[PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez nelson82 w 07 Cze 2012, 23:33

Rozmiem, że postać z tak nadanym nowym st* będzie błądzić bez celu po mapie, chyba że nadamy nowemu st. jakąś logikę. Czy wystarczy tę logikę opisać w plikach gulag_xxx.script i gulag_xxx.ltx, czy trzeba jeszcze gdzieś uwzględnić wpis o nowym st.
* - smart terrain
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Reklamy Google

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 08 Cze 2012, 09:25

Nie po mapie, tylko na terenie smart_terrainu. Po to właśnie on jest. Gdyby smarta nie było, to by rzeczywiście po całej mapie łaził.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez nelson82 w 08 Cze 2012, 11:15

Zaraz, moment, żeby nie stracić dystansu do czołówki. Idąc za Twoim "nano" poradnikiem:
1) zasięg smart terraina to 10 metrów (distance = 10)? I jeżeli dobrze rozumiem to npc będzie poruszał się tylko w takim promieniu od ustalonych współrzędnych?
2) czy taki smart terrain wystarczy by npc zrespawnował się po jakimś czasie, jeżeli zginie?
Odnośnie pyt.1 - wykonałem kiedyś podobny smart terrain, tyle że dla chimer i te biegały za mną po całej mapie.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez utak3r w 08 Cze 2012, 12:29

Rozmiar to shape0:radius = 5. Nie są to jednak metry, tylko "jednostka miary na mapie" :E tak samo, jak position. Pamiętaj też o capacity - każdy nadmiar wychodzi z SM.
Respawn trzeba już dodać do skryptów respawnu. Z głowy nie podpowiem, siedzę w robocie :|

Oczywiście, najlepsze efekty osiąga się, przypisując jakieś waypointy, po których stalker ma łazić, ale to roboty w cholerę. Bez waypointów, uczestnik obozu może z niego wyjść, jeśli ma taki bodziec: ot, wrogo nastawiony do Ciebie, Cię zobaczy i zacznie ścigać. Tak samo, jeśli obóz ma już max uczestników i ktoś nowy zechce do niego dołączyć (bo przylazł), to jeden z obecnych może odejść.

Trzeba by jednak chyba napisać ten tutorial, ale to naprawdę szeroki temat i... no wiesz, jak jest ;)
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive nelson82.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez nelson82 w 08 Cze 2012, 13:30

Tutorial rzeczywiście poszerzyłby horyzonty wielu takim co modują (w tym mnie), ale na początek dobre i to, przynajmniej mamy już jakiś punkt wyjścia.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez Rozdupnik w 08 Cze 2012, 20:31

Jeśli się coś spawnuje to każdy spawn ma swój numer, wiem że numer musi być większy od poprzedniego ale czy musi być większy niż np. ostatni numer z innego pliku? jeśli ostatni numer kordonu to on 2000 to następny numer wysypiska to musi być 2001 czy można od 1 zaczynać.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez nelson82 w 08 Cze 2012, 20:53

Jedyna zasada jakiej musisz się trzymać (pisał niedawno o tym utak3r) to ta, że numery nie mogą się powtarzać, tj, jezeli wykorzystasz jakiś numer, np.[10000] to nie możesz go użyć ponownie w pliku dla innej mapy. Poza tym w numeracji mogą być luki.
------------------------------------------------------------
Aplikacja ACDC podczas kompilacji spawna automatycznie poprawi numerację w taki sposób, że zlikwiduje owe luki, a jeżeli będziesz chciał (podczas kolejnej dekompilacji) okreslić jakiś wolny numer to wystarczy otworzyć plik alife_l12_stancia_2.ltx i sprawdzić jaki jest numer ostatniej sekcji w tym pliku. Kolejny wolny numer musi musi być wówczas większy.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez Junx w 09 Cze 2012, 15:47

Żeby już nie robić specjalnie nowego tematu o tej samej nazwie do CoP, podepnę się pod ten.


Chce dodać przykładowo oddział Monolitu w Fabryce Jupiter tam gdzie znajduje się stado psów przykładowo:



Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
[jup_b47_dogs_spawn]
points = p0
p0:name = wp00
p0:position = 444.902709960938,26.7063598632813,-262.924072265625
p0:game_vertex_id = 640
p0:level_vertex_id = 1422488


I jeżeli bym chciał dodać oddział to bym mógł napisać na te same współrzędne czy inne bym musiał podać?
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez kubekpop w 09 Cze 2012, 16:19

Jak będą takie same, to compiler Ci nie spakuje. Zmień choć o jedną dziesięciotysięczną, a będzie dobrze.

Za ten post kubekpop otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Poprzednia

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości