[PYTANIE] inne textury dla unique_items

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez Plaargath w 03 Lip 2010, 01:29

Ponoć kto pyta nie błądzi. Otóż tym razem, o mądrzy ludzie, sprawa dotyczy dodania nowej tekstury do broni z unique_items.ltx, żeby urozmaicić nieco grę i od tej strony. Nie widzę w configu broni podstawowej, ani broni a'la unique żadnego wskazania na samą teksturę, jedynie teksturę celownika, na przykład
Kod: Zaznacz wszystko
scope_texture = wpn\wpn_crosshair

dla PSO. Ale jest (na przykładzie Grozy) w ltx'ie broni podstawowej
Kod: Zaznacz wszystko
visual = weapons\groza\wpn_groza.ogf

i
Kod: Zaznacz wszystko
visual = weapons\groza\wpn_groza_hud.ogf

czyli meshe. Na razie jasne i oczywiste. A przestaje być jasne, jak próbuję z tym coś podłubać.
Rozumiem, że ustawienia nie wymienione w unique_items.ltx broń dziedziczy po pierwowzorze, w tym przypadku z pliku w_groza.ltx. Więc, myślę, dodam coś do unique_items. Dopisuję linijki
Kod: Zaznacz wszystko
visual = weapons\groza\wpn_groz1.ogf

i
Kod: Zaznacz wszystko
visual = weapons\groza\wpn_groz1_hud.ogf

w odpowiednie miejsca (w wersjach: sama pierwsza linijka; z drugą linijką pod wpisem "[wpn_groza_hud]" albo pod wpisem "[wpn_groza_m1_hud]"). Wnioskuję, że koncepcja jest poprawna, bo jak wpisuję tam wpn_groza.ogf to działa z normalną unique grozą na zmienione naboje. W pliku *.ogf searchuję nazwę tekstury i zmieniam (jak wyczytałem, ma mieć tyle samo liter, ma: wpn_groz1.dds). Oczywiście do meshków wrzucam model groz1.ogf. Efekt:

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CModelPool::Instance_Create
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line : 73
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Unknown visual type

Dopisałem nową teksturę do textures.ltx, nic to nie zmieniło. Potem sprawdziłem, że crash jest niezależnie czy zmieniam tam w ogf'ie teksturę, bo jak kopiuję ten sam model wpn_groza.ogf pod nazwę groz1.ogf i dopisuję w unique'i, to wywala z takim samym logiem. A żeby jeszcze było milej, to jak po prostu wywalam wpn_groza1.ogf z mesh'ów to się w logu o ten plik dopomina, że "Can't find model file 'weapons\groza\wpn_groz1.ogf'." więc czemu nie żre borok, jak jeść dają?

Zaczynam poważnie wątpić czy da się w ogóle unique'om dać osobne tekstury. Byłoby to znacznie prostsze i oszczędniejsze w ojętość niż dodawanie osobnych broni z całym teatrem od ogf'a po mp_ranks a potem przenicowanie spawna. Powiedzcie, o co tu chodzi, co robię źlę, czego nie wziąłem pod uwagę?

EDIT: Desperacki strzał okazał się strzałem w dziesiątkę. Notepad2 zmienia kod i źle zapisuje ogf'a (co za rozczarowanie!), jak zrobiłem Notepadem++ to hula. Jednak tylko w połowie. Broń leżąca na ziemi dostała nową teksturę, ale widok z HUDa ma teksturę starą. Przeleciałem jeszcze raz wszystkie opcje zmiany nanosząc Notepadem++ i, jak mawiają niektórzy, moga se sam na twarz usionść. W ogf'ie z hud'em są dwa miejsca, gdzie jest ciąg znaków "groza", zmieniam w każdej możliwej permutacji na "groz1" i kicha. I nagłówek [wpn_groza_m1_hud], i [wpn_groza_hud] nie działają. Przy pierwszym brak zmian, przy drugim crash, że się powtarza jedno ustawienie ("Duplicate section 'wpn_groza_hud' found.") Błagam pomóżcie, bo mnie ta groza wykończy...
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Reklamy Google

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez utak3r w 03 Lip 2010, 11:26

Musisz przekonwertować broń do postaci SDK, otworzyć ją Actor Editorem, zmienić, co trzeba i wyeksportować nowy plik OGF.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez Plaargath w 05 Lip 2010, 22:53


OK, program ściągnięty. Jeszcze nie uruchamiałem, ale już antycypuję kłopoty - o ile mnie nazwy nie mylą, to to nie pasuje do v 1.0005. Thready o tym wymarłe, więc zdaje się jestem skazany na testy - chyba, że nie wiem czegoś oczywistego o czym się po prostu nie pisze.

Utak3r, czy mógłbyś mi, proszę, przy okazji jedną rzecz wyjaśnić? Jak wrzucam na chama modele z CoPa to jest "Invalid vertex type in skinned model nazwa_modelu'", w sumie nie dziwota. Ale tu i ówdzie widać filmy z modów, gdzie są nawet modele z Half Life'a, więc wnioskuję, że jakoś się będzie dało. To też tym SDK da się robić?

Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez utak3r w 06 Lip 2010, 11:55

Plaargath napisał(a):o ile mnie nazwy nie mylą, to to nie pasuje do v 1.0005.


Hmm? Po czym wnosisz?

Plaargath napisał(a):Thready o tym wymarłe, więc zdaje się jestem skazany na testy


Które wątki wymarłe? Nie do końca rozumiem, o czym piszesz.

Plaargath napisał(a):Ale tu i ówdzie widać filmy z modów, gdzie są nawet modele z Half Life'a, więc wnioskuję, że jakoś się będzie dało. To też tym SDK da się robić?


SDK jest potrzebne tutaj, ale nie tylko. Modeli z innych gier nie da się ot tak po prostu przenieść - potrzebujesz do tego programu 3D (Maya, 3DS MAX, Milkshape3D) za pomocą którego będziesz mógł odtworzyć dany obiekt do postaci strawnej przez SDK i wtedy eksport do OGF.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez Plaargath w 07 Lip 2010, 17:10


Po czym? Hm... chyba po pełnym przestrachu i bogobojnym nastawieniu do SDK i spawna. Jeszcze nie zacząłem moddować głębiej niż dłubiąc w .ltx'ach, .dds'ach itp. i próbując zakumać co jest w .script'ach. Poza tym szajsnąłem Twój źle przeze mnie zapamiętany post o xrSpawnerze z cyferką SDK (0.4), a że gdzieś z tyłu głowy mam przestrogi z forów, żeby tu i ówdzie uważać na zgodność wersji - stąd schiza (i pomieszanie w kwestii wątków). Cieszę się, że niedorzeczna. Zaczynam mieć bugi w procesach poznawczych, chyba potrzebuję urlopu.) :facepalm:

A co do pytania - czy to znaczy, że modele z CoPa też muszę przez 3D Maxa dostosować, żeby były czytelne dla SDK?
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez utak3r w 08 Lip 2010, 12:43

Plaargath napisał(a):A co do pytania - czy to znaczy, że modele z CoPa też muszę przez 3D Maxa dostosować, żeby były czytelne dla SDK?


Niektóre modele przeniosą się wprost, natomiast niektóre wymagają konwersji.... program gdzieś kiedyś widziałem, ale terasz za cholerę nie pamiętam, jak się zwało owo narzędzie, w każdym razie na pewno pochodziło zza naszej wschodniej granicy ;)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez Plaargath w 08 Lip 2010, 21:11

Dzięki, utak3r. Jesteś wielki.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez utak3r w 09 Lip 2010, 00:18

Wiem, dlatego należę do Klubu Wysokich :E
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez Plaargath w 11 Lip 2010, 07:31

Heh, zakładając, że wektor wysokości idzie w plusie na północ, to faktycznie, jesteś wyższy o jakieś kilkaset kilometrów. Jak będziesz z wizytą na Śląsku (choć trudno sobie wyobrazić powód takowej), to zapraszam na raut. :E Swoją drorą i apropos: w actor.ltx jest camera_height_factor - możliwość zmiany wysokoścu postaci. Czy to jest tylko kamera, czy postać na przykład nie zmieści się w niektóre szczeliny, w które mieści się tylko w kucaniu?
PS. Wybaczcie niezborność, jest 07.30 po dobrej imprezie...PS
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez MatrixSTR w 11 Lip 2010, 11:28

tylko kamera będzie wyżej. Tylko czasem będzie taki problem że jak wejdziesz w jakąś szczelinę to kamera będzie trochę wychodzić nad teksturę
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [PYTANIE] inne textury dla unique_items

Postprzez utak3r w 11 Lip 2010, 13:52

Ja jednak zauważyłem problemy z przechodzeniem przez szczeliny po modyfikacji tego parametru - który notabene jest ustawiony na jakiegoś cholernego karła...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości