Szelma, lat 22
Ambitny (ale tylko nieco, jak sam mawia) i bardzo sprytny Monolitianin. Do tego totalnie bezczelny, stąd ksywka. Z wyglądu przypomina młodego Norwega. Ma jasne włosy, bladą cerę, wyróżniają Go blizny przy wargach i dosyć osobliwy kolor oczu: bursztynowo-złote. Mało kto wie, jak trafił w szeregi swojej frakcji. W zasadzie to nie wiadomo o nim prawie nic. Stworzył grupę łowców, która często poprzebierana za samotników, lub naukowców, infiltruje inne częsci Zony. Jego sarkastyczne nastawienie spowodowało, że mało kto z nim wytrzymuje, a już na pewno nie Charon, który wysyła młodziaka na niebezpieczne eskapady, z którym Szelma wraca cały. Znany wśród innych stalkerów z pozbycia się całej ''bandy Hipisa'', bandyty, który terroryzował Targ stalkerów znajdujący się między Kordonem, a Doliną.
Strój Szelmy to osobliwe połączenie typowego białego moro Monolitian i Bułata, kombinezonu wojskowego. Jednak, by się nie wyróżniać w Barze, nosi go pod starym skórzanym płaszczem. Nosi przy sobie zawsze zmodyfikowany AK-47, mały sygnet z ametystem i przenośne radio, którego używa, by zagłuszyć wciąż tę samą, przejedzoną już muzykę, którą grają w Barze.
Obecnie poluje na kilku bandytów, którzy zdobyli egzoszkielety i zamierzają dostać się do Elektrowni.
Zadania które można dostać od Szelmy:
-Plotka
Ktoś rozpuścił parę plotek o grupie Szelmy, które psują mu autorytet. Musisz nieźle się namęczyć, by znaleźć zdrajcę. Nagroda: 3000ru, lub Kulebiak (Szelma daje Ci wybór nagrody)
-Polowanie na mutanta
O tyle jest to trudne zadanie, że Chimera ukrywa się niedaleko silnej anomalii psionicznej, przez co nabrała pewnych umiejętności (tworzy własne kopie i steruje uzombifikowanymi wojskowymi, którzy akurat zapuścili się do lasu). W nagrodę dostajesz ulepszonego Toza, kombinezon Monolitu i losowy, tani artefakt.
-Kanały
Misja pozbycia się frakcji Grzech z Jantaru. Musisz iść najpierw do Sacharowa, którego bunkier jest broniony dzień i noc, przez dziesiątki stalkerów. Tam dostaniesz prototyp emitera (pamiętacie broń plazmową z ME?
), który ma wypalić mózgi uzombifikowanym stalkerom. Na dodatek samotnik, z którym idziesz do fabryki okazuje się zdrajcą... Po długich zmaganiach z Grzechem oraz grupką Kontrolerów i Burerów, wracasz do Szelmy, a ten nagradza Cię kilkoma konserwami, 10.000 ru i propozycją dołączenia do Monolitu.