[Dima's MOD] Final

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez utak3r w 16 Gru 2009, 10:53

Jeżeli tam jest Sky4CE, to sprawdźcie w opcjach, czy nie są włączone filtry Contrast i Saturation. Jeśli tak, to wyłączcie je i w to miejsce włączcie filtr F32.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Reklamy Google

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez ZRIEL w 16 Gru 2009, 11:30

PrzemoC napisał(a):Oprócz zwiększania gammy i jasności w opcjach, użyj do tego przycisków które masz na monitorze.
Ciemność się zdarza w dzień, ale tylko podczas burzy. Jeżeli jest inaczej, to być może masz coś
nie tak ze sterownikami albo sprzętem. Może przeinstaluj Directa.


Wiem jak się używa przycisków na monitorze :) niestety mój monitor to staruszek Compaq P1220 i więcej z niego nie wycisnę, jedyna opcja to softwarowo. Gdybym miał kartę ati to problemu by nie było bo te, jak wiadomo mają osobne ustawienia kolorów dla grafiki 2D i 3D. Niestety posiadam kartę Nvidii, a ta jak wiadomo nie pomyślała że niektóre programy mogą nie korzystać z ustawień kolorów pulpitu, i nie pomogą tu żadne programy typu Asus Gamer OSD bo one zwiększają jasność tylko w pulpicie, a w grach nadal jest tak jak producent gry ustawił- przynajmniej w Viscie, a z tego co wiem to w Windows 7 tak samo. Być może w XP jest inaczej,ale to odpada gdyż ten system nie obsłuży w pełni mojego sprzętu- nie ma w nim DX 10 i na większości nowych płyt głównych nie da się w nim włączyć AHCI, a co za tym idzie korzystać z dobrodziejstw NCQ. Pisano już wielokrotnie o tym problemie, ale Nvidia unosząc się honorem nic w tej sprawie nie robi, no bo przecież nie będzie kopiować rozwiązań konkurencji.

@ utak3r, tylko proszę, wytłumacz mi jak laikowi jak to zrobić, a najlepiej wrzuć w posta skopiowane fragmenty odpowiedzialne za to :)
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez utak3r w 16 Gru 2009, 14:38

ZRIEL napisał(a):@ utak3r, tylko proszę, wytłumacz mi jak laikowi jak to zrobić, a najlepiej wrzuć w posta skopiowane fragmenty odpowiedzialne za to :)


Otwórz plik gamedata\shaders\r2\SkyGRAPHICS_options.cfg i patrz po sekwencjach #define COŚTAM. Jeżeli na początku takiej linijki postawisz dwa ukośniki "//", to daną opcję wyłączysz. I tak, ja mówię o takiej konfiguracji:

Kod: Zaznacz wszystko
// #define SATURATION_FILTER
// #define CONTRAST_FILTER

#define USE_F32


Te dwa pierwsze filtry odpowiadają właśnie za szary wygląd otoczenia. Po ich wyłączeniu i włączeniu F32, dostaniesz piękny, jasny i nasycony obraz.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez ZRIEL w 16 Gru 2009, 17:02

Dzięki wielkie utak3r, tych dwóch filtrów co prawda w opcjach nie było ale pomogło włączenie f32. Niestety po jego włączeniu przestały działać SSAO, MBLUR, Sunshafts itp. :(

Edit: wszystko jasne !! Przedobrzyłem, włączenie opcji Improved MBLUR w rzeczywistości je wyłącza, a po włączeniu Sunshafts powodowały że obraz był prześwietlony. Teraz zostawiłem włączony dodatkowo tylko F32 i jest ok. Dzięki wielkie jeszcze raz utak3r :)
ZRIEL
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Sie 2009, 16:20
Ostatnio był: 14 Maj 2020, 15:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez Hssiss w 18 Gru 2009, 15:52

Znalazłem w kordonie coś ciekawego, w jednym miejscu zamiast ciała (szara kropka na mini-mapie) leżał... plecak, dokładnie taki jak te, które bywają schowkami (np. "Och, ach nie doczołgam się z tym towarem do "X", wiec ciepnę plecak w krzaki"). W środku było 5 szt. amunicji kalibru 9x19mm. Postać (Plecak) była nastawiona względem mnie neutralnie, a chwilę później wrogo. Zdjęcie, które normalnie przedstawia stalkera lub mutanta było zdjęciem Arniego z kawałkiem zdjęcia Woronina (Arni od góry, od dołu, czoło Woronina, - jego łysiejącą pałę poznam wszędzie).

Czy Twórca wie coś o tym? Może to jakaś ważna postać?
Hssiss
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 07 Mar 2009, 02:43
Ostatnio był: 08 Gru 2017, 21:38
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 32

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez moso362 w 18 Gru 2009, 19:37

Od Czapy (ten przy Barierze) dowiedziałem się że Śruba potrzebuje informacji z wioski - przeszukałem wioskę - nic nie znalazłem - oco tu chodzi ?
moso362
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 18 Gru 2009, 19:26
Ostatnio był: 29 Lis 2015, 11:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 11

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez PrzemoC w 18 Gru 2009, 20:29

Hssiss napisał(a):Znalazłem w kordonie coś ciekawego, w jednym miejscu zamiast ciała (szara kropka na mini-mapie) leżał... plecak


Jak nie przeszukasz ciała to po opuszczeniu obszaru i powrocie na niego albo po prostu
jakimś czasie czy loadzie, ciało znika i zostaje sam plecak w którym jest lot z martwego
NPC'a. początkowo mnie to tez dziwiło :) Potem zauważyłem te zależność na paru innych
poziomach. To było już w alphie. :wink:

moso362 napisał(a):Od Czapy (ten przy Barierze) dowiedziałem się że Śruba potrzebuje informacji z wioski - przeszukałem wioskę - nic nie znalazłem - oco tu chodzi ?


Skoro nic nie znalazłeś to może pogadaj z Mrukiem albo innym wolnościowcem w wiosce.
Albo idź do miejsca wskazywanego przez radar i naciśnij raz lub wielokrotnie "F".
Może jest tam jakiś pendrive albo papiery i przez błąd grafiki ich nie widać.
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez caleb59 w 18 Gru 2009, 21:52

Mam jedno pytanie...Co zrobic z pogoda?Chodzi o to ze od DM: F odrzucil mnie miedzy innymi fakt ze o 12:00 w dzien robilo sie ciemno jak o 1:00 w nocy gdy nadchodzila burza a to juz jest przegiecie i to na calej linii (to tak jak ksiezyc na niebie i noc w srodku dnia w SWO 3 @trojanucha) - ma ktos jakis pomysl jak to zrecznie i zgrabnie zmienic (moze jakis fix @Dymitr)?
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 23:15
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez gorset w 18 Gru 2009, 22:05

Witam, też dodam parę funtów od siebie. ;) Zacznijmy od samego moda. Gra mi się naprawdę dobrze. Głównie za sprawą, tego że.. jest sporo ekwipunku. Dobra, pochwaliłem, "pomiodziłem", teraz garść pytań.
Pierwsze: po co w piwnicy w obozie stalkerów w (Boże, moja polszczyzna) Kordonie leży tyle broni, skoro nie da się ich podnieść? Druga sprawa. Gra dała mi prezent w postaci bugtrapa kiedy 2 razy kliknąłem na nóż myśliwski (czy jak mu tam) w oknie ekwipunku. Przeszukałem loga (Hi BJ :P), ale o dziwo fatal errora nie znalazłem. Jeszcze jedno - jak zrobić by ten nóż w ogóle eeee... "działał"? I jak zamienić np. granat dymny na odłamkowy? Lecę pograć. ;D
Awatar użytkownika
gorset
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 07 Wrz 2008, 16:15
Ostatnio był: 07 Lut 2016, 20:13
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez moso362 w 18 Gru 2009, 23:10

Wolnościowcy w wiosce nieżyją , na radarze nic niema
moso362
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 18 Gru 2009, 19:26
Ostatnio był: 29 Lis 2015, 11:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 11

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez PrzemoC w 19 Gru 2009, 22:39

moso362 napisał(a):Wolnościowcy w wiosce nieżyją , na radarze nic niema

To Ci nie pomogę... nie spotkałem się z tym questem. na pewno o Te wioskę chodzi?

gorset napisał(a):po co w piwnicy w obozie stalkerów w Kordonie leży tyle broni, skoro nie da się ich podnieść?

Już przynajmniej drugie takie pytanie. Czuję się załamany, ludzie, użyjcie szarych komórek.
Jaka jest ta broń? Zwykła? Nie? Zmodyfikowana? Brawo. A kto mieszka w tym domku nad piwnicą?
Max Czarodziej. Czym się zajmuje? Modyfikacją broni. Czemu nie da się jej podnieść? No cóż...
Bo to taki smaczek który ma Wam pokazać, co wyczarować dla Was może Max. Narobię Ci smaka
i powiem, że na dachu domku obok był w skrzynce Vintar BC i ammo, ale z ahphy został wycięty :wink:
Jak najbardziej dało się go podnieść. Teraz będzie spoiler, bo zamiast niego jest tam lornetka.
gorset napisał(a):Gra dała mi prezent w postaci bugtrapa kiedy 2 razy kliknąłem na nóż myśliwski

gorset napisał(a):jak zrobić by ten nóż w ogóle eeee... "działał"?

Przeczytaj początek tematu, chyba nawet pierwszego posta. To nie boli.
gorset napisał(a):ale o dziwo fatal errora nie znalazłem

W alphie też nie było errora z tego powodu. Dla tego rozwiązanie problemy zostało przez Dymitra wyjaśnione.
gorset napisał(a):jak zamienić np. granat dymny na odłamkowy?

Tym klawiszem, który jest przypisany pod zmianę amunicji. Domyślnie "Y".
gorset napisał(a):Lecę pograć. ;D

Miłej rozgrywki! ;D
caleb59 napisał(a):(moze jakis fix @Dymitr)?

Mnie też to wkurza, ale Dymitr nam za bardzo nie pomoże bo go od wieków nie ma.
Proponowałem, by wywalił to z alphy, ale niestety, nie posłuchał. Z drugiej strony,
od czego jest (nie do końca działający) śpiwór?
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Re: [Dima's MOD] Final

Postprzez utak3r w 20 Gru 2009, 18:03

moso362 napisał(a):Wolnościowcy w wiosce nieżyją , na radarze nic niema


Obok tej wioski stacjonują pijawki i kontroler, co zresztą stanowi quest od dowódcy drużyny z tej wioski... może padli ich ofiarą?
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 1 gość