Bezapelacyjnie GF 9800GT - 112 kontra 64 potoki renderujące mówią same za siebie. 9800GT jest szybszy
Darth, ale obie karty maja po tyle samo potoków renderujących, czyli po 16. Różnią się jedynie ilością Pixel i Vertex Shaderów, co oczywiście ma bardzo duże znaczenie, ale liczba samych potoków renderujących również.
Pixer Shader-jednostka cieniowania pikseli.
Vertex Shader-jednostka cieniowania werteksów.
Potoki renderujące- oddzielne jednostki wewnątrz układu graficznego które"kolorują" piksele.
Jednostki cieniowania, a potoki renderujące to co innego. Teraz większe znaczenie mają Pixel Shadery bo w grach implementuje się coraz więcej bajerów, cieniowania w czasie rzeczywistym, także większa ich ilość zapewnia lepszą wydajność.
Potoki są także ważne, ale nie tak jak kiedyś, teraz większa ich ilość oczywiście oznacza lepszą wydajność i możliwość grania w wyższych rozdzielczościach na satysfakcjonującym poziomie.
Tu, w tym przypadku 9800 GT będzie lepsza mimo, iż ta druga karta jest za to trochę wyżej taktowana, ale potoków renderujących obie mają tyle samo.