To nie jest tak, że procek ma wpływ na prędkość karty grafiki. No nie do końca. Może być bottleneckiem ale wszystko zależy od silnika gry i samej gry.
Np. W Skyrimie dynamiczne cienie są renderowane przez procek więc nawet jak będziesz miał superszybką kartę to mapa cieni 4096x4096 będzie ci grę zwalniać. Trzeba ją będzie zmniejszyć.
Podobna sytuacja ze Stalkerem. Taki SGM 2.2 do CoPa miał tyle nawalonych skryptów i elementów alife, że nie było żadnej różnicy w szybkości działania bez względu na ustawienia graficzne. Zwalniał nawet na statyku. Dobrze (w miarę) zaczął chodzić właśnie dopiero jak wsadziłem i5 do kompa.
Z drugiej strony, jak odpalisz jakieś demo karty, które nie obciąża procka to przyrost prędkości będzie masakryczny.
Na karcie, którą chcesz kupić na pewno szybciej będzie się renderować grafika złożona z większej ilości polygonów, z tesselacją, na wyższej rozdzielczości itp. czyli elementy stricte graficzne. Czy gdzieś tam po drodze coś się nie przytnie, nie wiem, ale u mnie na i5 wszystko chodzi dobrze.
Następna sprawa to ilość VRAM (karty) vs RAM (kompa). Im więcej VRAM tym lepiej bo system nie żongluje teksturami w te i wewte.
No i myślę, że definitywnie zobaczysz różnicę pomiędzy tym co masz a i5+GTX780
![Jezyk :P](./images/smilies/icon_razz.gif)