S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Leo0502 w 10 Gru 2017, 11:32

Należenie do najgroźniejszej frakcji w Zonie, czyli Renegatów :caleb:

My tu pitu pitu, gdybamy, a na Stalkera 2 i tak są małe szanse, bo Grigorowiczowi czeka się na właściwe ułożenie gwiazd na niebie
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 00:54
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez HuczuL w 20 Gru 2017, 11:42

Może kiedyś mu sie zapali światło w tunelu i coś zrobi.
Łatwa droga jest zawsze zaminowana.
Awatar użytkownika
HuczuL
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 03 Wrz 2017, 16:03
Ostatnio był: 19 Lut 2019, 17:13
Miejscowość: Järna
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iwaszka w 21 Gru 2017, 14:19

Stalker 2 powinien wyjść jako rebot, dojrzały Twór.

Więcej ekonomii, więcej różnorodnego ekwipunku zmuszającego do podejmowania wyborów a nie noszenie 12 karabinów w rpgowym slocie, więcej surwiwal horroru stworzenie mutków które są przeciętne ale też np w laboratoriach jakiegoś koksa pokroju z alien isolation z którym średnio można walczyć. Nowe rozpisanie frakcji, oryginalne są naiwne i infantylne jako 14 latek to kupowałem teraz wolność i powinność wywołuje u mnie tylko uśmiech politowania. Do tego walka bardziej złożona - model jak w Tarkovie może delikatnie przy łagodzony.
Motyw śledztwa wpisuje się super w klimat zony, oczywiście nie sztampowy jak z CoP bo to żenada, ale bardziej złożony z osobistymi wątkami i emocjami pomiędzy postaciami.
To wszystko jest do zrobienia tylko o dziwo nie ma komu a sytuacja jest śmieszna bo znalazł by się i wydawca i sponsor na 100%.

Za ten post Iwaszka otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pijawol, KOSHI.
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 16:19
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Leo0502 w 21 Gru 2017, 17:25

Frakcje można by w ogóle wywalić, zostawiając w podobnym kształcie jedynie Naukowców, Monolit i Najebników Najemników, a na ich miejsce wprowadzić mniejsze ugrupowania i sojusze. Tworzone by były w celu zapewnienia bezpieczeństwa w Zonie i łatwiejszego organizowania wypraw oraz dzielenia łupów. Żeby nie było zbyt różowo, sojusze byłyby w stosunku do siebie w najlepszym wypadku neutralne, co zamknęłoby pole do manewrowania kontaktami i zleceniami, które mają Samotnicy. Przy okazji (niekoniecznie we wszystkich zgrupowaniach), zabicie członka sojuszu ściągałoby gniew pozostałych członków i mogłiby zacząć się polowanie. Przy okazji, skoro nie ma starych frakcji, nie ma "Bandytów". Zamiast nich są ugrupowania, które postanowiły wykorzystać siłę grupy do żerowania na samotnych stalkerach poprzez myta, napaści i kradzieże. Zona nie byłaby już czarno-biała, a szara, gdyż moglibyśmy mieć brutalną siłę w najczystszej postaci, a kilometr dalej czarnobylski odpowiednik magfii
Leo0502
Tropiciel

Posty: 358
Dołączenie: 20 Wrz 2012, 18:10
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 00:54
Miejscowość: Pierdziszewice wylotem na Dupów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 140

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez PRZEMEK ŁOWCA w 21 Gru 2017, 19:15

Nie uważam że pomysł Wolność - Powinność jest zły. Wręcz przeciwnie, w Zewie spodobało mi się że frakcje te mają dobrze rozpisane cele, przeszłość i motywy, ale też ludzkie oblicze(wolnościowcy wpuścili śmiertelnych wrogów do Janowa w trakcie emisji). Można by jedynie rozbudować tą konstrukcję, wytłumaczyć dlaczego Powinności tak bardzo zależy na ukrywaniu tajemnic i zniszczeniu Zony, a kamuflażowcom na odkryciu tajemnic i zdobyciu danych.
Jesteśmy Szturmowcami. Żyjemy Razem, Walczymy Razem i Umieramy Razem. Swoje życie poświęciliśmy Służbie.
,,Pogadamy później. Podczas emisji dostaję szczękościsku"- Porucznik Podorozny
„Nie ma rozpaczliwych sytuacji. Są tylko zdesperowani ludzie”.- Heinz Guderian
POWIEDZMY SOBIE UCZCIWIE : Podobnego S.T.A.L.K.E.R.A jak te 3 części już nie będzie. Trzeba zdławić w sobie ten ból i przyjąć to do wiadomości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 MOŻE NAS ZAWIEŚĆ.
Możesz stracić wiarę w innych, ale nigdy w samego siebie- Optimus Prime
Ci ludzie pustyni miotający meblami kuchennymi to prawdziwe sku*wysyny matki natury. - Opis Burerów.
Awatar użytkownika
PRZEMEK ŁOWCA
Tropiciel

Posty: 205
Dołączenie: 03 Paź 2014, 20:18
Ostatnio był: 15 Lis 2022, 21:51
Miejscowość: Pralnia Samoobsługowa Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 32

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Universal w 21 Gru 2017, 20:11

Założenia może były dobre (Zona inkluzywna vs ekskluzywna), ale wykonanie wyszło jak i w pozostałej części - dwie grupy, czarno-czerwoni (jestem ciekaw ile w tym symboliki banderowskiej, a ile "mhroczności") kontra zieloni (ATI vs nVidia :u3:). Jedni drą mordę o jedno, drudzy o drugie, summa summarum wychodzi na to samo - ostrzeliwanie siebie, Monolitu i mutantów, z tą różnicą, że jedni są prowojskowi a drudzy probandyccy (w grze). Frakcje w Stalkerze są za bardzo oderwane od rzeczywistości, trochę bajkowe.
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 22 Gru 2017, 19:52

Ja bym zostawił z frakcji bandytów, stalkerów, wojsko, monolit i ekologów i/lub czysto niebo. najemnicy to w sumie bandyci, wystarczy zrobić ich jako rangę master, ekstra sprzęt i pancerze. Natomiast Wolność i Powinność mi kompletnie nie pasuje. Od napier*alania mutasów są wojskowi, a od badania ekolodzy/cs. Po co dublować frakcje. Myślę, że 5 czy 6 frakcji w zupełności starczyłoby do rozgrywki, żeby upie*dolić jakąś fabułę. Idealnie to by było, żeby było jak w Pykniku. Goło i wesoło. Dałbym bandosów sporadycznie i wojsko, więcej mutków i w ch*j anomalii. Bardziej survival niż shooter. Trzeszczący dozymetr, opady chemiczne i promieniotwórcze i sporo rzucania śrubkami, szukania drogi i artów. Po co kolejna naparzanka, których jest na pęczki.l Co chwile mas defekty, far sraje, batlefilce itp itd... A dobrych survivali brak. Te wszystkie division, day z i inne ch*je muje ze sztywnymi klimatu żadnego nie mają, albo gry, gdzie zbiera się puszki, kawałki drewna, gumy, srajtaśmy czyli symulator złomiarz 4.0. :facepalm:
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Universal w 22 Gru 2017, 20:47

Nie pasuje Ci Powinność, bo od napier*alania mutantów są wojskowi, ale Czyste Niebo to ok, mimo że powielają naukowców? :D Problem frakcji jest drugoplanowy względem ogólnego zorganizowania uniwersum. Tak naprawdę sens ma przede wszystkim pięć grup: wojsko, naukowcy, samotnicy (nie jako jedna frakcja), bandyci (nie jako jedna frakcja), najemnicy (nie jako jedna frakcja). Reszta to wymysły z Księżyca.

Za tych "bandosów" i "mutasów" to Ci lolą łeb przeczochrać :u3:
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iwaszka w 22 Gru 2017, 22:04

Bandyci spoko o ile nie są 1 wielką grupą tylko mniejszymi które między sobą też się tłuczą - robienie z nich jednej reprezentacji typów z pod gwiazdy to kpina ;)

Co do reszty podziału - bez sensu jest podział jak w stalkerach - czarno białe, nie ma odcieni szarości, brak ludzi rozdartych pomiędzy danymi frakcjami w fabularnym kontekście. Najemnicy są potraktowani jak własnie dojebani sprzętowo bandyci a to też błąd - nie ukrywając prawdopodobnie są najlepiej wyszkolonymi ludźmi w zonie ale to nie sprawia że nie mają jakiś własnych celów personalnych, relacji z innymi - tylko idiota będąc najemnikiem naku*wiał by do wszystkiego co sie rusza jak jest w grze, do tego brak z nimi interakcji typu że wynajmujesz już ich na miejscu w zonie a nie tylko szychy z wielkiej ziemi.

W Stalkerze postacie są wyprane z osobistych celów i emocji a przecież jest tutaj pole do popisu, każdy z innego powodu idzie w zonę a w takim SoC każdy ma kija w dupie a już dowódcy frakcji to kompletni debile XD
Wystarczy napisać dobry scenariusz, ciężki, dojrzały i dramatyczny z przemianą postaci w trakcie gry a nie kolejny niewiadomy typek który mając wyje*ane bierze wszystkie questy poboczne w czasie jak świat zbliża się do końca i niewzruszony idzie przez fabułę ze swoimi kartonowymi emocjami.


Zagrał bym w taka mieszankę Jądra Ciemności i Specops the line w wydaniu Zony a nie kolejny zabij X bez konsekwencji by dostać się do Y brawo uratowałeś świat 99raz.


ku*wa nawet ja na kolanie teraz moge wymyślić watki bardziej złożone niż z historii growej stalkera a nadające sie do rpgowego klimatu:
-prawo do życia neutralnych mutantów (można wprowadzić nowe jak ludzie dotknięci zona ale żyjący sobie dziko jak takie ghoule - czy masz prawo ich bezkarnie zabijać???), albo niby psa który nie atakuje Cie bez powodu.
-uciekający przed prawem zbrodniarze do Zony która jeszcze bardziej ich wypacza i organy ścigania które w teorii ich ścigają ale biedni żołnierze mają to powoli w dupie boi nikt nie chce służyć w Zonie a tym bardziej wnikać poza kordony szukać jakiegoś frajera
-ludzie dramatycznie szukający swoich nastoletnich dzieci i członków rodziny które skuszone opowieściami dały dyla do Zony w celu (jakimkolwiek w zasadzie, kasa, ucieczka przed rodziną itd.)
-motyw laboratoriów (Uni czytał kiedyś zalążek mojego kiepawego opowiadania i wizji o dzieciach z domów dziecka na których testowano w eksperymentach w zonie jeszcze przed 1 emisją bo była to ziemia oddalona od jakichkolwiek wścibskich oczu dzięki wypadkowi z reaktorem) ich geneza, ich cele przedstawione choćby w postaci znajdziek dokumentów do czytania i logów
-moralne rozterki naukowca z labów to jest niezłe pole do popisu i odniesień, można naprawdę wzbogacić fabułę o zaje*iste wątki choćby przechwyconych nazistowskich doktorków których prace kontynuowano w cieniu zimnej wojny
-ludzie mający dość zabijania i bezcelowości walki w zonie

I wreszcie mentalna podróż bohatera gry, od wstąpienia do zony po zobaczenie jej dziwactw, zabijanie ludzi - nie zawsze do końca złych, lekkie popadnie w szaleństwo - były gry które tego próbowały i wychodziło to co najmniej fajnie.
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 16:19
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Zwinny w 22 Gru 2017, 22:40

O ile wyjdzie ten S2 to będzie podobny do poprzednich stalkerów tylko że większy i z inną fabułą może mniej liniową.
Czytam ten temat i widzę że wymyślacie jakieś udziwnienia, jeden nie chce frakcji bo są prostackie a drugi chce piknik na skraju drogi.To nie przejdzie nigdy i nie ma co się łudzić
Awatar użytkownika
Zwinny
Stalker

Posty: 120
Dołączenie: 23 Lip 2016, 17:48
Ostatnio był: 25 Lis 2018, 01:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iwaszka w 22 Gru 2017, 23:16

Nikt tu się ni łudzi, dyskutujemy sobie co było by fajne bo na polot studia gry tutaj nikt nie liczy. Ja to wogóle stawiam że już stalker się nie ukarze.
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 16:19
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 23 Gru 2017, 15:47

Cs ewentualnie panie, podstawowe frakcje wymieniłem. Sam się przez/po pale czochraj. :caleb: Muf jak prawdziwy człowiek zwionzany z zonom :meesh: a nie z poprawnom polszczyznom wyjeżdżasz. :u3:
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości