MMORPG w świecie Stalkera

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Postprzez cmlPL w 10 Kwi 2008, 14:48

Czyli robić oddzielnie obiekty, które można w późniejszych stadiach dodawać np. na jakieś mapy, typu pociągi, budki, i inne pierdółki ?

Niestety też musze powiedzieć, że porządnie zabiore się za prace od soboty, bo akurat tak wychodzi, że od 20 do 22 mam czas tylko w tygodniu, bo remontuje :/ Jednakże coś próbuje robić przez te kilka godzinek, które sobie zawsze jakoś wykombinuje :D
cmlPL
Łowca

Posty: 468
Dołączenie: 19 Sie 2007, 21:33
Ostatnio był: 06 Paź 2013, 05:06
Miejscowość: Niedaleko KowKa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 2

Reklamy Google

Postprzez Grzybson w 10 Kwi 2008, 14:57

obiektow 3d w gotowych plikach jest od hooooooia w necie i to udostepniane a'la open source/freeware czyli poprostu ze mozna z nich korzystac .. wiec szkoda pracowac pol dnia nad beczką skoro w necie mozna juz jakas znalezc ;P
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

Postprzez cmlPL w 10 Kwi 2008, 15:09

Ale beczka to jakieś 3 - 5 minut roboty :D Później poszukam jakichś ciekawszych, ładniejszych obiektów w necie, których stworzenie troche trwa :D
cmlPL
Łowca

Posty: 468
Dołączenie: 19 Sie 2007, 21:33
Ostatnio był: 06 Paź 2013, 05:06
Miejscowość: Niedaleko KowKa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 2

Postprzez panRebonka w 10 Kwi 2008, 16:35

Grzybson: obiekty typu beczki, śmietniki, opony owszem, można posłużyć się gotowcami.
Budynki, alementy architektoniczne i inne charakterystyczne dla gry obiekty trzeba będzie wymodelować, mając na uwadze modułowość. Poza tym co to za frajda, gotowce wklajać :).
Z drugiej strony modelowanie np. kałasznikowa ze świadomością, żę to już jest na pewno udostępnione to chyba średnia zabawa. W ogóle ja o broni nie mam pojęcia, nie interesuję się tym i tematu nie tykam raczej. No, chyba że jakiś wynalazek zrobić typu nie wiem... karabin plazmowy :D.
Btw update mały strony zrobiłem.
To nie ziemniak, to nie stonka - to niezwykły panRebonka
Awatar użytkownika
panRebonka
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 07 Kwi 2008, 13:34
Ostatnio był: 12 Maj 2008, 22:48
Miejscowość: Gdańsk
Kozaki: 0

Postprzez SandFighter w 10 Kwi 2008, 16:56

Jeśli chodzi o modułowość, to nie możemy zapomnieć o optymalizacji map. Chyba wszyscy musimy trochę poszperać po necie w poszukiwaniu info/tutoriali/pdf-ów/porad/artykułów na temat tworzenia gier komputerowych. Zaznaczam tylko jedno: będzie to projekt tylko pod DirectX 9. Nie przewiduję openGL i innych cudeniek. DX9 daje nam więcej możliwości i jest zunifikowany, no i każdy go ma. A modułowość, to tylko gratka dla programistów. Tylko nie wiem, czy zabrałem do UK moje Visual Studio 2005... :/

Chyba musimy ustandaryzować też pewne sprawy. Levele będą projektowane całkowicie na innych zasadach niż gotowe obiekty, dlatego na razie czekamy na concept-arty od Lukasa i reszty ekipy. W tej chwili potrzebujemy obiektów, bo podstawowe bryły i podłogę, to se mogę sam stworzyć realtime w C++ pod DX9.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez maciekt w 10 Kwi 2008, 17:13

Co do tego projektu, to chętnie mógłbym dołączyć do ekipy programistów, niestety, z tego co widzę, to w zamiarach jest użycie VC++, którego nie posiadam i nie miałem z nim nigdy styczności. Zobaczymy, jak sprawa się potoczy dalej, może uda mi się pomóc w kodowaniu.
Sam przygotowuję pewen projekt(niektórzy już nieco go poznali) i potrzebuję pomocy osób, które mają czas i chęci. Jest to gra platformowa, sam silnik już napisałem, dźwięki też jako tako mam zrobione. Grę piszę w C++Builder, bo gdybym miał to pisać w czystym WinApi...;) Jeśli ktoś mógłby mi pomóc w tworzeniu, to proszę o kontakt przez PW, mail, xfire, cokolwiek.
maciekt
Tropiciel

Posty: 346
Dołączenie: 30 Cze 2007, 15:46
Ostatnio był: 13 Mar 2024, 19:42
Kozaki: 1

Postprzez SandFighter w 10 Kwi 2008, 17:39

Trochę w offtopa wjechałeś, stary, ale niech Ci będzie ;). Istnieje wersja Visula C++ Express 2005 za darmo do pobrania ze strony Microsoftu. Użyj tej. Poza tym, nie piszemy w czystym API, ale w API przygotowanym specjalnie pod 3D, czyli użyjemy gotowego silnika 3D. Zmieniłem zdanie i spróbuję sił w Ogre3D, bo ma naprawdę spore możliwości, a podobno nie jest taki trudny jak się wydaje.

W tej chwili odświeżam pamięć by przygotować się na bliskie spotkanie z Ogrem ;). Uprzedzam, że w tej chwili jestem sam, choć myślę, że MaciekT się namyśli i dołączy do projektu. Na pewno nie zwalimy na Ciebie całego kodowania ;). Musi coś zostać dla mnie. Potrzebuję kilku dni, by się zapoznać z Ogrem3D, bibliotekami, stworzyć podstawową scenę i nauczyć się posługiwać kamerami oraz resztą sprzętu.

Ciekaw sam jestem co z tego wyjdzie :P.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez Stalk3r w 10 Kwi 2008, 17:59

Jedna z pierwszych tekstur:
Image
Bump-map(czy jakoś tak :D ):
Image

PS Czy w naszej grze będą takie technologie jak SM 3.0(no co :P )?
Le Slavic Untermensch
Awatar użytkownika
Stalk3r
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 18 Paź 2007, 14:00
Ostatnio był: 24 Cze 2016, 01:41
Miejscowość: Nowhere
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Postprzez panRebonka w 10 Kwi 2008, 19:32

Co do modelowania 3d - polecam zajrzeć na forum max3d.pl, tam są tutoriale, poza tym ludzie znający się na rzeczy.

Ja zrobiłem przed chwilą concept kolejnego zwierzątka i wrzuciłem na stronę.
Stroterherk - kretopodobne stworzenia, żyjące w podziemiach, wrażliwe na światło, wpadające w furię pod jego działaniem. W ciemności, jeśli nie niepokojone, zachowują się w miarę spokojnie. Bezwłose, bezzębe, ważące około 25 kg, uzbrojone w łpoatokształtne, ostre pazury służące do kopania i narząd wystrzeliwujący jad.
Na stronie jest rysunek.

Updatowałem też dzisiaj dział mechanika i gracze - jeśli ktoś ma jakieś uwagi, sugeste, propozycje, it would be nice.
To nie ziemniak, to nie stonka - to niezwykły panRebonka
Awatar użytkownika
panRebonka
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 07 Kwi 2008, 13:34
Ostatnio był: 12 Maj 2008, 22:48
Miejscowość: Gdańsk
Kozaki: 0

Postprzez Grzybson w 10 Kwi 2008, 21:23

niech mi ktos napisze co by sie przydalo to moge naskrobac na karteczce cos typu "pgr'owski budynek" czy cos .. wiadomo nie samymi zdjeciami czlowiek zyje a i w creditsach fajnie wyglada ;P
jakies życzenia ? ;p bo nudzi mi sie akurat przez wiekszosc wieczora

Przewertuj system w poszukiwaniu prawego alta najsampierw, potem możesz zrobić co Ci wyobraźnia przyniesie.

@ panRebonka: "Skałołoza" proponowałbym zamienić na "Grotołaza" i termin się zgadza, a nazwa jakoś lepiej brzmi i wygląda ;) - SF
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

Postprzez cmlPL w 10 Kwi 2008, 21:29

Jeśli moge wtrącić swoje 7 słów to:
- po pgr'owski budynek ? Chętnie jakiś przydworcowy budynek, z napisem PKP itd. będziesz wiedział o co chodzi, ja narazie szlifuje umiejętności w blenderze na mojej kuchni, powodzenia.
cmlPL
Łowca

Posty: 468
Dołączenie: 19 Sie 2007, 21:33
Ostatnio był: 06 Paź 2013, 05:06
Miejscowość: Niedaleko KowKa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 2

Postprzez Grzybson w 10 Kwi 2008, 21:32

czyli mam rozumiec coś dla ciebie (ogladałem screeny :P ) więc coś postaram się nakreślić nie do każdego przemawia mój styl (długopis i sporo kreślenia) ale mam nadzieje , że coś ciekawego wyrzeźbię .. ;p biore sie do roboty i dam jakiegoś edita za może 30 min ..

Edi: specjalne poprawki gramatyczne po wyłączeniu winampa z dedykacją dla SF :wink: (ten laptop naprawde jest w ch... nie wygodny )

Wystarczy jak zmienisz "lengłidż" klawiatury na polski, wtedy wszystko będzie ok, bo masz pewnie "EN", czy coś podobnego. Enough for you? - SF
jesli to by bylo so simple to by to zrobil long time ago :wink: dluga historia z tym lapkiem ...
wena siadła i wyszedł crap ...

ale taka zapiździała stacyjka prezentowala by sie sympatycznie na ekranie monitora
wypizdów + jakis drobny byduneczek czy cuś ( na jakis concept budynku jednak potrzeba wiecej czasu niz 30 min i troche chęci .. bo jednak detale nużą strasznie ... mysle ze chyba jednak trzeba bedzie obejść sie fotkami ale zobaczymy :wink: )
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość