Survarium - ogólna dyskusja

Ogólnie rzecz biorąc, porady Beara Gryllsa dotyczące przetrwania można zastosować także w przypadku odwodnienia.

Re: Survarium

Postprzez Moher w 28 Kwi 2012, 19:49

Troche dziwnie będzie wyglądał system handlu między graczami, jeśli wszyscy gracze mają zostawać dzieleni na grupki.
"Ten, który starczy odwagi i wytrwałości, by przez całe życie
wpatrywać się w mrok, pierwszy dojrzy w nim przebłysk światła
"
Chan - Metro 2033
Awatar użytkownika
Moher
Kot

Posty: 18
Dołączenie: 22 Kwi 2012, 17:02
Miejscowość: X18
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: Survarium

Postprzez Pilot w 28 Kwi 2012, 20:15

Moją pustkę w sercu po Stalkerze powoli zaczyna wypełniać to survarium... Poczekajmy na więcej niusów to wtedy będziemy się domyślać co tam będzie a nie z jakiś okruszków wróżyć.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: Survarium

Postprzez stalkierek2000 w 28 Kwi 2012, 22:00

ej a to trzeba bendzie pobierac czy mozna kupic wsklepie bo jest darmowe bo ja mam niedobry internemt i raczejnie pobiere a chcĘ w to pograc kiedy moznaj uz grac????
lubie grac w stalkera bo jest to fajna gra mam orginala ze sklepu

Za ten post stalkierek2000 otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative vandr, Werewolver, Moher, Szpagin, Pijawol, KOSHI, Ilja.
Awatar użytkownika
stalkierek2000
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 26 Kwi 2012, 20:40
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: -11

Re: Survarium

Postprzez Pilot w 29 Kwi 2012, 09:03

To jest MMO i niema gry single-player jedynie multi-player więc bez dobrego neta możesz pożegnać się nawet z tym.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: Survarium

Postprzez abyss w 29 Kwi 2012, 14:25

Co do MMO typu FPS - polecam zapoznanie się (ale NIE granie!!!) z grą Entropia Universe (Planet Calypso). To darmowa gra powstała blisko 10 lat temu, ciągle funkcjonuje. Może najpierw dlaczego NIE polecam gry? Otóż po zmianach w silniku około roku 2009 gra stała się zbyt "cukierkowa" - taki świat w kierunku barbie, albo Second LIfe - wizualnie. Jednocześnie moim zdaniem znacząco straciła na grywalności. Także ostra polityka finansowa firmy doprowadziła do zniechęcenia sporej grupy graczy do zabawy. Podstawowe koszta "utrzymania" avatara były zbyt duże (nawet na podstawowym poziomie), by gra sprawiała frajdę. Wcześniej była bardziej surowa i bardzo grywalna - i to było fajne.
Co w takim razie było albo i jest fajnego? Może jako punkty:
- Naprawdę spore światy, otwarte przestrzenie i z punktu widzenia użytkownika "jeden serwer" - wszyscy grają (niby) razem.
- Technicznie dobra grafika (mimo, że sam klimat gry zrobił się kiepski po zmianie silnika)
- BARDZO niskie transfery w czasie gry ( w początkowej fazie grałem na SDI - czyli 0.1Mb/s i nie robiło to żadnych problemów). Tutaj uwaga - prawdopodobnie była to kwestia "inteligencji" samej gry, która "domyślała" się co się dzieje w okolicy jeżeli nie miała danych. Nigdy nie było problemów z synchronizacją zdarzeń z innymi avatarami (poza jednym wypadkiem, gdy było akurat zmieniane oprogramowanie na serwerach - ale to trafiło mi się tylko raz)
- dawało się w to grać bez płacenia :)
- gra miała (i ma) ciekawy system finansowy - wymiany waluty PED z gry na rzeczywiste dolary - zupełnie oficjalnie. 10PED=1$ stały kurs. Przez pewien okres były wydawane nawet karty płatnicze gdzie można było wypłacać pieniądze w dowolnym bankomacie, w tej chwili tylko przelewy niestety.
- do Entropii należał też w 2010 r. rekord kwoty zapłaconej za wirtualny obiekt -
była to wyspa o równowartości 635000 $ USD. Wyspa przynosiła przed sprzedażą około 200000 $ zysku rocznie.
- dostęp do konta można także dodatkowo (20$) zabezpieczyć specjalną kartą elektroniczną i czytnikiem generującym unikalny kod. Sprzęt był wysyłany do domu gracza. Przy kwotach jakimi obracano w grze specjalnie to nie dziwi.
- niezły zakres broni o różnych parametrach, możliwość "darmowego" zarobku, elementy skilowania (ale nie typowy "farming")
- starcia z monstrami (mob) i żywymi przeciwnikami
- pozyskiwanie surowców (mining)
- pojazdy, podróże kosmiczne
- questy ale i możliwość powoływania drużyn gdzie loot jest automatycznie rozdzielany wg. zadanych reguł etc...
- relatywnie często pojawiały się nowe tereny, mapy, możliwości (voice chat, wpłata bezpośrednio z poziomu gry, lokale "radio" i filmy, reklamy na telebimach, zakup realnych przedmiotów (jak np. bluzy, koszulki) w sklepach w grze etc.)
- gra pobierała się w różny sposób - od Torentów, przez serwer ftp aż do specjalnego klienta który dociąga nowości w czasie gry gdy "nic się nie dzieje" i stoimy sobie w jakimś campie, albo gadamy z kumplami

Entropia to jedna z niewielu gier do których wpłacałem pieniądze (i potem realizowałem zyski - ale to już inna sprawa, bo nie każdemu się uda).

Oczywiście nie oczekuję tego wszystkiego od Survarium - ale pewne elementy są warte uwagi. Jako, że w grze pojawiało się nieco osób rosyjsko-języcznych liczę, że może być znana i twórcom z Vostoka. Sama gra jest szwedzka, większość graczy to USA i Europa. Ludzie z dalekiego wschodu (chiny itp) w praktyce nie grali. Być może dlatego, że brak było typowego farmingu.

Co do Survarium, to moim zdaniem dużo zależy od tych "niewymiernych" czynników. Czyli od grywalności, klimatu. Niekoniecznie od high-end engine i sprzętu wymagającej nowszej karty grafiki za 1000zł. Jeżeli będą trzymać się wizualnie blisko tego, co było w Stalkerze, oraz nie popadną w przesadnie wysokie koszta utrzymania postaci - będzie nieźle i tego im, wam i sobie życzę :)
Survarium spróbuję na pewno...

Za ten post abyss otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Glaeken.
abyss
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 09 Sie 2007, 02:17
Kozaki: -1

Re: Survarium

Postprzez evo68 w 09 Maj 2012, 01:24

Nie wiem skąd wasze zmieszanie jak dadzą pierwszy trailer czy gameplay wtedy będzie można dyskutować i wstępnie oceniać. Po drugie wszyscy (mam nadzieję ,że wszyscy) lubią gry w klimatach post-apo więc w czym problem. Smutek smutkiem ale coś idzie dalej.
evo68
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 02 Kwi 2006, 18:30
Miejscowość: Legnica
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 4

Re: Survarium

Postprzez Glaeken w 15 Cze 2012, 22:32

Pojawiły się dwa pierwsze concept-arty do gry Survarium:
:

Image
Image
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: Survarium

Postprzez Szpagin w 16 Cze 2012, 17:38

Gdyby podpisać te concept-arty "nowe materiały ze Stalkera 2", to nie zauważyłbym różnicy. To najlepsza rekomendacja, być może Survarium rzeczywiście będzie "Stalkerem MMO". Tak czy inaczej - czekamy na więcej.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Survarium

Postprzez paintball_0 w 16 Cze 2012, 18:40

Zauważyliście, że w państwach bloku wschodniego przystanki autobusowe zawsze były budowane niemal jak dzieła sztuki? Każdy był inny i każdy był na swój komunistyczny sposób piękny.

Z innej beczki. Wymyśliłem nowe określenie na gry stalkeropodobne: "Zwiedzanka". ;) Gra polegająca na zwiedzaniu planszy, połączonym ze strzelaniem i zbieraniem fantów. Od zwykłego sandboxa wyróżnia ją to, że w sandboksie łazi się po mapie i przeważnie wygłupia strzelając z bazooki do radiowozów. Stalker nigdy nie dawał możliwości błaznowania na mapie, bo każda próba oszukania AI kończyła się albo kulką w łeb, albo nieoczekiwanym przebłyskiem sztucznej inteligencji i kulką w łeb. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Survarium

Postprzez Woland w 16 Cze 2012, 21:19

Bazując na tym co tam przeczytałem na gry-online:
-Bogata fabuła
-W zasadzie będzie to kolejna część stalkera jakby, tylko że zamiast stalkerów sterowanych przez komputer żywi gracze
-nie będzie problemu z przeludnieniem
-Grafa pewnie będzie w miarę znośna, miejmy nadzieję.
-DARMOWA
Podsumowując- nie mogę się doczekać premiery. Oby była polska wersja też. A marudzić na tą grę nie ma co, lepsze to będzie od World of Tanks* :E

*Wiem że to różne typy gry. Ale jest to po prostu z darmowy MMO chyba najlepsza gra pod względem dopracowania, mi chodzi po prostu że Survarium pod względem dopracowania różnych rzeczy Tanki przebije.
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Survarium

Postprzez Gizbarus w 16 Cze 2012, 21:36

Tro... eee, Woland - to, że twórcy zapowiadają, że gra będzie miała "superwypaśnebajery" i że będzie "superdopracowana", to nie znaczy, że tak będzie - Stalker też miał na początku mieć wiele bajerów. Koniec końców orżnięto go z naprawdę solidnej ilości ficzerów. Także lepiej poczekać chociaż do bety, a nie gadać jakby już gra wyszła :P
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Survarium

Postprzez Szpagin w 20 Cze 2012, 18:21

http://vostokgames.com/en/news/survarium-answers-your-most-frequent-questions

Najważniejsza nowość: twórcy chcą umieścić zamek w broni po prawej stronie.

Mniej ważne duperele: gra ma być bardziej FPSem niż erpegiem, to umiejętności gracza, a nie jego bohatera mają decydować o powodzeniu w walce. Do tego ma istnieć możliwość celowania przy użyciu muszki i szczerbinki, broń i pancerze mają opierać się na istniejących modelach, mają też istnieć ulepszenia.

Vostok chce skoncentrować się na fabule, która jest piętą achillesową gier MMO. Ogólnie świat Survarium bardzo przypomina ten ze Stalkera - mutanty anomalie, artefakty, rozmaite frakcje.

W grze nie będzie pojazdów, ani A-Life'a.

W kwestii opłat, za prawdziwą kasę będzie można kupić lepszy sprzęt albo bonusy przyspieszające levelowanie, wszystko, co niezbędne do gry, ma być darmowe.

Stalker jest popularnym narzędziem moderskim, więc w Survarium ma być podobnie. Choć tu raczej możliwości będą ograniczone - mody nie będą mogły wpływać na balans, zapewne ograniczą się do zmiany HUDa czy tekstur. Planowany jest launcher dla modów (coś jak w Falloucie 3, jak mniemam).
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron