Przedstawiam mały opis/występowanie artefaktów w Czystym Niebie.
Dziękuję użytkownikowi @atikabubu za udostępnienie zdjęć.Artefakty usuwające promieniowanieMeduza: radiacja -2. Do zdobycia już na początku gry - gdy idziemy pomóc zaatakowanemu posterunkowi Czystego Nieba, Lebediew informuje nas o artefaktach i pzy odrobinie cierpliwości znajdziemy go przy brzegu na wysepce z anomaliami. Do zdobycia w wielu miejscach.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Meduza.png)
- Meduza
Skrętak: radiacja -4. Do zdobycia w Dolinie Mroku. Pierwsze miejsce to mała grupka anomalii na północ od bazy Wolności a 2 przed murem opuszczonej fabryki, od strony południowej.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Skretak.png)
- Skrętak
Bąbel: radiacja -6. Do zdobycia najwcześniej jeśli pokonamy Bandytów razem ze Stalkerami dostajemy ten artefakt i kilka innych przedmiotów. Inne egzemplarze są w Jantarze i Czerwonym Lesie.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Babel.png)
- Bąbel
Artefakty zwiększające odporność na elektrycznośćŚwiecidełko: Prąd +1, promieniowanie +1. Do zgarnięcia na Bagnach, szukać obok linii wysokiego napięcia.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Swiecidelko.png)
- Świecidełko
Błysk: Prąd +3, radiacja +1. Do zdobycia w tym samym miejscu co Świecidełko.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Blysk.png)
- Błysk
Artefakty chroniące przed ogniemKryształ: Ogień - 1, promieniowanie +1. Do zdobycia w anomalii tuż za Parkiem Maszynowym, a także w Spalonym Gospodarstwie.
Kula Ognista: Ogień +3, radiacja +1. Do zdobycia w anomalii za parkiem maszynowym.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Kula_ognista.png)
- Kula ognista
Artefakty chroniące przed chemikaliamiKamienna Krew: chemikalia +1, radiacja+1. Do zdobycia w anomalii na północny wschód od posterunku Czystego Nieba, któremu pomagamy na początku gry.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Kamienna_krew.png)
- Kamienna Krew
Kotlet: chemia +3, promieniowanie +1. Można znaleźć idąc główną drogą na Wysypisku i przy stercie betonowych rzeczy skręcić do małego bagna.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Kotlet.png)
- Kotlet
Artefakty chroniące przed telepatiąKamienny Kwiat: telepatia +1, promieniowanie +1. Łatwy do znalezienia np. w zachodniej części Kordonu.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Kamienny_kwiat.png)
- Kamienny Kwiat
Blask Księżyca: telepatia +3, radiacja +1. Do zdobycia w zachodnim końcu mapy Wysypisko, pomiędzy przejściami do Czerwonego Lasu a Agropromem.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Blask_ksiezyca.png)
- Blask Księżyca
Artefakty lecząceDusza: leczenie +2, promieniowanie +2. Do znalezienia w tym sam bagnie co Kotleta.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Dusza.png)
- Dusza
Kulebiak: leczenie +4, radiacja +2. Można zgarnąć z dachu silosów w Dolnie Mroku, na prawo od bazy Wolności.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Kulebiak.png)
- Kulebiak
Świetlik: leczenie +6, radiacja +3. Najwcześniej w Czerwonym Lesie. Znajdziemy go w kopalni do której wysyła nas Leśnik. Patrzymy pod nogi - gdy będzie fragment z desek, niszczymy go strzelając i szukamy drabinki. Na dole są anomalie a w nich artefakt. Ostrożnie! Są też Poltergeisty Telekinetyczne.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Swietlik.png)
- Świetlik
Artefakty tamujące krwotokiKorale Mamy: krwawienie +20, promieniowanie +2. Do znalezienia w anomaliach ognistych na Bagnach.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Korale_mamy.png)
- Korale Mamy
Oko: krwawienie +40, promieniowanie +2. Najwcześniej wejdziemy w jego posiadanie w Jantarze - za zachód od zabudowań fabryki jest dziwnie wyglądająca anomalia - ma wystające z ziemi... yyy... Rogi? A wewnątrz skupiska tych "rogów" jest artefakt.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Oko.png)
- Oko
Płomień: krwawienie +60, radiacja +3. Do zdobycia w Magazynach Wojskowych. Gdy wchodzimy do lokacji przez wejście od Wysypiska idziemy w prawo i powinniśmy zauważyć anomalie termiczne - artefakt jest tam.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Plomien.png)
- Płomień
Artefakty zwiększające udźwigGwiazda Wieczorna: udźwig +10kg, promieniowanie +2. Do znalezienia na północ od bunkra Sidorowicza w małym ogrodzonym terenie.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Gwiazda-wieczorna.png)
- Gwiazda Wieczorna
Grawi: udźwig +20kg, promieniowanie +3. Zdobyć możemy, uwaga! Jeszcze na Bagnach! W sekretnej skrytce na północnym zachodzie mapy. W samym rogu, przy wywalonym wagonie są krzaki a w nich ukryte wejście do jaskini. Leży tam materac i jeśli dobrze ukucniemy, to zobaczymy pod nim detektor Wieles - podnosimy go i zakładamy. Ujawni nam miejsce pobytu Grawiego - wiadro.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Grawi.png)
- Grawi
Złota Rybka: udźwig +30kg, promieniowanie +3. Do znalezienia w Magazynach Wojskowych, pomiędzy anomaliami z Płomieniem i bazą wojska.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Zlota_rybka.png)
- Złota Rybka
Artefakty dodające kondycjęBateria: kondycja +2, promieniowanie +2. Do zdobycia w sekretnym miejscu w bazie Wolności - na zamkniętym terenie. dostajemy się tak skacząc z okna Czechowa i przedostając się w kierunku zachodniego muru.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Bateria.png)
- Bateria
Muszla: kondycja +4, promieniowanie +3. Do zdobycia w Jantarze w budynku po prawej stronie od betonowego zagłębienia.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Muszla.png)
- Muszla
Śnieżynka: kondycja +6, radiacja +3, do zdobycia w północnej części Magazynów wojskowych, powyżej wioski ze stalkerami.
![Image](https://stalker.pl/wp-content/uploads/xKoweKx/2010/01/Sniezynka.png)
- Śnieżynka