Obczaj to
"G94, jak i G92 teoretycznie prezentuje dokładnie to samo podejście do kwestii wypełniania, co G84, czyli GF 8600. W każdym bloku znajduje się po 8 jednostek adresujących i filtrujących. Jeśli założymy, że sytuacja będzie podobna, jak w G84, to G94 w formie GF’a 9600 GT powinien być porównywalny do „pełnego” G80 – sądząc po znanych nam wynikach GF’a 8800 GT, gdzie G92 był znacząco szybszy od 8800 GTX’a. Czyli GF 9600 GT powinien (czysto teoretycznie) zachowywać się jak karta z 32-oma jednostkami TMU. Znając wyniki GF’a 8800 GT, rezultaty uzyskane na 9600 GT nas nie zaskoczyły. Niezwykle ciekawa jest natomiast kwestia stosunku jednostek teksturujących do ROPów. W G80 na 8 bloków, z czego każdy posiadał właściwie 4 jednostki TMU, przypadały aż 24 jednostki ROP. Mieliśmy zatem stosunek 32 do 24. W G84 (GF 8600) stosunek ten był podobny, bo mieliśmy około 12 TMU (po 16 jednostek adresujących oraz filtrujących, jednak wydajność plasowała się właśnie na tym poziomie – pomiędzy 16, a 8), na które przypadało 8 jednostek ROP. W GF 8800 GT mamy sytuację, tak naprawdę jeszcze gorszą niż w przypadku GF’a 6600 – mamy teoretycznie 56 jednostek adresujących, jak i filtrujących, ale TYLKO 16 ROPów! GF 9600 GT prezentuje się o niebo lepiej – na 32 jednostki TMU (teoretycznie) przypada aż 16 ROPów, czyli stosunek 2:1 – zdecydowanie bardziej korzystny niż w przypadku G92."
To powinno rzucić nieco światła na niespodziewanie wysoką wydajność 9600GT.