


jak nie wiem jak ktoś może się nie spotykać z bug trapami... Ja mam jeden na ok. 40minut grania a czasami częściej.

wajs94
Wygnany z Zony

Posty: 134
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Ostatnio był: 17 Cze 2012, 13:35
Miejscowość: Radom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 32

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 18 Lut 2011, 16:10

Dzięki wielkie za odpowiedź. Zwłaszcza te snajperki mnie ucieszyły. Mam pytanie,- ale nie nalegam, jeżeli wolisz zostawić to jako niespodziankę- czy mógłbyś podać, jakie modele broni zamierzacie dodać? Byłbym wdzięczny, bo broń wyborowa to ogólnie przedmiot moich westchnień.


Karabiny snajperskie: TRG-22, Mosin Nagant, PSG-1, SG550 Sniper
Pistolety maszynowe: SR-3 Vikhr, UMP45, PP-19 Bizon
Karabiny szturmowe: HK53a3 (jako NATO'wski odpowiednik dla AK74u)
Strzelby: Protecta z CoP, Benelli M3 short i TOZ z lunetką (żeby mógł być wykorzystywany jako początkowa broń snajperska)

No i oczywiście z 2 nowe typy amunicji.

Co zaś się bugów tyczy- ja ogólnie praktycznie się z nimi nie spotkałem, choć było kilka niedoróbek, jak błędy językowe przy pierwszej rozmowie z Łopatą (ą/ę zamiast a/e) czy nieprzetłumaczony tekst strażnika w składzie na wysypisku, gdy nie chce nas puścić do wagonu bossa, motywując się tym, że jest późno.


Staramy się poprawiać tłumaczenie jak tylko coś wyłapiemy. Plików tekstowych jest masa i są bardzo obszerne. Znajdywanie poszczególnych błędów literowych często bywa trudne.

Chciałbym też ponowić pytanie- czy z można liczyć na to, iż z oddziałami unikatowymi będą związane jakieś questy? Zamierzacie nadać im coś w stylu bio czy zostaną oni zwykłymi samotnikami?


Tak, takie było zamierzenie. Choć jeszcze nie wiemy jak ma to wyglądać. :E

To chyba nawet ja byłem tym ktosiem. Może moglibyście wprowadzić do gry drganie celownika przez ruszanie się broni w rękach, a co większy poziom XP odrobinę by go niwelował... albo odrobinkę szybszy bieg... szybsze składanie się do strzału, czyli przykładanie broni do oka... szybsze przeładowanie broni (choć tu nie wiem, czy nie trzeba by robić oddzielnych animacji)... ogółem- drobnostki, które w zasadzie będą kosmetyczne, ale też widoczne.


Fajne pomysły, ale średnio wykonalne technicznie. Tego typu rzeczami zajmuje się już sam silnik a nie skrypty, a tego modyfikować nie chcemy. Postaram się wykombinować jak otrzymać taki efekt za pomocą skryptów, ale może być to za trudne/niewykonalne.

Kiedy mniej więcej możemy spodziewać się nowej wersji?


Sam nie wiem. :E Robimy to w wolnym czasie, wiec nie trzymamy się żadnego harmonogramu. Na chwilę obecną chcemy dopatchować tą najlepiej jak się da.

Gratuluję wam tego, co już zrobiliście i życzę powodzenia w dalszym tworzeniu!


Dziękujemy.

@ wajs94 - Silnik CS jest jaki jest. Czasami się sypie, szczególnie jeśli chodzi o pamięć, stąd częsty wysyp związany właśnie z nią. GSC zamiast poprawić silnik to okrajali z CS coraz więcej aż błędy zaczęły pojawiać się w podstawce sporadycznie. TFW dodaje te rzeczy które twórcy chcieli wycofać i choć stajemy na rzęsach żeby wszystko działało optymalnie, nie zawsze się nam udaje.
Kod: Zaznacz wszystko
any vertex in patrol path [val_smart_terrain_7_5_to_val_smart_terrain_9_4_patrol_1_walk] is inaccessible for object [sim_default_loner_140890]

Z tym staram się coś zrobić już od dawna, lecz funkcja która ma zwrócić odpowiedni punkt do którego NPC ma iść jest funkcją silnikową(nie można edytować bez hackowania dll) i mimo to zwraca błędne dane. Wymyślam nowe sposoby żeby ograniczyć jej działanie do minimum, ale jak widać nie zbyt mi się udaje.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez wajs94 w 18 Lut 2011, 17:58

Dobrze że pracujecie nad tym żeby mniej było tych bugów. Ktoś pisał o sojuszach że by było ciekawiej, ja to widzę tak (przynajmniej jak ja grałem) w połowie wykonanych misji frakcyjnych typu zdobądź i utrzymaj... bla bla to w walce liczyły się tylko większe frakcje. Jak dołączyłem do powinności to jak mi zostało chyba 13 miejsc do zdobycia to ze wszystkich frakcji to tylko wolność miała ok. 60 i czyste niebo 15 a reszta 0(czystego nieba chyba nie da się wypędzić bo siedzą oni w kryjówce do której nie ma wejścia dlatego zostaje 15). Jak by były sojusze to przecież nie zawarł byś ich na początku przecież tak więc w połowie już by nie było z kim zawierać tego sojuszu jak pomiędzy wolnością a powinnością to by była przesada sojuszu. Grałem na mistrzu i tak było prosto ich ubić, w bazie (słabszych frakcji było ok. 8-10). Co do kompanów... fajni ludzie :D przydało by się więcej np. 3-4 i taka funkcja że jak mamy więcej niz jednego to jak zlecimy żeby jeden gdzieś zaatakował to wszyscy lecą a jak zlecimy jednemu to by było fajniej jeden tu jeden tam i możemy szybciej przyczółki zdobywać.

wajs94
Wygnany z Zony

Posty: 134
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Ostatnio był: 17 Cze 2012, 13:35
Miejscowość: Radom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 32

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Grave w 18 Lut 2011, 18:50

Jakbyście mieli problemy z wymyśleniem jakiś zadań, to chętnie pomogę. Aktualnie i tak mam dużo wolnego czasu :D

Ps. Jeśli macie jakiegoś buga raz po raz w tym samym miejscu wystarczy restartnąć kompa. Mi to pomaga.
"-You heard that? -What? -Destiny! -Dude... What the hell are you smoking?"
Zapraszamy na Wojny Frakcji! Komedia, Sensacja, Kryminał! Wszystko tutaj!
Image
Awatar użytkownika
Grave
Stalker

Posty: 134
Dołączenie: 18 Sty 2011, 13:33
Ostatnio był: 18 Cze 2020, 18:38
Miejscowość: Wawa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 33

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez TigRaS w 19 Lut 2011, 13:16

@Smoq2

Ta nowa wersja jest świetna, szacunek się wam należy za to. Jedyna wada jak dla mnie to taka, że gdy podbijemy jakąś frakcję, to całkiem znika z rozgrywek, jest jakaś możliwość aby to zmienić?
TigRaS
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 24 Lis 2010, 21:52
Ostatnio był: 12 Maj 2011, 15:05
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości