========================================
Gothic 3 Community Patch v1.75
24.04.2012
========================================
Legenda
"+": Dodana funkcjonalność lub usprawnienie.
"-": Naprawiony błąd, zmiana lub usunięta pozycja.
XIV. Community Patch v1.75.14 (nie do. wersji pełnej)
=====================================================
+ Poprawki wydajności.
+ Dołączono Modkit, jako osobny instalator wraz uproszczoną instrukcją & "CPT tools".
- Poprawiono obliczenia efektów świetlnych związanych z roślinnością.
- Poprawiono efekty odbicia światła ścian w niektórych ruinach.
+ Szerokość menu w grze zależna jest od proporcji rozdzielczości ekranu (można przełączyć parametrem GUI.AutoAspect z poziomu ge3.ini).
+ Zaimplementowano gradientację kolorów.
- Błąd związany z NVIDIA 3D Vision - występują problemy z głębią nieba (można przełączyć parametrem Render.Nvidia3DVisionFix z poziomu ge3.ini).
- Przywrócono "Pancerz orka".
+ Automatyczne zdobywanie łupu ze skrzyń za pomocą PPM może być wyłączone poprzez zmianę parametru QuickLoot z poziomu ge3.ini.
XIV. Community Patch v1.75 (dot. aktualizacji oraz wersji pełnej)
=================================================================
Środowisko
+ Pamięć podręczna zasobów nie może być zmieniana ręcznie, zamiast tego jest automatycznie wyliczana.
+ Ulepszone automatyczne wykrywanie odpowiednich ustawień graficznych.
+ Za pierwszym uruchomieniem gry używana jest aktualna rozdzielczość ekranu.
+ Usunięto ograniczenie dla formatu obrazu.
+ Usunięto ograniczenie dla częstotliwości odświeżania.
+ Możliwość włączenia napisów przeniesiona do menu dźwięku.
+ Parametr "Render.DisableFocusNames" w ge3.ini wyłącza również wszystkie przewijane komunikaty w grze.
+ Styl czcionki w grze może być teraz ustalony w ge3.ini.
+ Zaktualizowano bibliotekę fmodex.dll do nowszej wersji.
+ Dynamiczne buforowanie shaderów, w celu redukcji przycięć.
- Naprawiono problem z timingami na wielordzeniowych procesorach (możliwa jest regulacja tego w ge3.ini, parametr Timer.ThreadSafe).
+ Jeśli gra nie odnajdzie plików dźwiękowych, wyświetlane są napisy, nawet jeśli w opcjach są one wyłączone.
- Naprawiono błąd z mgłą występujący podczas walki wręcz.
- Naprawiono błąd podczas przeglądania przepisów bez ResultItem.
- Gdy bohater otrzyma tyle doświadczenia, że awansuje na więcej niż następny poziom, ten awans faktycznie się odbędzie.
+ Dla modderów: wspieranych jest wiele typów nowych freepointów. Możesz przypisać pliki info do tych "ghostów".
Grafika
- Naprawiony problem z cieniami, występujący na kartach Radeon 4000 i lepszych.
+ Zwiększona jakość shaderów.
+ Dynamiczne cienie znikają po pewnej odległości.
+ Roślinność może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakość cieni ustawiona jest na wartość "bardzo wysoką").
+ Dodano cieniowanie do obliczeń oświetlenia.
- Usunięto wsparcie dla technologii Shader 1.1 oraz 2.0.
+ Poświata, miękka woda water i miękkie cząstki nie mogą być wyłączone.
+ Zaimplementowano efekty poświaty oraz subsurface scatteringu dla BN.
+ Dodano chromatyczną dyspersję dla wody.
- Woda nie będzie unosić się pionowo do góry, gdy uderzy w nią broń.
- Usunięto większość dziur pomiędzy głowami a ciałami BN.
+ Zmieniono tryb obliczeń dla specular light z Blinn-Phong na Phong.
+ Ulepszono wiele shaderów.
- Usunięto exploit związany z piorunami po użyciu zwoju przemiany w zwierzę.
+ Ulepszone szumienie.
+ Ulepszony Bloom/HDR.
- Rozwiązano problem głębia pola i miękkich cząstek, który występował na powierzchni wody.
+ Zaimplementowano FXAA, usunięto wygładzanie krawędzi.
+ Poprawiono, udoskonalono i wprowadzono wiele tekstur.
Animacje
- Poprawiona animacja gargulców i bagiennych topielców.
- Zwierzęta i potwory "padają", gdy bohater użyje na nich "morderstwa".
- Zmniejszono stopień obcinania tarcz podczas trzymania ich w ręce
Dialogi
+ Ulepszono losowość rozmów BN.
- BN nie rozpoczną rozmowy z bohaterem, gdy jest on w trakcie skoku.
+ Pan Pomocny (Story Helper) oferuje możliwość uspokojenia członków negatywnie nastawionej enklawy (tzw. czerwonych BN) - z wyłączeniem Gothy i Adrei - oraz opcje dialogowe związane z redukcją liczby wyzwolonych miast. Wykorzystanie wiąże się z ryzykiem!
+ Instrukcje reżyserskie (informacje o ruchach i gestach postaci podczas wymawiania konkretnej kwestii) zostały przeniesione z tablicy tekstów (stringtable) do plików info.
+ Dla modderów: InfoType=7 zaadaptowane ze Zmierzchu Bogów.
+ Dla modderów: Dodano nowy parametr dla plików info - "SuppressLog".
+ Dla modderów: Nowe komendy informacyjne - "Humanize", "GiveAll", "FailQuest", "JoinPlayer".
+ Dla modderów: Nowy warunek "CondPlayerPartyMember".
Zadania
+ Dla modderów: Nowy typ zadań "13" (zadania z czarami) zaadaptowane z Zmierzchu Bogów.
Interfejs wewnątrz gry
- Poprawione obliczanie wysokości w oknie dziennika zadań.
+ Dla modderów: Dodano możliwość wstawiania opisów zadań (QuestDescription).
Elementy powiązane z ekwipunkiem (handel, łupy, itd.)
+ Liczba pieniędzy u handlarzy nieznacznie wzrosła.
+ Dla modderów: Dodano możliwość nielosowych ekwipunków u handlarzy (gETreasureDistribution_Trade_NotRandom).
+ Dla modderów: Handlarze mogą teraz sprzedawać przedmioty z zadań.
Ekwipunek
+ Bohater nie odkłada kostura czy pochodni gdy je owoc, mięso, rybę lub chleb.
Przedmioty
+ Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.
+ Dla modderów: Nowa własność "FullBody" zawarta w Item_PS.
Rozmieszczenie BN
- BN nie stoją już wewnątrz innych BN podczas rozmowy.
Poruszanie się BN
- Bohater nie może już wpłynąć pod lilię wodną.
- Usunięto niewidzialne barykady ze schodów wieży nad Faring.
- Usunięto wiele możliwych przyczyn ślizgania się BN.
Walka
- Towarzysze bohatera nie będą otrzymywali obrażeń od jego czarów obszarowych.
+ Wojownicy z areny odzyskują przytomność nieco szybciej niż pozostali BN.
- Naprawiono błąd, który powodował, że bohater mógł zostać zaatakowany przez zwierzęta wezwane zaklęciem "przywołanie zwierząt".
- Lodowe golemy mogą używać "lodowej lancy" przy dużej odległości od celu.
- Martwi BN nie mogą być reanimowani przez użycie "Attack" w plikach info.
+ Mumie zadają ciosy nieco wcześniej, szybciej i częściej.
- Zniwelowanie "spamu ataków" od ogrów i strażników świątynnych.
+ BN oglądający walki mogą je komentować także, gdy bohater zadaje ciosy przeciwnikowi.
Nieprzytomność i śmierć
- Poprawiony efekt komend "Kill" i "Defeat" z konsoli stosowanych na zwierzętach i potworach.
- Podpaleni lub zatruci BN zginą tylko wtedy, gdy są wrogo nastawieni do bohatera.
Zachowanie BN
+ Jeśli bohater otwiera skrzynię kluczem, a nie wytrychem, BN nie oskarżają go o kradzież.
- BN z PAL_Pirate reagują na wrogo nastawione zwierzęta i potwory.
Towarzysze
- Zwierzęcy towarzysze nie biorą udziału w walkach innych BN.
- Towarzysz nie będzie już lewitował i ślizgał się w chwili oczekiwania po jego zwolnieniu.
Umiejętności i magia
- Zaklęcie "Wypędzenie zła" nie może być użyte na nieodpowiednich wrogach.
+ Dla modderów: Opis otrzymywanych PZ, PW oraz PM w kapliczkach czerpie informacje z TechAttribValue odpowiedniego pliku info.
Interaktywne obiekty
- Bohater nie może spać, otwierać skrzyń, siadać, ostrzyć broni i ogólnie używać obiektów, gdy trwa walka.
+ Jeśli bohater nie może użyć jakiegoś obiektu, pojawi się komunikat jakiego przedmiotu potrzebuje.
+ Jeśli bohater usiądzie na krześle lub ławce, jego punkty życia są skromnie regenerowane.
+ Dla modderów: Nowy atrybut KeyAmount w Lock-PS skrzyń. Jeśli bohater potrzebuje kilku kluczy (identycznych!) do otwarcia skrzyni, tutaj należy podać ich ilość.
+ Dla modderów: Istnieje możliwość użycia GameEvent, gdy bohater otwiera skrzynię (Interaction.ScriptUseFunc). To wydarzenie (event) może być także zastosowane przy każdym użyciu obiektu. Można to podpiąć także pod używanie kowadeł, osełek, kotłów, ognisk, stołów alchemicznych, złóż, pniaków, orkowych bębnów, beczek z wodą, tronów, krzeseł, ławek, fajek wodnych i pulpitów.
+ Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.
Kamera
+ Kamera w trybie pierwszoosobowym została przesunięta w górę, aby zapobiec sytuacjom, w którym włosy bohatera ograniczają widoczność.
Sterowanie
- Domyślny klawisz funkcji "weź wszystko" został zmieniony z "Z" na "U".
- Bohater nie wraca automatycznie do pozycji skradania, gdy wcześniej został zmuszony do rozmowy z BN.
- Rozwiązano problem związany z wykonywaniem przez bohatera czynności po tym, jak gracz kliknął przycisk "OK" w samouczku.
- Usunięto możliwość wyjścia do menu głównego podczas rozmowy.
+ Nieprzytomni BN oraz otwarte skrzynie i kufry mogą być ograbiane za pomocą PPM (bez konieczności otwierania).
Zmiany przy włączonym trybie AI:
+ Uczestnicy walk na arenie atakują z większa częstotliwością.
+ Na poziomie trudności "trudny" ruchy uczestników walk na arenie są nieco szybsze.
- Usunięto błąd związany z wykorzystywaniem szybkiego ataku grup zwierząt na poziomie trudności "łatwy".
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości