S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez eXZab w 11 Mar 2013, 23:36

Czy Stalker 2 wyjdzie w końcu? Bo mam pewne wątpliwości.
eXZab
Kot

Posty: 48
Dołączenie: 10 Mar 2013, 19:54
Ostatnio był: 08 Kwi 2013, 23:38
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 6

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez nismoztune w 12 Mar 2013, 00:13

My również mamy wątpliwości co do tego.
Awatar użytkownika
nismoztune
Stalker

Posty: 186
Dołączenie: 18 Paź 2008, 22:20
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 19:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 19

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez lukebuka w 13 Mar 2013, 21:39

Raczej na to nie licz, bo Grigorowicz schował projekt do kieszeni i czeka na cud/kasę.
Awatar użytkownika
lukebuka
Tropiciel

Posty: 247
Dołączenie: 09 Gru 2011, 17:21
Ostatnio był: 23 Gru 2017, 20:18
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 44

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 14 Mar 2013, 12:43

Załóżmy ze Grigorowicz nigdy nie anulował projektu i gra wyjdzie na rynek za parę m-c... w chwili gdy pojawia się nextgeny. ps4, unreale 4 i cala reszta hi-techu. Myślicie ze GSC dałoby rade zrobić grę która by nie odstawała od nowych standardów? Podejrzewam ze Grigorowicz na pewnym etapie produkcji zorientował się ze mogą uzyskać mało konkurencyjny produkt na rynku zachodnim i nie chciał utopić w tym kasy.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Ric w 14 Mar 2013, 18:33

impulse_101 napisał(a):Myślicie ze GSC dałoby rade zrobić grę która by nie odstawała od nowych standardów?

W 2002 roku zaczęli pracę nad grą, która biła na głowy tamtejsze standardy. Czemu teraz miałoby się to im nie udać (z pominięciem faktu, że GSC już nie ma xD)?

impulse_101 napisał(a):Podejrzewam ze Grigorowicz na pewnym etapie produkcji zorientował się ze mogą uzyskać mało konkurencyjny produkt na rynku zachodnim i nie chciał utopić w tym kasy.

A co tak naprawdę trzeba by uszczęśliwić zachód? I czy naprawdę zadowolenie zachodu z gry jest kluczowym warunkiem, by gra odniosła sukces? Wiadomo, że poza grafią (która przy obecnych rozwiązaniach i zdolnych programistach jakich przecież jest sporo, stanowi w zasadzie najmniejszy problem) liczy się również sporo innych rzeczy. Większość gier zachodu ma swój specyficzny klimat, w który gry rosyjskie w ogóle się nie wpasowują (zresztą był nawet na onetcie artykuł opisujący różnice między grami japońskimi, zachodnimi i rosyjskimi). Grigorowicz już nieraz pokazał, że nie jest konformistą i nie pójdzie na rękę zachodowi, robiąc gry pod ich gusta, kosztem obecnej wizji stalkera, tylko po to by zarobić. Już prędzej będzie wstrzymywał projekt do czasu, gdy stanie się on opłacalny, przy zachowaniu obecnych założeń projektowych.
"Gówno chodzi ulicami" Szrama
Awatar użytkownika
Ric
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 26 Gru 2010, 17:15
Ostatnio był: 25 Sty 2015, 15:03
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Noiseless Viper
Kozaki: 34

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 14 Mar 2013, 19:06

Ric napisał(a):I czy naprawdę zadowolenie zachodu z gry jest kluczowym warunkiem, by gra odniosła sukces?


Rosyjski rynek jest zupełnie inny od naszego. Piractwo jest tam większym problemem, niż gdziekolwiek indziej, więc ruscy producenci skupili się na grach F2P z opcjonalnymi opłatami oraz produkcjach na komórki. Niemożliwe, by wysokobudżetowa produkcja zarobiła na siebie tylko w Rosji i okolicach - trzeba poważnie myśleć o zachodnich graczach.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kudkudak w 14 Mar 2013, 20:45

Taa...może odstawałby graficznie od reszty Krajzisów, Batlefildów i Kal of Dutów, ale miałby niepowtarzalny klimat...wiadomym jest, że dzisiaj gry robi się na grafikę, by pokazać engine i zarobić więcej kasy, ale ja nie będę dawał 130 zł na Crysisa 3 po to, by przejść go w 2 dni i napatrzeć się na drzewa... grę kupuję dla grywalności, dlatego z chęcią zasiliłbym konto GSC po wyjściu S.T.A.L.K.E.R-a 2. Myślę że inni też by kupili tą grę dla niepowtarzalnego klimatu, a nie dla jakości wybuchów w 13 godzinnym MW... Ale powrót do Zony to na razie sen...
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 14 Mar 2013, 21:21

Przy pierwszych zapowiedziach wszyscy lali po nogach i rozpływali się w zachwytach nad grafiką i fizyką pierwszego Stalka. ;) Nawet w dniu premiery gierka była w czołówce graficznych piękności.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 15 Mar 2013, 12:14

Ric napisał(a):W 2002 roku zaczęli pracę nad grą, która biła na głowy tamtejsze standardy. Czemu teraz miałoby się to im nie udać (z pominięciem faktu, że GSC już nie ma xD)?


Gra wyszla w 2007 a nie w 2002, a przez ten czas musieli jeszcze R2 dopisywać bo ich wybiegające w przyszłość standardy zostały przegonione przez współczesność :E

Pisałem to w aspekcie ekonomiczno-rynkowym, osobiście zwisa mi czy by się sprzedała na zachodzie chociaż gdybym w to władował kilka mln $ to zapewne byłbym innego zdania :E
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 15 Mar 2013, 14:37

impulse_101 napisał(a):Gra wyszla w 2007 a nie w 2002, a przez ten czas musieli jeszcze R2 dopisywać bo ich wybiegające w przyszłość standardy zostały przegonione przez współczesność :E

Ale oni od samego początku planowali R2. Gra miała ukazać się w 2003 roku bodajże jako pierwsza, która wykorzystuje DirectX 9. No, ale wyszła w 2007. :E
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive impulse_101.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Cromm Cruac w 15 Mar 2013, 17:02

Ric napisał(a):...(z pominięciem faktu, że GSC już nie ma xD)?

GSC istnieje i ma się całkiem dobrze.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2544
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 12 Lis 2024, 01:09
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 15 Mar 2013, 22:36

Jeszcze uzupełniając moją wypowiedź, bo znalazłem screeny z pierwszej wersji rendera R2. Jest to materiał gdzieś tak z pierwszego kwartału 2003 r.

Image Image Image Image Image
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt48 oraz 0 gości