przez Touchdown w 26 Paź 2005, 15:12
Na Oblivion Lost pojawila sie informacja o artykule, gdzie twórcy wypowiadaja sie na temat tego, jak stalker jest tworzony. Niestety jak narazie jest tylko na ukrainskiej stronie, wiec ponizej tlumaczenie tylko fragmentu z ol.
Oleg Yavorsky:
W S.T.A.L.K.E.R.ze poziomy sa tworzone przez male, trzyosobowe zespoly, w które wchodza: projektant gry, projektant poziomu i programista. Ten pierwszy planuje ogólny zarys poziomu, a nastepnie przedstawia swoje szalone pomysly projektantowi poziomu. Ten natomiast robi wielkie oczy, wysluchuje go, [nie wiem co znaczy slowo groan, wiec go nie tlumacze], i zaczyna tworzenie mapy. Nasze poziomy sa duze - srednio 2 kilometry kwadratowe. Ze wzgledu na ogromna ilosc detali, tworzenie poziomów zajmuje bardzo wiele czasu. Zeby skompilowac poziom w ostatecznej jakosci dla renderu dx8 potrzeba 40-60 godzin. Po stworzeniu pierwszego modelu planszy, projektant poziomu konsultuje go z projektantem gry i, zgrzytajac zebami, konczy go. Nastepnie poziom jest przekazywany w rece programisty. To jest ta osoba, od której zalezy jak grywalny jest poziom, jak równiez jakie robi wrazenie cala gra. Wlasnie dlatego koderzy rozgrywki sa ludzmi, których bardzo szanujemy...