Gdy pojawiły się pierwsze materiały z Diablo III, część fanów nie kryła rozgoryczenia, że "trójka" jest tak kolorowa i że gdzieś zagubił się mroczny klimat poprzedniczek.
Ba, powstała nawet petycja na rzecz zmiany kierunku artystycznego, w jakim podąża w przypadku Diablo III Blizzard.
Głos w sprawie stylu graficznego Diablo III zabrał producent gry Keith Lee, który wyjaśnił, dlaczego szerokie spektrum kolorów jest dobre.
"Jednym z wniosków, do których doszliśmy podczas prac na grafiką do Diablo III jest to, że kolor jest twoim przyjacielem", wyjaśnia Lee. Dalej tłumaczy, że szeroka paleta barw pozwala tworzyć kontrasty i wyróżniać to, co powinno zostać wyróżnione. "Świetnym przykładem jest 'Władca Pierścieni' - nie wszystko w nim jest mroczne".
Intensywne kolory w oprawie Diablo III Lee tłumaczy też tym, że o ile w poprzednich częściach gracz penetrował podziemia, o tyle tym razem często będzie wychodził na powierzchnię, w związku z czym trzeba było zadbać o odpowiednią zmianę klimatu i różnorodność lokacji.
Czas pokaże, czy zmiany wyjdą Diablo na dobre. Pamiętajmy jednak, że Blizzard nie wydał jeszcze przeciętnej gry. Może po prostu trzeba tej firmie zaufać?
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości