Przekazuje swoje zebrane od początku gry wskazówki.
- Artefakty respią się po emisji. Polecam przespać np 30 dni, 1 emisja średnio na 24/h i dopiero wyruszyć na poszukiwanie. Praktycznie w każdej anomalii będą 2-3 artefakty.
-Najlepiej korzystać z welesa lub później z jego ulepszonej wersji swaroga bo one ujawniają najlepsze artefakty.
Chodzenie z echo lub niedźwiedziem nie pokazuje wszystkiego co anomalia ma do zaoferowania.
-Polecam speedrun na welesa. Jak najszybciej bierzemy zlecenie na odnalezienie myśliwego i gdy będziemy w leżu pijawek trzeba je przejść i poczekać aż myśliwy wskoczy do dziury, potem wrócić i zabić pierwszą pijawkę, następnie uciekać i przeskoczyć dziurę co powoduje że pijawki wrócą do snu i tak po jednej zabijać bez problemu. Wykonanie zadania jako nagrodę da nam upragniony detektor.
- polecam serię ciekawostek Anomalus dugout
https://www.youtube.com/watch?v=qPXglGaVVW0w mojej opinii najbardziej szczegółowo przeprowadzona analiza.
-w przypadku emisji stalkerzy będą kierować się do schronienia, jeśli zażyjemy w ich obecności antidotum gra przyspieszy czas, co spowoduje ich smierć.
- Można brać zlecenie na artefakt u brodacza, pójść spać, czasem ktoś inny znajdzie artefakt i będziemy mieli szanse go odkupić np za broń, polecam wykorzystać metodę z emisją wtedy mamy czyste ręce i upragniony artefakt.
-Posiadając swaroga polecam chodzić z wyciągniętym detektorem cały czas, gdyż posiadając osiągniecie łowca artefaktów istnieje szansa na to że artefakt zrespi się w losowym miejscu.
-Jeśli ratujemy Mitaya polecam oddać bandytom artefakt i zapłacić waletowi za Wano. Potem można zabić cały obóz bandytów i odzyskać złotą rybkę. Otrzymamy w ten sposób osiągniecie dyplomata i zostaniemy z artefaktem.
-Polecam zebrać schowek grupy strieloka z cementowni i pogłębiarki. Potem odzyskać moduł z bezzałogowca i oddać go azotowi. Jego kochany współpracownik będzie leżał martwy ze wszystkimi rzeczami z poprzednich schowków przy 3 schowku w fabryce.
Na razie tyle jak sobie coś przypomnę dam znać.