[PROBLEM] Pliki handlarzy

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez ggizmo w 27 Cze 2012, 22:24

Witam,

Przed zainstalowaniem patcha 1.5.10 wszystko jeszcze było w porządku, modyfikacje które robiłem działały, teraz nawet jeśli nie zmienię w fs_game.ltx false na true to i tak mody działają (chociaż chyba nie działają).
Po zainstalowaniu patcha zacząłem grać od nowa, więc skoncentrowałem się na jednym handlarzu w bazie Czystego Nieba, dlatego że chciałem pobawić się z cenami sprzedaży i kupna.
Podam za przykład broń RP-74 która w grze kosztuje 50 000 RU.

Na modzie trader ovehaul v1.0 w pliku trade_trader_mar_csky, wygląda to tak:

Kod: Zaznacz wszystko
[trade_generic_sell]
wpn_pkm               = 1.5,   1

[trade_friend_sell]:trade_generic_sell
wpn_pkm               = 1,  0.80


Czyli broń powinna kosztować: 50 000 RU x 125% = 62 500 RU, lecz broń ta kosztuje 75 000 RU czyli 150% jej ceny.

Już kompletnie nie wiem co jest grane.
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Problem z plikami handlarzy

Postprzez kubekpop w 27 Cze 2012, 22:37

Jesteś pewien, że w configu broni nie została zmieniona cena? I masz rację, od patcha 1.5.10 (tak słyszałem, możliwe że od wcześniejszego) dla CS i w CoP zmiana fs_game jest nie potrzebna...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Problem z plikami handlarzy

Postprzez ggizmo w 27 Cze 2012, 22:48

Tak, w pliku w_pkm cena wynosi 50 000 RU. Problem w tym że zmiany w wartościach nic nie dają, i w dodatku są inne, tak jak to wyżej opisałem.
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: Problem z plikami handlarzy

Postprzez kubekpop w 27 Cze 2012, 22:49

A próbowałeś jednak zmienić te wartości w fs_game?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Problem z plikami handlarzy

Postprzez ggizmo w 28 Cze 2012, 07:04

kubekpop napisał(a):A próbowałeś jednak zmienić te wartości w fs_game?


To w ogóle nie dotyczy mojego problemu. Tak samo problem z tworzeniem modyfikacji.
Tutaj gra nie chce odczytać poprawnie wartości tylko bierze swoje nie wiadomo skąd.

Czemu handlarz sprzedaje broń za 150% jej ceny, gdy w pliku jest to 125%. Tak ściślej wygląda moje pytanie, mój problem.

:

Image
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: [PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez Junx w 28 Cze 2012, 08:46

Na mój rozum to trzeba odczytać tak. W opisie jest cena broni wynosi 100%, czyli bez handlarza. Jeżeli pójdziemy do handlarza to on daje swoją cenę za dany towar, czyli 150%
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 13:15
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez utak3r w 28 Cze 2012, 08:52

Zawsze mi się wydawało, że 1.5 oznacza 150%, widocznie się myliłem...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez ggizmo w 28 Cze 2012, 11:46

utak3r napisał(a):Zawsze mi się wydawało, że 1.5 oznacza 150%, widocznie się myliłem...


Według poradnika powinno się liczyć w ten sposób:


1.5 + 1 = 2.5 /2 = 1.25 = 125%

Chyba że po zainstalowaniu patcha coś się zmieniło, i inaczej gra interpretuje teraz te wartości.
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: [PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez kubekpop w 28 Cze 2012, 12:16

Miałem na myśli, że może jednak nie zmieniłeś tego w fs_game, a gra jakimś cudem tego wymaga... I Twój sposób powinien działać, a czy działa, to nie pamiętam. Ja zawsze brałem wartości z handlarza i na własne potrzeby je zmieniałem, np. dzieląc przez 2 itp, więc nie wiem, czy to dokładne proporcje do ceny bazowej...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez utak3r w 29 Cze 2012, 21:34

Najprostszy test: zwiększ cenę bazową w configu broni :)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez ggizmo w 29 Cze 2012, 21:56

Lepsze akcje miałem namyśli. Cenę gdy ja coś kupuje zmniejszam do 25%, a cenę sprzedaży zwiększam do 200%, dzięki temu nie muszę bawić się CheatEngine żeby kasę zdobyć.
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: [PROBLEM] Pliki handlarzy

Postprzez nelson82 w 30 Cze 2012, 13:30

Wartości w plikach handlu należy odczytywać w następujący sposób*
1)
:

Kod: Zaznacz wszystko
[trader_generic_buy]
;Ŕđňĺôŕęňű
af_medusa    = 1,   0.3
ta sekcja określa co i za ile możemy sprzedać danej osobie, wartość po znaku równości odczytujemy tak: 1+0.3=1.3/2=0.65, czyli dana osoba kupi przedmiot za 65% jego wartości**
2)
:

Kod: Zaznacz wszystko
[supplies_start]
;Ŕěěóíčöč˙
ammo_5.45x39_fmj   = 1,   0.1
tutaj określono które przedmioty będą dostępne u handlarza w danym momencie, wartość po znaku równości to liczba przedmiotów jakie handlarz będzie miał w ofercie a kolejna wartość (po przecinku) to procent szans na to że ten przedmiot będzie dostępny, np.
Kod: Zaznacz wszystko
ammo_5.45x39_fmj   = 1,   0.1
oznacza, że istnieje 10% szans (druga wartość 0.1) na to że handlarz będzie miał w ofercie jedno opakowanie (pierwsza wartość 1) amunicji 5.45x39mm
3)I na koniec sekcja w której określono za ile handlarz sprzeda nam dany przedmiot
:

Kod: Zaznacz wszystko
[trader_start_sell]
;Ŕđňĺôŕęňű
af_medusa            ;NO TRADE
af_cristall_flower      ;NO TRADE
af_night_star         ;NO TRADE
af_vyvert            ;NO TRADE
af_gravi            ;NO TRADE
af_gold_fish         ;NO TRADE
af_blood            ;NO TRADE
af_mincer_meat         ;NO TRADE
af_soul               ;NO TRADE
af_electra_sparkler      ;NO TRADE
af_electra_flash      ;NO TRADE
af_electra_moonlight   ;NO TRADE
af_rusty_thorn         ;NO TRADE
af_rusty_kristall      ;NO TRADE
af_rusty_sea-urchin      ;NO TRADE
af_ameba_slime         ;NO TRADE
af_ameba_slug         ;NO TRADE
af_ameba_mica         ;NO TRADE
af_drops            ;NO TRADE
af_fireball            ;NO TRADE
af_cristall            ;NO TRADE
af_dummy_glassbeads      ;NO TRADE
af_dummy_pellicle      ;NO TRADE
af_dummy_battery      ;NO TRADE
af_dummy_dummy         ;NO TRADE
af_dummy_spring         ;NO TRADE
af_fuzz_kolobok         ;NO TRADE

;Ŕěěóíčöč˙
ammo_9x18_fmj            ;NO TRADE
ammo_9x18_pmm            ;NO TRADE
ammo_9x19_pbp            ;NO TRADE
ammo_9x19_fmj            ;NO TRADE
ammo_11.43x23_hydro         ;NO TRADE
ammo_11.43x23_fmj         ;NO TRADE
ammo_12x70_buck            ;NO TRADE
ammo_12x76_dart            ;NO TRADE
ammo_12x76_zhekan         ;NO TRADE
ammo_5.45x39_ap            ;NO TRADE
ammo_5.45x39_fmj         = 1, 3
ammo_9x39_sp5            ;NO TRADE
ammo_9x39_ap            ;NO TRADE
ammo_9x39_pab9            ;NO TRADE
ammo_5.56x45_ss190         ;NO TRADE
ammo_5.56x45_ap            ;NO TRADE
ammo_7.62x54_7h14         ;NO TRADE
ammo_7.62x54_7h1         ;NO TRADE
ammo_7.62x54_ap            ;NO TRADE
ammo_og-7b            ;NO TRADE
ammo_vog-25p         ;NO TRADE
ammo_vog-25            ;NO TRADE
grenade_f1            ;NO TRADE
grenade_rgd5         ;NO TRADE
ammo_m209            ;NO TRADE
wartości odczytujemy w ten sam sposób co w pierwszym przykladzie, czyli
Kod: Zaznacz wszystko
ammo_5.45x39_fmj = 1, 3
to 1+3/2=2 a więc hndlarz sprzeda nam amunicję za dwukrotną jej wartość, jeżeli chcemy ją kupić za dajmy na to 150% jej wartości to zmieniamy równanie na
Kod: Zaznacz wszystko
ammo_5.45x39_fmj = 1, 2
wówczas 1+2/2=1.5 czyli 150%

* - na przykładzie pliku trade_trader.ltx (configs/misc) z wypakowanego CS
** - ceny bazowe przedmiotów są okreslone w plikach konfiguracyjnych, np items.ltx, monster_items.ltx, outfit.ltx (wszystkie w folderze configs/misc).
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Następna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości