Bugi w grze

Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym gry, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
X:\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha\appdata\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Re: Bugi w grze

Postprzez Pangia w 04 Cze 2014, 21:11

mayer99 napisał(a):Kolejny mały bug przy modyfikacji: Val po jakimkolwiek zmodyfikowaniu zmienia się w inventory w Svu. W rękach Streloka, czy też z widoku 3 osoby jest już ok....

W następnym patchu będzie to poprawione. Jest to co prawda robota na 30 sekund, mając rozpakowaną gamedatę (zmiana dwóch wartości w pliku ulepszeń SWU), ale przecież… Albo dobra, bo zaś się któryś obudzi i się oburzy. Później wygrzebię, gdzie jest ui_icon_equipment.dds, to powiem, na ile trza zmienić (ewentualnie: dedykowany unpacker do Cienia Czarnobyla rozpakowuje również Lost Alphę).
\\
To tak, tu macie unpackera, który ładnie otwiera gamedatę LA, jutro jeszcze wrzucę listę, co gdzie tam jest upchnięte, bo dzisiaj jakoś mi się nie zgrało ;).

dbex_rel_en.zip

A co do ikonki to:
gamedata\config\weapons\upgrades\upgrades_val.ltx
Szukamy:
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_x = 15
inv_grid_y = 34

Podmieniamy na:
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_x = 5
inv_grid_y = 31

Zapisujemy i mamy poprawną ikonkę ulepszonego Wała.

@down – tak, oczywiście tam miał być plik ulepszeń Wała, nie SWU. Gitarę mi ktoś zawracał, jak to pisałem i palnąłem bzdurę, dzięki za zwrócenie uwagi.
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Ostatnio edytowany przez Pangia, 05 Cze 2014, 13:22, edytowano w sumie 1 raz
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!

Za ten post Pangia otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mayer99.
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: Bugi w grze

Postprzez smerf45 w 05 Cze 2014, 02:51

Pangia
Sprawdzałem minutę temu zmianę wpisu ulepszeń Svu i to nie działa.Zmiana w ulepszeniach zadziała jeśli zmienisz na podane wartości val.Wtedy ikony zrobią się prawidłowe. :D

Za ten post smerf45 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
smerf45
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 17 Wrz 2012, 09:29
Ostatnio był: 18 Mar 2016, 21:04
Kozaki: 3

Re: Bugi w grze

Postprzez robson2222 w 06 Cze 2014, 15:48

Mnie spotkał pewien bug w barze. Kiedy schodzę na dół, tam gdzie siedzi cieć, drogę blokuje mi inny NPC. Nie mogę go obejść, przeskoczyć ani nic z tych rzeczy. Spotkał się ktoś z czymś takim?

edit:

Poradziłem sobie za pomocą kodu na latanie/ustawienie "wolnej" kamery.
robson2222
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 05 Cze 2014, 16:28
Ostatnio był: 06 Lip 2014, 20:05
Kozaki: 0

Re: Bugi w grze

Postprzez Sylwesterx w 10 Cze 2014, 16:17

Ja może podam nie bardzo uciążliwy błąd, ale jest to błąd. Gram oczywiście na wersji z patchem. Otóż po otrzymaniu od Sidorowicza zadania by spotkać się z Sieryjem(chyba tak się pisze te imiona) na wysypisku, w PDA dostałem już notkę jakbym już się spotkał z nim. To w tym dzienniku bodajże i mam tam, że polecił mi spotkać z Kretem.
Dodam, że międzyczasie jedynie korzystałem z opcji spania.
Awatar użytkownika
Sylwesterx
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 24 Sty 2011, 15:37
Ostatnio był: 29 Cze 2024, 01:14
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 7

Re: Bugi w grze

Postprzez Pangia w 10 Cze 2014, 20:07

Może przez ten czas Sieryj zdążył zginąć? Chociaż podobno na czas spania ALife się zatrzymuje.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Bugi w grze

Postprzez MetalowyStalker w 10 Cze 2014, 21:01

Bugi mnie coś omijają. (poza tym w darkscape zaraz zobacze czy sie owy freeze powtórzy) Poza drobnym ,,błędem' urywa drzwi w samochodzie po wyjściu z niego.
Image

O ciemności, jeśli tylko w Twych ramionach spocząć mógłbym
Na chwilę i z doczesnymi oczami
Ujrzeć Twój gasnący uśmiech
Awatar użytkownika
MetalowyStalker
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 27 Mar 2013, 10:27
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 21:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 12

Re: Bugi w grze

Postprzez Sylwesterx w 10 Cze 2014, 22:31

Pangia napisał(a):Może przez ten czas Sieryj zdążył zginąć? Chociaż podobno na czas spania ALife się zatrzymuje.

Sądzę, że dostałbym tę notkę dopiero po zbadania jego zwłok czy coś, nawet zadanie mam cały czas aktywne. A ja nawet z Kordonu nie wyszedłem, tylko ledwo z bunkra.
Awatar użytkownika
Sylwesterx
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 24 Sty 2011, 15:37
Ostatnio był: 29 Cze 2024, 01:14
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 7

Re: Bugi w grze

Postprzez MetalowyStalker w 12 Cze 2014, 17:27

Rzeczywiście coś podejrzanie omijały mnie te bugi...

Image

Kod: Zaznacz wszystko
* Detected CPU: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz [GenuineIntel], F15/M4/S7, 2799.00 mhz, 100-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2, SSE3
* CPU threads: 2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 53803 files cached, 8244Kb memory used.
Init FileSystem 5.253099 sec
Lost Alpha 'xrCore' build 5565, May  1 2014

EH: E52F6BF982292D12899856B86928CEA3

Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrRender_R3.dll
refCount:m_pAdapter 1
Executing config-script "user.ltx"...
[c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\appdata\user.ltx] successfully loaded.
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
* [win32]: free[3044208 K], reserved[21332 K], committed[80124 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[17066 K], process heap[17066 K], game lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[7337 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Software, Spec Version 1.1  eax[2] efx[no] xram[no]
2. Generic Software, Spec Version 1.1  eax[2] efx[no] xram[no]
Executing config-script "c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\rspec_extreme.ltx"...
~ Invalid syntax in call to 'r2_ssao'
~ Valid arguments: st_opt_off/st_opt_low/st_opt_medium/st_opt_high
[c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\rspec_extreme.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_break'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_weight'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
[c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\appdata\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: Selected device is Generic Software
* sound: EAX 2.0 extension: present
* sound: EAX 2.0 deferred: present
* sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:10DE]-[device:A20]: NVIDIA GeForce GT 220
* GPU driver: 9.18.13.3523
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 2302 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* NVidia MGPU: Logical(1), Physical(1)
* Starting rendering as 2-GPU.
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
! Version conflict in shader 'la_shaders\ufp_blend'
! Version conflict in shader 'particles\add'
! Version conflict in shader 'particles\alpha_add'
! Version conflict in shader 'particles\blend'
! Version conflict in shader 'particles\blend_hard'
! Version conflict in shader 'particles\dark'
! Version conflict in shader 'particles\set'
count of .thm files=1034
* distortion: used, dev(30),need(14)
* color_mapping: used, dev(30),need(14)
* SSample: 2048x2048
compiling shader postprocess
compiling shader postprocess_d
compiling shader postprocess_cm_pre
* SSample: enabled
compiling shader particle
compiling shader particle
compiling shader particle_distort
- r__tf_aniso 16
- r1_tf_mipbias 0.
compiling shader simple_color
compiling shader portal
compiling shader editor
Script debugger succesfully restarted.
compiling shader sky2
compiling shader sky2
compiling shader clouds
compiling shader clouds
Starting engine...
compiling shader effects_gradient_p
compiling shader ecb_fx_gradient
Loading DLL: xrGameSpy.dll
compiling shader yuv2rgb
compiling shader yuv2rgb
* [win32]: free[2796048 K], reserved[39404 K], committed[310212 K]
* [ D3D ]: textures[16 K]
* [x-ray]: crt heap[117830 K], process heap[117830 K], game lua[3467 K], render[256 K]
* [x-ray]: economy: strings[6917 K], smem[0 K]
"c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\bins\xr_3da.exe" -external -noprefetch
* phase time: 0 ms
* phase cmem: 125927 K
* phase time: 25 ms
* phase cmem: 121207 K
$ LA_DBG:[12687] Game_Start: Engine v1.3001(<NOT_arg!>) , Game: <nil>v1.0.gold(140326)
* Log file has been saved successfully!
* phase time: 450 ms
* phase cmem: 125697 K
* phase time: 5 ms
* phase cmem: 125636 K
* Loading spawn registry...
* 23329 spawn points are successfully loaded
* Loading objects...
* 33001 objects are successfully loaded
* Loading Store...
$ LA_DBG:[12687] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
$ LA_DBG:[12687] load_storehouse: size=[16]/[2874]bytes : Build=[5529]
$ LA_DBG:[12687] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
$ LA_DBG:[12687] Game_Init: Ver=[1.3001] Build=[5529=>5529] MemUsage=[16744.508]kB
$ LA_DBG:[12687] GameTime=[08:09:25] Map(36)=[la13u_oso], MapSaved(28)=[la09_swamp], knowMaps=[13]
* Log file has been saved successfully!
* Game theocean_autosave is successfully loaded from file 'c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\appdata\savedgames\theocean_autosave.sav' (8.090s)
* phase time: 8089 ms
* phase cmem: 181257 K
* phase time: 25 ms
* phase cmem: 181340 K
* client : connection accepted - <>
* phase time: 24 ms
* phase cmem: 181388 K
* phase time: 9 ms
* phase cmem: 181388 K
* phase time: 244 ms
* phase cmem: 184630 K
compiling shader effects_glow_p
compiling shader ecb_fx_generic
compiling shader simple
compiling shader simple
compiling shader add_point
compiling shader simple_point
compiling shader add_spot
compiling shader simple_spot
compiling shader vert_dt
compiling shader vert_dt
compiling shader vert
compiling shader vert
compiling shader vert_point
compiling shader vert_spot
compiling shader vert_l
compiling shader vert_l
compiling shader model_env_lq
compiling shader model_env_lq
compiling shader model_def_point
compiling shader model_def_spot
compiling shader model_distort4glass
compiling shader wmark
compiling shader wmark_point
compiling shader wmark_spot
compiling shader lmap_dt
compiling shader lmap_dt
compiling shader lmap
compiling shader lmap
compiling shader lmap_point
compiling shader lmap_spot
compiling shader lmap_l
compiling shader lmap_l
compiling shader avg4
* phase time: 79 ms
* phase cmem: 187873 K
* [Loading VB] 65532 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 40919 verts, 1278 Kb
* [Loading VB] 22065 verts, 689 Kb
* [Loading IB] 720129 indices, 1406 Kb
* phase time: 28 ms
* phase cmem: 187881 K
* phase time: 11 ms
* phase cmem: 187958 K
* phase time: 9 ms
* phase cmem: 187958 K
 WARNING: Occlusion map 'c:\games\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\levels\la13u_oso\level.hom' not found.
* phase time: 9 ms
* phase cmem: 187958 K
* phase time: 11 ms
* phase cmem: 187966 K
- Game configuring : Started
- Game configuring : Finished
* phase time: 43 ms
* phase cmem: 203289 K
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CTexture::Load
[error]File          : ..\xrRender\SH_Texture.cpp
[error]Line          : 216
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open video stream
 

stack trace:

001B:6B68461F xrCore.dll, xrDebug::fatal()
001B:772F3327 ntdll.dll, RtlTryEnterCriticalSection()
001B:772F3352 ntdll.dll, RtlTryEnterCriticalSection()
001B:772E510C ntdll.dll, ZwQueryInformationFile()
001B:772F2312 ntdll.dll, RtlQueryPerformanceCounter()
001B:6F936938 d3d9.dll
001B:6F93E921 d3d9.dll, Direct3DCreate9Ex()
001B:6F93E950 d3d9.dll, Direct3DCreate9Ex()
001B:6F992BA3 d3d9.dll, Direct3DCreate9()
001B:6F98692F d3d9.dll, DebugSetMute()
001B:6F96918C d3d9.dll, DebugSetMute()


Po rozmowie z doktorem na bagnach i cutscence gdzie dostajemy ataku migreny :D (czerwony ekran) wczytywanie i bugtrap. Co ciekawe stworzyło mi autosave z dziwnie nazwaną lokacją (litery i cyfry) oczywiście utknąłem. :facepalm:
Image

O ciemności, jeśli tylko w Twych ramionach spocząć mógłbym
Na chwilę i z doczesnymi oczami
Ujrzeć Twój gasnący uśmiech
Awatar użytkownika
MetalowyStalker
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 27 Mar 2013, 10:27
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 21:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 12

Re: Bugi w grze

Postprzez Eleventh w 13 Cze 2014, 07:04

@MetalalowyStalker
Bug, który masz wygląda mi dziwnie znajomo... Czy przy instalacji LA zainstalowałeś codec "Xvid"?
Jeśli nie to w to polecam zainstalować, ponieważ najprawdopodobniej brak tego rozszerzenia powoduje bugtrapa. Ściągnij, zainstaluj i daj znać czy pomogło, jeśli nie to będzie trzeba coś innego wymyślić. :)
http://www.dobreprogramy.pl/XviD,Progra ... 12833.html

Za ten post Eleventh otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive MetalowyStalker.
Awatar użytkownika
Eleventh
Tropiciel

Posty: 202
Dołączenie: 15 Cze 2011, 16:07
Ostatnio był: 18 Lis 2020, 12:05
Miejscowość: Opalenica
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 77

Re: Bugi w grze

Postprzez MetalowyStalker w 13 Cze 2014, 08:57

Eleventh napisał(a):@MetalalowyStalker
Bug, który masz wygląda mi dziwnie znajomo... Czy przy instalacji LA zainstalowałeś codec "Xvid"?
Jeśli nie to w to polecam zainstalować, ponieważ najprawdopodobniej brak tego rozszerzenia powoduje bugtrapa. Ściągnij, zainstaluj i daj znać czy pomogło, jeśli nie to będzie trzeba coś innego wymyślić. :)
http://www.dobreprogramy.pl/XviD,Progra ... 12833.html


Tego nie wiem ale raczej nie, przyjdę z urzędu to to sobie zobaczę i odpisze na razie nie mam czasu.

@EDYTA 12:36: Wróciłem wgrałem wszystko działa kozak dla ciebie ;)
Image

O ciemności, jeśli tylko w Twych ramionach spocząć mógłbym
Na chwilę i z doczesnymi oczami
Ujrzeć Twój gasnący uśmiech
Awatar użytkownika
MetalowyStalker
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 27 Mar 2013, 10:27
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 21:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 12

Re: Bugi w grze

Postprzez onaion1989 w 13 Cze 2014, 22:04

Ide z dokumentami z x18 do baru i wywala do pulpitutuż przed bramą. Jakieś 10 m przed zabudowaniami. Nue ważne skąd wejde. Jest bug.
Awatar użytkownika
onaion1989
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 18 Paź 2013, 05:58
Ostatnio był: 27 Wrz 2020, 22:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: Bugi w grze

Postprzez Karenz w 13 Cze 2014, 22:45

Na początku jak mamy misje w agropromie i ratujemy kreta .
Zabijam wszystkich wojskowych . Kret jak mnie widzi wstawię i krzyczy po czym nie mam możliwości porozmawiania z nim . Nawet jak zrobie to z radaru to mam w opcjach tylko żeby opowiedział żart .
Nie da się pchnąć kampanii dalej bo jak z nim nie porozmawiam to nie pojawi się usb stiełoka
Karenz
Kot

Posty: 13
Dołączenie: 13 Cze 2014, 22:39
Ostatnio był: 05 Sie 2014, 13:16
Kozaki: -3

PoprzedniaNastępna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości