[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 06 Maj 2014, 22:47

Wybaczcie, ale nie jestem w stanie prowadzić dokumentacji w 2 językach, więc przystałem na opcję międzynarodową, gdyż postuję info jeszcze dodatkowo na forum GSC.

Info już się pozmieniało:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kalashnikov w 07 Maj 2014, 16:33

Mnie wkurza bug, że jak weźmiemy eq jakiegoś npc-a z walki, a z nami walczył jakiś inny bot to ten stalker podbija do nas i zmusza nas do oddania sprzętu, a żeby ominąć nieprzyjemności wystarczy klikać "escape" i pomału się oddalać, a on nam daje spokój. Niby szczegół, ale jednak. :caleb:
Image Image Image

Za ten post Kalashnikov otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Stalker

Posty: 173
Dołączenie: 15 Maj 2013, 19:59
Ostatnio był: 25 Sty 2019, 19:42
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 14

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Asaimp w 07 Maj 2014, 17:00

Escape? Nie znam tego tricku, możesz go bardziej wytłumaczyć?
"Nic nie jest prawdziwe. Wszystko jest dozwolone."
Image
Awatar użytkownika
Asaimp
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 02 Maj 2014, 08:49
Ostatnio był: 16 Sie 2014, 16:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 10

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 07 Maj 2014, 17:02

No wciskasz na klawiaturze Esc(ape) i wychodzi ci z okienka rozmowy.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 07 Maj 2014, 17:49

Nie wiem jak zastosować XP do walki offline - dokładnie chodzi o przelicznik, bo nie sądzę żeby jak dany stalker ma 1000 XP to dodawać mu bite 1000 do zdolności bitewnej (mamy tu jakichś graczy RPG? :)).

Może zacznę od tego jak wygląda walka offline:

Załóżmy sytuację, gdzie spotyka się 2 wrogich stalkerów.

P1: Wartość punktowa pancerza stalkera nr 1. (Np. 250 dla kurtki)
W1: Wartość punktowa broni stalkera nr 1. (Np. 100 dla MP5)
ZB1: (5 * P1 / 1000) + (5 * W1 / 100) - Zdolność bitewna stalkera nr 1.

Analogicznie mamy P2, W2 i ZB2 dla drugiego stalkera.

System wybiera losowo stalkera, który atakuje pierwszy.

A1 (siła ataku): ZB1 * (losowo wybrana liczba z zakresu 0-1 * 0.2 + 0.1)

i podstawia

P2 := P2 - A1

Później jest kolejka drugiego stalkera, i tak aż któryś doprowadzi PX drugiego do 0.

I teraz gdzie tu wrzucić najlepiej XP?
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez foltrest w 08 Maj 2014, 11:27

A może dało by się porównując xp stalkerów wybrać tego, który atakuje pierwszy? I np można by zrobić, że jeśli jeden stalker ma 2*Xp drugiego, to atakuje 2 razy z rzędu za pierwszym razem, albo coś w tym stylu. Albo jeśli nie odgórnie ustalać pierwszeństwo ataku, to może zwiększać szansę na to?
Awatar użytkownika
foltrest
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 14 Sie 2012, 17:23
Ostatnio był: 15 Sty 2024, 01:28
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 7

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez FENIXS w 08 Maj 2014, 13:51

Mam takie pytanko ? Gra mi chodzi płynnie, ale kiedy nastaje noc mam takie zwiechy że głowa mała i cofka do pulpitu dosyć często jest .Czy da się to jakoś naprawić jakimś plikiem ?

Za ten post FENIXS otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kalashnikov.
Awatar użytkownika
FENIXS
Kot

Posty: 24
Dołączenie: 10 Kwi 2014, 18:12
Ostatnio był: 27 Lis 2014, 22:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 6

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez frosth w 08 Maj 2014, 13:57

@Smog
Wszystko zależy czy masz możliwość generowania liczb losowych i w jaki sposób obciążają one system
możesz zrobić to klasycznie czyli rzutem kostki powiedzmy na każdy 1000 XP 1 rzut kostką 10 ramienna [1x10]

dodajesz to to ZB czyli w Twoim przykładzie ZB1 = 6,25 dla zawodnika z doświadczeniem 3000XP będzie ZB1=6,25+[3x10]/100 czyli w granicach od 6,27 do 6,55

podobny system możesz dodatkowo dodać do wartości A, bo pewnie wychodzę z założenia takiego jak @foltrest, że doświadczony stalker powinien szybciej zareagować na niebezpieczeństwo.

Użyłem na ślepo dzielnika 100 ale to już kwestia czułości silnika na zmianę parametrów. Chodzi o to żeby kot mógł mimo wszystko przy dużym szczęściu pokonać mistrza. (w tym przypadku powinno się zastosować rzut kostką "więcejścienną" niż 10 :))

@FENIXS nigdy nie spotkałem się z czymś takim, ale zawsze możesz radykalnie obniżyć ustawienia i sprawdzić zachowanie gry.
A może winna jest kontrola rodzicielska która obniża taktowanie procesora po 22? (głupi żart w sumie ale musiałem)
frosth
Łowca

Posty: 437
Dołączenie: 20 Lut 2012, 15:35
Ostatnio był: 12 Kwi 2021, 09:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 60

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 08 Maj 2014, 16:34

Witam Smoq, skory Ty wracasz, to ja też wrócę i postaram się być na bieżąco :D

Na początku pozwolę się nie zgodzić z naszym nowym kolegą Asaimp... kompani są wyjątkowo rozrzutni jak chodzi o amunicję a i nie pozwolą się hańbić czymś takim jak trafienie w cel.
Ponadto, czy nie wydaje się wam śmieszne, że musicie pilnować aby wasza ekipa miała amunicję? Ok, jako dowódca możemy decydować czy mają używać strzelby czy jakiegoś karabinu, ale prowadzenie za rączkę i kupowanie im amunicji jest już przesadą. Zdecydowanie bardziej jestem za usunięciem zużycia amunicji z jednoczesnym wprowadzeniem dziennej opłaty. W chwili obecnej, w TFW bardzo łatwo się obłowić - w szczególności będąc w frakcji i kosząc kolejne legiony wrogów.

Oczywiście, nie wiem jak będzie wyglądać sprawa finansów gdy będzie już żywa ekonomia.
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez FENIXS w 08 Maj 2014, 16:58

frosth napisał(a):@FENIXS nigdy nie spotkałem się z czymś takim, ale zawsze możesz radykalnie obniżyć ustawienia i sprawdzić zachowanie gry.
A może winna jest kontrola rodzicielska która obniża taktowanie procesora po 22? (głupi żart w sumie ale musiałem)


Problem jest tylko wtedy kiedy fabuła gry toczy się w nocy mam zwiechy i dosyć często wywala do pulpitu mnie ,ustawienia do minimum już mam i nic to nie daje .Gra chodzi płynnie tylko w dzień kiedy fabuła się toczy, w nocy kompletna kicha .
Awatar użytkownika
FENIXS
Kot

Posty: 24
Dołączenie: 10 Kwi 2014, 18:12
Ostatnio był: 27 Lis 2014, 22:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 6

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Asaimp w 08 Maj 2014, 16:59

Najwyraźniej mam dosyć przyjemnego buga, bo po zmienieniu opcji na Ofensywny, oraz po daniu koledze As Vała + amunicja przeciwpancerna miota jak kula armatnia. :E
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ....r czyste niebo\gamedata\scripts\ui_main_menu.script:35: attempt to call method 'TextControl' (a nil value)

Po włączaniu gry.
"Nic nie jest prawdziwe. Wszystko jest dozwolone."
Image
Awatar użytkownika
Asaimp
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 02 Maj 2014, 08:49
Ostatnio był: 16 Sie 2014, 16:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 10

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 08 Maj 2014, 20:27

A może kompani u Ciebie w jakiś sposób nabyli sztucznej inteligencji i wpadli na pomysł, żeby strzelać w właściwym kierunku?

@Smoq Moim zdaniem, można do wyliczanej ZB doliczyć jeszcze modyfikator doświadczenia stalkera, wyliczany na podobnej zasadzie, przykład:
smoq2 napisał(a):P1: Wartość punktowa pancerza stalkera nr 1. (Np. 250 dla kurtki)
W1: Wartość punktowa broni stalkera nr 1. (Np. 100 dla MP5)
ZB1: (5 * P1 / 1000) + (5 * W1 / 100) + (XP / 100) - Zdolność bitewna stalkera nr 1.


Fragment (XP / 100) tak na prawdę wziąłem ot tak sobie z głowy, więc to sprawa dyskusyjna, ale chodziło mi raczej o skazanie miejsca, gdzie ja widziałbym ten modyfikator... Według mojej propozycji, modyfikator ten zaczyna być znaczący po uzyskaniu już jakiejś większej wartości XP - walki kotów będą zależeć raczej od liczby osób w ekipie, ekwipunku i szczęścia. Nieliczni, którym uda się wybić z grona kotów, z posiadanym doświadczeniem staną się niełatwym przeciwnikiem nawet dla słabszej doświadczeniem grupy ale z lepszym ekwipunkiem.
Jak powszechnie wiadomo, nie sprzęt jest ważny a umiejętności - najlepszym przykładem jest pewny GM prywatnego serwera WoW "Theatre of Dreams"...

UWAGA! CZAS NA MAŁE WSPOMNIENIA :D
...który posiadając postać healera w pełnym secie t10,5 (który jeszcze był niedostępny do zdobycia w normalny sposób) miał gorsze wyniki od mojej postaci w niepełnym secie bodajże t8. Ten GM uznał, że używałem haków i dostałem perm bana - jak się później okazało, nie byłem jedyną osobą która została zbanowana za bycie lepszym. Wszyscy się zmówiliśmy i domagaliśmy się wyjaśnienia sprawy... Wyszedł z tego niemały incydent w wyniku którego BARDZO spadła populacja serwera, z czasem gość przestał być GM'em a zbanowane konta przywrócono - chyba tylko 2 osoby z 15 wróciły do gry, pozostali albo dokonali transferu postaci na inne serwery, albo całkowicie zrezygnowali z gry w WoW'a... Theatre of Dreams nigdy nie podniosło się po tym incydencie i mimo coraz to większych zachęt w formie dłuższego podwójnego EXP za levelowanie z przyjacielem bądź 2x EXP i honor w weekendy, ludzie nie wrócili na serwer. Ludzie też odchodzą, ponieważ ile można grać w WotLK'a? Może i serwery Cata nadal kuleją, ale serwery WotLK wcale nie są doskonałe - a rozwój emu wyraźnie zwolnił, World of Warcraft po prostu umiera...
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 2 gości