[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez .D.u.c.h. - M.K w 01 Maj 2014, 18:08

Witajcie. Czy może mi ktoś napisać gdzie znajduję się pendrive z podziemi Agropromu :?: Bo książkę już znalazłem i brakuje mi tylko tego pendrive.
Z góry dziękuję.

Za ten post .D.u.c.h. - M.K otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive schadow.
Awatar użytkownika
.D.u.c.h. - M.K
Stalker

Posty: 186
Dołączenie: 26 Maj 2009, 19:23
Ostatnio był: 17 Maj 2016, 23:13
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Gizbarus w 01 Maj 2014, 18:21

viewtopic.php?f=129&t=23207#p287866

Na drugi raz pierw poszukaj, albo pytaj w odpowiednim dziale :P
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir

Za ten post Gizbarus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive .D.u.c.h. - M.K.
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Cromm Cruac w 01 Maj 2014, 18:49

meJKu napisał(a):I to jest największy problem jeśli chodzi o oświetlenie we wszystkich częściach Stalkera. Nie wiem czy silnik nie pozwala na dobrą implementacje HDRu->Tone Mapping (?), czy po prostu brak czasu. Przykład hangaru jest właśnie bardzo trafny, bo też wchodząc do środka w samo południe absolutnie nic tam nie widzę.

Niestety tak już jest w Stalkerze. Oświetlenie wnętrz jest obliczane na etapie kompilacji map. Kompiler renderuje mapy natężenia oświetlenia. Niestety przeważnie są one zbyt ciemne we wnętrzach. Można to skompensować komendami konsoli dotyczącymi tone mappingu: r2_tonemap_lumscale i r2_tonemap_middlegray. Przy odpowiednich ustawieniach mamy fajnie zbalansowaną adaptację oka przy przechodzeniu z jasnego otoczenia do ciemnych wnętrz. Niestety wartości należy dobrać indywidualnie do monitora.

EDIT: można też podnieść wpływ światła nieba r2_sun_lumscale_hemi przy jednoczesnym obniżeniu r2_sun_lumscale (wpływ światła słońca). Przy odrobinie zacięcia można sobie ładnie kolory i jasności zbalansować.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Paź 2024, 18:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez burntsnow w 01 Maj 2014, 19:19

Co do powyższego ja zrobiłem właśnie coś jeszcze innego. Zmieniłem r2_sun_lumscale_amb na równą połowę skali, czyli '1.5'. Muszę przetestować to jeszcze w różnych porach dnia i nocy i różnych warunkach pogodowych, ale przy pełni księżyca i w pogodny słoneczny poranek dało to najlepsze efekty. Grzebanie przy r2_tonemap_lumscale i r2_tonemap_middlegray skutkowało mi nierealistycznie jasnymi powierzchniami w nocy i oczojebnym niebem za dnia. A tak mam piękne w miarę jasne zacienione powierzchnie, oświetlone rozproszonym światłem. Tylko muszę teraz jeszcze po pierwsze sprawdzić, czy nie będzie ze jasno w dzień w zupełnie odciętych od światła słonecznego pomieszczeniach...

<edit>

No i dupa, w piwnicach itp. jest za dnia o wiele za jasno przy tym ustawieniu. Ale przy '0.5' jest już całkiem niezły kompromis. W piwnicach jest może nieco jaśniej, niż powinno, ale można to zwalić na karb przyzwyczajającego się do ciemności oka, a przynajmniej nie mam mega-ciemnych cieni za dnia.

Zakładam, jako zupełny laik, że w X-rayu nie ma jakiejś tak zaawansowanej opcji, żeby jasność otoczenia zależała od pobliskich powierzchni, do których dociera światło słoneczne?
Awatar użytkownika
burntsnow
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 29 Paź 2011, 17:28
Ostatnio był: 10 Mar 2022, 13:09
Miejscowość: Jaworzno
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Cromm Cruac w 01 Maj 2014, 21:09

Dlatego w ogóle nie wpominałem o r2_sun_lumscale_amb, bo jego podniesienie daje nierealistycznie jasne podziemia.

burntsnow napisał(a):Zakładam, jako zupełny laik, że w X-rayu nie ma jakiejś tak zaawansowanej opcji, żeby jasność otoczenia zależała od pobliskich powierzchni, do których dociera światło słoneczne?

Owszem jest r2_gi i jego opcje ale w żadnym Stalku nie działało to dobrze i było mocno FPS-o-żerne.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Paź 2024, 18:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez burntsnow w 01 Maj 2014, 21:53

Heh, sprawdziłem, z zastosowaniem jakiegoś znalezionego w sieci konfigu, który miał być jako tako zrównoważony. FPSy spadły do 10-15, a przy tym w pomieszczeniach miałem podświetlone linie geometryczne budynków itd :P

Ale! Znalazłem optymalną konfigurację, żeby było ciemno, ale nie jak w dupie, no i żeby cienie nie były takie ciemne w dziennym świetle:

r2_sun_lumscale_amb 0.3
r2_sun_lumscale_hemi 1.

Jeszcze posprawdzam w różnych lokalizacjach/pogodach/porach dnia, ale wstępnie dla mnie bomba. Teoretycznie można by dać jeszcze mniej pierwszego i więcej drugiego (np. 0.1 i 2.0), ale wtedy z jakiegoś tajemniczego (dla mnie :P) powodu np. trawa i inne haszcze w ciemnych pomieszczeniach są jasne, a ściany tychże pomieszczeń dalej są ciemne :).
Awatar użytkownika
burntsnow
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 29 Paź 2011, 17:28
Ostatnio był: 10 Mar 2022, 13:09
Miejscowość: Jaworzno
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez greg w 01 Maj 2014, 22:15

No, pograłem trochę to czas zdać relację. Aktualnie jestem w barze po akcji w Agropromie (swoją drogą ciężko się tam odnaleźć) nie będę pisał tego co przewinęło się już w tym temacie a dopiszę swoje spostrzeżenia: Zona stała się dużo mroczniejsza, wszędzie pełno trupów (w samej wiosce kotów znalazłem ze 3) dodatkowo frakcja Grzech, przerażające ... Klimat też się mocno zagęścił, znów czuję ten strach przed nieznanym szwendając się po podziemiach zupełnie jak wtedy kiedy przechodziłem Stalkera po raz pierwszy. Mapy znacznie się rozrosły i stały się ciekawsze, najwięcej zyskało chyba Wysypisko, przestało być kilkoma kupami gruzu na płaskim terenie, zupełnie nie wiem dlaczego twórcy nie zamieścili ich w Cieniu Czarnobyla. Podsumowując dez0wave odwaliło kawał dobrej roboty, szkoda że nie dostaną z tego jakiegoś wynagrodzenia.
Edit: Wstrzymam się z oceną moda dopóki nie zostanie wydany patch który sprawi że Tetris przestanie crashować grę :caleb:
Ostatnio edytowany przez greg 01 Maj 2014, 22:25, edytowano w sumie 2 razy
Image
Awatar użytkownika
greg
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 08 Lut 2013, 14:41
Ostatnio był: 02 Maj 2014, 20:36
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 1

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez paintball_0 w 01 Maj 2014, 22:18

@burntsnow, mógłbyś napisać jakie były ustawienia domyślne? To twoje jest bardzo dobre, ale chciałbym porównać sobie z oryginalnym (którego oczywiście nie zapisałem) i samemu poeksperymentować.

Co do wrażeń, na razie nie będę się wypowiadał, nie uporałem się jeszcze nawet z Agropromem. Jak dojdę do mózgozwęglacza to coś tam zabazgram. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Cromm Cruac w 01 Maj 2014, 22:21

Po chwili tweakowania doszedłem do takich wartości:
Kod: Zaznacz wszystko
r2_sun_lumscale 0.6
r2_sun_lumscale_amb 0.4
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_tonemap_adaptation 2.
r2_tonemap_amount 1.
r2_tonemap_lowlum 0.3
r2_tonemap_middlegray 0.6

Na moim monitorze* wygląda to OK. W hangarze na Wysypisku można latać bez latarki nawet w pochmurny dzień i nawet podczas burzy coś tam widać, a po wejściu do podziemi jest ciemno. Niebo jest leciutko prześwietlone przy patrzeniu na linię horyzontu i przy wschodzie i zachodzie słońca ale przy podniesieniu kamery do góry (spoglądnięciu w niebo) odzyskuje właściwe kolory.

*mój monitor do grania jest dość jasny i te same ustawienia na monitorze do grafiki dają zbyt ciemne wnętrza
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive HollowVooDoo, n1ck.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Paź 2024, 18:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez WowanBardzoZły w 01 Maj 2014, 22:22

meJKu napisał(a): Za każdym razem gdy użyje quick load w momencie mojej śmierci, gra wywala mi. Prosty fix... wyjdź do menu zamiast wczytywać grę z "ekranu śmierci".


Działa! Dzieki wielkie,kozak poleciał!


Idealny napisał(a): W dziale pytania i odpowiedzi, jest rozwiązany temat zapisywania sejwów i ustawień, tak więc radzę tam zajrzeć.


Zaglądałem tam ale nie znalazłem odpowiedzi, której udzielił mi meJKu.
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Per$hing16 w 01 Maj 2014, 22:22

@paintball_0

r2_sun_lumscale_amb 0.25
r2_sun_lumscale_hemi 0.65


Standardowe ustawienia :)
Racing- Because football, baseball, bowling, & golf only require one ball.

Za ten post Per$hing16 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive paintball_0.
Awatar użytkownika
Per$hing16
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 28 Gru 2008, 16:50
Ostatnio był: 06 Paź 2022, 00:13
Miejscowość: Myślenice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Hermh w 01 Maj 2014, 23:18

burntsnow napisał(a):Heh, sprawdziłem, z zastosowaniem jakiegoś znalezionego w sieci konfigu, który miał być jako tako zrównoważony. FPSy spadły do 10-15, a przy tym w pomieszczeniach miałem podświetlone linie geometryczne budynków itd :P

Ale! Znalazłem optymalną konfigurację, żeby było ciemno, ale nie jak w dupie, no i żeby cienie nie były takie ciemne w dziennym świetle:

r2_sun_lumscale_amb 0.3
r2_sun_lumscale_hemi 1.

Jeszcze posprawdzam w różnych lokalizacjach/pogodach/porach dnia, ale wstępnie dla mnie bomba. Teoretycznie można by dać jeszcze mniej pierwszego i więcej drugiego (np. 0.1 i 2.0), ale wtedy z jakiegoś tajemniczego (dla mnie :P) powodu np. trawa i inne haszcze w ciemnych pomieszczeniach są jasne, a ściany tychże pomieszczeń dalej są ciemne :).


Ja na dzień dobry zmniejszyłem w opcjach graficznych kontrast o ok 10% - moim zdaiem dzięki temu grafika wygląda bardziej realistycznie. Oczywiście zależy też to od monitora i ustawień karty graficznej, ale myślę, że warto zmniejszyć po prostu kontrast...
Hermh
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 29 Kwi 2014, 14:27
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 23:29
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość