przez Marcus_Polonus w 06 Cze 2017, 17:56
Nie ma w zasadzie czegoś takiego.
Wszystko zależy od tego co chcesz zmodyfikować: statystyki, tekstury, modele, dźwięki, AI, zadania, spawn, mapy itp. itd.
Zacząć powinieneś przede wszystkim od jakiegoś unpacker'a zawartości gry - bez tego nie dasz rady stworzyć czegoś nowego. Notepad++ też się przyda (albo przynajmniej Total Commander). WinMerge jeśli chcesz łączyć/porównywać pliki ze sobą.
Masz jakieś pojęcie o tworzeniu modeli, animacji itd.? Jeśli nie, to możesz na start sobie odłożyć w czasie jakiekolwiek przeróbki w tej dziedzinie.
Skryptowanie podobnie, spawn i przerabianie map również jest upierdliwe.
Najprościej zacząć od tzw. configów, czyli zmiana statystyk/dodawanie tego i owego. Wszystko z reguły w oryginalnych plikach jest wytłumaczone co jak działa (po rosyjsku). Dźwięki są równie proste, ale mają swoje wymagania, by działały na X-Ray'u.
Teksturki też są proste do ogarnięcia, ale to wymaga jakiś umiejętności w grafice komputerowej i jest bezpośrednio sprzężone z modelami.