Wracam do tematu powierzchni Prypeci w grze
.
Poniżej macie pewnego rodzaju zestawienie powierzchni:
Legenda:
Tło: Satelitarna mapa Prypeci z wyróżnionymi drogami i obiektami.
Czerwona ramka - zakres mapy z w grze.
Jasno różowe rozjaśnienie - typowe szlaki dla zwiedzających miasto.
Zielone koło - obszar najczęściej odwiedzany z głównym placem, domem kultury i diabelskim młynem.
Jak widać w grze postanowili wykorzystać jeden z mniej odwiedzanych obszarów miasta, część południowo-wschodnią.
Najbardziej charakterystyczny i wręcz kultowy obszar nie jest centrum (jak w rzeczywistości) mapy a jej północno-wschodnim krańcem.
Może i faktycznie się czepiam ale dla każdego z nas, który odwiedzi kiedyś Zonę poza kilkoma kultowymi miejscami Prypeć będzie obcy i nie znajdzie odniesień do gry. A szkoda. Miasto nie jest olbrzymie a i obszar w CoP jest mały - spokojnie mogli zrobić coś większego i bardziej spektakularnego. Dodać te kilkadziesiąt metrów kwadratowych wypełniając je charakterystycznymi budynkami w ich rzeczywistym, wzajemnym rozmieszczeniu. Takie podejście do sprawy pozwala eksploratorom odkrywać miejsca poznane w grze i na odwrót. Uczta to niesłychana.
ps. Mam tylko nadzieję, że pomijając moje spostrzeżenia kluczowy obszar CoPa jest po prostu dobrze wykonany i odwzorowany i zwyczajnie "kopie tyłek". To już trzecie spotkanie z tym miastem w Stalkerze (A jak - "Podziemia Prypeci" ponoć były w CSie - może ktoś je widział?
) i zwyczajnie apetyt na coś spektakularnego u mnie urósł.
Pozdrawiam
.