Po pewnej przerwie znów zasiadłem do Cienia z zamiarem pogrania sobie na nieznanych mi modach. Przypadkiem znalazłem ten; opis intrygujący, ściąganie i instalka.
Najpierw standardowy początek, połaziłem, pozwiedzałem. Pierwszą zakupioną rzeczą był oczywiście tłumik, jako że na start dało dobrej klasy pistolet. Oglądam charakterystyki, patrzę, a tu taaakie długie paski
Wreszcie dobrze ustawione parametry broni krótkiej (nie pierwsze, ale te mi się jakoś od razu spodobały).
Najpierw pognałem zaczepić żołnierzy, ale nagle stali się jakby mniej skorzy do wytępienia, więc odpuściłem
Ale przy okazji nocnego powrotu z mapki zajrzałem do nich okrężną drogą i stanąłem w ciemności pod oknem (tam gdzie można wskoczyć na dach). Tłumik zdążył mi ostygnąć, więc tak sobie pomyślałem, że sprawdzę jak się sprawuje system "stealth". Po zrobieniu kilkunastu dziur w kilkunastu głowach, zadowolony z zachowania ciszy (nie było komu podnieść alarmu) pozbierałem graty i wybrałem się do S. A tu nagle seria po plecach z BTRa
To jedyne, czego można się było przyczepić (bo szedłem w ciemnościach i bez latarki), ale w końcu mogli mieć noktowizory, tudzież inny pomocny sprzęt, czyż nie?
Dopełnieniem zadowolenia była pogawędka stalkera z trzema bandytami na początku drugiej mapki, którą szybko zakończyłem trzema headshotami (pożyteczne odruchy po grach serii R6
). Wtedy już wiedziałem, że bez pistoletów ni rusz. Obecnie chadzam z Big Benem z tłumikiem i SP-5 (na stalkerów), który się wyśmienicie sprawdza w pierwszych, cichych fazach czyszczenia różnych obozów.
Przeczytałem 2/3 tematu i ciągle tylko bug-łatka. U mnie jak na razie wszystko gra, więc pomijam dalsze strony i pytam:
1. Gdzie można zdobyć plecak(i)?
2. Jak można uniknąć ubytków sprzętu w skrytkach? W jaki sposób stalkerzy z nich podbierają? Czy zależy to od odległości skrytki od ścieżek stalkerów, widoczności, utrudnień dostępu?
Przykład: w Barze; tam, gdzie łazi ten "get out of there, stalker", w rogu za siatką na czymś tam po drabince jest plecak - myślę sobie: tam nie wejdą. Weszli. Na górze wieżyczki przy Arenie, pod deską - skrzynka - znaleźli. Poniżej na daszku - znaleźli. Przy tym budynku z dziurą w dachu na terenie Duty - znaleźli. Na razie nie obrobili tylko tej pod schodami w wieżyczce. Stąd pytanie - czym się kierować przy lokowaniu plecaka, by był dobrą skrytką?
3. Czy "stracone" receptury transmutacji można odzyskać, czy jest tak samo jak w OL? Chodzi mi np. o będące nagrodami za wykonanie określonego zadania, a których się za nie nie dostaje. Albo inaczej - czy miejsca/sposoby pozyskiwania receptur zostały zmienione?
4. Wszelkie modyfikacje pokroju Gnomus's Scopes są zbędne oraz mało realistyczne; nie patrzy się
na celownik optyczny z dystansu, lecz patrzy się
przez niego z bliska.
5. Wybuchowy Monolit a'la terrorysta nie jest zły, ale czy można to wyłączyć dla członków z dodatkowymi dziurami w głowach? Jak się wyskakuje na noże i wybuchają w zwarciu, jest OK, ale zabici kulami chyba już nie mają jak "nacisnąć guzika"...
6. Chimera na Duracellach trochę przegięta moim zdaniem. Sama w sobie jest fajna i pasuje do klimatu (nie tak jak te krzyżówki z kangurami z CoP -_-').
7. Nowy noktowizor nie podoba mi się zupełnie, więc zmieniłem na oryginalny. Jak przyszło poświecić w nocy latarką na tumany kurzu, to dostawałem śniegiem po oczach i tyle widziałem. Za to oryginalny jest trochę za ciemny w połączeniu z latarką - nawet słabe światło rozproszone jest dla noktowizora pasywnego niejako "podświetleniem" wszystkich oświetlonych powierzchni. Przypuszczam, że dałoby się takie coś zrobić na zasadzie nie tyle użycia oświetlenia, ile komend w plikach; np. przy włączonej latarce jasność noktowizji +10% (dla całego ekranu, czyli obszar oświetlony bezpośrenio byłby jeszcze jaśniejszy).
8. Czy zna ktoś sposób na umożliwienie przepychania stalkerów? Zdolność stalkerów do taranowania gracza jest chyba najbardziej wkurzającą mnie rzeczą w całej grze. Zmniejszenie promienia ich nienaruszalnej przestrzeni osobistej jest krokiem w dobrą stronę, ale możliwość przepychanek z nimi byłaby dla mnie świetnym narzędziem zemsty za te wszystkie kolejki w przejściach... <evil> Bo opcja przechodzenia po trupach nie zawsze jest mile widziana przez innych stalkerów
9. Ulepszenia broni: czy się nad tym pracuje? Myślę, że w zupełności wystarczyłaby tekstowa możliwość modyfikowania broni/kombinezonu/ekwipunku, na wzór np. naprawy. Kilka opcji dialogowych, parę pomysłów (można przecież zaczerpnąć z późniejszych części) Przypuszczam, że warunki jakie musiałaby spełniać modyfikowana rzecz można zapisać w plikach, co dałoby nawet możliwość "schodkowych" modyfikacji. Oczywiście nie musiałoby być tak jak w CS/CoP, gdzie każda broń pasowała do schematu ulepszania; różne modele mogą mieć różny możliwy zakres przeróbek. Do tego dodać bardzo dobrze wprowadzony pomysł czasochłonności zabiegów remontowych (i może jeszcze parę smaczków) i voila
10. W CoP podobała mi się możliwość zakupu sprzętu na zamówienie. Może by wprowadzić takie coś? Z tym, że moim zdaniem taka droga zdobywania ekwipunku powinna być droga, powolna oraz powinna dawać możliwość kupienia towaru z najwyższej półki "z zewnątrz". Do pełni szczęścia wystarczyłyby mi pistolety Glock 17(L)/19/21 oraz FiveseveN (wraz z nową amunicją).
To tak z grubsza; jeśli jeszcze na coś wpadnę albo coś wymyślę, dopiszę.
Tytułem krótkiego i zwięzłego podsumowania - mod rewelacyjny