[Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez juniorsky w 18 Mar 2013, 21:45

oto screen pokazujący 20% tego blasku który mnie oślepiał w dolinie mroku, która doliną mroku przez ten efekt nie była.

Image

zapisałem godzine i date w grze:

01.05.2012 godz. 19:12, jesli bedzie cos podobnego na pewno tutaj wrzuce.

edit1:

Image

20:14 tego samego dnia.

btw. za bardzo nie wiem jak zrobić miniature, moze ktoś mi tutaj zedytuje posta :) zajrze w kod i bede wiedzial.
juniorsky
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 13 Mar 2012, 11:45
Ostatnio był: 28 Lip 2019, 21:32
Miejscowość: opole
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 18 Mar 2013, 22:14

Ok, wygląda to po prostu źle i już spieszę z pomocą. Jest kilka sposobów na zmianę tego, ale radzę Ci poeksperymentować samemu, aż ustawisz sobie taki wygląd słońca, który Ci się spodoba.

Otwórz kolejno plik weather_clear oraz weather_clear_alt, które znajdziesz w Gamedata/Config/Weathers.

Jak widzisz, oba pliki mają takie sekcje jak:

Kod: Zaznacz wszystko
[clear_weather_04]


Cyferka "04" oznacza daną godzinę w ciągu całego dnia. Pod tą sekcją rozciąga się szereg ustawień, które możesz edytować. Nas interesuje poniższa linia:

flares =

Ona odpowiada za wyświetlanie poszczególnej tekstury słońca/flar/gradientu, które są z kolei przypisane w pliku flares.ltx w folderze Weathers. Z tego co widzę, zapisałeś save'a o godzinie 19. Udaj się więc w obu plikach do sekcji:

[clear_weather_19]

Teraz masz dwa wyjścia. Możesz całkowicie wyłączyć słońce, lub zmienić jego wygląd. Aby je wyłączyć, po prostu skasuj to, co jest napisane po znaku równości, czyli ma to się przedstawiać jak poniżej:

flares =

Jeśli chcesz przypisać inny wygląd słońca, otwórz sobie plik flares.ltx(jest w katalogu Config/Weathers). Są w nim najróżniejsze ustawienia odnośnie tekstury słońca/gradientu. Każde ustawienie ma swoją nazwę, na przykład: [flares_clear_sunset], [flares_cloudy_sunset] i tak dalej. Skopiuj więc sekcję:

flares_clear_sunset

I wklej ją w obu plikach(weather_clear, weather_clear_alt) w linijce flares przy godzinie 19, czyli:

Kod: Zaznacz wszystko
[clear_weather_19]
flares = flares_clear_sunset


Zapisz pliki, odpal grę i sprawdź efekt. Jeśli chcesz pokombinować, po prostu bierz po kolei nazwy sekcji z flares.ltx i kopiuj do linijki flares w obu plikach weather_clear, weather_clear_alt.

Acha, musisz pamiętać, że jeśli chcesz, aby inne godziny również miały przypisane inne słońce/jego brak, musisz zrobić tę samą operację we wszystkich godzinach, w których jest widoczne na niebie słońce. Czyli jeśli chcesz wyłączyć/zmienić słońce dla godziny 20:00(drugi screen), po prostu edytujesz w obu plikach linijkę flares w sekcji:

Kod: Zaznacz wszystko
[clear_weather_20]
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive juniorsky.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Kudkudak w 24 Mar 2013, 13:01

@Vandr, mam do Ciebie pytanie. Otóż Sola ma dodatek DMX w którym to znajduje się nanokombinezon z Crysisa. Stalkerzy z innego forum starali się pomóc mi w zaimpletowaniu tego kombinezonu, ale jest to jakieś pokręcone, dlatego oto pytanie do Ciebie - DMX ma zryte tekstury obciążające gre, ale czy podmiana ich na te z AA tak jak robiłem z czystą Soljanką sprawi że nie będę miał tamtego syfu, a bajeczną jesień z nowymi teksturami?
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 24 Mar 2013, 13:29

Tak. Skopiuj standardowo z AA.

*Shaders
*Textures(bez UI, INTRO)
*Sounds

z folderu LEVELS:

*Wszystkie tekstury build_details.dds z każdej lokazji oraz terrain_(levelname).dds z podfolderu Terrain.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez juniorsky w 26 Mar 2013, 09:39

i znowu sie zaczeły kolejne problemy. sprawa jest tego typu, że przebywając pierwszy raz w dolinie mroku spotyka się stalkera i otrzymuje sie zadanie uwolnienia jego kolegi, pozniej uwolnienia kolejnego członka powinności z więzienia bandytów, lokacje zaliczam, wchodze do laboratoriów x-18 (niesamowity klimat na modzie!) I UWAGA !! wychodząc z laboratoriów z powrotem do doliny mroku słyszy się wojskowych, którzy otaczają teren, nagle JEBUT wywala do pulpitu. Nieważne czy to w czasie czy przed czy już po tym jak wojskowi przez radio wydają rozkazy, poprostu wywala i juz. Spróbowałem w czasie tych 2 sekund do wywalenia powrócić do lab x-18 udało sie, w laboratoriach mozna grac nie wywala zadnego buga :/ wracam do doliny mroku, znowu to samo. probowalem zmieniac bron w ekwipunku, przyspieszyc czas i wyjsc o innej porze jest to samo :/ wywaliłem gre, wywaliłem moda, sciagam i dzis instaluje od nowa, moze ktos ma pomysł jak to obejsc. dodam ze nie skopiuje pliku loga, poniewaz jest on zwyczajnie PUSTY :| tak to mnie tez bardzo zdziwiło, a nie wiem jak to obejsc, moze ktoś pomoże :)

edit1:

dodam jeszcze że wczesniej (na etapie wysypiska) kombinowałem jeszcze raz z desolate land, poniewaz jakos tak ustawiłem sun shafty, że wszystkie ściany zamiast szare były białe swieciły sie jak psu jajca, okazalo sie ze nie ma absolute scopes 1.2 dogralem to jeszcze raz a na sam koniec podmieniłem shadery, ktore tu otrzymałem we wczesniejszych postach. z dofem i mblurem

edit2:

jeśli przyspieszam przez f2 na menu głównym i pozniej chce wrocic do normalnej predkosci biegu czasu to jak to zrobic ? mam problem poniewaz wszedlem do laboratorium z czasem ktory lecial dosc szybko pozniej daje esc f2 esc i leci jeszcze szybciej a nie mozna wrocic do normalnej predkosci ;/
juniorsky
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 13 Mar 2012, 11:45
Ostatnio był: 28 Lip 2019, 21:32
Miejscowość: opole
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 26 Mar 2013, 09:55

Dziwna sprawa. Trudno mi wyjaśnić zachowanie NPC'ów ponieważ w tej wersji moda nie ma dosłownie żadnych skryptów, tak więc nie ma nic, co by mogło odpowiadać za zachowanie postaci. Wszystko jest pobierane więc z vanilli. Spróbuj w Dolinie Mroku na chwilę zmniejszyć detale albo przełączyć oświetlenie na dynamiczne obiektów i sprawdzić, czy dalej wywala bez loga.

A ze sunshaftami przekombinowałeś, bo zwiększanie ich mocy jednocześnie zwiększa drastycznie oświetlenie całej sceny. Lepiej je wyłączyć, bo wyglądają po pierwsze, że słabo, a po drugie- zżerają fps.

Co do przyspieszenia czasu, to akurat znany bug i jedyną radą jest wczytanie autosave'a z danej lokacji, ewentualnie ostatniego save'a.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez juniorsky w 26 Mar 2013, 10:03

no właśnie problem jest w tym ze jak wczytuje save'a to nadal ten czas zasuwa ostro naprzód :/
juniorsky
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 13 Mar 2012, 11:45
Ostatnio był: 28 Lip 2019, 21:32
Miejscowość: opole
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 26 Mar 2013, 12:28

Nawet, gdy załadujesz save'a sprzed Doliny Mroku?
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez juniorsky w 26 Mar 2013, 14:28

oto jakie mam savy:

all - ten na początku gry praktycznie przed 1 pogadanką z sidorowiczem i tutaj wiadomo czas leci normalnie.

i tutaj popełniłem pewien błąd otóż, nacisnąłem f2,
zrobiłem quick save'a w dolinie mroku tuż przed crashem
następnie za którymś razem udało mi sie wrócić do xlab
zrobił się auto save z okazji załadowanie nowej mapy

i teraz czy quick czy auto w każdym savie leci szybko czas :< i jak chce przycisnac f2 leci jeszcze szybciej. w obu przypadkach.
juniorsky
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 13 Mar 2012, 11:45
Ostatnio był: 28 Lip 2019, 21:32
Miejscowość: opole
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 26 Mar 2013, 14:47

Spróbuj wcisnąć F2 jeszcze kilka razy.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Cromm Cruac w 26 Mar 2013, 14:58

Timescale (jak szybko leci czas) jest zapisywane w pliku sav. Żeby przywrócić oryginalny musisz załadować sejwa, ustawić czas 'vaniliowy' i zapisać grę.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 20:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez juniorsky w 26 Mar 2013, 16:00

no i właśnie chciałbym się dowiedziec jak mogę to zrobić :) dzis bede kombinował... a co do tego wywalania... nie wiem czy to moze byc to co myśle... ale po ponownej podmianie desolate landów i innych plików, nie zmieniłem linijki current server w pliku system.ltx a teraz takie problemy...
juniorsky
Kot

Posty: 34
Dołączenie: 13 Mar 2012, 11:45
Ostatnio był: 28 Lip 2019, 21:32
Miejscowość: opole
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości