Jak podmieniać textury.

Zmiana wyposażenia frakcji oraz asortymentu handlarzy.

Postprzez Czaro w 10 Sty 2009, 23:54

Ale chodzi o to, że do tego modelu ta textura :?:
Jeśli nie o to chodzi to sprecyzuj pytanie :wink:. Mamy się domyślać :?:
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Czaro
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 18:34
Ostatnio był: 15 Mar 2018, 22:14
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 24

Reklamy Google

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez GoldiX w 11 Sty 2009, 00:38

tak chodzi o teksture modelu którą możemy edytować w photoshopie....
Image
Awatar użytkownika
GoldiX
Kot

Posty: 36
Dołączenie: 10 Sty 2009, 01:30
Ostatnio był: 25 Lut 2012, 15:17
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez Raven422 w 11 Sty 2009, 00:43

Dude, to plik .dds odpowiada za texture. A tekstura modelu (bump mapa) jest zwykle tuż obok danej textury w rozpakowanej gamedacie. Aha, i nie za bardzo kumam edycję Bump Map, więc nie wybieraj się z motyką na słońce :).
Awatar użytkownika
Raven422
Tropiciel

Posty: 304
Dołączenie: 21 Cze 2008, 19:20
Ostatnio był: 28 Wrz 2016, 13:35
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 20

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez GoldiX w 18 Sty 2009, 16:58

hmm wie ktoś może gdzie jest schowana teksturka vódki? chciał bym zrobić żubrówke xD
Image
Awatar użytkownika
GoldiX
Kot

Posty: 36
Dołączenie: 10 Sty 2009, 01:30
Ostatnio był: 25 Lut 2012, 15:17
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez Czaro w 18 Sty 2009, 17:02

Tekstura wódki to prop_voda1.dds a znajduje się w gamedata/textures/prop.
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Czaro
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 18:34
Ostatnio był: 15 Mar 2018, 22:14
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 24

Barwy powinności

Postprzez GoldiX w 18 Sty 2009, 19:03

Mam ważne pytanie w jaki sposób moge zmienić kolory pancerza? Tzn chciał bym żeby pancerze Powinności były czarno zielone a nie czarno czerwone?...Jaki plik,folder bądz teksturke trzeba pozmieniać?
Image
Awatar użytkownika
GoldiX
Kot

Posty: 36
Dołączenie: 10 Sty 2009, 01:30
Ostatnio był: 25 Lut 2012, 15:17
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: Barwy powinności

Postprzez Czaro w 18 Sty 2009, 19:12

Musisz znaleźć, otworzyć a następnie zedytować textury pancerzy Powinności. Owe textury znajdują się w gamedata/textures/act

Objaśnienie

act_nauchniy_dolg.dds - Ekolog
act_st_exoskel_tank_dolg.dds - Exo
act_stalker_black.dds - Zwykły Kombinezon

---

Myślę, że ten temat można spokojnie przenieść tutaj :wink:.
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Czaro
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 18:34
Ostatnio był: 15 Mar 2018, 22:14
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 24

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez Dymitr Izotop w 01 Lut 2009, 13:48

Mam pytanie, jak zapisać te tekstury? Nie mogę przebrnąć przez te ustawienia, metoda chybił-trafił czasem działa, ale zapisuje mi sekwencję zmniejszonych obrazków, przy pancerzach akurat to się przydaje, bo te mniejsze to po prostu widok przedmiotu z dystansu. Prawdziwe schody pojawiają się przy edycji grafik ui_coś_tam, gdzie nie potrzeba już tylu mniejszych. No to konkretnie, co trzeba odfajkować w tym okienku żeby było jak należy?
Image
Dzięki
-Dymitr-

EDIT:
Działa! Wielkie dzięki Cristo.
Ostatnio edytowany przez Dymitr Izotop, 01 Lut 2009, 15:33, edytowano w sumie 1 raz
"mod się robi, oj jak ciężko się robi, o Jezu, Bożesztymój - ale raczej nie powstanie nigdy"
P77
Awatar użytkownika
Dymitr Izotop
Modder

Posty: 105
Dołączenie: 09 Wrz 2008, 21:16
Ostatnio był: 24 Gru 2021, 20:37
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 52

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez Crisu w 01 Lut 2009, 14:06

Save Format - DXT5. I to wszystko. ^^

I pamiętaj, że gdy przy edycji tekstury zapyta "Generate MIP Maps?" to spokojnie możesz dać na "No". Obrazki pomniejszone to zasada interpolacji, czyli odświeżanie jakości tekstury względem dystansu. Nie potrzeba ich przerabiać, wystarczy, że nie zezwolisz na generację MIP, a edytując teksturę główną cała reszta po zapisaniu stworzy się automatycznie. Niepotrzebnie utrudniałeś sobie robotę. ^^
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez Dymitr Izotop w 02 Lut 2009, 22:09

Pytanie do specjalistów: dorzuciłem sobie nową kurteczkę ale wywala mi takie coś

[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Can't find texture 'npc_icon_NAZWA_outfit

Za nic nie mogę tego namierzyć, gdyby ktoś mógł poratować radą, bo utknąłem na dobre.
Dzięki
-Dymitr-

EDIT:
Problem rozwiązany, delikatny wpis w odpowiednim .XML'u załatwił sprawę.
"mod się robi, oj jak ciężko się robi, o Jezu, Bożesztymój - ale raczej nie powstanie nigdy"
P77
Awatar użytkownika
Dymitr Izotop
Modder

Posty: 105
Dołączenie: 09 Wrz 2008, 21:16
Ostatnio był: 24 Gru 2021, 20:37
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 52

Ikony

Postprzez Imbefalasion w 05 Kwi 2009, 23:49

A ja mam pytanie odnośnie ikon - jak je podmienić? Chodzi mi o to, że zmieniam ikonę dla nowej broni (jako unikat), i chcę, żeby miała nowy wygląd. Mam gotowy plik ui_icon_equipment.dds z dodaną "rdzawą" ikonką AK 74, i chce ustawić ten właśnie wygląd. Wiem, mętnie wytłumaczone. Tak to jest, jak się piszę na śpiącego ^^
EDIT
Dobra, mniej-więcej znalazłem ustawienia ikony, np. w mp5_m1 (z inną ikoną właśnie) jest takie coś:
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_x                  = 5
inv_grid_y                  = 33

Teraz... Pomoże ktoś mi w rozgryzieniu tego? ^^ Tzn. jak ustalić pozycję obrazu w pliku .dds. ^^
http://www.stalkerpbf.jun.pl
"A prawda jest jedna - Polska wiecznie będzie trwać!
I nigdy nie zginie, póki żyjesz Ty i ja
To sprawa honoru, to sprawa życia każdego z nas
I nie ma odwrotu - jesteś z nami lub przeciwko nam!"
Awatar użytkownika
Imbefalasion
Stalker

Posty: 141
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:58
Ostatnio był: 17 Cze 2017, 19:50
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 2

Re: [TUTORIAL] Jak podmieniać textury.

Postprzez Dymitr Izotop w 06 Kwi 2009, 17:50

Potrzebna jest siatka 50x50 pixeli i wszyatko staje się jasne. Dla przykładu zaznaczony granat, jego pozycja w pliku ltx to:
inv_grid_x = 9
inv_grid_y = 9
Image
"mod się robi, oj jak ciężko się robi, o Jezu, Bożesztymój - ale raczej nie powstanie nigdy"
P77
Awatar użytkownika
Dymitr Izotop
Modder

Posty: 105
Dołączenie: 09 Wrz 2008, 21:16
Ostatnio był: 24 Gru 2021, 20:37
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 52

PoprzedniaNastępna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości