[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Nathaniel77 w 19 Maj 2014, 01:35

Lol. No testujemy, nie. :D ( ja też nie mam wylotów). I zależy nam, żebyśmy dostali w końcu produkt naszych marzeń. Tyle lat z SHOC'kiem - tych wszystkich zawodów i radości, robi tutaj swoje.

Nathaniel77
Wygnany z Zony

Posty: 46
Dołączenie: 02 Sie 2008, 13:10
Ostatnio był: 16 Maj 2017, 01:03
Kozaki: -10

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez lehoslav w 19 Maj 2014, 02:02

Z drugorzędnych rzeczy, to według mnie dużo zmian wymagają pojazdy (nie wiem oczywiście, czy i na ile możliwości poprawek są obiektywnie ograniczone). Poza tym na co już zwracałem uwagę ja i moi przedmówcy, to psy na pewno nie powinny przewracać ani przesuwać stojącego samochodu, a wynik zderzenia z psem w trakcie jazdy nie powinien być raczej tak spektakularny.
Dźwięki to kolejny problem. O helikopterze słyszalnym w podziemiach była już mowa. Ale jest sporo mniejszych niedociągnięć. Np. stąpanie psów słychać z paruset metrów.

Pograłem wczoraj i dzisiaj trochę więcej i nasunęły mi się różne ogólne spostrzeżenia. Mroczny wąwóz jest zrobiony pod względem klimatu świetnie, ma wielki potencjał, ale jest zupełnie niewykorzystany. Jedyną jego rolą jest monotonne nabijanie kilometrów w celu donoszenia fantów dla frakcji (nieprzekonującej mnie zresztą zupełnie i o niepasującej do świata Stalkera nazwie) praktycznie za nic. Nie zaszedłem jeszcze dużo dalej, i nie wiem, czy te wszystkie misje mają jakiś sens dla fabuły, ale póki co wydają mi się zupełnie bezsensowne. Jak już włożono tyle roboty w tą lokację, to powinno się tam (również, a może przede wszystkim na powierzchni) odbywać coś mrocznego i wciągającego. A nie historyjka "robili na nas eksperymenty, przynieś nam na pendrajwie plik z kompa na drugiej stronie mapy".

EDIT
Co do stabilności gry, to ja akurat póki co (odpukać) nie mogę narzekać. Wyloty do pulpitu zaliczam za wyjątkiem domku w Kordonie tylko przy korzystaniu z PDA (na początku bardzo rzadko, teraz niestety dość często i równie niestety nierzadko już od razu po naciśnięciu P).
Nie miałem też do tej pory (jeszcze raz odpukać) problemów z działaniem misji czy zachowaniem istotnych dla fabuły NPCów.
Dozymetry: Gamma-Scout Rechargeable, Berthold LB 133-1, SV500, FH40T, KSMG1/1M, Терра МКС-05, Graetz X50ZS, RSA 64D, DL-Messer 6150, DP66M, ДП-5В, RAM-60A, RAM-63 (miernik scyntylacyjny α, β, γ), RWA 72 M, Graetz EDW150, KOS-1, FAG FH41, EKO-D, Radiagem 2, Rados RDS-110, Thermo SVG 2, PDMR82, an/udr-13, Стора-ТУ, PM1603A, PM1621A
W Zonie: 5 razy (16 dni)
Awatar użytkownika
lehoslav
Tropiciel

Posty: 360
Dołączenie: 03 Lut 2014, 12:34
Ostatnio był: 05 Mar 2024, 15:34
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 84

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 19 Maj 2014, 02:19

Z fizyką samochodów, to niestety jest ciężko. Coś tam poprawić się da, ale cudów nie oczekujcie :(
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Przemek77 w 19 Maj 2014, 06:44

Stało się. PRZEMEK77 ściągnął i zainstalował Lost Alphę.
Z początku czekanie. Archiwa rozpakowały się w 40 minut, instalacja na szczęście krótsza.

Wersja "goła" w ogóle nie chciała się uruchomić - "....nie jest prawidłową aplikacją systemu Win32" - czyżby Vista/7/8 only? Nic to dajemy patcha.

Spatchowane. No i poszło.
Trochę bugtrapów i dwa bluescreeny przy konfiguracji ustawień graficznych. Cóż.... choroba wieku dziecięcego, po kilku patchach się poprawi.
Ustawienia - ze względu na to, iż gram na kalkulatorze - oczywiście render statyczny, reszta ustawień blisko "max".

Pierwsze wrażenie - jakbym grał na buildzie 1935 z dołączoną fabułą. Pewnie dlatego, że "statyk". Cóż, tuszę, iż gdy w końcu kupię lepszy komputer będę się cieszył LA w całej okazałości.

Płynność - na razie nie narzekam. Komfort.
Stabilność - niestety, zdarzyły mi się dwa wyloty przy wybraniu PDA. Ale jak czytam, wszyscy to chyba mają. Zauważyłem, że PDA wywala grę, jeśli je wywołamy niedługo po przejściu na inną lokację. Jeśli jakiś czas po - jest OK.
Angielskie głosy jakoś mi specjalnie nie przeszkadzają.

Gram na starym, klasycznym HUDzie, żeby złapać klimat. Kowek mnie pewnie zrozumie ;)

No i w końcu Zona wygląda jak Zona a nie jak galeria handlowa. Puste przestrzenie, gdzieniegdzie stada mutantów, DUUUŻE mapy (sam Kordon zejść, to się trzeba namachać).

Wrażenie ogólnie pozytywne.

Tak więc.. cóż... przepraszam wszystkich za "hejterstwo". Jednak warto było czekać.

Z pozycji starego pryka zakochanego w Windowsie XP posiadającego kartę graficzną o zawrotnej pojemności 256 MB ramu - LA DZIAŁA nawet na kalkulatorach z XP. Na razie :)

@utak3r - w Kordonie za wiaduktem koło tego Kamaza jest jakby niewidzialna ściana (jak się schodzi z tej chatki gdzie "Grześki" Lisa trzymały).

Aha, odnoszę wrażenie, że anomalie są o wiele mniej wrażliwe na rzucane śruby. Raz "zareagują", raz nie...
Pijany listonosz ze świata modliszek
Przywozi mi listy, i niszczy mi ciszę,
Której nie ma i tak;
Bo jest dziecko moje i sny atomowe,
I myśli myśliwce co są odrzutowe -
Ich huk - to dla mnie - znak.
Awatar użytkownika
Przemek77
Przewodnik

Posty: 904
Dołączenie: 26 Maj 2008, 13:17
Ostatnio był: 29 Gru 2022, 21:38
Miejscowość: LUBLIN
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 118

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 19 Maj 2014, 09:39

Przemek77 napisał(a):@utak3r - w Kordonie za wiaduktem koło tego Kamaza jest jakby niewidzialna ściana (jak się schodzi z tej chatki gdzie "Grześki" Lisa trzymały).


Tak, wiem :)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez paintball_0 w 19 Maj 2014, 10:57

W sprawie wylotów na pulpit. Nikt nie lubi przymusowo oglądać swojej tapety. Nawet ja, który ustawiłem sobie pokaz slajdów i 1340 tapet zmienianych losowo. ;) Rady typu "naucz się których funkcji nie używać" mają tyle samo sensu co irytujące "jak mnie ząb bolał to wyrwałem".

W sprawie opisów do misji. Czy dałoby się zrobić bardziej wyczerpujące opisy celów misji? Jeśli mam punkcik na mapie, to wszystko jest w porządku, ale czasem moją misją jest "znajdź ale nie powiem ci gdzie masz szukać". Przykładem niech będzie x18. Znajdź wszystkie możliwe dane. I ślęcz przy tych nieszczęsnych hasłach do komputerów, czytasz po tysiąc razy dzienniki i dokumenty bo myślisz, że coś przeoczyłeś. A potem czytasz na forum że właśnie zmarnowałeś 3h bo misje musisz wykonywać jedna za drugą i dwóch pieczeni na tym etapie nie upieczesz. Oczywiście wszystko to robisz mając gdzieś z tyłu głowy tę nieznośną myśl, że może trafił ci się bug uniemożliwiający ukończenie misji bo nie wczytało przedmiotu albo cutscenki, albo NPC wlazł w anomalię albo utknął w ścianie. W takich momentach człowiek zaczyna rozumieć skąd się biorą te niedorzeczne pytania o duperele w dziale "pytania i odpowiedzi". :(

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive PeLeRKS, Pangia.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez n1ck w 19 Maj 2014, 11:14

Z tymi misjami mam dokładnie takie same odczucia. Lubię zadania typu 'odszukaj', tak jak z tymi dokumentami - nie mam wszystkiego na mapie i naprawdę muszę się naszukać. To mi się podobało np. w fabryce Jupiter w CoP. Mimo wszystko z powodu niedoróbek to nie jest takie znowu fajne, bo teraz łaź kilka godzin po mapie tylko po to żeby dowiedzieć się, że przedmiot wyleciał za mapę albo w ogóle się nie zespawnował. To jednak trochę irytuje.
Przy tym mam jeszcze jedno zastrzeżenie (dość subiektywne) - w grze jest mnóstwo bezsensownego łażenia. Ledwo wejdziesz na lokację a już dowiadujesz się, że musisz wracać lub zapierniczać do innej lokacji. Choćby Jantar, Rostok czy Czarnobyl - wchodzisz na lokację, spodziewasz się fajnego questa który 'oprowadzi' cię po mapie a tu NPC ci każe wracać z buta tam skąd przyszedłeś bo coś tam.
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez LordHagen w 19 Maj 2014, 20:40

Siema!
Od ostantniej wzmianki o sejfie u bandziorów jest chyba 40 stron ( tak google mówi) - sorki za lenistwo, ale nie chce mi sie przekopywać- poda ktoś jakiś link DZIAŁAJĄCY do łątki na sejf? :/ (najlepiej też na privie, jakbym przegapił, bo ostatnio rzadko na forum wchodzę :E )
Chodź, opowiem Ci bajeczkę,
O dalekiej Ukrainie,
Wy**bało elektrownię,
Czarnobyl nie żyje!
LordHagen
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 17 Mar 2013, 11:05
Ostatnio był: 28 Maj 2014, 21:47
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 5

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Adik w 19 Maj 2014, 20:49

Ja wiem że wielu z was chce pograć sobie w LA Ja również, bardzo chcę ale cierpliwie czekam na patch'a. I myślę że wszyscy inni którzy marudzą powinni przestać i spokojnie poczekać :) Ewentualnie zgłaszać błędy które dotąd nie były spotykane, a team dezo w miarę możliwości pewnie je poprawi. Jest to pewna mordęga z tym ale pobierając grę i ją instalując tak naprawdę trzeba było się z tym liczyć.

Ogólnie nawiązuje do tego tematu bo jak czasem czytam niektóre posty że to tamto sramto to jest mi szkoda samych twórców, bo się chłopaki męczą po prostu i robią to w swoim wolnym czasie zapewne.

Być może się poleje fala hejtu w moim kierunku ale mi to nic nie robi.
"Hey man you know I'm really okay,
The gun in my hand will tell you the same" - The Offspring - Bad Habit
Awatar użytkownika
Adik
Łowca

Posty: 404
Dołączenie: 28 Kwi 2014, 14:21
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 13:44
Miejscowość: Świętochłowice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 90

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Kmiotu w 19 Maj 2014, 21:25

Właśnie ukończyłem tego "moda" choć takie stwierdzenie jest chyba krzywdzące dla twórców, lepiej mówić o nim jak o kolejnej części Stalkera. Poczekam spokojnie na patcha i zagram ponownie z nastawieniem na eksploracje :D .
Ogólnie rewelacja, wiadomo trochę bugów i niedociągnięć, jednak w tak obszernej produkcji (SoC może się schować) i tak jest ich mało. :wódka: dla twórców.
Awatar użytkownika
Kmiotu
Stalker

Posty: 83
Dołączenie: 04 Lis 2009, 00:04
Ostatnio był: 16 Lip 2014, 23:49
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 9

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 19 Maj 2014, 21:50

paintball_0 napisał(a):Przykładem niech będzie x18. Znajdź wszystkie możliwe dane. I ślęcz przy tych nieszczęsnych hasłach do komputerów, czytasz po tysiąc razy dzienniki i dokumenty bo myślisz, że coś przeoczyłeś.

Ej no, a może jeszcze poradnik, co gdzie dokładnie jest? Nie przesadzajmy, to nie BattleField.


Poniżej krótkie wideo, będące efektem kolejnych prac nad silnikiem :) Jeszcze przechodzi testy, zanim wejdzie w oficjalną gałąź...
Nagrane na notebooku z P6700 i zintegrowaną GT240M.

Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Serutami, assire, LECH, Sivert.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez assire w 20 Maj 2014, 14:29

Dynamik i 20-30 fps z nagrywaniem na takim kalkulatorze? Damn, nice! Teraz jak tylko pozbędziecie się wylotów na pulpit (których ja mam mało tak btw) to czekam na klimatyczne zadania poboczne, jak w CoP :D
assire
Stalker

Posty: 77
Dołączenie: 01 Sie 2013, 22:31
Ostatnio był: 17 Cze 2017, 19:14
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 8

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości