Informacje zewnętrzne

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Informacje zewnętrzne

Postprzez Nerus w 18 Cze 2013, 07:55

Witam, czy da się w jakiś sposób wyciągnąć informacje na zewnątrz gry odnośnie obiektu np. NPC, położenie XYZ w danym momencie ?
Intel Core2Duo [email protected]|Patriot 8GB 800 Cl4 4-4-4-12@1066CL5|Sapphire HD6870|Asus P5Q-Pro|Windows 7 Professional PL MSDN x64
Nerus
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 12 Lut 2008, 13:50
Ostatnio był: 21 Cze 2013, 22:52
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Informacje zewnętrzne

Postprzez nelson82 w 18 Cze 2013, 08:16

Współrzędne różnych obiektów są określone w spawnie z tym że odnośnie NPC i mutantów są to współrzędne "starowe", tj. określają pozycję jaką dany stalker na ten przykład zajmuje w momencie naszego pierwszego pojawienia się na danej mapie. Przykładowo - sekcja Tolika (ten ranny stalker, który prosi o pomoc gdy jesteśmy w drodze do Pietruchy) wygląda tak:
Kod: Zaznacz wszystko
[105]
; cse_abstract properties
section_name = stalker
name = esc_vagon_wounded
position = -89.838249206543,-4.78003883361816,-70.7686004638672
direction = -0.0609129928052425,0.00472446996718645,0.0369399525225163

; cse_alife_trader_abstract properties
money = 5000
character_profile = esc_tutorial_wounded

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 75
distance = 11.8999996185303
level_vertex_id = 174838
object_flags = 0xffffffbf
custom_data = <<END
[smart_terrains]
esc_corps = {-esc_wounded_arrive}
esc_lager = {+esc_wounded_arrive}

END
story_id = 7

; cse_visual properties
visual_name = actors\novice\green_stalker_2

; cse_alife_creature_abstract properties
g_team = 0
g_squad = 1
g_group = 0
health = 0.310000002384186
dynamic_out_restrictions =
dynamic_in_restrictions =

upd:health = 0.310000002384186
upd:timestamp = 0x30202c35
upd:creature_flags = 0x2e
upd:position = -89.838249206543,-4.78003883361816,-70.7686004638672
upd:o_model = 0
upd:o_torso = 0.00472446996718645,-0.0609129928052425,0
upd:g_team = 0
upd:g_squad = 1
upd:g_group = 0

; cse_alife_monster_abstract properties

upd:next_game_vertex_id = 65535
upd:prev_game_vertex_id = 65535
upd:distance_from_point = 0
upd:distance_to_point = 0

; cse_alife_human_abstract properties
predicate5 = 1,0,1,2,1
predicate4 = 2,0,2,1

; cse_ph_skeleton properties

upd:start_dialog =

; se_stalker properties
współrzędne są tu określone w linijce
Kod: Zaznacz wszystko
position = -89.838249206543,-4.78003883361816,-70.7686004638672
i powtórzone (muszą być takie same) w linijce
Kod: Zaznacz wszystko
upd:position = -89.838249206543,-4.78003883361816,-70.7686004638672
Aby rozpakować spawn, zainteresuj się tym tematem. Zwłaszcza pierwszy post powinien Ci wiele wyjaśnić.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Informacje zewnętrzne

Postprzez Nerus w 18 Cze 2013, 08:35

Raczej chodzi mi o pozyskiwanie na bieżąco danych, szukam rozwiązania dla serwera i klienta.
A co jeśli chodzi o mody do MP istnieją ?
Intel Core2Duo [email protected]|Patriot 8GB 800 Cl4 4-4-4-12@1066CL5|Sapphire HD6870|Asus P5Q-Pro|Windows 7 Professional PL MSDN x64
Nerus
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 12 Lut 2008, 13:50
Ostatnio był: 21 Cze 2013, 22:52
Kozaki: 0

Re: Informacje zewnętrzne

Postprzez utak3r w 23 Cze 2013, 01:36

Jedyny sposób, jaki widzę, to w skrypcie gry zrobić zapis współrzędnych do pliku, ale... to nie będzie szybkie, nie nada się do niczego sensownego.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości