S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Yossarian w 06 Wrz 2008, 22:35

matrix991 napisał(a):Yossarian coś mi się zdaje, że kłamiesz z tym crysisem. Chyba, że inaczej rozumiemy ustawienia max. Dziwie się,że stalker na takim kompie Ci się przycina. Oczywiście nie jest to sprzęt do grania na full dx10, ale na dx9 powinno wszystko na maxa hulać. Co do samej gry to ja zauważyłem wzrost wydajności (dx9) i szczerze powiedziawszy gra mi się strasznie podoba. Dużo osób na tym forum na nią narzeka, ale to chyba tylko dlatego, że zbbyt dużo od niej oczekiwaliście :)


Przez ustawienia max rozumiem Crysisowe Very High (DX10). Na moim sprzęcie Crysis trzyma na tym raczej 25 fps, przy ostrzejszej zadymie spada do 15, czasem do 10 na niecałą sekundę. Natomiast Clear Sky na maksymalnych ustawieniach DX10 to zwykły slideshow.
Yossarian
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 03 Sie 2008, 11:07
Ostatnio był: 10 Wrz 2008, 17:17
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez matrix991 w 06 Wrz 2008, 23:35

A mnie jedna rzecz najbardziej denerwuje. Rozchodzi się o patche. My mając oryginała mamy bug trapy itp. Dziś wchodzę na stronkę warezową i co? Ludzie nie mają żadnych problemów z wywalaniem do windowsa itp. A dlaczego? Ponieważ wersja piracka Polskiego Stalkera wiąże się z podmianą części plików na rosyjskie (aby w ogóle się uruchomił) i oni tam mają patcha 1.5.3 (coś w tym stylu)...Czemu tak jest? Kolejny przykład, że pirat czasami też się opłaca...
matrix991
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 04 Gru 2007, 17:28
Ostatnio był: 26 Paź 2010, 15:52
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez FireStorm w 07 Wrz 2008, 00:02

Ja nie rozumiem jak w ogole mozna cos takiego pusic do obrotu. Stalker w wersji 1.5.01 to po prostu beta i to taka ktorej daleko do wersji RC1.

BTW, multiplayer jest tak samo dretwy jak w SoC, tyle ze troche mniej zbugowany (niewidzialni przeciwnicy ftw!).
Image
FireStorm
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 05 Wrz 2008, 18:40
Ostatnio był: 04 Paź 2008, 21:52
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez HawkEye w 07 Wrz 2008, 10:39

Yossarian napisał(a):
matrix991 napisał(a):Yossarian coś mi się zdaje, że kłamiesz z tym crysisem. Chyba, że inaczej rozumiemy ustawienia max. Dziwie się,że stalker na takim kompie Ci się przycina. Oczywiście nie jest to sprzęt do grania na full dx10, ale na dx9 powinno wszystko na maxa hulać. Co do samej gry to ja zauważyłem wzrost wydajności (dx9) i szczerze powiedziawszy gra mi się strasznie podoba. Dużo osób na tym forum na nią narzeka, ale to chyba tylko dlatego, że zbbyt dużo od niej oczekiwaliście :)


Przez ustawienia max rozumiem Crysisowe Very High (DX10). Na moim sprzęcie Crysis trzyma na tym raczej 25 fps, przy ostrzejszej zadymie spada do 15, czasem do 10 na niecałą sekundę. Natomiast Clear Sky na maksymalnych ustawieniach DX10 to zwykły slideshow.


Mógłbyś napisać w jakiej rozdziałce i na jakim GTS'ie (bo to też ważne) tak Ci chodził Crysis, bo tak jak matrix991 mam wątpliwości. Ja na Q6600, 4Gb ramu i 8800GTX OC @650MHz musiałem zjechać z natywnej 1680x1050 do 1280x1024 i połowę ustawień dać na High bo na VeryHigh nie dało się grać, fps spadał poniżej 5. Dopiero na GTX280 odpaliłem Crysis'a na VeryHigh i 1680x1050 z zadowalającym fps'em około 35kl/s, także coś nie tak z tymi Twoimi ustawieniami albo grałeś w 1024x768, a to już nie jest zadowalająca wg mnie rozdziałka.
Co do CS to na GTX280 z pełnym oświetleniem (DX10) i wszystkim na full wygląda bosko, choć ciągłe wylotki do desktopu są lekko denerwujace, żeby nie powiedzieć wku..........., i jak zwykle w takich sytuacjach piraci sobie poradzili, a legalni się wku... i grzecznie czekają na patch'a. Tylko mam nadzieję że nie będzie tak samo jak z Mass Effect do którego patch'a do polskiej wersji nie ma do tej pory, ech... polska rzeczywistość......
HawkEye
Kot

Posty: 36
Dołączenie: 25 Sty 2008, 00:07
Ostatnio był: 27 Sty 2013, 18:59
Miejscowość: X18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez aNDY^aND w 07 Wrz 2008, 11:43

Moze miec takie osiagi jak pisze, zerknij sobie na wyniki roznych zestawow w benchmarku Crysisa:
http://forums.overclockers.co.uk/showth ... t=17858884
ale dla mnie 10 fps w najwazniejszych momentach dla mnie jest nie do przyjecia :P
--
Pozdrawiam
aNDY^aND
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 27 Sie 2008, 16:01
Ostatnio był: 22 Lis 2008, 07:55
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez caleb59 w 07 Wrz 2008, 11:45

Co Wy bredzicie?Ze niby wersja piracka z podmienionymi plikami z ruskiej jest lepsza?BREDNIE!
Jest gorsza tak samo wywala bugtrapy i tak samo dziala wolniej niz powinna (mniej fps) wiem bo probowalismy juz wszystkiego z kumplem aby stalker jako tako zaczal mu dzialac...
Wiem jedno czy to moj oryginal czy tez pirat pobrany z sieci gra ma takie same bugtrapy w tych samych miejscach wiec prosze skonczcie twierdzic ze piraci maja lepiej od tych ktorzy posiadaja oryginal...
Co do tego ze wersja pl zmienia numer na 1.5.0.3 po podmianie ruskich plikow!
Jasne ze zmienia ale wprowadza to ogolny zamet w gre i to nie jest wlasciwe patchowanie bo czesc plikow jest w wersji 1.5.0.3 rus a czesc w 1.5.0.1 pl wiec jak to ma sprawnie dzialac?
Trzeba logicznie pomyslec - zadne takie manipulowanie plikami z roznych wersji gier i mieszanie wersji jezykowych napewno nie przyniesie nic dobrego poza odpaleniem gry - IMO jakiejs durnej emulacji bo to nawet crackowanie nie jest...
Napisalem to wszystko aby uzmyslowic co poniektorym bezsens mieszania plikow zeby wiedzieli ze piraci tez nie maja tak dobrze i zeby byla jasnosc - ja mam swoj wlasny preorder a pirata testowalismy u kumpla...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 23:15
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez kpt. chomik w 07 Wrz 2008, 12:25

To chyba będzie odpowiedni temat na napisanie moich wrażeń z Clear Sky...

Ogólnie rzecz biorąc grę oceniam pozytywnie. Obawiałem się, że straci genialny klimat z Cienia Czarnobyla, ale okazało się, że tak nie jest. IMHO jest nawet lepszy (Zona jest o wiele bardziej mroczna i ciemna). Kolejną rzeczą, która wywarła na mnie wielkie wrażenie jest noc. Noce w Clear Sky są po prostu zaje*iste (przepraszam za przekleństwo, ale to będzie najodpowiedniejsze słowo). Wreszcie noc jest nocą, a nie jak w Cieniu Czarnobyla, pochmurnym popołudniem. No i jeszcze dochodzą do tego świetne efekty pogodowe (burza, deszcz). Coś pięknego. No i oczywiście dźwięk, czasami aż ciarki mi po plecach przechodziły jak usłyszałem wycie jakiejś bestii w oddali. Teraz wypadałoby powiedzieć coś o grafice. Określiłbym ją jednym słowem, jest po prostu ładna. Bez fajerwerków, bez zbędnych efektów, tak jak powinno być.

Teraz niestety będę musiał trochę ponarzekać... Rzeczą, która baaardzo mi się nie podoba i uważam, że trochę psuje genialny klimat są walki pomiędzy frakcjami. Najlepszą rzeczą w jedynce (oczywiście moim zdaniem) było chodzenie po laboratoriach, podziemiach, budynkach i zabijanie mutantów/potworów, zbieranie artefaktów. A tutaj? Póki co większość czasu poświęciłem na latanie od punktu do punktu i pomaganiu mojej frakcji. Przez to gra zaczęła mi przypomina zwykłego FPS, w którym trzeba wcielić się w jakiegoś herosa i samemu eliminować setki przeciwników. Może i w jedynce też były takie elementy, jednak wtedy było to tak zręcznie wplecione w fabułę, że jakoś mi to nie przeszkadzało. Chociaż z drugiej strony wystarczy pobiegać tak z pół godziny, zdobyć parę "posterunków" i już będziemy mieli spokój. Mam nadzieję, że w dalszej części gry nasze główne zadanie będzie trochę bardziej w 'stalkerowym' stylu. No i druga rzecz. Dlaczego ja, posiadając całkiem niezły sprzęt, który zakupiłem miesiąc temu ( Core2Duo E8200 2,66 GHz, Radeon 4885. 4 GB) muszę grać na średnich? Wymagania zalecane spełniam bez problemu, można nawet powiedzieć, że mój komp. znacznie je przewyższa... I sprawa kolejna: stabilność. Już z 10 razy mnie wywaliło z gry. Jednak mam nadzieję, że to zostanie naprawione w następnych patchach. O jakiś drobnych błędach/bugach nie będę się rozpisywać, wiadomo, jak w każdej grze są i tutaj.

Ogólnie grę oceniłbym na ok. 7+/8 na 10 i nazwałbym ją Edycją Rozszerzoną Cienia Czarnobyla.

Pozdrawiam.
Image
Awatar użytkownika
kpt. chomik
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 15 Lip 2008, 22:12
Ostatnio był: 25 Wrz 2008, 20:29
Miejscowość: Ostrów Wielkopolski / ????'???
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Yossarian w 07 Wrz 2008, 13:13

HawkEye napisał(a):Mógłbyś napisać w jakiej rozdziałce i na jakim GTS'ie (bo to też ważne) tak Ci chodził Crysis, bo tak jak matrix991 mam wątpliwości. Ja na Q6600, 4Gb ramu i 8800GTX OC @650MHz musiałem zjechać z natywnej 1680x1050 do 1280x1024 i połowę ustawień dać na High bo na VeryHigh nie dało się grać, fps spadał poniżej 5. Dopiero na GTX280 odpaliłem Crysis'a na VeryHigh i 1680x1050 z zadowalającym fps'em około 35kl/s, także coś nie tak z tymi Twoimi ustawieniami albo grałeś w 1024x768, a to już nie jest zadowalająca wg mnie rozdziałka.


1280x1024. E8200 @ 3.2 GHz, 4 GB RAM, EVGA GF 8800 GT OC @ 650 (nie GTS, nie mam pojęcia dlaczego tak napisałem O_o, ale dla tej rozdziałki to praktycznie żadna różnica).

Zauważ przy tym, że jako użytkownik GTX zostałeś skrzywdzony przez nVidię, ja mówię już o karcie na G92... która przy takim samym taktowaniu jest lepsza od Twojej, droższej.


Ale skoro V. High Crysisa to taki kontrowersyjny temat, możemy ograniczyć się do High... W Crysisa na takim sprzęcie dało się bez zająknięcia przejść przez każdą zadymę, w Clear Sky nie da się grać w zamkniętym, oświetlonym pomieszczeniu zawierającym 2 postacie i parę mebli. Jeśli chodzi o wydajność i możliwości "nowego" silnika, czuję się po prostu oszukany.
Yossarian
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 03 Sie 2008, 11:07
Ostatnio był: 10 Wrz 2008, 17:17
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez {VeTeR} w 07 Wrz 2008, 14:57

ale mnie panowie nastraszyliscie z enginem Clear Sky...

Kupilem kompa min po to zeby zagrac w nowego S.T.A.L.K.E.R.a a tu czytam ze chodzi jakby chcial a niemogl. Cale szczescie jest git - rozdzialka 1600x1200, dynamiczne cienie i gra chodzi plynnie. SOC niedomagal na takich detalach. Moj komp to Core [email protected] 2gb RAM GF6600 WinXP i DX10.

Pozdrawiam wszystkich stalkerow, wracam do zony :)

PS. to moj pierwszy post
veter.pl
Awatar użytkownika
{VeTeR}
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 03 Cze 2008, 21:16
Ostatnio był: 04 Paź 2015, 16:04
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: -1

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Soviet w 07 Wrz 2008, 15:00

{VeTeR} napisał(a):GF6600 WinXP i DX10.


Kolega chyba sam nie wie co ma za komputer. Chyba, że masz ten ruski DX10, który nie jest DX10.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 22:59
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez {VeTeR} w 07 Wrz 2008, 15:02

pomyleczka - 8600 :]
veter.pl
Awatar użytkownika
{VeTeR}
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 03 Cze 2008, 21:16
Ostatnio był: 04 Paź 2015, 16:04
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: -1

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Khazdor w 07 Wrz 2008, 15:04

Mi spokojnie smiga na sprzęcie AMD Atnhlon 2 rdzenie 2,5 gb ram, 256mb karta graficzna 8600gt, lecz te bugi mnie NISZCZĄ!
Khazdor


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości