Ocena gry

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: Ocena gry

Postprzez weasel w 18 Wrz 2008, 22:38

Ups nie doczytałem do końca, że finalna ocena ma być policzona ze średniej :) Jeszcze pomyślą, że jakimś debilem jestem:) wielkie przepraszam :!:
Awatar użytkownika
weasel
Stalker

Posty: 101
Dołączenie: 20 Cze 2007, 23:41
Ostatnio był: 08 Sie 2020, 14:46
Miejscowość: Gdzieś w Lubuskim
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 10

Reklamy Google

Re: Ocena gry

Postprzez Microtus w 19 Wrz 2008, 09:12

Kochany, może jednak zedytuj swojego posta. Tak myślałem, że nie doczytali niektórzy :wink:
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: Ocena gry

Postprzez Michu w 19 Wrz 2008, 16:53

Faktycznie wystarczyło dodać all liczby, a potem podzielić przez te 5. Sorki za zamieszanie, ja pisałem tak finalną ''na oko'' :P.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: Ocena gry

Postprzez D4Rk w 19 Wrz 2008, 18:59

- Grafika/stabilność:85%
- Grywalność:95%
- Fabuła/Misje:90%
- Klimat:60%
- Ekwipunek/broń/PDA:95%
- Udźwiękowienie:50%
- FINALNA OCENA: 93%

Od siebie : Gra mi się bardzo podobała ze względu na swą grywalność i grafikę.Tylko coś za coś klimat był taki sobie ponieważ, nie było laboratoriów które ten klimat bardzo dobrze odegrały.Misje są wręcz boskie bardzo mi się podobało jak idzie się np.: ze stalkerami ciemna nocą na obozowisko bandytów wtedy pijawka wyskoczyła i jednego z naszych wzięła ze sobą lub jak czekają na mój rozkaz przyklejeni do ściany.Ekwipunek bardzo dobrze jest zrobiony ale bardzo mnie irytuję że nie ma w PDA Encyklopedii które nawet kilka razy czytałem w ShoC.Broni nowych jest niewiele bo zaledwie 3 pistolet, karabin maszynowy i karabin myśliwski.Grafika piękna choć mogła być piękniejsza bo i tak nieraz te odblaski i te inne robiły sie szare i brzydkie prawdopodobnie to był bug.Udźwiękowienie jest takie sobie bo właściwie nie ma w nim nic rewolucyjnego.
Finalna Ocena : 93% czyli 9+ (Moim zdaniem lepsza od ShoC)
:

Hihah.... Ale będzie Fajniee!
D4Rk
Stalker

Posty: 75
Dołączenie: 10 Lut 2008, 17:20
Ostatnio był: 18 Wrz 2011, 19:29
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: Ocena gry

Postprzez Microtus w 21 Wrz 2008, 19:54

D4Rk napisał(a):- Grafika/stabilność:85%
- Grywalność:95%
- Fabuła/Misje:90%
- Klimat:60%
- Ekwipunek/broń/PDA:95%
- Udźwiękowienie:50%
- FINALNA OCENA: 93%


No i znów :(
Czytaj temat do końca zanim odpowiesz.
Finalna ocena w Twoim przypadku to 79% więc nie 9+ a naciągane 8 :wink:
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: Ocena gry

Postprzez Medium w 23 Wrz 2008, 10:41

- Grafika/stabilność: 99%
- Grywalność: 75%
- Fabuła/Misje: 80%
- Klimat: 100%
- Ekwipunek/broń/PDA: 70%
- Udźwiękowienie: 85%
- FINALNA OCENA: 85% (po zaokrągleniu)

Ad. Grafika/stabilność: bez fix?ów i sposobów na brak wylatywania do pulpitu bez żadnej informacji co 10 sekund ? dałbym 0%, bo dojść można tylko do pewnego miejsca w grze i o zakończeniu gry można jedynie pomarzyć, jeden procent urywam za jeden lub dwa wyrzuty z bugtrapem, później po instalacji lekarstwa ? absolutnie żadnych zastrzeżeń. Grafika taka, jakiej się spodziewałem ? też nie mam zastrzeżeń. Niektóre z lokalizacji wyglądają tak, że znając realia za wschodnią granicą ma się wrażenie, że człowiek się tam przeniósł. O niektórych ?smaczkach? takich, jak np. ogrodzenia ze specyficznych betonowych płyt, architektura budynków zarówno miast jak i wsi, pojazdy itp. Dlatego ocena tak wysoka ale jedynie z ?lekarstwem? na wyrzuty do pulpitu.

Ad. Grywalność: to ocena bardzo subiektywna, ponieważ bardzo lubię kombinować, opracowywać różnego rodzaju taktyki w zależności od dynamicznie rozwijającej się sytuacji i je realizować ? tu się nie zawiodłem, jest jednak problem, z którym się zetknąłem, mianowicie niektóre z fragmentów gry (pierwsze wejście do kordonu, przejście przez rudy las przez ?rewir pijawki?, budowa w Limańsku, czy wyłączenie tamże generatora albo próba ?połażenia? po terytorium elektrowni jest jeszcze kilka ale o tym pisał już nie będę) mają zdecydowanie poziom zawyżony do całości gry co przy liniowości niektórych przejść i fabuły staje się bardzo uciążliwe. Zatem z grywalności ?urywam? za nierówny poziom gry i liniową fabułę. Gdyby można było trzy zadania w grze wykonać na dwa lub trzy sposoby byłoby już dużo lepiej ? jeśli do tego należałoby pójść różnymi drogami i zahaczać o inne lokalizacje (zależne od wybranego sposoby realizacji) to byłby już cud, miód i orzeszki. Np. realizacja każdego z zadań masz do wyboru trzy opcje szybka i niebezpieczna, średnia ale problematyczna i łatwa ale długotrwała dałoby tyle możliwości realizacji, że głowa mała.

Ad. Fabuła/Misje: daję wyjątkowo dużo, ponieważ rzadko kto o tym pisze i pamięta, ale:
1. Bohaterowi (nam) uratowano życie, więc trzeba się wg mnie odwdzięczyć (nawet z narażeniem własnego życia) i jest to swoisty dług, który najpierw trzeba spłacić by móc zająć się czymś innym.
2. Swobodnej eksploracji Zony po zakończeniu gry nie może być, co wynika z zakończenia, można spróbować grę przejść w inny sposób: eksplorując i ?oswajając? Zonę i to chyba byłby najlepszy pomysł. Znajdując artefakty, dozbrajając się i zwiększając osłonę i ochronę. Pewnie na coś takiego była nastawiana gra a Ci którzy piszą o niej bardziej krytycznie po prostu widzą tam głównie strzelankę, co nie zmienia faku, że po wejściu do Limańska strzelamy nieamalże do wszystkiego co się rusza i jest przed nami.

Ad. Klimat: ocena absolutnie skrajna i subiektywna. Gram w wersję językową rosyjską i klimat tej wersji jest taki jak powinien być. Jedyne zastrzeżenie odbijające się na klimacie opiszę w udźwiękowieniu. Jako przykład budowania klimatu podam sześć rzeczy:
1. Aszot. Człowiek z Kaukazu, co widać, słychać i czuć. Wystarczy spędzić jakiś czas w krajach byłego Związku Radzieckiego by wiedzieć jak bazary i rynki są pełne tych ludzi. W jaki sposób się zachowują, jak mówią, jak zachwalają towar itp. To wszystko zostało przekazane genialnie. No może można by jeszcze dodać specyficzne gwałtowne ruchy towarzyszące zazwyczaj samemu procesowi handlu w wykonaniu tych ludzi, ale i tak jest genialne w czasie handlu i tak widzimy jedynie, co sprzedajemy i ofertę Aszota, dlatego samo udźwiękowienie wystarcza.
2. Mruk prowadzący sklep w bazie organizacji ????. Znam podobnych ludzi z byłego ZSRR. Mają takie same odzywki i tak samo ciężko się z nimi porozumieć.
3. Prowadzący strzelnicę. Porozmawiałem sobie z nim na temat handlarza i to też kolejny typ psychologiczny który znam głównie ze wschodu.
4. Bandyci ? nawet muzyka w ich bazie, zachowanie, grypsera, maniera mówienia, myślałem, że to jest nie do odtworzenia a jednak udało się i to z jakim skutkiem!
5. Język i wymowa naukowca to kolejny mój zachwyt. Miałem trochę do czynienia z Profesorami i pracownikami uczelni technicznej ze wschodu. Tutaj mamy dodatkowo kogoś, o kim śmiało można powiedzieć fizyk jądrowy teoretyk, który niedawno podjął praktyczną obserwację zjawisk, o których istnieniu wie głównie z teorii. Nie wiem gdzie znaleźli człowieka z takim głosem i manierą mówienia, ale to jest genialne!
6. Żeby nie było, że zachwycam się jedynie postaciami ? bitwa w Elektrowni żyje własnym życiem! Kilka razy patrzyłem jedynie, co się dzieje dookoła i próbowałem pomóc kumplom w ciężkiej sytuacji. Uważam też, że trochę nie wykorzystano potencjału wynikającego z tego momentu gry. Przedrzeć się przez pole bitwy by znaleźć się w miejscu, z którego należy wykonać główne zadanie ? to byłoby coś wielkiego. Do tego mieć możliwość samodzielnego wyboru drogi, którą pójdziemy, ech marzenia.

Ad. Ekwipunek/broń/PDA: Uważam, że w wersjach podstawowych broni gra jest nierealna do kwadratu. Dopiero po odpowiednich udoskonaleniach zaczyna dawać namiastkę realności. Przy dodatkowym nieludzko celnym ogniu przeciwników, którzy widzą w ciemnościach lepiej niż kot ? pozostawię bez komentarza. Za to na duży plus należy zaliczyć możliwości doskonalenia broni, kombinezonów, kamizelek i innego barachła, które jest potrzebne. Pozwala to dopasować broń i cały ekwipunek do swojego stylu gry i zadań, jakie są do zrealizowania. Jeszcze jedno mi się przypomniało po trafieniu z RPG nie ma śmigłowca, który potrafiłby kontynuować postawione sobie zadania bojowe - jeśli nie spadł natychmiast wraca do bazy by leczyć rany, a w grze ? bez komentarza, za to wystarczyło niespełna 100 nabojów do RPK i samo RPK by zestrzelić śmigłowiec ? też bez komentarza.

Ad. Udźwiękowienie: tutaj ocena znacząco zaniżona jedynie przez dźwięki emitowane przez broń. Po serii z RPK człowiek niedosłyszy w realu a tutaj ? no cóż. Bronie bez tłumika też są za ciche. Po zastosowaniu tłumika jest OK. Co ciekawe ostrzał prowadzą do mnie przeciwnicy (z broni bez tłumika) z ok. 60 m a jak ledwie słyszę ich wystrzały, za to dokładnie słyszę trafienia w siebie ? no cóż. Gdyby powstał mod na realność dzwięków broni w moim przekonaniu miałby wielu zwolenników. Należy jednak oddać słuszną uwagę na plus za realizację słyszenia bohatera po wybuchu granatu w pobliżu, gdyby jeszcze po serii z czegoś bez tłumika było podobnie choć może na mniejszą skalę (mniejszy poziom głuchoty i krótszy okres czasu) byłoby jeszcze lepiej. Zapewne zrobiono tak by sąsiedzi gracz nie dzwonili na Policję, gdy ktoś chciałby pograć sobie z włączonymi głośnikami, ale grając w słuchawkach problem nie istnieje.

Ad. FINALNA OCENA: Gra mi się bardzo spodobała. Gdyby jeszcze można było mieć ze dwa dodatkowe zadania główne i poprawić kilka niedoróbek (nawet w formie modów do gry robionych przez hobbystów). Nawet, jeśli zadania główne wiązałyby się z wyłączeniem niektórych lokalizacji lub włączeniem innych coś jak Cień Czernobyla do Czystego Nieba byłoby jeszcze ciekawiej.

Pozdrawiam

Medium
Medium
Stalker

Posty: 127
Dołączenie: 01 Wrz 2008, 08:29
Ostatnio był: 30 Gru 2009, 23:59
Miejscowość: Ełk
Kozaki: 1

Re: Ocena gry

Postprzez HollowVooDoo w 23 Wrz 2008, 17:37

- Grafika/stabilność: 20%
- Grywalność: 60%
- Fabuła/Misje: 40%
- Klimat: 45%
- Ekwipunek/broń/PDA: 60%
- Udźwiękowienie: 65%
- FINALNA OCENA: 48%

Grafika/stabilność: Grafika w tej grze jest ładna, niestety nie dane mi było tego uświadczyć przez bardzo słabo zoptymalizowany silnik.
Wszystkie paski na minimum, oświetlenie statyczne i grafika wygląda jak Quake II. Dodam że Cień czarnobyla chodził wyśmienicie na dużo wyższych ustawieniach.
Dotego im dalej się w stalkerze idzie, tym większe prawdopobieństo ujrzenia własnego pulpitu.

Grywalność: Jest nieźle, troche mi się udało pograć i jestem zadowolony, gra wciąga, kilka fajnych rozwiązań i
dużo trudniejsze ale bardziej jarające zbieranie artefaktów. Dużo broni, wybory frakcji, te wojenki i nieziemskie texty wypowiadane przez stalkerów w niektórych bazach.

Fabuła/Misje: Tu słabiuśko, już na początku dowiadujemy się że sratatata każdy blowout w oczy
uszkadza nam układ nerwowy sratatata, ze grupa strieloka przechodząca koło sarkofagu i wieczne wojny frakcji wku*wiają zonę i dlatego puszcza czerwonokrwiste radioaktywne bąki.
I dlatego musze latać za jakimś debilem po mapie od lokacji do lokacji, ganiany przez bugi, kradnących moj dorobek bandytów i te same (zieeeew) nudne mutanty.
Nudne jak flaki z olejem.

Klimat: Tu jest fajnie, choć braknie takich opustoszałych lokacji, gdzie za każdym rogiem czaić się może coś czego nie znamy i co wzbudza
w nas przerażenie. Świetnym materiałem mógłby okazać się Prypeć, niestety autorzy usunęli go z gry a na każdej lokacji kłębi się mnóstwo wrogów. Dziękuje, ale ja nie kupiłem Serious Sama czy painkillera tylko STALKERa, rzekomo klimatyczną grę.

Ekwipunek/broń/PDA: Całkiem ok, fajnie się obserwuje ścierające się ze sobą kropki w PDA, czerwone , żółte i zielone. Brakuje mi tego co było w Cieniu, encyklopedii.
Broń, można ją podrasować, masa różnistych ulepszeń, no i nadal duża różnorodność.

Udźwiękowienie: Nic dodać nic ująć, powiem tylko że spodobała mi się muzyka podczas walki, zagrzewa do boju że hej!

FINALNA OCENA: MIał być hit, w moim mniemaniu wyszedł shit. Nie tego się spodziewałem i ogólnie jestem rozczarowany grą. Może gdyby nie te bugi i desanty do pulpitu, może dostałaby wyższą ocenę, a mi chciało by się w to grac więcej niż jeden raz.
Awatar użytkownika
HollowVooDoo
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 20 Lip 2008, 22:09
Ostatnio był: 11 Lip 2021, 21:50
Miejscowość: Zona,Wysypisko
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: Ocena gry

Postprzez headshooter w 23 Wrz 2008, 19:12

- Grafika/stabilność: 60%
- Grywalność: 80%
- Fabuła/Misje: 70%
- Klimat: 80%
- Ekwipunek/broń/PDA: 70%
- Udźwiękowienie: 99%
- FINALNA OCENA: 77%

Ode mnie:

Grafika/stabilność: No cóż grafika może i nie powala w porównaniu do najnowszych gier, ale mimo to jest przyjemna dla oka i chodzi mi największych detalach. Co do awaryjności gry to miałem tylko bugi przy zadaniach pobocznych, po zainstalowaniu patcha 1.5.04 najbardziej irytujące problemy ( znikanie upgradów broni czy brak otrzymywania nagrody za zadanie) zniknęły.
Grywalność: Clear Sky jest bardzo wciągający, gra naprawdę mnie porwała, podoba mi się w niej akcja podczas walk i puste ponure lokacje, w których mogą czyhać jakieś (mutanty) zagrożenia. Lekkie znudzenie odczuwam dopiero, gdy chodzę po mapie i nic się nie dzieje.
Fabuła/Misje: W porównaniu do "Cienia Czarnobyla" cała fabuła wydaje mi się mniej ciekawsza co nie znaczy, że ogólnie jest do kitu. Zadania podrzędne bardzo podobne do tych z poprzedniej części Stalkera ( zniszcz stado mutantów, dostarcz przedmiot ). Chociaż cieszy mnie to, że w "Czystym Niebie" przy zadaniach zajęcia obiektu pomagają członkowie frakcji, od której otrzymuje się zadania.
Klimat: Lepsza grafika niż w poprzedniej części, dynamiczne walki, lepsza inteligencja mutantów i stalkerów opuszczone lokacje i nieopuszczone lokacje tworzą jak dla mnie świetny klimat.
Ekwipunek/broń/PDA: W ekwipunku nie pojawiły się jakieś warte uwagi przedmioty. Dobrze, że zmienili funkcję bandażu - teraz nie leczy tylko tamuje krwotok, czyli jak być powinni. Broń nareszcie można ulepszać, ale przede wszystkim naprawiać. Niestety broni uważam, że jest trochę za mało. Brakuje mi też opcji rzucania nożem i wizualnego przerabiania giwer. Co PDA to dobrze, że teraz pokazuje stalkerów jako grupy. Nie podoba mi się, że na PDA widać bandytów, mutanty czy też inne wrogie jednostki przez to nie ma elementu zaskoczenia dla gracza.
Udźwiękowienie: Muzyka moim zdaniem jest genialna. Świetnie jest dobrana do danej sytuacji i jest niezwykle klimatyczna i dynamiczna podczas walki. Nie każdy się tu ze mną zgodzi, no cóż muzyka w tej grze mnie urzekła i oceniałem ją subiektywnie, a, że dałem 99% bo nie nie jest idealne. :wink:

Tyle ode mnie
Awatar użytkownika
headshooter
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 07 Wrz 2008, 21:45
Ostatnio był: 08 Maj 2011, 14:56
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: Ocena gry

Postprzez FreeKill_PL w 23 Wrz 2008, 20:17

- Grafika/stabilność: Grafika 80%
- Grywalność:90%
- Fabuła/Misje:85%
- Klimat:100%
- Ekwipunek/broń/PDA:95%
- Udźwiękowienie:95%
- FINALNA OCENA:9,833....3%(czy coś kolo tego bo moglem sie pomylić)

FOR ME

Grafika/stabilność ---Gra graficznie nie jest zła ale tez nie jakaś przełomowa co do stabilności no comment
Grywalność --- jest duża bo to stalker ten świat i ogólnie ale bugi bugi i jeszcze raz bugi
Fabuła/Misje --- sama fabuła jest dobra głównego wątku jest dobra ale misje poboczne to KATASTROFA jedynie nieliczne misje frakcji sa inne np bandytów zanim sie do nich dołączyło
Klimat --- 3 słowa : świat frakcje stalker
Ekwipunek/broń/PDA --- mi bardzo sie podoba pomysł z ulepsznie sprzetu i co praqwda drozszy on jest (dużo droższy)
to jednak widać wyraźną różnice pomiędzy kurtką a pancerzem PSZ(tak to sie pisalo ??)
Udźwiękowienie --- dla mnie nie było muzyki w stalkerze tylko jakiś podkład w tle wiec jej nie brałem pod uwagę a brałem za to dialogi one są tak dobrze zrobione i przetłumaczone ( zasługa cdproject ) ze można słuchać godzinami
FINALNA OCENA --- co tu dużo mówić średnia arytmetyczna 9jakby coś sie nie zgadzało to napiszcie PM a skoryguje

Ps michu co do "idealnego' stalker go jeszcze długo nie zobaczymy nie dlatego ze go nie będzie ale dlatego ze pojawiające sie na rynku kolosy które miażdżą inne np spore czy fallout starcraft i...... diablo nie wiem ja ty ale kolejna część stalkera nie zawita póki będą premiery właśnie takich gier rok 2010 gothic 4 to tez dosyć znana gra nie wiem jak ty ale ja bym wybrał diablo albo gothica niż nowa część stalkera ale ja tez mam nadzieje ze szybko sie pojawi albo przynajmniej latki do obecnego
FreeKill_PL
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 07 Wrz 2008, 13:48
Ostatnio był: 04 Paź 2008, 21:37
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Re: Ocena gry

Postprzez Andarak w 25 Wrz 2008, 14:51

- Grafika/stabilność: 85%
- Grywalność: 65%
- Fabuła/Misje: 20%
- Klimat: 10%
- Ekwipunek/broń/PDA: 80%
- Udźwiękowienie: 60%

Ostateczny werd... khem.. ocena - 53,3%.

Niektórych być może zadziwi tak niska ocena, uzyskana od takiego fana S.T.A.L.K.E.R.A, jak ja. Dokładniejsze jej wyjaśnienie znajdziecie poniżej. Jeżeli komuś nie będzie się chciało czytać, powiem po prostu tyle - grę oceniałem jako następcę Shadow of Chernobyl, a na tym polu niestety Clear Sky poległo. Gdybym nie grał przedtem w ShoC, prawdopodobnie ocena poszybowałaby o jakieś 25% w górę.

Grafika/stabilność - cóż, mój superekstrahipermega wypaśny komputer uciągnął CS na maksymalnych detalach (DX10) bez żadnych zakrztuszeń. No dobra, prawie żadnych - w bazie Czystego Nieba i w sytuacjach, w których wielu panów częstowało się ołowiem, troszkę przycinało. Ale jestem osobą, której tyle gier się w życiu cięło niczym zawodowy emo, więc takowa lekka "czkawka" w CS nie przeszkadza.
Grywalność - średnio. Już nie czuję się jak łowca, mający przeciwko sobie całą przerażającą Zonę, tylko jak soldat na polu bitwy. Miast przekradania się - bieganie po całej mapie ("Bo akurat Bandyci napadli coś tam"). Miast lękliwego przeszukiwania samotnego budynku - całkowity spokój (Bo mutanty są zaznaczone, więc czego się obawiać?). Miast zbierania RU dzięki artefaktom - złomiarstwo. I tak dalej. Mimo wszystko, gra wciągała, niestety jednak to wywalanie do pulpitu podczas każdej próby wczytania sejwa/nowej lokacji skutecznie przypominała, że siedzę w pokoju, przed ekranem monitora, a nie w bunkrze Sidorowicza.
Fabuła/misje - żałosne (nie mylić z "żal" i "żal.pl", tudzież "żal.ru"). Fabuła sprowadza się tylko do pościgu za Striełokiem, a gdy już go wreszcie zauważymy - robi za sobą bum. I dalej musimy go ścigać, aż do aepickiego i aklimatycznego zakończenia. No cholera - kiedy wreszcie CSG wykorzysta potencjał leżący w lokacji Elektrownia Atomowa? :(
A misje sprowadzają się prawie że tylko do szukania ulepszeń/walki między frakcjami/dostarczania naboi. Chyba tylko jeden quest poboczny przypadł mi do gustu - ten w Dolinie Mroku, od Jara.
Klimat - i od tej strony CS prezentuje się najgorzej. W porównaniu do wyśmienitego, arcyklimatycznego ShoC, który klimatem wgniatał w fotel i pozbawiał oddechu, CS jest zerem. TA GRA ZOSTAŁA ZUPEŁNIE WYPRANA Z KLIMATU. Ani razu mnie nie przestraszyła, a rzeczy w stylu spawnowania za naszymi plecami mutków (co w zamierzeniu miało być straszne, jak mniemam) mnie raczej śmieszą, nie straszą.
Ekwipunek/broń/PDA - tu z kolei mam mieszane uczucia. Z jednej strony - ładniejsze bronie, droższe artefakty o lepszym działaniu, wyśmienity system ulepszeń (który niesie swoistego rodzaju satysfakcję z gadżeciarstwa ;) ), przyjemniejsze korzystanie z PDA. A z drugiej? Wciąż brak licencji na właściwe nazwy, absurdalnie drogie przedmioty u handlarzy, bugi związane z ulepszeniami, brak Encyklopedii i Rankingu w PDA. Ale mimo wszystko zaliczam ten "dział" in plus.
Udźwiękowienie - jest dobre, ale to prawie to samo, co w ShoC. Jakoś to nowe wycie psów, odgłosy broni, czy jedna dodatkowa melodia pogrywająca w tle mnie nie porwały. Za to spodobały mi się kawałki lecące w bazach frakcji.

No i to by było na tyle. CS to dla mnie jedno z głównych rozczarowań roku. Ech... A tak liczyłem, że dostanę ulepszone ShoC...
Ostatnio edytowany przez Andarak, 20 Cze 2009, 21:38, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Andarak
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 20 Wrz 2008, 20:03
Ostatnio był: 03 Lut 2013, 11:33
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 0

Re: Ocena gry

Postprzez blade92 w 25 Wrz 2008, 20:30

- Grafika/stabilność: Grafika 85%
- Grywalność:90%
- Fabuła/Misje:90%
- Klimat:95%
- Ekwipunek/broń/PDA:95%
- Udźwiękowienie:95%
- FINALNA OCENA:92%

Było strasznie dużo błędów ale mimo wszystko gra mi się bardzo podobała.
blade92
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 13 Wrz 2008, 19:36
Ostatnio był: 25 Wrz 2008, 23:20
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: Ocena gry

Postprzez dorian w 26 Wrz 2008, 08:29

Skończyłem toto na patchu 1.5.04 wer. PL/RU i tak :

Grafika/Stabilność - 99%
Grywalność - 95%
Fabuła/Misje - 80%
Klimat - 98%
Ekwipunek/Broń/PDA - 98%
Udźwiękowienie - 95%
Finalna ocena - 94,16%

Nie wiem, innym gra wywalała do windy nawet po wgraniu patcha :( , u mnie bez problemów :D
Przeszedłem całą grę na tym patchu + kilka modów i zero bugtrapów, wyjazdów do windy czy crashy , gra szła very stable i płynnie bez wniku od początku do końca w ustawieniu prawie na max, czasami potrafiła przyciąć na sek. lub dwie, ale to już standard.
Trzy główne rzeczy skopane + coraz bardziej zacinająca się ni stąd, ni zowąd broń pod koniec gry :
- przez 3/4 gry te same lokacje co w podstawce, tylko trochę podpicowane, więc jakby nieco mniej atrakcyjne i nic nowego.
- Wysypisko = totalna porażka, właściwie nie za bardzo jest co tam robić, pomysł z "automatycznie" zamykanym i otwieranym wejściem do hangaru w zależności od ustrzelonych w nim klientów to kaszana zupełna, a już dochodząca z radia obok pod wiatą muzyczka, której ni jak nie da się wyłączyć choćby przez jego rozstrzelanie wq....iała mnie do reszty :(
- zdecydowanie dużo za mało różnorodnych mutantów, przez całą grę parę niby psów, ze trzy pijawki, trochę snorków + rzadko dziki, mogli dać tego tu naprawdę więcej :(
Trzy główne lokacje do zachwytów :
- Czerwony las - nawet jakby w nim w ogóle nikogo nie było to i tak jego specyficzny "ciężki" klimat i atmosfera osaczenia i nieustannego zagrożenia powala,
- Limańsk (+ szpital) - prawdziwy majstersztyk pod względem malowniczego i jednocześnie tajemniczego wyglądu miasta i dopracowanych szczegółów, czyli ulice, domy, podwórka, do tego walka w mieście wspaniała i wcale nie za dużo.
- Bagna takie sobie, bez rewelacji, ale mają swój oddzielny klimacik...
Podsumowując :
Mógłbym jeszcze dużo wymieniać za i przeciw, ale ogólnie w mojej ocenie gra jest świetna z wartką i wciągającą akcją, nie mówiąc już o tym, że w końcu jest to druga część Stalkera, którego wcześniej wszyscy już żeśmy chyba przerobili na wszystkie sposoby i "te rzeczy" są nam doskonale znane, a jednak gra tak, czy inaczej pomimo zdarzających się błędów wciąga nosem (klimatem i całą resztą...).
Jestem pewien, że gdyby CS wyszedł jako pierwszy zachwytów było by duuuużo więcej :D
Jestem "za, a nawet przeciw" czyli, być może grę przejdę jeszcze raz jak wyjdzie jakaś większa jej konwersja tudzież więcej modów zwiększających atrakcyjność gry, a na razie wracam do Priboi'a 1.1, bo uważam, że z tych obu gier ten jest IMHO the best :D
Ostatnio edytowany przez dorian 27 Wrz 2008, 07:40, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
dorian
Legenda

Posty: 1409
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 23 Sie 2024, 17:38
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 246

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości