[PYTANIE]- anomalie

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE]- anomalie

Postprzez Stalciok* w 21 Wrz 2009, 08:10

Mam pytanie odnośnie tego jak można modyfikować parametry anomalii- ich siłę, szybkość wyładowania, itp ?????

Chciałem się też dowiedzieć jak można modyfikować je aby rzeczywiście w anomaliach od czasu do czasu powstawał jakiś artefakt- to jest aby anomalie tworzyły artefakty- z ustaleniem który będą tworzyć w 100% prawdopodobieństwie, lub 40 % ??????
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez Freeman w 05 Paź 2009, 22:05

Chcąc modyfikować parametry anomalii musisz edytować pliki odpowiedzialne za ich ustawienia, znajdziesz je w config\misc.
Niektóre pliki anomalii:

Kod: Zaznacz wszystko
- zone_mosquitobald.ltx (Trampolina)
- zone_mincer.ltx (Karuzela)
- zone_gravi.ltx (Wir)
- zone_zharka_static.ltx (Spalacz)
- zone_witchesgalantine.ltx (Elektro)


Co do niektórych nazw anomalii nie mam pewności, więc jakbym się mylił niech mnie ktoś poprawi.

Przykładowa modyfikacja parametrów anomalii - edytowany plik: zone_mosquitobald.ltx
Standardowo otwieramy notatnikiem, znajdujemy poniższą sekcję i zmienimy zaznaczone wartości.
Pojawiają się one w pliku kilkakrotnie dla słabej i silnej anomalii - więc musimy zmienić pozostałe również.

Znajdujemy sekcję:

Kod: Zaznacz wszystko
;----------- Anomaly settings -----------------------
min_start_power      = 3.50  -----> (min.początkowe obrażenia) tą wartość zmieniamy
max_start_power      = 5.00  -----> (max.końcowe obrażenia) tą wartość zmieniamy


Zmieniamy zaznaczone wartości co skutkuje silniejszymi obrażeniami podczas interakcji z tą anomalią.
Jak wspominałem wcześniej sekcji "Anomaly settings" jest kilka, zmiana jednej nie wystarczy.

Możemy jeszcze zmienić rodzaj obrażeń zadawanych przez anomalię:

Kod: Zaznacz wszystko
hit_type         = strike -----> rodzaj oddziaływania


Możemy ustawić : strike, burn, shock, explosion, chemical_burn --> do wyboru, do koloru.

Niewidzialność anomalii możemy uzyskać poprzez podmianę wpisu:

Kod: Zaznacz wszystko
idle_particles      = anomaly2\bold_idle


zmieniamy na:

Kod: Zaznacz wszystko
idle_particles      = anomaly2\artefact\artefact_zharka


Co do tworzenia artefaktów przez anomalie to zmień następujące parametry:

Kod: Zaznacz wszystko
artefact_spawn_probability = 0.09 zmień na 0.9 czyli prawdopodobieństwo zespawnowania artefaktu


Kod: Zaznacz wszystko
min_artefact_count   = 0 zmień na np. 4

max_artefact_count   = 1 zmień na np. 6


Oraz oczywiście poniższy wpis:


Kod: Zaznacz wszystko
artefacts      = af_medusa,0.8, af_cristall_flower, 0.2,af_night_star, 0.9


Wartości 0.8, 0.2, 0.9 odpowiadają za prawdopodobieństwo utworzenia danego artefaktu w anomalii. np. 0.8 to 80% szansa.

Jeżeli to przepiszesz, zobaczysz całe pola artefaktów.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez Stalciok* w 11 Paź 2009, 20:01

Dzięki za informacje- dużo wyjaśniają.

Mam jeszcze pytanie:


Oto pytanie- w jaki sposób mam zamienić anomalie miejscami- to znaczy- powiem na przykładzie- chciałem, aby na przykład w tunelu w Kordonie, gdzie jest anomalia elektryczna znajdował się spalacz, lub anomalia- latający ogień- spotkana w jednym pomieszczeniu x18. Analogicznie innymi słowy jak mam zamienić anomalie miejscami- ile plików edytować i co w nich pozmieniać. Wie ktoś ?

Zamiast wszystkich anomalii grawitacyjnych byłyby elektryczne- o coś takiego mi chodzi.


Pozdrawiam.
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez Freeman w 13 Paź 2009, 20:53

Anomalie spawnuje się tak jak pozostałe obiekty, wystarczy edytować odpowiedni plik .ltx, o czym było TU.
To proste jak budowa kija...kopiuj - wklej. Jak to zrobić?
Chcąc umieścić np. spalacz w tunelu w kordonie, musisz najpierw pozbyć się elektro, wyrzucasz z pliku alife_l01_escape.ltx sekcje zawierające zone_witches_galantine - jest to spawn anomalii elektro, zastępujesz ją inną anomalią np. spalaczem. Sekcje elektro zaczynają się od nr. [263], jest ich kilka, w ich miejsce wrzucasz przykładowo poniższą sekcję:

Kod: Zaznacz wszystko
[263]
; cse_abstract properties
section_name = zone_zharka_static_average
name = rostok_zone_zharka_static_average
position = -78.4358367919922,-1.29666185379028,126.609664916992
direction = 0,0,0

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 163
distance = 9.09999942779541
level_vertex_id = 30137
object_flags = 0xffffff3e

; cse_shape properties
shapes = shape0
shape0:type = sphere
shape0:offset = 0,0,0
shape0:radius = 1.98886871337891

; cse_alife_space_restrictor properties
restrictor_type = 3

; cse_alife_custom_zone properties
max_power = 0.899999976158142

; cse_alife_anomalous_zone properties
offline_interactive_radius = 30
artefact_spawn_count = 32
artefact_position_offset = 0x48e3

; se_zone_anom properties


To sekcja mocnej anomalii z Rostoku, zwróć uwagę na odpowiednią numerację oraz game_vertex_id , dajesz ten parametr taki jak w przypadku elektro. Istotne są współrzędne obiektu - obierz własne. To się tyczy wszystkich anomalii - możesz je dodać gdzie chcesz i jakie chcesz - musisz tylko wykminić jakie pliki opisują anomalie.
Tak wygląda spalacz w kordonie.
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez Stalciok* w 20 Gru 2009, 19:20

Mam pytanie odnośnie artefaktów. Gdzie znajduje się sekcja odpowiadająca za napisy- to jest procentowy wskaźnik odporności artefaktów- rzecz jasna chodzi mi tylko o jego kolor.

Objaśnię to na przykładzie- mika i jeżowiec- jak wiadomo jeżowiec ma wzbudzać krwawienie, a mika ma je leczyć. Jest na odwrót, przez co jeden z artefaktów jest doskonały, drugi do niczego. Znalazłem w plikach linijki, które to poprawiają- czyli artefakty dobrze spełniają już swoje funkcje. Natomiast wyświetlanie % w grze jest błędne- choć artefakt eliminuje krwawienie z wartością 100%- to wartość ta jest zaznaczona na czerwono, a powinna być zaznaczona na zielono. Jest gdzieś więc błąd, który wartość dobrą wyświetla jako złą i na odwrót- błąd ten dotyczy tylko tych dwóch rodzajów artefaktów, ale nie wiem gdzie jest plik, lub też linijka, która to błędnie opisuje.


Drugie pytanie:
Który plik opisuje zwarcie w elektrowni, kometę w x18, anomalię- spalony puch, anomalię- galaretę ???
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez DanieloZ w 15 Cze 2010, 20:25

Mam pytanie - Są 2 wersje anomalii w .itx Np. zone_gravi i zone_aeigravi . Za "normalną" anomalię "gravi" odpowiada ten 1 plik , a ten 2 z początkiem "aei" za co odpowiada?
Otwórz oczy i spójrz na świat z innej perspektywy, być może odkryjesz coś, co zmieni twoje życie.
Awatar użytkownika
DanieloZ
Stalker

Posty: 84
Dołączenie: 27 Lut 2010, 20:27
Ostatnio był: 07 Lut 2015, 16:55
Miejscowość: Siemianowice Śl.
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 6

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez Alchemik w 15 Cze 2010, 21:00

Mam pytanie. Jak stworzyć nową anomalię? Ten temat traktuje o tym, więc wydał mi się odpowiedni.
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez Hunter B14 w 22 Lip 2010, 21:16

Witam.
Mam problem chcę aby anomalie tworzyły częściej artefakty ale w jednym ani drugim gamedata nie ma wyżej podanych plików. Chyba ,że chodzi wam o jeden plik gamedata.DBA. Prosżę o odpowiedź. :P
Awatar użytkownika
Hunter B14
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 12 Paź 2009, 18:28
Ostatnio był: 08 Sie 2011, 21:37
Miejscowość: Lądek-Zdrój
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez utak3r w 25 Lip 2010, 15:57

Wypakuj wskazane pliki ltx z oryginalnych plików. A czytając Twoje pytanie, to najpierw wróć do tutoriali dla początkujących, skoro nawet takich rzeczy nie wiesz...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE]- anomalie

Postprzez Hunter B14 w 01 Sie 2010, 22:46

Dzięki za radę.
Awatar użytkownika
Hunter B14
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 12 Paź 2009, 18:28
Ostatnio był: 08 Sie 2011, 21:37
Miejscowość: Lądek-Zdrój
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości