[Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 26 Maj 2015, 23:48

Pangia napisał(a):
hitfan napisał(a):1. Gdzie znajduje się textura dla lunety z gaussa. nie chodzi mi o siatkę celownika tylko texture do modelu, bo po otwarciu 3DSMAXem mam model z texturą Gaussa, ale lunetą jest w szarym kolorze bez textury.

Albo w teksturze broni, albo to tekstura Susata. Przynajmniej tak to wygląda w wanilii. Zresztą, skoro jest tam szary kolor, to nie powinno być, nie wiem, jakiegoś komunikatu ze strony programu, że nie odnaleziono danej tekstury? Bo zakładam, że w grze luneta (a dokładniej jej optyka) nie jest szara.

No właśnie chyba kiedyś zaznaczyłem, żeby nie było tego powiadomienia ;x
Bo generalnie chcę zrobić w swoim modzie tak, żeby Gauss i L85 miały zintegrowane Susaty, a LR300 miał ACOGa. Ale chciałbym, żeby ACOG spawnował się jako SUSAT. Kurde, jak to piszę sam się gubię ;x
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Reklamy Google

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Pangia w 27 Maj 2015, 00:01

Znaczy się chcesz, żeby mieć lunetę ACOG, ale z modelem Susata? No to da się to przez configi zrobić.
W zasadzie możesz nawet stworzyć nową lunetę, dając jej tylko inny opis, teksturę celownika (którą się podaje w configu lunety i każdej broni, na którą ma być ona dostępna do zamontowania) i nazwę.

Kod: Zaznacz wszystko
[wpn_addon_scope_acog]:wpn_addon_scope_susat

cost         = 2500

inv_name      = st_addon_scope_acog
inv_name_short   = st_addon_scope_acog
inv_weight      = .308

inv_grid_width      = 1
inv_grid_height      = 1
inv_grid_x         = 2
inv_grid_y         = 39
scope_texture      = wpn_crosshair_acog
scope_zoom_factor   = 25


W taki sposób uzyskałbyś lunetę, która ma model Susata i wewnętrznie jest traktowana jako Susat (tzn. będzie mogła być poprawnie zamontowana tylko na takiej broni, która obsługuje Susata), ale w grze będzie widziana jako ACOG i różnicę zobaczysz tylko na broni i jeśli wyrzucisz lunetę na ziemię, bo to taki ACOG, co wygląda zupełnie jak Susat :)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Plaargath w 27 Maj 2015, 00:50

@hitfan
Nie do końca kumam, co dokładnie chcesz osiągnąć, choć w sumie wcale nie muszę - odrobina know-how nie zaszkodzi, to i sam zrobisz, co chcesz.

Vanillowy PSiOk używa wpn_upgrade.dds, vanillowy SiUSiAk bierze teksturę scope'a z wpn_l85.dds, vanillowe configi są w %\config\weapons\weapons.ltx pod sekcjami [wpn_addon_scope] (psiok) i [wpn_addon_scope_susat] (siusiak). Tam też pod "visual" masz nazwę używanego ogf'a. W AA2 modeli lunet nie widzę, sekcji w configu przybyło, ale to ten sam plik, tam patrz. Arsenalowy acog.ogf ćpie teksturę z %\textures\Arsenal_Mod\upg_acog1.dds, z kolei wpn_addon_scope_m1, czyli dodany psiok, czyli upg_pso-3.ogf ćpie z %\textures\PSEVDO_STALKER_MOD\upgrades\pso3.dds. I teraz sobie sprawdzasz, który konkretnie celownik idzie do giwery, która Cię interesuje, i wiesz o jaką teksturę będzie Ci chodziło.

Generalnie zasada sprawdzania/zmieniania bez 3DMaxa i na chama jest taka: otwórz sobie dowolnego ogf'a za pomocą Notepad++, wrzuć "wpn_" czy inny charakterystyczny kawałeczek nazwy na searcha i zobaczysz od razu gdzie są i jakie są odwołania do tekstur. Potem badasz je w odpowiednim folderze i już wiesz co i gdzie. Także co do pytań o AK, Abakana, Grozę - sprawdzaj który model którą teksturę bierze, ewentualnie hackuj ogf'a, żeby zmienić (tylko pamiętaj, że musi mieć na wyjściu tą samą ilość bajtów, odpowiednio nazwy tekstur dobieraj, inaczej plik się zyebie). Co do różnicowania tekstur dla tego samego modelu - metoda ta sama: kopia modelu + tekstury, zmiana nazw, edycja tekstury, hack ogf'a. Plus podmianki w configach typu to, co wyżej, albo po prostu bawisz się parametrem "visual" dobierając odpowiedni ogf. (W takim wypadku przy testach pamiętaj, że dopiero na nowo zespawnowanych modelach będą widoczne zmiany, zasaveowane zostaną jak są.)
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HitFan.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 29 Maj 2015, 19:52

Plaargath napisał(a):Vanillowy PSiOk używa wpn_upgrade.dds, vanillowy SiUSiAk bierze teksturę scope'a z wpn_l85.dds, vanillowe configi są w %\config\weapons\weapons.ltx pod sekcjami [wpn_addon_scope] (psiok) i [wpn_addon_scope_susat] (siusiak). Tam też pod "visual" masz nazwę używanego ogf'a. W AA2 modeli lunet nie widzę, sekcji w configu przybyło, ale to ten sam plik, tam patrz. Arsenalowy acog.ogf ćpie teksturę z %\textures\Arsenal_Mod\upg_acog1.dds, z kolei wpn_addon_scope_m1, czyli dodany psiok, czyli upg_pso-3.ogf ćpie z %\textures\PSEVDO_STALKER_MOD\upgrades\pso3.dds. I teraz sobie sprawdzasz, który konkretnie celownik idzie do giwery, która Cię interesuje, i wiesz o jaką teksturę będzie Ci chodziło.


Nie wiele z tego zrozumiałem. Zajrzałem do OGFa notepadem2 i znalazłem jedynie wpn_scope. Ale takiej textury nie znalazłem. Nie ma tam żadnych ścieżek w tym OGFie ;x

Może powiesz mi gdzie są zapisane informacje o schowkach i spawn? Zamienie po prostu wszędzie w spawnie z SUSATa na ACOGa. Bo SUSAT jest tylko w broniach, które mają go zintegrowany (L85, Gauss), natomiast jedyna broń z wymiennym SUSATem to LR300, który w AA2 ma ACOG. Więc nie powinienem nic stracić, prawda?

Tylko pytanie gdzie jest textura SUSATa w AA2, żeby Gauss mógł ją wykorzystać.
Ostatnio edytowany przez HitFan 29 Maj 2015, 22:05, edytowano w sumie 2 razy
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Pangia w 29 Maj 2015, 20:11

Głowa mnie od czytania rozbolała… A że nie mam AA2 i siły na zgadywanie, to:
hitfan napisał(a):Może powiesz mi gdzie są zapisane informacje o schowkach i spawn?


Waniliowo schowki są w gamedata/config/misc/treasure_manager.ltx, ale zdaje mi się, że w AA2 jest skrypt losujący ich zawartość.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HitFan.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 29 Maj 2015, 21:20

Pangia napisał(a):Waniliowo schowki są w gamedata/config/misc/treasure_manager.ltx, ale zdaje mi się, że w AA2 jest skrypt losujący ich zawartość.

O to mi chodziło, z ACOGiem sobie poradziłem :) Niestety dalej nie doszedłem gdzie jest zapisana textura lunety Gaussa.
Bo z Gaussem aktualnie mam taki problem - luneta jest za vanili:

Image
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Plaargath w 01 Cze 2015, 17:21

hitfan napisał(a):Bo z Gaussem aktualnie mam taki problem - luneta jest za vanili

No to edytuj teksturę z vanilli, co nie?

Plaargath napisał(a):vanillowy SiUSiAk bierze teksturę scope'a z wpn_l85.dds

Maźnij tam jakąś czerwoną krechę w tej teksturze na optyce i sprawdź czy to ta tekstura jest używana w grze przez model gaussa. Jeśli na celowniku gaussa będzie twoja krecha, to znaczy, że faktycznie czerpie z tekstury vanillowej.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Pangia w 01 Cze 2015, 17:51

Teraz se przypomniałem, że przecież swego czasu pobierałem z Internetu pełno zmodowanych tekstur do broni w Stalkerze i dodatki powinny być w gamedata/textures/wpn/wpn_upgrade.dds.

http://stalker.gamebanana.com/skins/51496
Pobierz i narzuć na grę. Jak ci się zmieni wygląd lunety (a powinien, bo mam to u siebie zainstalowane, acz obok moda z L85), to będziesz już wiedział, co dalej robić :)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HitFan.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 01 Cze 2015, 19:38

Okej, sprawdzę to :) Dam znać co i jak jutro

EDIT - 21:18 Działa, dzięki wielkie, teraz mogę dalej bawić się w lunety ;)
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 08 Cze 2015, 20:06

Słuchajcie, mam takie pytanie. Co zrobić, żeby dodać do SPASa-12 otwieranie się zamka(?) przy wystrzale? Bo aktualnie łuska wylatuje, ale nic się nie otwiera. W vanilli natomiast normalnie otwiera się ten zamek(?). Ew, jak przerobić vaniliowego spasa, żeby korzystał z tekstury rąk z AA2?
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 08 Cze 2015, 20:41

Co zrobić, żeby dodać do SPASa-12 otwieranie się zamka(?)


Przerobić animację.

jak przerobić vaniliowego spasa, żeby korzystał z tekstury rąk z AA2?


Przenieść w SDK spasa na model łapek i animku z CS/COP. W ch*j brudnej roboty.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 06:08
Kozaki: 1749

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez HitFan w 09 Cze 2015, 16:11

vandr napisał(a):Przenieść w SDK spasa na model łapek i animku z CS/COP. W ch*j brudnej roboty.

Podpowiesz jak?
I mam drugi problem: W AS VAL łuska wypada z lufy... Próbowałem mieszać w parametrze shell_point, ale to nic nie daje. Dla testów wszystko ustawiłem na 0.9, 0.9, 0.9 a łuski i tak wypadały z lufy... Jakiś pomysł jak to przerobić?
/ Gaming rig / Intel i5-4460 3.2GHz / 8GB DDR3 RAM / GTX 960 STRIX 2GB GDDR5 RAM / Windows 10 x64 /
/ Coding machine / Intel i5-7200U 2.7GHz / 8GB DDR4 RAM / R5 M330 2GB GDDR3 RAM / Windows 10 x64 /
Awatar użytkownika
HitFan
Weteran

Posty: 651
Dołączenie: 21 Sty 2012, 17:26
Ostatnio był: 30 Kwi 2024, 13:34
Miejscowość: Bytom
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 86

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość