Nie mam czasu i odpowiedniej motywacji, by zapoznać się z programem S.D.K. dzięki któremu można by nieco odświeżyć znaną z wanilii Zonę, ale i bez tego da się co nieco (czytaj, jakiś obiekt) dorzucić do gry.
Opiszę po krótce w jaki sposób za pomocą kilku plików dodać parę obiektów do wioski kotów w Kordonie.
Co by sobie ułatwić zadanie zapodaję gotowca
https://www.sendspace.com/file/3nslqt w formie modyfikacji z pomocą której opiszę temat.
- w folderze
config/misc tworzymy plik
objekty (przykładowo), który uwzględniamy również w pliku
system (patrz na gotowca)
- w tymże pliku tworzymy tzw. konfigi obiektów (spójrz w gotowca)
- mając gotowe konfigi określamy współrzędne miejsca w którym ma pojawić się dodany obiekt -
tutaj znajdziemy "moda" do określania współrzędnych
- mając już gotowy konfig tworzymy skrypt
objekty (przykładowo) w folderze
scripts, a w nim podajemy współrzędne i nazwę (trzymamy się nazw z konfigu) obiektu który chcemy dodać (spójrz - gotowiec)
- wreszcie na sam koniec uwzględniamy ww. skrypt w pliku
bind_stalker (scripts) w tej frazie
- Kod: Zaznacz wszystko
if self.bCheckStart then
printf("SET DEFAULT INFOS")
if not has_alife_info("storyline_actor_start") and
(level.name() == "l01_escape")
then
objekty.objekty_create()
self.object:give_info_portion("storyline_actor_start")
_G.g_start_avi = true
printf("*AVI* RUN START AVI")
end
Po takich zabiegach wraz z rozpoczęciem gry w Zonie pojawią się nowe obiekty.
Zapodaje parę skrinów wykonanych na bazie gotowca
http://up.oblivionlost.pl/images/01290199848017257798.jpghttp://up.oblivionlost.pl/images/45781722919595317981.jpghttp://up.oblivionlost.pl/images/74166879012169110692.jpgGotowiec (mod) jest przystosowany dla patcha
1.0004 - dla innych patchy należy edytować linijkę
- Kod: Zaznacz wszystko
current_server_entity_version = 6
na
current_server_entity_version = 5 (dla patcha 1.0003) lub
current_server_entity_version = 7 (1.0005 i 1.0006) w pliku system (config).
Modele obiektów znajdziemy w rozpakowanej grze w folderze
meshes, a w nim m.in. podfoldery
objects i
physics - nowe modele znajdziemy również w niektórych większych modyfikacjach.