Kolejny wywiad z Olegiem Jaworskim przeprowadzony przez portal Gameru.net. Przetłumaczony przeze mnie, z góry przepraszam za jakość tłumaczenia, ale nie jestem zbyt dobry z rosyjskiego.
Gameru.net: W nazwie dodatku jest miasto Prypeć, to znaczy że w grze będzie taka lokacja. Opowiedz coś o niej.
Szczególnie ciekawi mnie to, czy będą tam takie strzelaniny jak w Cieniu Czernobyla.
O. Jaworski: Lokacja nie ustępuje oryginalnej wersji miasta. Nie będzie takich wielkich bitew jak w SoC.
Gameru.net: Czym Burer i Chimera będą wyróżniać się od innych mutantów? Podstawą ich modeli będą te z archiwum Cienia Czernobyla, czy stworzycie je od nowa?
O. Jaworski: Staramy się maksymalnie zbliżyć do pierwszej koncepcji stalkera. Za podstawę wzięliśmy stare modele mutantów, zmieniliśmy ich zachowanie w zonie.
Gameru.net: Nowy system A-life. Jak on będzie działać? Jakie będą różnice w porównaniu z poprzednimi grami z serii?
O. Jaworski: W systemie będzie więcej nieprzewidywalności (?), zadania nie będą generowane losowo, zostaną poprawione błędy z poprzednich wersji.
Gameru.net: Ile będzie zakończeń? W Czystym niebie zakończenie było oczywiste, а Zew Prypeci będzie sequelem z nieznaną historią. Rozgrywka będzie liniowa? Jeśli tak, to w czym to będzie się przejawiać?
O. Jaworski: Zew Prypeci jest już przygotowany, fabuła nie będzie zależeć od wydarzeń w zonie (?) , ale w trybie Freeplay wszystko będzie zależeć od gracza.
Gameru.net: Jak będzie działał tryb Freeplay ? Będą jakieś interesujące momenty, czy to samo tylko bez głównych misji?
O. Jaworski: W trybie Freeplay gracz będzie mógł swobodnie badać zonę, a także wykonywać zadania poboczne.
Gameru.net: Będą nowe bronie?
O. Jaworski: Nie planujemy dodać nowych broni.
Gameru.net: Co z trybem multiplayer - planujecie coś zmienić? Czy w ogóle go nie będzie?
O. Jaworski: Tryb multiplayer będzie w grze, planujemy wprowadzić kilka zmian.
Gameru.net: Data premiery: jesień 2009. Gra wyjdzie w terminie, czy będą jakieś opóźnienia?
O. Jaworski: Mówię to bardzo wcześnie, ale gra powinna być skończona w terminie.
Gameru.net: Jaki nacisk kładziecie na testy? Czyste Niebo było bardzo zabugowane.
O. Jaworski: Lokacje będą dopracowane, а testowaniem zajmie się nasz oddział.